Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en Jet-pump som pumpar vatten från bäcken. Såhär ser det ut. Visa bifogad fil 14793
Man häller vatten i själva pumphuset, ovanifrån.
Som det är kopplat nu så skruvar farbror Gunnar bort stumpen som står rakt upp till höger och häller där.
Min ser ungefär likadan ut, fast nyare. Jag häller också i pumphuset, men har ju som sagt problem med att vattnet inte går ut i sugslangen vilket det måste göra. Idag blev lösningen att hälla vatten i sugslangen och sen hålla den rakt upp och koppla pumpen i lodrätt läge (hållen i famnen) innan jag ställde ner den och fyllde resten av pumphuset.

Sommarmat de luxe :D ! Pasta, salami, körsbärstomater, spenat, melon, fetaost, oliver och dressing - MUMS :d !
IMG_20180513_135715_587.jpg
Åhh vad gott det ser ut :d

Har planterat på lotten och gått långpromenad med hundarna. Nu sitter jag i skuggan och slappar och funderar på följande alternativ för resten av dagen:

1. Baka och äta hallongrottor
2. Öppna en flaska bubbel, fortsätta slappa och läsa en bok
3. Plantera om tomater
4. Jobba

Hjälp mig fatta ett beslut!

Bifogade filer

• 11E75EA3-F112-425F-BC3A-8996F6C72C7C.webp
    11E75EA3-F112-425F-BC3A-8996F6C72C7C.webp
    214,8 KB · Visningar: 21
Har planterat på lotten och gått långpromenad med hundarna. Nu sitter jag i skuggan och slappar och funderar på följande alternativ för resten av dagen:

3. Plantera om tomater
4. Jobba

Kombinera nr 1 och 2. Baka, ät och drick bubbel medan du läser bok :p

Tillägg:
Jag har en sandlådespade i badrummet fast jag är barnfri (som används med jämna mellanrum, till vad? klura på det ni :p) och plastankor på badkarskanten, en som lyser i vattnet dessutom och ändrar färg vartefter. Ankorna lyser upp lite mot gråa stråna som smitit in i håret. :love:

Jasååå så nyfiken att du fått klicka dig in här för du inte kom på svaret förstår jag. :rofl: En spade är ju alltid bra att ha eller hur men varför? Nej jag ska sluta tjfsa så du får stilla din nyfikenhet, förlåt. Vi är nog många på buke som har en spade eller flera, mycket i praktiskt i stallet, trädgården osv. men jag använder min oranga sandlådespade till att ösa kattsand när lådan töms för att slippa tippa den så det åker bredvid när sista dl ska ur. Smart va? :p Med vänlig hälsning/ hallonsaft söndags lågt humör med retsam ton.
Jag har en liten barnkratta i plast
Perfekt att klia sig på ryggen med

3. Plantera om tomater
4. Jobba

Jag röstar på tvåan. :up:

Väldigt oproduktiv idag! Morgon- och förmiddag jobbade jag iofs på som vanligt men nu på dan har jag sovit uppe i gästrummet med fönstret öppet (hör fågelkvitter och småbebisfåglarna som
Jag tyckte det lät att någon förlossning var på g eftersom det lät som ägg som kläcktes och boet är precis bredvid fönster under taket som sticker ner på sidan bredvid det fönstret)

@dobbis du är inte ensam med att äta glass istället för mat idag :o :angel:

Vi badade i maj i fjol i sjön här, det var 20 grader i vattnet. Men någon sommar såg vi aldrig röken av sen...
Samma här! (Eller jag badade aldrig) vi hade varmt i början på maj (dock inte lika varmt som detta år) för att sedan få en kall och torr sommar. Dåliga skördar. Den sämsta kombinationen.
Hoppas värmen håller i sig. Det behöver kanske inte vara riktigt så här varmt hela tiden då jag vet att många får det jobbigt. Tex professorn är helt utslagen mitt på dagarna pga värmen.
Det får även gärna komma regn snart!

Gillar inte att det oftare är extremt åt olika håll. Vissa somrar nästan inget regn och jättevarm, höstar med mängder av nederbörd osv. Ingen ordning längre :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 096
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 640
Senast: Mineur
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 776
· Visningar
47 903
Svar
1 999
· Visningar
56 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur