vad gör ni och era hundar idag?

Sv: vad gör ni och era hundar idag?

KL

Mina har busat i vattnen med sin kompis, iaf den stora. Min lilla vill INTE bada frivilligt, så han gick runt och beta gräs,tror han är en ko ;) Dom hoppa i vattnet sen upp springa lite, sen ner i vattnet igen. Så höll dom på i en halvtimme. Sen har dom legat vute i sina snören och njutit av värmen :)

Varit i skogen, dels njutit av våren, men även lagt spår och gått det.
Gick kanonbra, det har strulat några gånger, men idag gick det klockrent.

Sen satt vi på tomten några timmar, drack kaffe njöt, slappade och sen röjde lite, han fick dra iväg lite grenar(typ halva träd) från tomten till komposthögen.

Imorgon klubben och kurs, alltid på torsdagar.

*kl

Imorse gick vi kravlös långlinepromenad. Sedan gick Edwind och lade sig igen. Gick ut en kortare promenad med husse (inkl lite sitt, stanna och komkom) sedan har han och katterna varit ensamma ett par timmar. När jag kom hem så gick vi ut och snabbkissade sedan har vi tittat på TV :D

Och tränat någon form av embryo till skvallerträning hemma. Han uppmärksammar andra hundar när han är på balkongen, då ropas han in direkt och får beröm och godis (innan han hinner hetsa upp sig).

Nu har vi varit ute i ca 30min och sprungit lite i långlina, tränat lite inkallning med visselpipa (fungerar nästan varje gång), lite sitt, sitt kvar och "kort inkallning". Har kastat lite pinnar också. Det märks att han är lite trött sedan igår :p

Kvar är kortkiss med husse ikväll.

Jag och Doris har gått ett par korta promenader i skogen bakom mamma och pappa, sen har vi gjort lite kontaktövningar och busat ute på gården. I övrigt har Doris busat omkring här hemma med sin kära vante och däremellan har hon visat sina kunskaper i sova;)

KL

Idag har mina hundar fått busa med min tiks kullsyster och två av min systers dvärgschnauzertikar. Superkul enl dem!

Sen har jag kört styrke/balansträning, "pilates", skritträning, stretching och framförgåendeträning.

Och slutligen så har jag anmält oss till två lydnadstävlingar samt två appellspår :D!

*kl*

idag har vi bara gått kortare rundor och ingen direkt träning.... jag har flyttat och lite annat som var tvunget att prioriteras före hundarna, men nu är det kort arbetsdag imorgon, och sen är det 4 dagar HUND som gäller. lördag o söndag är det jobb som gäller, fast på mitt andra jobb där hundarna är med hela dagarna.

Idag blir det i långpromenad på förmiddagen, sen får de sova tills jag kommer hem ikväll.Eller om mamma gör något annat med de. Då blir det en promenad till och kankse ett bad för den gamle.

Haha ja eller hur, jag blir galen!

Och så saknar jag Bingo, så jag inte vet vad jag ska ta mig till, faan! :cry:

Hur gör man pilates med hundarna? *nyfiken*

Hehe, ja det är verkligen "pilates" inom citationstecken :D.

Så som jag gör det, så ställer jag hunden på en halvpumpad luftmadrass (så att den är lite ostabil att stå på och hunden sjunker ner lite i den) och sätter handflatan mot hundens olika kroppsdelar (brukar gå systematiskt från bogen-sidan-rumpan-sidan-bogen) och pressar mjukt i några sekunder. Inte så mycket att hunden måste flytta tassarna, utan bara så mycket så att hunden pressar tillbaka mot handen för att hålla balansen.

Detta aktiverar de små inre stabilserande musklerna runt t.ex ryggraden och stärker upp hela hunden :laugh:.

Smart :D

KL

Idag ska jag, mina finaste, Lena Furberg och Reeko ut i skogen för en promenad, spår och lite uppletande!

*kl*

Idag har jag anmält oss till kurs nästa helg! :D Det blir lite pusslande med barnen eftersom det är ungefär den enda helgen på 1 års tid som maken hade bokat in något eget... :crazy: Men det får gå på något vis, i västa fall får barnen följa med och titta på film i bilen... :D

Det gick så bra idag att jag nog kan leva på detta i en vecka :D

Spårade kanonfint! Markerade apporterna, men hade inte riktigt "ro" att plocka med dom, utan ville vidare. Lite lydnad med störning (Lena och Reeko).

Narmo fick köra ett uppletande med 3 föremål i en slänt. Jobbade på starkt trotts tryckande värme. Rusade som en galning men tog proffsigt föremålen i vinden. Coyote var väldigt missnöjd i bilen så han fick ett föremål han också. Gick rakt ut, fångade det i vinden, fick jobba lite, tog det och kom som en pil! Jag klappade om och kampade ordentligt med honom. Jag fick koppla för han ville INTE åka hem från skogen :D

*kl*

Kom precis hem från hundklubben. Har gått allmänlydnad 3 kurs med Elvis. Idag har vi tränat på ingångar, liggande under gång, stående under gång och så inkallning förbi en lång rad med hundar. Elvis är jätteduktig och jag är så stolt. Första kursen jag gick med honom (agility nybörjarkurs) så stack han flera gånger i början, och nu kan jag träna med honom lös bland andra hundar utan problem. Känns så kul när det går framåt :laugh:

kl

Idag har vi varit på Uppletande-kurs på klubben.

Jag har även varit ute och lagt ett spår för tävlingarna på klubben den 7e maj.

Imorgon ska jag gå mitt spår och även lägga ett kortare spår åt min hund.

kl

Idag är det skogen, skogen och skogen som gäller för mig och hundarna! Nu är vi inne för att äta lite lunch och slumra en stund (valpen) innan vi går ut igen. Vädret är underbart, alla är lediga och de var utan matte nästan hela dagen igår - making up for lost time.

Idag tar vi igen oss lite grand, men i går så åkte jag och barnen(två pojkar på 10 och 12 år) och Hunden ut i skogen och grillade pinnbröd med bacon, korv och köttbullar, sen sov vi under bar himmel och tittade på stjärnorna.

Mina barn är något högljudda, särskilt den yngre pratar som om vi alla andra var hörselskadade, så jag vågade ha hunden lös eftersom alla eventuella djur i området redan flytt för längesedan, dessutom så håller hon(hunden alltså) alltid koll på oss och försvinner aldrig utom synhåll.

Vi sov i sovsäckar som egentligen är för sommar bruk så jag tog med en stor filt som vi drog över oss alla, vilket behövdes för det blev ganska kyligt, så vovven ville inte stanna på sin pläd utan tycket att det var skönare att sova under filten mellan oss=)

Men mysigt var det, lägerhistorier, öppen eld, stjärnklar himmel och när hunden slumrat till och barnen somnat så hörde jag lite djurtramp i den annars knäpptysta skogen.

Idag är vi trötta och sletna, men det är det värt, funderar på att kanske göra någon längre vandring med barnen och hunden i slutet på sommaren/början på hösten när det inte är så varmt men ändå inte är riktigt kallt.

När vi kom hem så blev det en extra stor portion foder till vovven(som naturligtvis hade båda mat och vatten med sig ut i skogen som hon bär själv i klövja), sen drack hon vad som verkade vara fem liter vatten och vankade till sin sovplats och har inte rört sig ur fläcken sen dess, hehe=)

kl

idag började vi med att sooooova på morgonen, eller hundarna sov, jag var uppe och studsade vid 05.30 av någon dum anledning... :crazy:
vid 10.30 när hundarna vaknat åkte vi till skogen. och där blev vi till ett-halv två nångång. Hundarna busade, badade, busade, badade o spraaaang. helt vilda :eek: :D
sen åkte vi till stallet men där sov hundarna mest bara... och när vi kom hem tog vi en kortare promenad.
nu snarkar hundarna och ikväll ska vi hitta på något så huvudena får jobba lite också... :)

Här har det varit full rulle hela dagen.

Hundarna har inte jobbat så mycket idag. Det blev en snabb inhämtning av houdinigänget (fåren) när de, sin vana trogen, smet ur sin hage. Ni vet det där med att gräset är grönare osv...:cool:
Kate fick också följa med in i fårhuset och mota undan nyfikna keliga tackor så jag kunde kolla till tackan som precis lammat. (det blev en liten svartvit bagge (tyvärr:grin:))

Nya fårgrindar har snickrats ihop idag och Kate gjorde sitt bästa för att vara i vägen.:crazy: Hon är väldigt duktig på det.:p

Nu har lugnet snart lagt sig, hoppas jag. Ska kolla så inga fler tackor har bestämt sig för att klämma ur sig några lamm. Jag längtar efter duschen och vill inte bli tvungen att klampa ut till fåren för att gräva i en tacka.

Hoppas ni alla får en underbar påsk.:bump: Jag ser fram emot morgondagen. Då ska jag tydligen inte få besök av en påskkärring i år utan en ROSA påskkanin.:banana: Min underbara lilla systerdotter.:love:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 953
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 813
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 256
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 858
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V