vad gör ni och era hundar idag?

Sv: vad gör ni och era hundar idag?

vad mysigt med småvalpar :love:

*kl*

idag jobbar jag och hundarna som nästan alla andra söndagar.. 40 hästar ska in/ut matas o mockas åt. hundarna vaktar o håller koll så att hästarna sköter sig.
brukar bara behövas ett par kissvängar utöver jobbet på söndagarna, hundarna är trötta i både kropp o knopp efter en heldag i stallet :)

Härligt att allt gick bra med valparna :laugh:

*KL*

Idag går jag och unghunden ut och grillar lite i naturreservatet.
Vet inte om tanten ska få följa med eller inte, beror lite på hur långt vi ska gå. Hon har en tass som inte är helt snäll just nu...

Ikväll blir det nog lite trickträning eller liknande.

kl

Vi har varit på vår första rundbaneracingträning och i samma veva på vår första släphareträning. Jättekul, jättefint väder, trevliga människor och fina hundar. en mycket bra dag! Nu har jag två jättetrötta killar i viloläge och jag själv ska inta detsamma väldigt snart :D

*kl*

Idag har det blivit lite spårträning, första för säsongen av olika andledningar, och det märktes att det var lite ovant. Sprang förbi spårstarten och for runt, men efter lite korrigering så skärpte han till sig och gick kanon fint med tre vinklar, varav 1 med blod uppehåll! Sen missade han spårslutet lite oxå och försökte ringa in var det fortsatte men hittade sedan vildsvinsklöven och blev överlycklig. Men det höll på att sluta med förskräckelse när han försökte sätta i sig hela klöven :eek:

Tidigare på morgonen var vi ut på en rejäl långpromenad, och medans husse la spåret så var han med mig i trädgården, men i lina, vilket håller på att driva mig till vansinne, men han måste ju lära sig det oxå, även om det innebär att jag får lov att trassla ut honom var 5:e minut. Han försökte även äta upp mina pelagoner som jag höll på att sätta om, gräva upp rabatten, gnaga lite på sitt märgben, titta på lillhusse som spela fotboll, plockade upp alla små pinnar och kottar han kunde hitta osv... Så nu ligger han helt utslagen och sover. :D

KL

Har kört ett förbannat bra skyddspass med Grima idag och är hemskt nöjd :)
Ian skulle ha spårat, men jag hade naturligtvis glömt klöven på köksbänken.........

KL

Vi har haft en SJUKT bra bruksträningsdag idag :D! Först ett spår på ca 500m med 6 apporter + slut, skogsmark, liggtid nästan 2 timmar. Helt suveränt spårarbete av tjejen, plus ett apsnyggt upptag av spåret :love:!

Sen en rapportträning, första skicksträckan på 200 m med ej synlig mottagare (många svängar på vägen), sen ett skick till med förlängning på 50 m. Helt perfekt avklarat :banana:!

Idag har vi varit på en skogspromenad faktiskt, 7,5 km lång är slingan, men det märks ju inte på mina... Nu har vi fixat staket och jag ska ut på en ridtur, Loka får nog följa med medans de andra 2 får vara inne och slappa.

Veckan som kommer blir nog katastrofal ur hundperspektiv, jag ska jobba och plugga heltid, så de stackars djuren får komma lite på efterkälken tills på fredag.

Till nästa helg tänkte vi dock permiärsimma lite för de stora, de har redan badat för några helger sen och denna helgen, men lite mer planerad apportträning tänkte jag. Och faktiskt årets första spår blir nog också nästa helg, ska bli kul att se vad den lille säger!

Senast ändrad:

Våra dagar är ganska lika. Antingen så vaknar jag eller Edwind först. Om jag är seg så försöker han dra upp mig i handleden vilket har resulterat i några blåmärken så den metoden måste vi diskutera.

Sen så stjälper jag en kopp morgonte och sen går vi ut på morgonpromnad 20-60min. Vi är så tidiga att det bara är tidningsbudet som är uppe samtidigt så vi går med långlina fast det är på trottoar etc :D Häromdagen tog han en råtta/mus på vägen, det är tur att han bara dödar och inte äter, vet ju inte om de har ätit gift :eek:

Efter det serveras frukost och en dentastix. Sen går han och lägger sig igen (latkorv!) medan jag åker till jobbet.

Några timmar senare går husse en promenad på typ 20min där de även tränar lite på hemläxan från kursen (sitt - stanna kvar).

På dagen kommer dagmatten och håller sällskap ett tag (hon äter lunch hos oss) och går 20-90min, kan bli två promenader.

På em kommer jag hem, äter middag och byter kläder, sen går vi ut igen, 60-120min ungefär beroende på väder och hur trött jag är... Vi tränar på att "gå fint" och även på hemläxan (sitt-stanna kvar). Varierar med kort koppel och långlina och vi är ofta i skogspartierna runtom här. Han får även vara lite fri att gräva i jord och sådär, han är ju grythund :D (Vi ska börja träna gryt så fort de sätter igång).

Inne på kvällen så tränar vi sitt och har börjat med ligg.

Husse går kvällspromenad och badar tassarna.

Typ en normal dag för Edwind;

08-1.jpg

*KL*

Vi har varit i stallet och njutit av det fina vädret, sedan var vi på agilitykurs. Skroff var lite väl laddad så hon blev lite okoncentrerad men jag får skylla mig själv som slappat senaste veckan.

Det blev en promenad på drygt en mil. Jag är typ trött nu. Edwind verkar mest törstig.

Två timmars långpromenad som avslutades med en joggingtur. Och sen lite träning när vi kom hem, kört igenom två freestyleprogram och tränat lite position och snabba lägganden. Duktig hund!

Ja, i övrigt började dagen med att jag gick upp vid 8. Vid 10 lyckades jag övertyga hunden att gå upp ur sängen. Sen var han hemma med husse några timmar när jag var och kollade på lydnadstävling och sen shoppingtur (därför fick han inte följa med).

Idag har vi tagit en härlig promenad i skogen, kört lite uppletande och bara varit ute och stökat på gården innan vi for hem till lägenheten igen. Härligt! :)

*KL*

Vi är lediga och njuter av sovmorgon. Jag är vaken och hunden sover helt utsträckt bredvid mig i sängen :D.
Det blir en tur ut till svärfars sommarställe för att fixa ny hage åt getterna. Kommer även bli något personspår och troligen träning för lydnad klass 2.

*kl*
Idag är jag hundvakt åt kompisens två dvärgpudlar, så det blir mest promenader och bus i stormvarningen tror jag, till Chikas stora förtjusning! Hon älskar den yngre pudeln, han har nästan lika mycket spring i benen som henne. Själv ska jag göra mitt bästa för att inte trassla in mig i alla hamstersnören(koppel). XD

Har ännu bara hunnit med 20minuters promenad imorse före skolan, samt en snabb sväng ut på lunch rasten! Efter skolan skall vi promenera till rastgården och sedan är det bad och kloklippning på schemat :)

KL

Lydnadskurs på kvällen och en 30 minuter promenad till det idag förutom de vanliga rastningarna. Ingen lång promenad för vi har hållit igång rejält hela helgen!

Hoppas det går bättre än förra gången, han ville hellre skvallra på alla hundar än träna, men idag kommer det inte vara lika mycket teori så han kanske är mer taggad :).

*kl*

Idag har jag och hundarna varit uppe på hundklubben och tränat agility, och lite inkallning. Det var otroooligt varmt idag, så vi tränade inte så länge. Värsta sommarvärmen, jag tränade i linne :)

Jag tränade idag med vovven. Platsläggandet fungerar felfritt och det mesta andra blir bättre och bättre. Fot fungerade lös idag och han var inte uppe i det blå. Så nu är det en trött och nöjd matte. Fast Cozmoz var ganska nöjd han också.

trning084.jpg

trning079.jpg

*KL*

Idag blev det först en långpromenad med hundbus för unga dåren, sedan tog jag med tanten ut och tränade lydnad med båda. Unga dåren var förvånansvärt duktig. Totalt var vi ute ungefär 4 timmar, så nu sovs det gott här hemma :)

Imorgon ska jag vara hundvakt åt Roxers hundar på förmiddagen, sedan ska vi iväg på släphareträning på kvällen.

*kl*

idag har vi gått våra vanliga promenader, morgon, lunch, efter jobbet, sen åkte jag till djuraffären o vägde valpen, 31,5kilo , lite för lite än, men vi jobbar på det! :)
efter det blev det en 45min skogspromenad, hundarna springer och busar mest hela tiden. tränade lite "skogsinkallningar" som gick väldigt bra.
skogsinkallningar = kom till mig och ät en godis när jag blåser i visselpipan..

nu ligger bägge hundarna på rygg och snaaarkar :love:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 945
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 798
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 252
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 852
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka