Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det du eller dottern som fyller år? Hur som, grattis på födelsedagen!

happy-birthday-gif-ecard-8569347118.gif

Det är dottern som på tisdag fyller sju år :) Vi tar dock restaurangbesöket idag eftersom de bara serverar lunch på tisdag.
Jag ska hälsa henne grattis iaf :)

Någon plugg har jag inte hittat så jag häller ovanifrån i anslutningen där vattnet kommer ut, men det är svårt att få det tillräckligt fyllt. Överst i sugslangen blir det lätt luft kvar och det tycks inte spela någon roll om jag lyfter och vickar på pumpen. Luften vill inte komma ut i alla fall. Nu tänkte jag göra ett försök med att få ner en smal plastslang så jag kan slanga in vatten i slugslangen.
Det gick vägen trots att det inte gick som jag tänkt mig. Så nu har jag vatten i trädgården!
27 grader i skuggan... Jag har precis kommit in från trädgården. Tur jag är vuxen, för jag tänker minsann äta glass nu trots att jag inte ätit lunch än.
Jag tänkte likadant. Så det blev glass.

Det är galet varmt idag. Jag blir helt slut av att knappt göra något alls. Jag är inte van vid den här temperaturen.

Behöver gå och köpa toapapper
Glömde ju det igår
Men först dammsuga och torka golv så får resten vänta lite

Någon plugg har jag inte hittat så jag häller ovanifrån i anslutningen där vattnet kommer ut, men det är svårt att få det tillräckligt fyllt. Överst i sugslangen blir det lätt luft kvar och det tycks inte spela någon roll om jag lyfter och vickar på pumpen. Luften vill inte komma ut i alla fall. Nu tänkte jag göra ett försök med att få ner en smal plastslang så jag kan slanga in vatten i slugslangen.
Jag har en Jet-pump som pumpar vatten från bäcken. Såhär ser det ut.
20180513_143316[1].webp

Man häller vatten i själva pumphuset, ovanifrån.
Som det är kopplat nu så skruvar farbror Gunnar bort stumpen som står rakt upp till höger och häller där.

Jo enligt kyrkoboken. Sen finns ju vi förvirrade gamlingar med och som dessutom har lite stor dos barnasinne kvar :angel:
/hallonsaft mogen larvpotta.

Tillägg:
Jag har en sandlådespade i badrummet fast jag är barnfri (som används med jämna mellanrum, till vad? klura på det ni :p) och plastankor på badkarskanten, en som lyser i vattnet dessutom och ändrar färg vartefter. Ankorna lyser upp lite mot gråa stråna som smitit in i håret. :love:

Jasååå så nyfiken att du fått klicka dig in här för du inte kom på svaret förstår jag. :rofl: En spade är ju alltid bra att ha eller hur men varför? Nej jag ska sluta tjfsa så du får stilla din nyfikenhet, förlåt. Vi är nog många på buke som har en spade eller flera, mycket i praktiskt i stallet, trädgården osv. men jag använder min oranga sandlådespade till att ösa kattsand när lådan töms för att slippa tippa den så det åker bredvid när sista dl ska ur. Smart va? :p Med vänlig hälsning/ hallonsaft söndags lågt humör med retsam ton.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 091
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 640
Senast: Mineur
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 769
· Visningar
47 758
Svar
1 999
· Visningar
56 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur