Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har dessvärre inte utrustningen och saknar utbildning på motorsågning. Det är ett verktyg jag är något rädd för.
Jo det är livsfarligt om man inte vet hur man ska hantera det.Jag har använt den sedan jag var liten och har lärt mig tekniken och att ha respekt för den men har även fått körkort då vi måste ha det på jobbet men det behövs inte om man kör åt sig själv .Jag har egen skog och röjer upp och hugger ved men skulle jag se krasst på det skulle jag köpa björkved i välta då det inte är så dyrt .Har även köpt spiktimmer från sågverket .Första gången gick det bra och spiksågade inte men andra leveransen var det virke från ryssland som var fullt med granatsplitter så jag förstörde en kedja vid första kapningen då jag träffade på ett splitter som var 1 dm långt och 2 cm tjockt .Men har man inte kunskapen och utrustningen ska man köpa färdigkluvet

Hemma efter den årliga stora invigningsfesten. Trevligt mingel och sedvanligt god mat.

Eftersom jag kör så drack jag inget men fick med en doggybag - dvs en öppnad flaska vin - med mig hem.;) Skål!

Är också rätt nöjd med mig själv efter dagens mecklande med tvättstället på lilla toan. Avloppet har läckt så jag rådfrågade rörfirman. De skickade med mig två packningar och idag skruvade jag isär och gjorde rent. Fixade dit packningarna på rätt ställen och fick ihop allt igen. Nu har jag ett alldeles perfekt fungerande tvättställ igen!!! Jg fixade det själv! Utan att behöva tillkalla rörmokare!! :banana:

Ska lära mig byta blandare också så jag kan fixa kranen i köket i gästhuset.

@MJLee behövs det något speciellt för läsa e-böcker?

Beror på om du har en e-läsare, nej, om du har en platta ja, då behöver du en app för att kunna öppna böckerna.

Jag brukar lägga över böckerna till både läsaren och plattan via calibre, ett gratis program för just e-böcker som kan konvertera och läsa många olika format. Men beroende på din läsare finns det också program som är framtagna för den sorten, eg, Kobo, Kindle, Sony osv.

Tog det hyfsat lugnt med alkoholen idag (en flaska vin, 5-6 shots och 3 smirnoff ice) så jag är inte orolig för baksmälla. Däremot bränner mina ben! Jag är inte van vid att cykla och när jag kör bil den sträckan märks det inte alls hur backigt det är. Phuuu..

Nu blir det sängen här, börjar kännas att jag gick halv fem i morse. Natti!

Här är alla tre varianter :) !
IMG_20180519_161351_743.jpg

Ett himla kletande när man ska doppa dem....:wtf:
Pensla med choklad?

Har fixat till gården efter att grävmaskinen varit här och skottat undan alla stenblock så nu är jag inte stenrik längre :laugh:.Det var blött och fruset då han var här så det gick inte att köra där nu för marken var som gägga då han försökte planera till men nu är småsten borta och gården är hyvlad och krattad .
All sten jag plockade bort fyllde jag ut gräsmattan med så nu när gräset är färdigklippt så ska jag ned på ängen och rulla ihop gräset jag körde bort i vintras och lägga det i kanten på gräsmattan över sten och all gräsklipp jag fyllt ut med i flera år .Gräsmatta på rulle Har blivit riktigt modern :grin:
Men det verkar som jag får ta stora släpvagnen och åka till Örebro och hämta 6 pall med gräsmatta på onsdag om inte transporten löses på annat vis men det ser mörkt ut än då vi måste ha den på onsdag .Jösses vad varmt det är att var ute och jobba ,Huggningen fick vara idag då det är stora björkar jag ska ta om hand .Får bli i morgon istället .Fick gödningen påkörd i morse ,Räddningen för den är att det är mycket dagg på natten och minusgrader .Lite isterband och potatis så är det bara att gå ut och fortsätta klippa gräsmattan
Får du med sex pall på en kärra?? dom väger ju massor . Glöm inte vattna två dygn nu.

Är hungrig på jobbet.
Eftersom någon gjort sig av med mina bananer som jag lämnade igår så har jag inget att äta på hela natten. Är alltså jävligt grinig.

Tog det hyfsat lugnt med alkoholen idag (en flaska vin, 5-6 shots och 3 smirnoff ice) så jag är inte orolig för baksmälla. Däremot bränner mina ben! Jag är inte van vid att cykla och när jag kör bil den sträckan märks det inte alls hur backigt det är. Phuuu..

Nu blir det sängen här, börjar kännas att jag gick halv fem i morse. Natti!
Jag hade nog haft både baksmälla och framsmälla efter den mängden :p

Men varför är jag fortfarande uppe :crazy:?
Godnatt!

Glömt att ta mina mediciner så jag är vaken och tycker synd om mig själv för att tummen gör ont efter att jag grävde runt med en nål för att få ut något skit (gammal sticka?) som inte ens kom ut :arghh:

Jag skulle inte ha gått från mina "rutiner", kommer sluta på minusvärde den maten. :banghead: Vägde mig igår och siffrorna rasar. Ska säga till på skarpen hos läkaren nästa gång om diverse prover, jag vet att en del inte är bra alls men den jag har nu följer inte upp så får väl tjata.

:heart Ta hand om dig själv!

Ack, man ska inte somna på kvällen med katten. Nu är jag fruktansvärt vaken istället. :meh: Ska gå och steka några varmkorvar

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 087
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 639
Senast: Mineur
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
85 86 87
Svar
1 734
· Visningar
46 836
Svar
1 999
· Visningar
56 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur