Rimlig anledning. Mer logisk än att du skulle testa om hon var siad.

Men det är intressant. Q kan också reagera på de som röstar på henne, vilket du gjorde igår.
Ja jag reagerade på att hon röstade på mig igår. Men det brukar hon också kunna göra i dl1 (har jag blivit din nya @Snurrfian )
@LenaH ? :cool:
Så tänkte att hon tog sin ”usual suspect” typ

Ja jag reagerade på att hon röstade på mig igår. Men det brukar hon också kunna göra i dl1 (har jag blivit din nya @Snurrfian )
@LenaH ? :cool:
Så tänkte att hon tog sin ”usual suspect” typ
Var det inte när hon var ond som hon röstade på snurrfian?

Men det är möjligt att hon brukade göra det som god också.

Vet inte än vad jag tror om din förklaring Men oavsett så vet jag inte vad det säger om era roller. Ulvkollegor? Du ond? Du god?

Du, Lena och Cirkus i lyan hade dock varit en intressant lek. Nu känns det som att leken börjar komma igång.

Uppdatering dag 2:

Pegasus63 var Välsignad

NattDL kl 08.00

@cirkus och @glömmerallt påminns om missad röstning och att lägga en motiverad efterhandsröst.
Förlåt glömde bort leken! har läst ikap leken nu och det är ju alltid svårt så här att veta i efterhand var rösten skulle hamnat men kanske LenaH för jag tyckte hennes röstinlägg var "siarfiskaraktigt" och det tycker jag är ulvigt. Så det blir väl så såhär i efterhand.

Var det inte när hon var ond som hon röstade på snurrfian?

Men det är möjligt att hon brukade göra det som god också.
Jo jag har minsann för mig att hon typ alltid röstade på snurrfian i dl 1. Oavsett om de var onda ihop eller inte.
så kommer jag ihåg det iaf

Ingen har ju räknat på antalet deltagare än :p

Goda roller
Siare
Ängel
häxa
välsignad
bybor

Onda roller
Ulvar
Ensamvarg

12 deltagare i leken. 1/3 onda skulle ge 4 onda, kanske 1 ensamvarg och 3 ulvar? 4 onda plus 4 goda specialroller ger i så fall 4 bybor
Verkar rimligt tycker jag, känns relativt givet sett till rollistan så nog därför det det inte diskuterats, 5 eller 3 onda låter för obalanserat anser jag.

Toppen av ulvarna att käka sin kollega, tack för den :up: (ska inte vara för kaxig, jag gjorde ju samma sak när jag satt i lyan förra leken :p)

I övrigt så har väl den goda lyan fått spioninfo och iaf i bästa fall hittat ängeln.

Tänker att det inte går att utläsa så mkt av gårdagens lynch, det var inte många röster som baserades på något i leken. Noterar att bla @cirkus reagerar på att hemlig inte försökte rädda sig själv. Men jag tycker inte heller att det är så konstigt att hon inte ändrade röst, för som hon skrev är ju risken att råka rösta ut en viktig god roll. Hade hemlig varit tex siare eller ängel hade hon ju troligen försökt rädda sig.

Jag reagerade och gjorde just den noteringen att hon troligen inte hade en vktig god roll. Hade hon skrikigt högt och ändrat sin egen röst till någon med två röster hade jag troligen också ändrat min röst så hon inte åkt. Mitt resonemang var samma som hennes - hellre en "oviktig" god roll än en viktig god.

Jag tycker nog att häxan är en viktig god roll. Men folk resonerar ju olika.

Förlåt jag också - jag glömde helt bort leken. Jag är ju alltid hos min kusin på onsdagar och hade tänkt rösta från det lilla kaklade rummet men tja jag är lite glömsk just nu.
Jag vet inte riktigt vem jag hade röstat på, kanske bsf eller möjligen LenaH jag har nog hamnat i läget att jag reagerar på röster på mig, låt oss säga att hon är ulv då visste hon också att Pega (som också röstade på den bevisligen goda hemlig) är god och för henne hade det varit snyggare med en ev lottning mellan ett par goda än lägga ytterligare en röst på Pega.

Ja antingen det eller siad ond, det spelar inte så stor roll, nån reaktion hade det iaf blivit.

Hon är ju en av de troligare att bli siad, dels för att hon är en räv och dels för att hon la den enda andrarösten igår.

Men varför skulle hon blivit siad ond? Finns ju inga som helst indikationer på det?
Jag ville mest att nåt skulle hända och det finns absolut flera som är tänkbara att bli siade men det som vägde över var andrarösten igår.

Nu hände det ju noll och intet vilket tyvärr inte säger så mycket men vi diskuterar ju nu iaf! :)

Tyvärr måste jag sova nu men ikväll tycker jag @fio s brist på tredjeröst är intressantast.

För att jag inte ville lägga någon röst på pegasus?
När jag skrev det tidigare ville jag inte lägga en andra röst även om jag tyckte det var skumt hur han resonerade och ni innan DL där jag fick för mig att xfie oxå hade två röster kände jag mig inte säker på att avgöra. Därför la jag en uddaröst på mirtai som tydligen var för sen (min mobilklocka var 21.30). Fattar inte varför jag ska bli misstänkt för det?

Ja antingen det eller siad ond, det spelar inte så stor roll, nån reaktion hade det iaf blivit.

Hon är ju en av de troligare att bli siad, dels för att hon är en räv och dels för att hon la den enda andrarösten igår.
Håller med om det här tror absolut att cirkus är en av de som känns mest trolig att nli siad(men det beror väldigt mycket på vem som är siare också). Jag är helt med på ditt resonemang så sett. Dock tycker jag som sagt att det är ulvigt att be siaren vifta.

tycker du att det ser ut som om jag är siad?
jag tror inte att siaren är dum nog att visa upp sig - särskilt inte om den siat någon god.

• Gilla
Reactions: fio
Uppenbarligen tyckte inte hemlig att den var så viktig att hon kände att hon ville rädda sig själv. Det var vad jag hade att gå på igår
Nja.. folk agerar olika med så tycker det känns en smula märkligt att ni(åtminstonde @Mirtai ? ) utgår från att hon skulle räddat sig som ängel eller siare? Jag tycker det är konstigt att hon inte la en andra röst på någon igår eftersom hon hade nästan alla att välja på(å då inte vara i lägget att hon måste rösta på någon specifik person som hon kanske trodde var god). Jag tolkar det som att hennes agerande (nu i efterhand) inte hade (så mycket) med roll att göra utan mer att hon tyckte det var "hennes tur" att ryka tidigt).

Tycker ditt agerande igår var fullt rimligt ser inget misstänkt i det.

Allmän reflektion är att jag inte tycker det finns så mycket konkret att gå på än, syns om inte annat i folks röstmotiveringar som jag generellt tycker är svaga.

Uppenbarligen tyckte inte hemlig att den var så viktig att hon kände att hon ville rädda sig själv. Det var vad jag hade att gå på igår

Egentligen är den rollen mest förvirrande för goda lyan ibland 😬
Nja.. folk agerar olika med så tycker det känns en smula märkligt att ni(åtminstonde @Mirtai ? ) utgår från att hon skulle räddat sig som ängel eller siare? Jag tycker det är konstigt att hon inte la en andra röst på någon igår eftersom hon hade nästan alla att välja på(å då inte vara i lägget att hon måste rösta på någon specifik person som hon kanske trodde var god). Jag tolkar det som att hennes agerande (nu i efterhand) inte hade (så mycket) med roll att göra utan mer att hon tyckte det var "hennes tur" att ryka tidigt).

Jag fattar inte? Mirtai la ju en andra röst på pegasus? Eller vad är det jag inte fattar? 😁

Ok läste igen och fattade nu att det var hemlig du syftade på.

Nä som jag tidigare skrev så kan den rollen mest förvirra för goda lyan så tror inte det är en roll att slåss för att överleva för.

Ok läste igen och fattade nu att det var hemlig du syftade på.

Nä som jag tidigare skrev så kan den rollen mest förvirra för goda lyan så tror inte det är en roll att slåss för att överleva för.
Håller inte med, med den rollen ute finns det ju inget dolt som kan bpåverka röstningarna och då blir det mycket lättare för uvarna att röta "taktiskt smart".

Vad goda lyan blir förvirrad av är nog olika

Håller inte med, med den rollen ute finns det ju inget dolt som kan bpåverka röstningarna och då blir det mycket lättare för uvarna att röta "taktiskt smart".

Vad goda lyan blir förvirrad av är nog olika

Nja jag har suttit i goda lyan och förvirrat många just med förhäxning. Så tycker nog mer det stjälper än hjälper. Hade jag varit i hemlig position hade jag inte heller räddat mig själv

Nja jag har suttit i goda lyan och förvirrat många just med förhäxning. Så tycker nog mer det stjälper än hjälper. Hade jag varit i hemlig position hade jag inte heller räddat mig själv
Fast vad goda lyan tycker är ju sekundärt(för mig), häxans uppgift är ju främst att försåra för ulvarna, om goda lyan drar nytta av infon är det mest en bonus tycker jag.

Huruvida jag räddat mig själv i hemligs position hade nog mest berott på hur leksugen jag var.(liksom mer egoistiskt än taktiskt får jag nog erkänna.)

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar