Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Torsdagscruisingen i Rättvik, sitter i en campingstol på sidan av vägen med vänner, lyssnar på v8-muller och Carlene Carter och dricker vin. Livet är rätt fint.

(Och för alla er som tänkt åka igenom Rättvik, ta en omväg. Ni kommer inte genom just nu.)
 
Min hytt i natt. På 10e våningen
Är nog proppfullt på båten, 1800 hörde jag
 

Bifogade filer

  • 20220804_165701.webp
    20220804_165701.webp
    112,1 KB · Visningar: 37
Dricker rosévin (det är ALLDELES för gott förresten :) ) och SKRIVER :) !!

På lördag ska jag vara med på ett öppet hus hos en författare. Jag börjar bli läskigt nervös. Det där är så långt ifrån min personlighet som man kan komma egentligen.... Men jag vill nå ut med min bok. Vill sälja. Vill knyta kontakter. Den blyga introverten får jobba extra hårt :D !!
 
Hur lyckas man? Sambon tyckte vi skulle köpa kyl och frys när kylen dog. Men vi har helt frysskåp och frysbox på tre personer. Jag trodde vi borde klara oss.

Jag tror det innebär att äta chili i tio dagar och sedan kycklinggryta i en vecka + några dagar av kål och matvete. Plus två eventuella grytor eller att leva på grillad karré i en vecka eller mer. Jag har en halvfrys, 160 cm hög. Och min kylfrys har dött så jag har tvingats köpa en ny, som kommer den 30 augusti. Återkommer med rapport. När spaghetti och köttfärssåsen är uppäten imorgon på lördag blir det marinerade kycklingklubbor med tsatsiki och orientaliskt bröd, eventuellt lite bulgur i minst två dagar.

Edit: det är jag och katten.
 
Inget regn hos oss än. Hoppas att det antingen inte kommer alls eftersom väggarna på föräldrarnas hus ät renskrapade för målning, eller drar över i natt så jag slipper jobba i regn.

Har också haft nåt diffust ont i magen hela dagen så nu tar jag ett bad för att se om det hjälper.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 125
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 584
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp