Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

20200302_164315.webp

Idag bjöd jag en kompis på brunch. Förutom scones med björnsbärssylt och ost, vaniljyoghurt med skogshallon och hemgjord musli blev det omelett med parmesan samt en sallad på stora vita bönor, körsbärstomater, babyspenat, mozzarella, rödlök, avokado.

Har gjort två matlådor idag:

"Risotto" (obs, vi har alltid kallat det för risotto i min familj men det har ungefär absolut noll likheter med vad risotto faktiskt är): vegofärs, ris och frysta grönsaker (ärtor, majs och paprika) blandas ihop och kryddas med soja, sweet chili, paprikapulver och salt.

Pastasås gjort på lök, vitlök, äggplanta, krossade tomater och vegansk buljong.

Liknande trådar

Mat Vi behöver skärpa till oss med matlagningen och dra ner på köpmaten. Vi har också en önskan om att äta mer vegetariskt. De här två...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 577
Senast: Roheryn
·
Mat Jag har under många, många år haft problem med magen och prövat den ena dieten efter den andra. Nu verkar det som att det äntligen är...
2
Svar
35
· Visningar
2 064
Senast: Keb71
·
Hemmet Någon med erfarenhet av att lämna ett hushåll med stor familj för att istället leva i ensamhushåll? Vad finns det för fallgropar som är...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 703
Senast: Sassy
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka