Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Go morron!

Tänkte bege mig ut med vovven på en runda innan det blir för varmt. Sen ska vi bygga plank idag :)
Å plantera lite blommor i en kruka. Köpte igår så vi får lite fint här hemma :)
Rensa jordgubbslandet med tror jag, ser inte så kul ut :o

För egen del är det väldigt lite av vänners uppdateringar. Jag har ingen mat, inga fester och inga semesterbilder.

Det jag behöver fb till är grupper - som t.ex. den informella gruppen för folk i byn. Där kommer inbjudningar till ativiteter i NTO-lokalen. Det lokala kulturhusets arrangemang finns lättast tillgängliga på fb.

Fb funkar ungefär som en sorts "annonsblad" för mig.

Sedan är jag vän med några politiker som lägger upp intressanta stausuppdateringar kring frågor jag följer.

Eftersom man kan forma fb till det man vill så är min fb-sida mest inriktad på information jag vill ha och samhällsfrågor. Mina närmaste vänner har det ungefär likadant.
Jag är också engagerad i många grupper, både där jag läser och skriver. Släktforskningsgruppen, har jag till exempel stor nytta av när jag behöver ställa frågor och få lite råd om hur jag ska gå vidare. Baka-gruppen är rolig både för inspiration/recept och för att visa upp sina egna alster :) ! Etc, etc, etc.....

Väntar på att tvättmaskinen ska gå klart, så jag kan hänga ut tvätten och köra igång en ny maskin :up: Tvättdag här alltså, men lite annat pyssel ska nog gå att klämma in idag också :)

Vinkar lite försiktigt, jag överlevde gårdagen även om det kändes hopplöst i början, en utvald person kommer att få höra vad jag anser i dag när vi ska ha styrelsearbetsdag. :angel: Jag knep käft igår eftersom jag anser att det inte är lämpligt att skälla ut folk under pågående tävling med gäster. Tack och lov kom en annan styrelsemedlem med partner som tog över kiosken åt mig, :love: och dessutom höll min kaffekopp full under hela dagen. :heart Idag är det arbetsdag för styrelsen som väntar, ordförande tror att vi ska vara klara på någon timme :angel::devil: Skulle inte tro det, jag har ett antal stora frågor som vi måste lösa innan vi kan åka hem. :idea:

Hemkommen från jobb! Har bytt kaffe mot ett glas vin samt cigg... fy vad hon röker mycket, tänker ni nog. Och ja, ni har helt rätt! Det är fruktansvärt korkat eftersom det är fruktansvärt dåligt för en samt ohyggligt fruktansvärt dyrt här i Aus.

Jaja... en dag...

Om man skulle vilja spröjsa om ett innerfönster (gammal stil) vem kontaktar man? Snickare? Finsnickare? Känns spontant inte så jättesvårt att göra själv... meeeen jag tänker inte låta mig själv intala mig detta och få ett mental breakdown :p

Jag tittar på tv. Yngsta barnet tittar på paddan och en av hundarna sover.
2DF9F3A5-75E3-4613-85A2-B036007A1E42.webp

Strax dock dax att rycka upp sig. Fick sovmorgon till 08:50 innan barnen väckte mig :up:

Fått ur linserna ur ögonen med mycket möda och stort besvär. Kände redan igår att ena linsen skavde men var dum nog och ignorerade det. Idag är ögat rött och bränner och vill helst hålla sig stängt.

Om man skulle vilja spröjsa om ett innerfönster (gammal stil) vem kontaktar man? Snickare? Finsnickare? Känns spontant inte så jättesvårt att göra själv... meeeen jag tänker inte låta mig själv intala mig detta och få ett mental breakdown :p

Kolla om det finns hemsidor tex på Facebook från både ock. De brukar ju lägga ut bilder på sina verk så kan du se om de är duktiga :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 088
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 640
Senast: Mineur
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 761
· Visningar
47 408
Svar
1 999
· Visningar
56 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur