Inget av det finns nog här tyvärr![]()
Fäbodknäcke brukar finnas i de flesta butiker. Norrlandsost är misslyckad Västerbottenost, så den finns inte att få tag på jämt. Jag brukar hamstra när jag hittar den. Den är så god!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inget av det finns nog här tyvärr![]()
Det är bara i rötmånaden som knäcke mjuknar. Men det löser man enkelt i brödrosten.Men blir de inte mjuka av att ligga öppet? Mitt skafferi är ett vanligt köksskåp så det är knappt ett sådant får plats utan att stå upprätt tyvärr. Nackdelen med nybyggda lägenheter-inget skafferi som förr.![]()
Det lustiga var för ett tag sedan satt en släkting partner på en middag och tog upp att min släkting brukade rosta dem i ugnen och tyckte det var lustigt.ROSTA knäckebröd? Men är det inte redan...typ rostat? Får be min syster prova först och se vad hon säger, hon har precis fått en brödrost i födelsedagspresent....
Har du alla tre på samtidigt? Bregott, Kvibille cheddar (eller du tänker inte på den bredbara?) och senap?
Äter ni knäckemacka? Det händer
Vilken sort? Falu rågrut eller en tillfällig favorit Chia och havssalt.
Vilken sida brer ni på? Den slätaste
Går det att äta knäckemacka som har knäckts i paketet? Småbitarna är till och med extra goda för man kan bara bre på en försvarlig smörklick och stoppa i munnen direkt
Vad har ni på? Bara Bregott eller ost, ibland kaviar.
Man ser ett mönster här i tråden vilka knäcken som bukisar äter och vad man föredrar påÄlskar knäckemackor
Men är också något av en periodare. Väldigt bra mellanmål!
Äter ni knäckemacka?
Ja, till frukost eller mellanmål.
Vilken sort?
Husman, Leksands brungräddade trekantsbröd. Älskar de runda men brukar bli att jag köper hem husman.
Vilken sida brer ni på?
Den slätaste.
Går det att äta knäckemacka som har knäckts i paketet?
Ja, men de brukar bli kvar till sist.
Vad har ni på?
Smör och olika pålägg. Skivbar leverpastej är det bästa! Men även bredbar leverpastej, onsalakorv, cognacsmedwurst, ost, skinka… Det mesta passar på
Gurka på korvarna och ost, röd paprika på skinka.
Naturell färskost med rökt skinka, röd paprika och lite svartpeppar är gudomligt.
Eller hårdkokt ägg och kaviar (då utan smör). Eller makrill i tomatsås!
Ska kolla faktiskt och se vad jag finnerFäbodknäcke brukar finnas i de flesta butiker. Norrlandsost är misslyckad Västerbottenost, så den finns inte att få tag på jämt. Jag brukar hamstra när jag hittar den. Den är så god!
Vad skönt det är att det inte bara är jag som har svårt för knäckta bitar! Min syster beskrev att nu i senaste paketet hon köpt var flera knäckta bitar och det var jobbigtÄter ni knäckemacka?
Ja. Alltid till frukost och kan bli istället för middag.
Vilken sort?
Sempers Linfröknäcke (glutenfritt för jag har celiaki).
Vilken sida brer ni på?
Snålsidan, dvs den utan hål.
Går det att äta knäckemacka som har knäckts i paketet?
Njae. Gör det för att jag måste ibland (när skivorna redan är knäckta i paketet jag köpt).
Vad har ni på?
Alltid till frukost; Bregott normalsaltat, 1 skiva pepparskinka (som har exakt samma storlek som brödskivan) och tre skurna (EJ hyvlade!) gurkskivor.
Om jag äter andra tider på dagen så kan stekt ägg vara gott, eller smörstekta färska kantareller, eller leverpastej (skivor) med smörgåsgurka.
Wasa frukost är det ljusa, lite gula va? Tror det är enda jag inte gillar. Delikatess var min favorit tidigare men numera tycker jagi nte riktigt om det efter paketen med alla böjda, böjda knäckebröd är inte gott, går ju inte ens att bre!På jobbet äter jag också knäckebröd. Wasa delikatess med norrgott och liiiite (halv kvadratcentimeter?) kaviar. Hundring med bara norrgott.
Wasa frukost ibland...
Finns det någon skillnad på minirut och rågrut förutom storleken på rutorna?Äter ni knäckemacka? - Ja
Vilken sort? Leksand trekant, Mini-rut, rågrut och wasa original är de jag äter mest av
Vilken sida brer ni på? Den mest platta sidan. GIllar inte när det blir för mycket smör
Går det att äta knäckemacka som har knäckts i paketet? Ja de stora de mindre använder jag till flingorna
Vad har ni på? Oftast leverpastej med någon grönsak typ gurka/paprika eller både och till frukost. Mellanmål så brukar jag göra en proteinröra på grekisk youghurt, ägg, tonfisk, dill, rödlök och citron Gärna med lite skivad avocado på
Ja det där om att knäcke inte möglar är en klar fördel! Äter man inte mycket macka och bröd tar plats i en redan liten frys, då är knäcke en fördel!Äter ofta. Bra komplement mot färskbröd då det håller mycket bättre. Mao möglar inte lika snabbt.
Alla bitar går att äta. Och brukar smöra på den flata sidan.
Brukar köpa Leksands trekanter. Surdegsknäcke för tillfället. Skulle kunna köpt större förpackningar men trekanterna passar bra i min brödlåda så brukar bli sådana.
Pålägg det som finns hemma för stunden. Tex ost, korv, smörgåsgurka, keso( men är lite lurigt då det lätt ramlar av) färskost grönsaker.
Jag var faktiskt tvärtom, åt inte knäckebröd alls som barn, det var torrt och smuligt, tyckte jag. Men det vände när jag blev vuxen plötsligt.Äter ni knäckemacka?
Ja rätt ofta. När jag var yngre hade jag en period då jag valde bort mjukbröd och ville endast ha knäckebröd.
Vilken sort?
Falu rågrut, frukostknäcke, Leksands normalgräddade, tunn havre, havreknäcke, leksands frö och havssalt och hembakat fröknäcke
Vilken sida brer ni på?
Den släta sidan (sambon den andra)
Går det att äta knäckemacka som brutits i paketet?
Varierar
Vad har ni på?
Olika. Ost, skivat ägg, leverpastej, skinka
Smart! Mina hundar vill inte ha knäckebröd tyvärr. hade det varit de tidigare varelserna hade de lätt käkat, men dessa är lite kräsnareÄter ni knäckemacka?
Varje dag!
Vilken sort?
Falu rågrut men ibland delikatess på jobbet!
Vilken sida brer ni på?
den släta sidan.
Går det att äta knäckemacka som brutits i paketet?
Ja, med lite för mycket Bregott medans man brer de hela mackorna. De trasiga räknas intedelar också alltid någon bit med hunden.
Vad har ni på?
Helst bara lite för mycket Bregott mellan. Annars makrill på tub!
Jag har nog fått ett sådant paket knäcke i Smakbox någon gång, och minns det som gott! Tror det hette så faktiskt.Äter knäckemacka varje dag.
Endast Leksands fäbodknäcke duger, Minirut någon gång när de runda kakorna är opraktiska, t ex i husbilen.
Bres på baksidan.
Pålägg lagrad ost, greve eller cheddar gärna. Eller kokt ägg och kaviar.