Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

20200302_164315.webp
 
Idag bjöd jag en kompis på brunch. Förutom scones med björnsbärssylt och ost, vaniljyoghurt med skogshallon och hemgjord musli blev det omelett med parmesan samt en sallad på stora vita bönor, körsbärstomater, babyspenat, mozzarella, rödlök, avokado.
 
Har gjort två matlådor idag:

"Risotto" (obs, vi har alltid kallat det för risotto i min familj men det har ungefär absolut noll likheter med vad risotto faktiskt är): vegofärs, ris och frysta grönsaker (ärtor, majs och paprika) blandas ihop och kryddas med soja, sweet chili, paprikapulver och salt.

Pastasås gjort på lök, vitlök, äggplanta, krossade tomater och vegansk buljong.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
201
Senast: Mia_R
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 745
Senast: Oh_really
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 480
Senast: Badger
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 087

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp