Sv: vad gör ni och era hundar idag?
Idag tar vi igen oss lite grand, men i går så åkte jag och barnen(två pojkar på 10 och 12 år) och Hunden ut i skogen och grillade pinnbröd med bacon, korv och köttbullar, sen sov vi under bar himmel och tittade på stjärnorna.
Mina barn är något högljudda, särskilt den yngre pratar som om vi alla andra var hörselskadade, så jag vågade ha hunden lös eftersom alla eventuella djur i området redan flytt för längesedan, dessutom så håller hon(hunden alltså) alltid koll på oss och försvinner aldrig utom synhåll.
Vi sov i sovsäckar som egentligen är för sommar bruk så jag tog med en stor filt som vi drog över oss alla, vilket behövdes för det blev ganska kyligt, så vovven ville inte stanna på sin pläd utan tycket att det var skönare att sova under filten mellan oss=)
Men mysigt var det, lägerhistorier, öppen eld, stjärnklar himmel och när hunden slumrat till och barnen somnat så hörde jag lite djurtramp i den annars knäpptysta skogen.
Idag är vi trötta och sletna, men det är det värt, funderar på att kanske göra någon längre vandring med barnen och hunden i slutet på sommaren/början på hösten när det inte är så varmt men ändå inte är riktigt kallt.
När vi kom hem så blev det en extra stor portion foder till vovven(som naturligtvis hade båda mat och vatten med sig ut i skogen som hon bär själv i klövja), sen drack hon vad som verkade vara fem liter vatten och vankade till sin sovplats och har inte rört sig ur fläcken sen dess, hehe=)