Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en god lust att försvinna. Men svårt när man har fyra djur. Ta mitt pick och pack och dra utan att säga ett ljud. Men det måste jag ju pga djuren. Sedan är det svårt pga ingen bil :cautious:

Växten finns in lite olika nyanser.

Jag visste ju var jag skulle leta så namnet gick lätt att få fram :).
Du har kunskaper i ett område som jag inte är på samma nivå som alls.
Jag torkar ut kaktusar, dränker garderobsblommor och tyst övertalar mig själv att är något i en kruka här hemma i en nyans av grönt så är det lyckat, vad det än nu är? Undrar om det går att köpa maskrosor på frö, såna har jag haft gott om när jag bodde i hus :angel:

Ha äntligen fått bort en spegel som retat mig länge
Den satt kvar sen förra hg
Nu ska jag fixa lite i tvrummet med.
Förutom att jag inte kan möblera som jag tänkt för då sabbar jag kattens sovplats och det går ju inte :rofl:
Ska bära ner saker till ett förråd sen

Har varit ute sen halv elva. Först frukost ute, sen håller jag på att röja lite i trädgården. Klippt undan lite buskar/träd, krattat bort lite dött gräs osv. Nu ska jag försöka ta tag i den där snåriga saken på baksidan som jag tänkte elda upp men det blev ju fint väder igen :cautious: tvättat en maskin med tyg också, som nu hänger ute, har en till på g som nog borde vara klar snart.

Jag försöker installera vattenpumpen vid den grävda brunnen så jag kan vattna i trädgården. Den återkommande utmaningen är hur man fyller pumpen och sugslangen med vatten så man får bort all luft ur systemet. Jag hoppas komma på ticket nån gång.

Dags att försöka göra lite nytta, får bli något litet som inte annars blir gjort så ofta. Blir spännande och se vad jag bestämmer mig för det finns ett flertal alternativ. Bättre lite och kort stund än inget.
Var rädd om er alla och jag vet att jag tjatar :o men kom ihåg att dricka nu.:)

Det är 27 grader i skuggan på min altan.
Med andra ord har jag husarrest. Jag klarar itne solen och värmen utan att må dåligt. Så inne får det bli tills det lugnar sig lite med tempen....

Redan i maj. Hur ska den här sommaren bli.....
Vi badade i maj i fjol i sjön här, det var 20 grader i vattnet. Men någon sommar såg vi aldrig röken av sen...

Barnet har duschat och klätt på sig finkläder. Nu är det min tur att göra detsamma :)

Är det du eller dottern som fyller år? Hur som, grattis på födelsedagen!

happy-birthday-gif-ecard-8569347118.gif

Jag försöker installera vattenpumpen vid den grävda brunnen så jag kan vattna i trädgården. Den återkommande utmaningen är hur man fyller pumpen och sugslangen med vatten så man får bort all luft ur systemet. Jag hoppas komma på ticket nån gång.
Det brukar sitta en plugg som man fyller pumpen med eller då försöker man hälla i samma anslutning där vattnet kommer ut från pumpen

Det brukar sitta en plugg som man fyller pumpen med eller då försöker man hälla i samma anslutning där vattnet kommer ut från pumpen
Någon plugg har jag inte hittat så jag häller ovanifrån i anslutningen där vattnet kommer ut, men det är svårt att få det tillräckligt fyllt. Överst i sugslangen blir det lätt luft kvar och det tycks inte spela någon roll om jag lyfter och vickar på pumpen. Luften vill inte komma ut i alla fall. Nu tänkte jag göra ett försök med att få ner en smal plastslang så jag kan slanga in vatten i slugslangen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 091
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 640
Senast: Mineur
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 769
· Visningar
47 734
Svar
1 999
· Visningar
56 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur