Knäckemacka

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Enya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 108
  • Visningar Visningar 1 675
Min man upprörs väldigt av att Wasa Havreknäcke bytt recept, och numera har havssalt på. Själv gillar jag havssalt i flingor, men mannen tycker det är oätligt. Han tänker kontakta dem och klaga.

Jag brukar bryta ner vanligt knäckebröd i fil eller mjölk, som flingor. Jättegott men kräver lite socker.

Min man upprörs väldigt av att Wasa Havreknäcke bytt recept, och numera har havssalt på. Själv gillar jag havssalt i flingor, men mannen tycker det är oätligt. Han tänker kontakta dem och klaga.

Jag brukar bryta ner vanligt knäckebröd i fil eller mjölk, som flingor. Jättegott men kräver lite socker.
Nej, han får inte :O Det är ju gott på knäcket, salt och gott! :)

Jag kan inte äta knäckebröd sen en häst raderade ut det mesta av garnityret med en välriktad spark. :(
Tråkigt! Hoppas det finns annat som är gott! Mamma har inga tänder längre och äter någon slags vetebröd som är hårda skivor men som går att bryta av med tungan och smälter i munnen. Hon som gillar knäckebröd egentligen tycker att det är bra substitut. :)

Jag är inte så förtjust i knäcke, men har fått inse att min mage föredrar det framför mjukt bröd.

Äter ni knäckemacka? Ja, till frukost.
Vilken sort? Wasa kanel knäcke, Leksand normalgräddat, Mjölloms tunnbröd, Wasa Crisp'n Wheat.
Vilken sida brer ni på? Den släta.
Går det att äta knäckemacka som har knäckts i paketet? Oklart. Jag vill inte slänga, men det det är orimligt störigt med bitar som är olika stora. Ostskivan är för liten för ena och för stor för andra... :cautious:
Vad har ni på? Inget, nutella, ost, skinka, philadelphiaost. Inget smör.

Jag köper aldrig runda knäckebröd heller, vill inte behöva ta sönder och få ojämna, vassa kanter :laugh:

Äter ni knäckemacka?
Vilken sort?
Vilken sida brer ni på?
Går det att äta knäckemacka som har knäckts i paketet?
Vad har ni på?

:D
Jag äter knäcke, brungräddat leksand i sådan där stor rundel som man bryter bitar av. Brer på baksidan den som är slätast. Ja jag äter knäckebröd i bitar, pyssligare att bre förvisso ibland äter jag dom som snacks medan jag brer själva mackan. Ofta har jag en smakrik ost, skivat äpple och lite svartpeppar. Eller smör och messmör. Ibland marmelad eller kaviar och purjolök kanske äggröra om jag känner mig ambitiös beror på vad jag har hemma i påläggsväg helt enkelt.

Jag äter ju mycket knäckebröd just nu. Det är väldigt gott, med både det ena och det andra på faktiskt. Har haft en period med knäckemacka och mjölig potatis med salt. Och knäckemacka med ägg och salt. Favorit är Wasa tunn havre, men de är ju rätt dyra, så drygar ut med Falu rågrut som också är goda och lättätna. Drygade ut med Wasa Husmansknäcke nu senast, men de är lite väl hårda, men äter man massor får man dryga ut lite känner jag...
Pratade med min syster som också äter mycket knäckemacka, samma sorter som jag, och insåg att vi är likadana, skivor som knäckts är vi aviga mot. Hon slänger (:O !) sådana bitar eftersom de blir oätbara (psykologiskt ju), medan jag muttrar och tjurar och tar hela bitar tills det inte finns mer än de som är sönder, och så äter jag de också. Vill inte slänga mat, men söndriga knäckebrödsskivor är... inte lika goda? Vi är överens om att sådana där helrunda flak är goda, men man måste ju dela dem och då blir de ojämna=vi kan inte äta dem. Så vi köper aldrig sådana, även om många är goda när vi råkat testa. Det stör våra hjärnor att äta felaktiga skivor liksom. :D Ja, jag är störd, jag har aldrig påstått något annat, som tur är! :)

Äter ni knäckemacka?
Vilken sort?
Vilken sida brer ni på?
Vad har ni på?

Med lite längre gångavstånd till Leksands knäckebrödfabrik, så ja, jag äter knäckebröd! 😅 Ligger vinden åt rätt håll så luktar det nygräddat knäckebröd här hemma. 🥰

Jag äter ju mycket knäckebröd just nu. Det är väldigt gott, med både det ena och det andra på faktiskt. Har haft en period med knäckemacka och mjölig potatis med salt. Och knäckemacka med ägg och salt. Favorit är Wasa tunn havre, men de är ju rätt dyra, så drygar ut med Falu rågrut som också är goda och lättätna. Drygade ut med Wasa Husmansknäcke nu senast, men de är lite väl hårda, men äter man massor får man dryga ut lite känner jag...
Pratade med min syster som också äter mycket knäckemacka, samma sorter som jag, och insåg att vi är likadana, skivor som knäckts är vi aviga mot. Hon slänger (:O !) sådana bitar eftersom de blir oätbara (psykologiskt ju), medan jag muttrar och tjurar och tar hela bitar tills det inte finns mer än de som är sönder, och så äter jag de också. Vill inte slänga mat, men söndriga knäckebrödsskivor är... inte lika goda? Vi är överens om att sådana där helrunda flak är goda, men man måste ju dela dem och då blir de ojämna=vi kan inte äta dem. Så vi köper aldrig sådana, även om många är goda när vi råkat testa. Det stör våra hjärnor att äta felaktiga skivor liksom. :D Ja, jag är störd, jag har aldrig påstått något annat, som tur är! :)

Äter ni knäckemacka?
Vilken sort?
Vilken sida brer ni på?
Vad har ni på?

Jag äter Wasa 100 sedan den sorten kom ut :) smör på den sidan med störst hålor, ost och ibland skinka på.
Brukar bli två knäckemackor med smör och ost på till frukost.

Jag är inte så förtjust i knäcke, men har fått inse att min mage föredrar det framför mjukt bröd.

Vilken sort? Wasa kanel knäcke, Leksand normalgräddat, Mjölloms tunnbröd, Wasa Crisp'n Wheat.
Går det att äta knäckemacka som har knäckts i paketet? Oklart. Jag vill inte slänga, men det det är orimligt störigt med bitar som är olika stora. Ostskivan är för liten för ena och för stor för andra... :cautious:

Jag köper aldrig runda knäckebröd heller, vill inte behöva ta sönder och få ojämna, vassa kanter :laugh:
Härligt med en till som är som jag :D jag och min syster trodde vi var ensamma om att vara så knäppa, hon visserligen lite knäppare än vad jag är uppenbarligen :D
Det är nog crisp´n wheat mamma äter. Smälter i munnen på något vis så hon kan äta dem utan tänder (hon har sådana.... tappade ordet, typ ersättningständer... men de glappar när hon tuggar och de kan inte sätta fast dem, så hon använder inte dem).

Knäckebröd är vasst som japanska knivar, knäckebröd och vassa som rakblad! :meh:

Jag äter knäcke, brungräddat leksand i sådan där stor rundel som man bryter bitar av. Brer på baksidan den som är slätast. Ja jag äter knäckebröd i bitar, pyssligare att bre förvisso ibland äter jag dom som snacks medan jag brer själva mackan. Ofta har jag en smakrik ost, skivat äpple och lite svartpeppar. Eller smör och messmör. Ibland marmelad eller kaviar och purjolök kanske äggröra om jag känner mig ambitiös beror på vad jag har hemma i påläggsväg helt enkelt.
Jag fick ett grahamsbröd i Smakboxen och det är två skivor kvar nu så här en vecka efter så har inte ätit knäckebröd ännu, men oj vad gott det ska bli med alla era påläggstips! Messmör har jag aldrig vågat testa, hur smakar det? Blev sugen på aprikosmarmelad så en sådan burk köpte jag hem, samt kaviar. Leverpastejen räcker till två mackor av brödet som är kvar, sedan blir det knäckebröd med ägg, kaviar, marmelad, potatis osv. Ost har jag slutat köpa eftersom jag inte klarar av att äta den efter några dagar.

Peppar ska jag nog hälla på mina grönsaker på knäckebrödet också, det ser så gott ut!

Åh, kanelknäcke 😍😍😍
Det är så himla gott mennköper det sällan eftersom jsg saknar karaktär och mosar i mig ett halvt paket på en gång. Bara en till 😂

Med lite längre gångavstånd till Leksands knäckebrödfabrik, så ja, jag äter knäckebröd! 😅 Ligger vinden åt rätt håll så luktar det nygräddat knäckebröd här hemma. 🥰
Det måste lukta gott! Jag har aldrig känt en sådan doft, vore intressant att få göra det.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 920
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • GHS - dagens dressyr.