Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min kattmat jag beställde är på rymmen
Över en vecka sen den skickades men står kvar som överlämnad till budfirma

Fick ordning på den fd skräphörnan där jag la allt jag inte visste var jag skulle ha
Det ligger ett påslakan vid balkongdörren för dragets skull
Dörren är igenskruvad då balkongen är borta. (Nämnde jag att jag hyr av en slumvärd)
Längst till höger är en skrubb aka mitt förråd, sen kommer trappan och toaletten
Lådan på golvet är min mammas porslin

) IMG_20180513_170344.webp

Får man fråga hur det går för I?
Inget nytt :( han blir tokig på familjen, hittar inget jobb och inget jobb = måste fortsätta bo med familjen... Vi har inte hört nått från MIG heller, vi väntar ju på att han ska få iväg på intervju hos ambassaden (i Iran) men inget ljud än :( gått 2 månader nu sen vi fick in alla papper osv. Så vi räknar ner, 15-19 månaders väntetid när vi skickade in, så 13-17 kvar då... :arghh:

Inget nytt :( han blir tokig på familjen, hittar inget jobb och inget jobb = måste fortsätta bo med familjen... Vi har inte hört nått från MIG heller, vi väntar ju på att han ska få iväg på intervju hos ambassaden (i Iran) men inget ljud än :( gått 2 månader nu sen vi fick in alla papper osv. Så vi räknar ner, 15-19 månaders väntetid när vi skickade in, så 13-17 kvar då... :arghh:
Eller, han hittade ett jobb på hotell... 6 dagar i veckan 8 tim/dag för 300 dollar/mån :turd: och, det skulle ta honom 2 timmar enkel resa att ta sig dit :meh: enligt I är det lättare att få jobb i Sverige än där nere...

Du kan testa att stretcha lite. Om du står upp böjer du då från från midjan och fäller överkroppen framåt och sträcker dig nedåt och försöker få tag i tårna. Håll benen raka. Det är nedre delen av ryggen som ska sträckas. Andas långa djupa andetag i positionen 1-3 minuter. Övningen kan också göras sittande på golvet med benen sträckta framåt. Sen fäller man överkroppen framåt från midjan och hänger tungt över benen medan man andas långa djupa andetag. Om du inte når tårna tar du tag med händerna där du når, t.ex. knäna eller vristerna.

Om du testar, berätta gärna hur det gick.
Jag ska definitivt prova, får bli imorgon.
Satte en kompis i jobb idag, han fick åka och handla så jag slapp manövrera krycka och varukorg.
Tur man har vänner.

Blev ingen fisk så jag åkte hem och bar ihop lite ved istället så det är bara att sätta igång och hugga igen .Tar lite tid då man måste dra ihop riset och plocka rent .Men det är ju nästan på gården så det ska se fint ut så det blir att elda ris någon dag då det regnar

4 veckor kvar till semestern. Jag både längtar och inte. Planen var att jag och I skulle kunna träffas ett par veckor av den, i Turkiet typ. Men iom att han inte fött något jobb så blir det förmodligen inget av det :cry: jag har levt på hoppet att det ska lösa sig så vi kan träffas, men det verkar kört.

I morgon är det jobbardag igen. Blir nog inget kul om det blir lika varmt i morgon med... Våra tjocka, svarta jobbarkläder i + 25 grader:heart:wtf::wtf:
Sen ska jag träffa min KP. Vi ska äta lunch och sedan åka till Stordammen och fånga mygglarver oxå

4 veckor kvar till semestern. Jag både längtar och inte. Planen var att jag och I skulle kunna träffas ett par veckor av den, i Turkiet typ. Men iom att han inte fött något jobb så blir det förmodligen inget av det :cry: jag har levt på hoppet att det ska lösa sig så vi kan träffas, men det verkar kört.
63 dar kvar till min semester...

:heart :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 096
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 640
Senast: Mineur
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
48 198
Svar
1 999
· Visningar
56 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur