Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag dör, 26.5 inne och 29 ute (iofs precis i solen) kom igen, klockan är sex, då ska det inte vara så här varmt. :mad: Hade tänkt laga fajitas ikväll men fasiken att jag orkar göra det. Möjligtvis tsatsiki.
Här är det väldigt behagligt faktiskt :) . Termometern visar 23,9 både inne och ute (det är skugga på den nu).

Solen bränner obarmhärtigt. Allt är alldeles för varmt.
Allt grönt slokar. Jag med.

Jag har varit ute i bara t-shirt men höll mig från skuggan för där var det kalt, det kan kanske bli sommar i år med lite tur men några grader till önskar jag till att börja med.
Nu har jag dock långtröja på mig igen :cry:

Har tvättat håret för första gången sedan i onsdags. Så himla skönt! Hittade 19 metallclips som de satte ihop såret med, så himla otrevligt :p sedan dess blev det lugn och ro. F.n i sängen medan minstingen tittar på Youtube. Dags att stoppa barnen i duschen snart med, de har lekt ute utan kläder kan man se :p

Underbara härliga värme! Satt staket, klippt gräs, rensat lite här hemma, satt upp brädfodring. Nu har hunden fått nog så nu är vi inne.

Ska städa lite fixa mat sen plana ut i soffan.

Bra söndag
20180513_174205.webp

Mockar hage och solar samtidigt som jag ser så hästen äter upp sitt hö.
Ok, va nog inte så smart att va ute i solen från ca 13-17, förvisso hade jag smort in mig med solkräm men solen har lyckats ta ändå. Röd och varm nu.
Tog en kall dusch när jag kom hem och smorde sedan in mig med after sun kräm. Imorrn blir det nog t-shirt.

Har tvättat håret för första gången sedan i onsdags. Så himla skönt! Hittade 19 metallclips som de satte ihop såret med, så himla otrevligt :p sedan dess blev det lugn och ro. F.n i sängen medan minstingen tittar på Youtube. Dags att stoppa barnen i duschen snart med, de har lekt ute utan kläder kan man se :p
Hur går det med huvudvärken?

Hur går det med huvudvärken?
Fortfarande ganska starka huvudvärkstabletter men nu verkar de faktiskt lyckas ta död på den huvudvärken i princip helt också, inte bara ta bort det allra värsta. Jag har ju legat i gränslandet sedan i fredags men nöjt mig då alternativet är tabletten som gör att man lämnar planeten lite och när man kan stå på fötterna känns det ju trist. Åt den i ganska stora mängder onsdag-torsdag då huvudvärken var fruktansvärt vidrig då så det känns verkligen positivt detta.

Vore ju toppen om man kunde sova med huvudet i normal höjd inatt utan att det exploderar, vi får se :)

Har varit ute sen halv elva. Först frukost ute, sen håller jag på att röja lite i trädgården. Klippt undan lite buskar/träd, krattat bort lite dött gräs osv. Nu ska jag försöka ta tag i den där snåriga saken på baksidan som jag tänkte elda upp men det blev ju fint väder igen :cautious: tvättat en maskin med tyg också, som nu hänger ute, har en till på g som nog borde vara klar snart.

Får man fråga hur det går för I?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 096
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 640
Senast: Mineur
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 785
· Visningar
48 142
Senast: sthu
·
Svar
1 999
· Visningar
56 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser