Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
1,5 timmes hundtur avklarad, tänkte passa på innan det blev för varmt. Det var redan för varmt meddelar min värmekänsliga fyrfoting :D Ikväll får vi köra och bada.
IMG-20180513-WA0003.webp

Senast ändrad:
Om man skulle vilja spröjsa om ett innerfönster (gammal stil) vem kontaktar man? Snickare? Finsnickare? Känns spontant inte så jättesvårt att göra själv... meeeen jag tänker inte låta mig själv intala mig detta och få ett mental breakdown :p
Glasmästare skulle jag kolla med också, om de är inriktade på fönsterglas. :D Om inte annat så har de antagligen bra tips på vart du ska vända dig.

Nej, inte klematis. Dessvärre kommer jag inte på namnet. Det står helt still. Hur som helst är det en växt som inte är vinterhärdig.

Edit: Jag slog upp den i en bok. Bägarranka heter den.

Tack för rättning. Då har jag inte den blekaste vad det är för någon. Men fin var den :)

Edit; Såg att du hittade den nu :)

Tvättat kortsidan på huset. Var riktigt skitigt, men tack och lov är husets fasad i plåt så det behövdes bara lite Yes och vatten :) Tog bara strax över en timme, så efter det blev det diskning och en dusch. Väntar på att lunchen ska bli klar nu.

Har börjat hugga lite men kom på att mysbyxorna inte hade sågskydd så jag fick gå in och försöka komma på vart jag lagt huggarbyxorna .Halvmulet idag och luften känns alldeles klistrig så det borde bli en riktig åsksmäll för att rensa upp lite .Det är lite B av ett skyddsombud att hugga i myskläder med tanke på att motorsågen är ett av det farligaste verktyg som finns men jag ska bättra mig :up:

Dags att dra igång! Ska måla om dörren - bära eller brista (den har torkat i en vecka! Har köpt rödfärg, så maken får också lite att göra idag.... ;)

Sedan blir det pastasallad idag. Kan väl passa i det fina vädret, tänker jag. Det fanns mycket bra saker på 50% (spenat och blandade mini-tomater, bland annat) så det får åka med i min sallad :) . Plus pasta, salami, fetaost och lite annat gott :up:.

Har börjat hugga lite men kom på att mysbyxorna inte hade sågskydd så jag fick gå in och försöka komma på vart jag lagt huggarbyxorna .Halvmulet idag och luften känns alldeles klistrig så det borde bli en riktig åsksmäll för att rensa upp lite .Det är lite B av ett skyddsombud att hugga i myskläder med tanke på att motorsågen är ett av det farligaste verktyg som finns men jag ska bättra mig :up:
Helt rätt. En fd granne råkade såga sig i benet men klarade sig helskinnad tack vare att hon hade riktiga byxor. (Hon hade utbildning på motorsågsanvändning.)

Fått ur linserna ur ögonen med mycket möda och stort besvär. Kände redan igår att ena linsen skavde men var dum nog och ignorerade det. Idag är ögat rött och bränner och vill helst hålla sig stängt.

@tornblomma Fin blomma men är den inte typ flamingorosa? Eller är det jag som fått (mera) pippi? Härligt jobbat av @Magiana att få fram vad den heter :up:

@kolblakkur Skoj att städa/putsa/rensa när det verkligen syns resultat. Snacka om att din insats syns. Kämpa och drick ordentligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 088
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 640
Senast: Mineur
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 768
· Visningar
47 621
Senast: Sel
·
Svar
1 999
· Visningar
56 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser