Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blir så ibland .Får du veden klar eller är det i välta ?
I välta? Vad är det?

Veden är kluven och klar så den ska bara hivas in boden. Nästa år kommer jag inte behöva beställa ved. Egentligen hade jag inte behövt fylla på nu men i vintras när jag träffade vedgubben i skogen så nämnde jag att jag nog skulle ha ett lass och en dag för någon vecka sedan så stod han plötsligt här med ett lass. Tja, det var ju inte läge att avboka. Det är bara att pynta och se glad ut.

I välta? Vad är det?

Veden är kluven och klar så den ska bara hivas in boden. Nästa år kommer jag inte behöva beställa ved. Egentligen hade jag inte behövt fylla på nu men i vintras när jag träffade vedgubben i skogen så nämnde jag att jag nog skulle ha ett lass och en dag för någon vecka sedan så stod han plötsligt här med ett lass. Tja, det var ju inte läge att avboka. Det är bara att pynta och se glad ut.
Jag betalar bara i Aspen och kedjeolja och många liter svett för min ved

I välta? Vad är det?

Glömde välta jo det är när man får hem veden osågad

Börjar varva ner efter kvällens skräckupplevelse. Foderhästen på 32 år hade fastnat i hagen. Blivit väldigt blött och mjukt på ställen där det inte varit det förr så hon gick ner sig.
Tur vi har räddningstjänst och bra folk i närheten.
Upp kom hon och verkar må fint nu

Senast ändrad:
Lyssnar på fyrverkerier. Herrejävlar vad de smäller här ute nu! Det låter nästan som på nyårsafton och har hållit på i många minuter. Firar folk något speciellt idag som jag missat?

Börjar varva ner efter kvällens skräckupplevelse. Foderhästen på 32 på hade fastnat i hagen. Blivit väldigt blött och mjukt på ställen där det inte varit det förr så hon gick ner sig.
Skönt att det slutade bra.

Börjar varva ner efter kvällens skräckupplevelse. Foderhästen på 32 på hade fastnat i hagen. Blivit väldigt blött och mjukt på ställen där det inte varit det förr så hon gick ner sig.
Fy vad läskigt, snacka om tur i oturen.

Jag skulle inte ha gått från mina "rutiner", kommer sluta på minusvärde den maten. :banghead: Vägde mig igår och siffrorna rasar. Ska säga till på skarpen hos läkaren nästa gång om diverse prover, jag vet att en del inte är bra alls men den jag har nu följer inte upp så får väl tjata.

Jag har nån underlig huvudvärk sedan igår kväll. Det liksom hugger till i höger örat och ilar upp bakom i huvudet... det pågår i ett par sekunder med jämna mellanrum om nån minut...

Skitkonstigt... försöker bota nu med panadol och kaffe...

Vill inte ha nån jäkla öroninflammation nu när jag äntligen är ledig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 088
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 640
Senast: Mineur
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 768
· Visningar
47 621
Senast: Sel
·
Svar
1 999
· Visningar
56 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser