Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
27 grader i skuggan. Det är för varmt!
Arbetsvägrar. Har suttit i skuggan på altanen hela dagen med en bok. Borde ta hand om ett berg av ren tvätt men...nääää.
Har ett kul litet sällskap i form av herr och fru Talgoxe som lagt 6 ägg i vårat altanräcke. Nu håller Herr Talgoxe på att flyga i skytteltrafik för att förse frugan med larver och pälstussar från våra hundar :p

Min syster har en pool :angel:
1526222596842345485052.webp

Solen bränner obarmhärtigt. Allt är alldeles för varmt.
Allt grönt slokar. Jag med.

Kan du hitta något skuggigt hörn med genomflytande luft? Svalare inomhus just nu. Dricka mycket kallt. Kall dusch. Känner verkligen för dig just nu, särskilt som du äter kortison.

Det ska du inte alls det.

Det blev ingen glass utan en bit glömd baguette och ett glas underbar Proviva hallon/björnbär utan socker kallt direkt från kylen. Det är nu jag saknar mina frusna jordgubbar :meh:. Funderar på vad som kan göras utan att laga till. Borde ha köpt lite olika sallader och liknande när jag var och handlade igår.

Äter hårda mackor med halloumi och en mjukost som är ny på marknaden och inte innehåller några extra tillsatser.
Till efterrätt rabatberkompott och den innehåller inte häller mer än bara lite lite socker. Har gjort den själv på rabarber från frysen (har tyvärr inga egna)

Jag har inte kommit upp ur stolen sedan sist. Däremot så har jag beställt fem sommarklänningar från Zalando. Nu ska jag ta itu med tomaterna! Öppnar nog inget bubbel men tar ett glas vitt vin till. Alltid skönt med beslut!
Det är nästan lättare att jobba morgon och kvällar när det är så här varmt och däremellan ta lite siesta. Iaf mitt på dagen. Mycket spelar egentligen ingen roll när man gör det bara att man gör det.
Jag ska ut nu och sätta igång efter mycket latande idag. Får skylla på grillfesten igår :p

Och jag har just satt pa ACn for att se till att det inte blir for varmt inne och nu ar vi pa vag till Morsdags frukost med Mimosas och bacon. Ha! :D
Tyvarr ska jag ivag pa en MRI (magnet rontgen) pa eftermiddagen sa hela dagen kan inte ga i firandet's tecken, men sedan blir det vinprovning efterat och en smarrig middag ute nagonstans. :cool:

Jag dör, 26.5 inne och 29 ute (iofs precis i solen) kom igen, klockan är sex, då ska det inte vara så här varmt. :mad: Hade tänkt laga fajitas ikväll men fasiken att jag orkar göra det. Möjligtvis tsatsiki.

Rensat lite bilder på telefonen och hittade massor av bilder på ponnyn :( så nu sitter jag här och är lite ledsen och saknar min lilla ponny :cry:

Känslan när en som nu kommit för att hämta sin häst då de inte funkat ihop innan och ägaren är nu helt lyrisk över hur sjust och fin hon blivit på denna förhållandevis korta tid.
Det känns väldigt roligt att se att det även verkar funka nu med ägaren oxå, behöver dock jobba mycket och ta lektioner så de inte hamnar tillbaka i spända läget då tar hästen till flykten.
Väldigt charmig häst och roligt när det går frammåt och ägaren som nästan gett upp.
Underbart att se hur glad hon var efteråt och hästen verkade nöjd. Då känner jag att jag gjort ett gott jobb :D

Hade tänkt ta en sväng med gamla traktorn (ponnyn) men han var genomblöt av svett trots att han stått inne i ett svalt stall sen klockan två. Kändes inte schysst att motionera honom då..
Han har för övrigt för första gången någonsin blivit så smal att man enkelt könet revbenen! Fantastiskt! Så ska vi bara hålla vikten där.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 096
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 640
Senast: Mineur
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 776
· Visningar
47 886
Svar
1 999
· Visningar
56 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur