Knäckemacka

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Enya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 68
  • Visningar Visningar 691
Äter ni knäckemacka?
Ja. Alltid till frukost och kan bli istället för middag.

Vilken sort?
Sempers Linfröknäcke (glutenfritt för jag har celiaki).

Vilken sida brer ni på?
Snålsidan, dvs den utan hål.

Går det att äta knäckemacka som har knäckts i paketet?
Njae. Gör det för att jag måste ibland (när skivorna redan är knäckta i paketet jag köpt :rage: ).

Vad har ni på?
Alltid till frukost; Bregott normalsaltat, 1 skiva pepparskinka (som har exakt samma storlek som brödskivan) och tre skurna (EJ hyvlade!) gurkskivor.
Om jag äter andra tider på dagen så kan stekt ägg vara gott, eller smörstekta färska kantareller :d, eller leverpastej (skivor) med smörgåsgurka.

På jobbet äter jag också knäckebröd. Wasa delikatess med norrgott och liiiite (halv kvadratcentimeter?) kaviar. Hundring med bara norrgott.

Wasa frukost ibland...

Äter ni knäckemacka? - Ja
Vilken sort? Leksand trekant, Mini-rut, rågrut och wasa original är de jag äter mest av
Vilken sida brer ni på? Den mest platta sidan. GIllar inte när det blir för mycket smör
Går det att äta knäckemacka som har knäckts i paketet? Ja de stora de mindre använder jag till flingorna
Vad har ni på? Oftast leverpastej med någon grönsak typ gurka/paprika eller både och till frukost. Mellanmål så brukar jag göra en proteinröra på grekisk youghurt, ägg, tonfisk, dill, rödlök och citron Gärna med lite skivad avocado på

Men blir de inte mjuka av att ligga öppet? Mitt skafferi är ett vanligt köksskåp så det är knappt ett sådant får plats utan att stå upprätt tyvärr. Nackdelen med nybyggda lägenheter-inget skafferi som förr. :)
Det är bara i rötmånaden som knäcke mjuknar. Men det löser man enkelt i brödrosten.
Knäcke med ljuddämpare brukar vi kalla det :D

Äter ofta. Bra komplement mot färskbröd då det håller mycket bättre. Mao möglar inte lika snabbt. :angel:

Alla bitar går att äta. Och brukar smöra på den flata sidan.

Brukar köpa Leksands trekanter. Surdegsknäcke för tillfället. Skulle kunna köpt större förpackningar men trekanterna passar bra i min brödlåda så brukar bli sådana. :D

Pålägg det som finns hemma för stunden. Tex ost, korv, smörgåsgurka, keso( men är lite lurigt då det lätt ramlar av) färskost grönsaker.

ROSTA knäckebröd? Men är det inte redan...typ rostat? Får be min syster prova först och se vad hon säger, hon har precis fått en brödrost i födelsedagspresent....:angel:

Har du alla tre på samtidigt? Bregott, Kvibille cheddar (eller du tänker inte på den bredbara?) och senap?
Det lustiga var för ett tag sedan satt en släkting partner på en middag och tog upp att min släkting brukade rosta dem i ugnen och tyckte det var lustigt. 😄
Så det verkar vara ett släktdrag.

Alla 3 samtidigt, smör underst på den släta och kuddiga sidan, tunna skivor ost som är pusslade för att täcka hela mackan och ett tunt lager senap på. 🤤

Äter ni knäckemacka?
Ja rätt ofta. När jag var yngre hade jag en period då jag valde bort mjukbröd och ville endast ha knäckebröd 😁.

Vilken sort?
Falu rågrut, frukostknäcke, Leksands normalgräddade, tunn havre, havreknäcke, leksands frö och havssalt och hembakat fröknäcke

Vilken sida brer ni på?
Den släta sidan (sambon den andra)

Går det att äta knäckemacka som brutits i paketet?
Varierar

Vad har ni på?
Olika. Ost, skivat ägg, leverpastej, skinka

Äter ni knäckemacka?
Varje dag!

Vilken sort?
Falu rågrut men ibland delikatess på jobbet!

Vilken sida brer ni på?
den släta sidan.

Går det att äta knäckemacka som brutits i paketet?
Ja, med lite för mycket Bregott medans man brer de hela mackorna. De trasiga räknas inte 😉 delar också alltid någon bit med hunden.

Vad har ni på?
Helst bara lite för mycket Bregott mellan. Annars makrill på tub!

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 906
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka