Fast vad goda lyan tycker är ju sekundärt(för mig), häxans uppgift är ju främst att försåra för ulvarna, om goda lyan drar nytta av infon är det mest en bonus tycker jag.

Huruvida jag räddat mig själv i hemligs position hade nog mest berott på hur leksugen jag var.(liksom mer egoistiskt än taktiskt får jag nog erkänna.)

Hur skulle det vara förvirrande för ulvarna tänker du 🙄 De vet ju redan vem som är god och vem som är ond?

Jag vet inte om det går att utläsa så mkt av vad som hänt så här långt. Den enda vi vet är ond so far är Niyama och hon missade att rösta i första dl. Eftersom hon inte visste vilka ulvarna var spelar det kanske inte så stor roll ändå.

Röstlista DL1
15:33 Pegasus63 röstar på hemlig
17.11 Blacksmithfarm röstar på Artline
17:40 xfie röstar på Pegasus63
20.03 qitis röstar på glömmerallt
20.34 hemlig röstar på cirkus
20.43 Mirtai röstar på BSF
20.49 Fio röstar på LenaH
21.15 Cirkus röstar på hemlig
21.20 Artline röstar på fio
21.21 LenaH röstar på qitis
21.23 Glömmerallt röstar på niyama

Niyama missar ?
Hemlig 2
Andra 1 röst.

Röstlista DL2
18:18 xfie röstar på Pegasus63
19:15 Pegasus63 röstar på glömmerallt
21.02 LenaH röstar på cirkus
21.12 Blacksmithfarm röstar på xfie
21.20 mirtai röstar på pegasus
21.27 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.30 Artline röstar på LenaH

Fio röstar för sent på mirtai
cirkus , glömmerallt missar att rösta.

Pegasus63 2
glömmerallt 1
Cirkus 1
Xfie 1
BSF 1
LenaH 1

Jag inser att min andraröst på pegasus igår inte ser så bra ut, men kan bara förklara den med att det inte fanns mycket att gå på och jag var tvungen att rösta där jag kunde hitta en teori.

I första dl tycker jag det är svårt att läsa in något alls, eftersom ensamvargen och ulvarna inte kände till varandra. Möjligen om man försöker hitta någon ulv som alibiröstar på en annan ulv?
Det skulle i så fall kunna vara:

Noterar att den som förekommer två gånger är Lena, men vete tusan om hon skulle alibirösta i dl1? Om man tänker in diskussionen igår tror jag iaf inte att Lena och Fio sitter i lyan tillsammans?

Det är inte mycket att gå på och kanske inte ens troligt, men jag måste ju börja någonstans om vi ska få igång leken :)

Jag håller med dig @Mirtai och vill lägga in att jag tycker Lena fiskade lite obehagligt efter siaren igår genom rösten på mig. Hon ville ha en reaktion. Sen diskussionen hon har med fio känns som en godare fio än LenaH i allafall. Varför är fios brist på tredjeröst något att haka upp sig på? Nä känns märkligt

Efter gårdagens händelser fastnade jag för några grejer:

Mirtai som följer min röst på Pegasus då hon tyckte det var skumt att han tyckte att min röst var rimlig. Förklarar det med att det inte fanns mycket att gå på och det köper jag, jag hade ju samma problem och gav en rätt tunn röstmotivering själv, men i ljuset av Pegasus roll tycker jag ändå det är värt att fundera kring.

fio ville inte lägga en tredjeröst på Pegasus vilket LenaH och Mirtai reagerar på och förklarar det sedan med att hon trodde att jag också hade två och inte ville avgöra. Det är lite intressant.

LenaH röstade på cirkus för att se om någon protesterade eller hängde på och det här tyckte jag känns lite konstigt. Varför så tydligt leta efter en siarvink? Om det funkar, är inte det att peka ut siaren för ulvarna då?

Jag håller med dig @Mirtai och vill lägga in att jag tycker Lena fiskade lite obehagligt efter siaren igår genom rösten på mig. Hon ville ha en reaktion. Sen diskussionen hon har med fio känns som en godare fio än LenaH i allafall. Varför är fios brist på tredjeröst något att haka upp sig på? Nä känns märkligt
Jag tycker fios agerande igår är värt att notera eftersom hon inte ville lägga en avgörande röst på någon som vi nu vet är god. Kan en ond Fio varit rädd att lägga en så utstickande röst? Eller så är hon bara en god utan info som inte ville avgöra?

Jag tycker fios agerande igår är värt att notera eftersom hon inte ville lägga en avgörande röst på någon som vi nu vet är god. Kan en ond Fio varit rädd att lägga en så utstickande röst? Eller så är hon bara en god utan info som inte ville avgöra?

Fast varför är just den tanken utstickande i så fall? Då är väl alla som inte la den där tredjerösten där utstickande?

Fast varför är just den tanken utstickande i så fall? Då är väl alla som inte la den där tredjerösten där utstickande?

Det som gjorde att just hon blev utstickande var det här

Meh.. Tycker ingen eller alla är skumma men Mirtai snodde lite min teori om Pega så
Fio röstar på mirtai

Dvs, hon hade en som hon tyckte var skum men valde att rösta på någon annan? Nu säger hon att hon trodde hennes röst skulle varit avgörande och då är det väl mer rimligt att hon inte kände sig tillräckligt säker för att våga rösta där.

Jag kanske överreagerar, men det finns iofs inte så mkt att gå på så jag får väl ta det som finns och vrida och vända på :)

Det som gjorde att just hon blev utstickande var det här

Dvs, hon hade en som hon tyckte var skum men valde att rösta på någon annan? Nu säger hon att hon trodde hennes röst skulle varit avgörande och då är det väl mer rimligt att hon inte kände sig tillräckligt säker för att våga rösta där.

Jag kanske överreagerar, men det finns iofs inte så mkt att gå på så jag får väl ta det som finns och vrida och vända på :)

Jag ansåg inte att pega var tillräckligt skum för att lägga en tredjeröst där. Jag är väl inte direkt känd för att mesa omkring i mitt spelsätt och hade gladeligen kunnat avgöra om jag hade haft mer på fötterna.

Jag ansåg inte att pega var tillräckligt skum för att lägga en tredjeröst där. Jag är väl inte direkt känd för att mesa omkring i mitt spelsätt och hade gladeligen kunnat avgöra om jag hade haft mer på fötterna.
Men det var ju redan avgjort så vad menar du med att du inte ville avgöra?

Jag har rast och är mobil så jag kan inte lägga tid på att citera och tagga alla som tycker att jag försökte fiska siarvinkar. 🙂

Ja det är klart som fan att jag fiskade, det fanns verkligen NOLL aktivitet i leken och det fick ju igång spelet lite, om inte annat så idag! :D

Jag har rast och är mobil så jag kan inte lägga tid på att citera och tagga alla som tycker att jag försökte fiska siarvinkar. 🙂

Ja det är klart som fan att jag fiskade, det fanns verkligen NOLL aktivitet i leken och det fick ju igång spelet lite, om inte annat så idag! :D

Till skillnad mot andra så tycker jag inte att det var ett konstigt inlägg, utan ser det som ett försök att få igång leken. Någon måste ju liksom våga sticka ut hakan?

Men jag förklarade ju det igår
Fast du upprepar ju bara att du inte var tillräckligt säker för att lägga en tredjeröst men det säger ju inget eftersom ingen mer än onda var säkra (eftersom siaren inte verkat sia någon ond).

Och oavsett vilket så var det ju redan avgjort så det känns mest som ett spel för galleriet.

Fast du upprepar ju bara att du inte var tillräckligt säker för att lägga en tredjeröst men det säger ju inget eftersom ingen mer än onda var säkra (eftersom siaren inte verkat sia någon ond).

Och oavsett vilket så var det ju redan avgjort så det känns mest som ett spel för galleriet.

Upprepar? Jag svarade Mirtai varför jag inte röstade på pegasus. Jag vet att det redan var avgjort men jag visste inte det då när jag röstade eftersom jag inte hade hängt med ordentligt.

Noterar att den som förekommer två gånger är Lena, men vete tusan om hon skulle alibirösta i dl1? Om man tänker in diskussionen igår tror jag iaf inte att Lena och Fio sitter i lyan tillsammans?
Även jag förekommer faktiskt två gånger :p

Jag ska natta barn och det finns en risk att jag somnar så tänkte rösta redan nu.

Jag kan inte hitta något som sticker ut mer än Fios märkliga tankar igår så min röst kommer hamna där trots att jag inte är helt säker. Kanske jag håller mig vaken och någon annan har en bättre tanke sen, i så fall är jag fullt beredd att ändra min röst!

Mirtai röstar på fio för att jag tycker hennes uteblivna tredjeröst igår sticker ut

Jag tycker fortarande att LenaHs fiskade skaver mest. Få igång leken kan jag köpa men när det mest känns som att hon vill att siaren ska visa upp sig känns det onajs. Sen tycker jag inte att fios icke-tredjeröst är det minsta märklig, sådär är det jätteofta för mig, jag skriver ett inläg med en motivering och så vips har nån annan jävel varit snabbare om jag inte är säker dvs ond som vill ha ut en god eller en god som siat eller dylikt brukar i allafall jag ge fasen i att rösta med samma motivering inte minst för att det om något brukar ju granskas, så för mig är fio inte märklig, i just det hänseendet. Det i sin tur gör att Mirtais röst idag inte känns jättebra i mig, samtidigt så finns det inte mycket att gå på och hon har i allafall försökt.

Hakar jag i Mirtais tanke om att ulvar kan ha röstat på varandra i något läge så tänker jag alltid att det är säkrast för dom att göra när kollegan inte riskerar att åka så då hamnar mina ögon på LenaH igen och möjlig kollega som röstat på henne skulle då vara Artline. Även q och LenaH (DL1) känns inte heller som en orimlig tanke, sent i röstningen är det jag tänker på.

Så hitan och ditan LenaH dyker upp överallt ( :p ) och då kan jag väl ge mig fan på att ulvar är nån som bara smyger....

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17