Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har just kommit tillbaka fran lodgen efter att vi delat ut lite mer an $20000 USD i valgorenhet. Camp Can Do som ar en annan sorts Make a Wish foundation, Make a wish, en equestrian facility vars yngsta deltagare (3 ar) ar fysiskt handikappad och den aldsta bara handikappad pa grund av alder (93), Blue line som hjalper "first responders" (polis, brandkar, EMT, etc) familjer nar deras nara och kara har avlidit i tjansten och ett par till var de som fick donationer i kvall.
Nar man pratar med de som tar emot donationerna, han som ar ledare pa Camp Can Do, en man i 35 ars aldern med lite av en "tuff" attityd som blir tarogd nar han berattar hur han kom in pa att jobba dar som frivillig, eller han som just kom fran en sorjande anka och barn som forlorat sin man och pappa i en skogsbrand ... Det kanns bra att kunna hjalpa till nar man far hora vart det gar.

Läst ikapp gårdagen, vi åkte till mammas sommarstuga över dagen, maken var och hämtade ett dass som hon har tjatat om och sen passade vi på att umgås lite också. På typiskt mammasätt har hon tjatat om dasset, men inte läst på något om att ha dass utan står nu helt nollställd på hur man ska göra. Alltså lovade jag att fixa en dass-isak, tunna och torvströ. Nu tror jag dock att dasset kommer att bli använt kanske en till två gånger om året men ändå, det är betydligt enklare om man har grejer som fungerar.

Jag fick även veta att brorsan hade haft det svårt så mamma hade gått in och betalat hans hyresskuld och nu stod som ägare på hans bostadsrätt. Typiskt mellan stolarna, försäkringskassan anser att han är frisk nog att arbeta men arbetsförmedlingen anser att han är för sjuk för att bli inskriven hos dem. Själv är han lite oföretagsam och ville inte hålla på med soc. :meh: Han har ingen diagnos men har helt klart svårigheter, även om de aldrig är utredda. Nu hade mamma fått igång lite snurr runt honom så att han utreds för att få förtidspension, får bostadsbidrag och stöd från soc. Han har i dagsläget svår diabetes och svår kol och tillbringade hela förra året gipsad för att försöka läka ut bensår, han har även problem med skador som han fick för närmare 30 års sedan i en olycka. :(
Jag älskar min bror även om vi inte träffas, vänligare människa är svårt att hitta men det sociala med att faktiskt komma när man har sagt det har aldrig fungerat för honom. Jo till jobb har han alltid gått, men om man har stämt träff så kan det lika gärna dyka upp något annat som han hellre ville göra och kostade mindre energi för honom. Det är min halvbror på pappas sida så mamma är inte släkt med honom, men kom in i hans liv strax för tonåren, hans mamma gick bort i cancer innan mamma och pappa träffades, så mamma har varit mamma även till honom.

Lite migränig fortfarande.

Idag måste jag skriva ”klart” min uppsats, så att handledaren kan ge feedback. Är så jäkla less på den nu att jag kan spy.

Sitter och funderar på var längs sträckan Borås/Ulricehamn - Anderstorp jag kan köpa hörselkåpor till barn tidigt på morgonen. Ska nämligen se Nordic Time Attack där idag och tänkte se hur kul barnen tycker det är, när det inte är så långt... :confused:

Tog det hyfsat lugnt med alkoholen idag (en flaska vin, 5-6 shots och 3 smirnoff ice) så jag är inte orolig för baksmälla. Däremot bränner mina ben! Jag är inte van vid att cykla och när jag kör bil den sträckan märks det inte alls hur backigt det är. Phuuu..

Nu blir det sängen här, börjar kännas att jag gick halv fem i morse. Natti!
Hysfsat lugnt :eek: jag hade troligtvis inte varit i närheten att stå på benen efter allt det där

Sitter och funderar på var längs sträckan Borås/Ulricehamn - Anderstorp jag kan köpa hörselkåpor till barn tidigt på morgonen. Ska nämligen se Nordic Time Attack där idag och tänkte se hur kul barnen tycker det är, när det inte är så långt... :confused:
Ekohallen i Borås brukar ha det mesta, öppnar 10 på söndagar.

Rätt nice start på söndagen. Gäller att passa på att njuta, om några timmar ska vi fira lillungen som fyller år under veckan som kommer.

20180520_083114.webp

Rätt nice start på söndagen. Gäller att passa på att njuta, om några timmar ska vi fira lillungen som fyller år under veckan som kommer.

Visa bifogad fil 15154
Synd bara att jag alldeles snart måste resa på mig och åka till affären. Måste köpa lite mat till min stackars katter som hävdar att de håller på att svälta ihjäl. Blötmat går nämligen inte att äta. :meh:

Får du med sex pall på en kärra?? dom väger ju massor . Glöm inte vattna två dygn nu.
jag lastar 2 ton på kärran så vi får se vad det väger Vi har fri tillgång på vatten då den ska läggas vid en badplats och jag tänkte skaffa en pump och en hel drös med spridare .Enligt bossen så får det kosta vad det vill bara det blir öppning den 10 juni Ett proffs ska hjälpa oss lägga den som bara håller på med träd buskar och anlägger gräsmattor och planerar parker så då får jag råd om hur jag ska sköta mattan

Nu var göromålen för morgonen klara .Ta promenad med Leo Dricka kaffe ta en snus och sitta på trappen och borsta katten så nu får jag sätta tänderna i gräsmattan och lägga dom sista bitarna så blir det trädfällning och vedhuggning senare idag
Sätt inte tänderna i gräsmattan, jordbakterier är inte det nyttigaste mellanmålet.
Jobba och slit lugnt men jämna vätskekontroller. Var rädd om dig.

Tänk att det kan vara så roligt att skjuta :love: En jaktstig nu på morgonen och dagens känns väldigt bra! :D Skönt att komma iväg innan den värsta värmen också, kompisen skulle skjutsa barn på fotboll sen så vi hängde på låste när de började.
Kul med jaktstig . Sköt var helg då man var på topp . Det trista är att det tar en hel dag och den tiden har jag inte nu men antar du skjuter hagel . jag tävlade i kula

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 087
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 639
Senast: Mineur
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
85 86 87
Svar
1 734
· Visningar
46 836
Svar
1 999
· Visningar
56 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur