hemlig (röstar på ferrari som var god)

Tycker, som flera andra, att leken kan bli snurrig.
Reagerar på min röst men tycker att eftersom det inte fanns så mycket att gå på så säger den inte så mycket.

Röstar på Ferrari för att Ferrari reagerar på att hemlig reagerar på min teori

Menar att jag skyddar mig själv med min röst på Sookie då det inte var så stor risk att Sookie skulle lynchas. Hur skulle det skydda mig? För vi än så länge inte vet om jag röstat på en ond eller god?

Kommenterar att bollen__ och Q har funderat fram och tillbaka och att hon inte ser något ont hos någon av dem utan kommer att leta bland övriga för att hitta någon att rösta på ikväll.

quarter4ever (röstade bollen__/Habina)
(har skippat röstlistor och uppspaltningar av roller och rollfrågor, det är ändå en massa inlägg att gå igenom utan det....:love:)

Tror att ulvarna är ganska rädda för att bli lynchade och att de därför ligger lågt.
Verkar inte tycka att min röst var misstänkt, eller omisstänkt heller för den delen. Verkar hålla mig neutral?
Tror inte att DD som ulv skulle formulerat sig på det sätt som DD gjort angående Q - något som DD har reagerat på eftersom DD inte varit ond i någon tidigare lek undrar hon hur Q kan veta hur DD skulle ha formulerat sig som ulv.
Finner inget misstänkt med Sookie.

Tar sedab upp resten här:
De jag inte skrev om förut:

snurrfian verkar vilja spela ut förvirrad-kortet och vill leta ondingar ( men hittar bara onda LLs så här långt
Bumpo hittade leken , glömde sedan bort den
bollen__ verkar uppskatta en skruvad lek, men kan inte tillföra något själv just nu och tycker att andra ställd bra frågor hon själv inte skulle ha kommit på
Artline har hittat leken men har inte hunnit sätta sig in i den än
Habina har hittat leken och är förvirrad ( som vanligt :p )
Ferrari funderade lite över antal möjliga ulvar ( utirfrån vad som var givet just då från LL ) och har röstat på hemlig för att denna reagerat på BSF och poängterar att hon tycker att rösten på Artline ( av Derring_doo) sticker it mer då det är väl enkelt att rösta på inaktivitet....

Funderar på Snurrfian och Habina som ulvar - vi vet nu att Habina inte var det.
Funderar på Ferrari som röstar på hemlig för att hemlig reagerar på min röst - även här vet vi nu att Ferrari inte var ond.
Tänker att hemligs hämndröst känns som om den kom från en god. Funderar sedan på om kanske hemlig och Sookie är ulvar tillsammans eftersom hemlig reagerat på min röst.

Röstar på bollen__ för att hon tycker att bollen__ varit ovillig att bidra till leken. Något som bollen__ reagerar på då bollen__ haft ont om tid.
Här ser jag ingen större skillnad jämfört med DD's röst på Artline. Visst Q menar att det är vad som skrivs som spelar in. Men samtidigt - har man tidsbrist kan det vara svårt att få till något "vettigt" att skriva. Speciellt DL1. Så jag är lite frågande till det faktiskt.

Hon ändrar sedan röst till Habina, för att rädda sig själv och för att Habina har röstat på Q.

Rättar mig när jag läste fel i Artlines röstinlägg.

Spekulerar i vad den onda fén kan tänkas ha valt under natten och ifall den goda har gissat rätt - tillsammans med bollen__ (om jag inte minns fel nu).

Känner att jag tappade tempot lite i den här genomgången och att jag nog har missat en del. Får nog gå tillbaka till Q sedan.

Men rent generellt känns det som om hon nystar en hel del - i sann Q-anda. Det är inget som gör att jag vågar sätta henne som varken god eller ond.

ok liten genväg till hur jag funderar idag . Då jag är hanvisna till mobilen så har jag citerat det jag skrivit innan och lägger till lite kommentarer sedan iom att mer framkommit
men bara så alla iaf får något från mig idag också
Trevligt att iaf några mer har kommit in och börjat komma med inlägg :up: mer än hälften av gänget har dock 2 eller mindre inlägg just nu vilket gör att det är de som skrivit något som syns vilket ju också får följden att att de som det funderas över är de som skriver något
BSF lägger sin röst på sookie som just då hade endast 2 inlägg. Men uppfattar hennes röst lite som att hon närmast tänkte lite som jag här ovan att det är de som skrivit mest som märks och därför inte ville lägga en röst på någon av de bara för det.
Jag å min sida funderar över om inte ulvarna är mer rädda än någonsin att bli lynchade ( är det möjligt :idea: ) och därför ligger oerhört lågt ?
DD verkar ha fokuserat på mig och det var bland det roligaste och sötaste jag läst om mig i samband med teoriförsök någon gång tror jag:love::laugh:
Men samtidigt känns det inte som en DD som vore ulv skulle skrivit det så, så det får mig faktiskt att ta bort henne lite från den rollen så här långt i spelet jag gör en @Habina och tror på att hon inte är i lyan iaf, men skulle kunna vara onda fen
BSF resonerar om rollerna och möjliga konsekvenser , lite ungefär som jag själv gör , och vissa frågeställningar om hur det påverkar onda sidan känns inte riktigt vad en ulv skulle fråga efter, om hon nu inte går in för att verka god pga det :idea: Rösten på sookie är en lite typsik BSF förstadags röst med en random motviering som hon kan göra lika gärna när hon är god som när hon är ond.
sookie börjar komma med inlägg efter att BSF röstat på henne, och ned tanke på att hon förra gången åkte i första lynch på det sätt hon gjorde så vill jag avvakta lite med henne känner jag . Dessutom finner jag egentligen inget misstänksamt med henne så här långt heller
hemlig flaggade för internetproblem, men det verkar ha löst sig . Men är tveksam tlll om det hjälper i denna förvirrade lek :p

resten av gänget är de jag som känns väldigt svåra att öht ha en uppfattning om så de behöver jag se mera av
tillägg till denna
BSF lägger iaf ner sig och går igenom grundligt alla, vilket gillas :up: Hon kändes inte som en som är i lyan igår och det gör hon fortsatt inte ( iaf inte min mest misstänkta !) Ond fe är inte uteslutet dock , men den känns ju inte som prio att lyncha ( eftersom lynchades förmågor hamnar hos ulvarna)
DD i uppenbar tidsbrist , så rösten känns inte som vare sig lagd av någon med info eller egentlig baktanke. Det enda som möjligen får mig att höja på ögonbrynen är att hon faktiskt inte röstar på mig vare sig igår eller idag :p Antingen har hon kommit över tvillingtraumat vi fick i hennes första lek- eller så är hon ond denna gången och vet lite bakom kulisserna? Men sammantaget hamnar hon mog som neutral för stunden
sookie la en andra röst på mig - vilket lite får mig att fundera över henne ändå? men samtidigt så är det jättesvårt att bedöma henne , dels är hon fortfarande ganska ny och sedan var hon god i förra leken då hon lynchades för att hon inte kunde försvara sig så det framgick att hon var god. Hamnar också som neutral
hemlig har ånyå internetproblem och känns svår att få grepp om frågetecken just nu

De jag inte skrev om förut:

snurrfian verkar vilja spela ut förvirrad-kortet och vill leta ondingar ( men hittar bara onda LLs så här långt
Bumpo hittade leken , glömde sedan bort den

bollen__ verkar uppskatta en skruvad lek, men kan inte tillföra något själv just nu och tycker att andra ställd bra frågor hon själv inte skulle ha kommit på
Artline har hittat leken men har inte hunnit sätta sig in i den än
Habina har hittat leken och är förvirrad ( som vanligt :p )
Ferrari funderade lite över antal möjliga ulvar ( utirfrån vad som var givet just då från LL ) och har röstat på hemlig för att denna reagerat på BSF och poängterar att hon tycker att rösten på Artline ( av Derring_doo) sticker it mer då det är väl enkelt att rösta på inaktivitet....

Lite av de tankar jag har om det som hänt hittills:

* funderar lite på om de två som uttrycker mest att de är förvirrade och inget övrigt , snurrfian och Habina, skulle kunna vara ulvar som försöker gömma sig bakom en sådan frasering för att slippa försöka gräva efter ulvar ?
Men det känns ju lite väl enkelt kanske ? De kan ju lika gärna inte ha tid med leken för stunden....

* funderar också på ferrari som röstar på hemlig för att hon reagerar på BSF ( för att hon röstat på sookie )? Men det känns ju också lite väl enkelt och kanske rätt dumt av en ulv att försvara en ulvkollega? ( i detta fallet funderar jag på ferrari och BSF som ulvar ihop )

* hemlig som direkt kontraröstar på Ferrari, tja där får jag mest tanken att det är något en som har en god roll skulle göra, och kanske inte så mycket ondvibbar. Men osäkert förstås, för vem farao vet egentligen vad en ulv gör ? ( de kan göra precis vad som helst är min erfarenhet , tom att alla i lyan röstar på samma tre lyncher i rad och klarar att inte bli direkt misstänkta för det O_o :banghead: )
Samtidigt så funderar även jag på varför hemlig uttrycker funderingar om varför BSF röstar på sookie , skulle det kunna vara två ulvar tillsammans ( hemlig och sookie ?)

Så nu kanske det kan komma lite svarsfunderingar på dessa funderingar ( :D) så kanske det kommer fram lite mera :)

kommentar till båda de citerade inläggen av mig ovan

kommentar till detta ovan:
snurrfian är fortsatt förvirrad, litar mer till vad jag skriver än LL tom ? :angel: upptagen av bak vilket gör att hon fortsatt är svår att få grepp om. Ang Habina hade jag ju lite fel tankar igår , vad det gäller snurrfian så har jag ingen aning
Ferrari hade jag med fel om , och BSF känns ju inte som ulv för stunden, men även ang BSF har jag egentligen ingen aning

vad det gäller funderingen om hemlig och sookie som ulvar ihop så finns tanken där fortfarande , men det är bara en tanke och inget annat. Kan lika gärna vara precis lika fel som de jag hade angående Ferrari och habina igår.....

bumpo la sin röst på snurrfian igår med en motivering som inte ger några ledtrådar öht om vart hon själv står Rösten kan vara en alibiröst om båda är i lyan, den kan också vara ett sätt att lägga en trolig icke avgörande röst i dl1 - frågan är för vilken sida :idea: Idag osynlig igen -går inte att få grepp om - behöver se mera av @bumpo !

bollen__ har spottat upp sig ( troligen har hon mer tid till leken:) ) ställer iaf vettiga frågor och funderar ( även om en del frågor redan ställts :p ) samtidigt vet jag inte vart jag har bollen__ så får hamna i neutral-fältet hon med ...

Artline lite samma som med bollen__ har ryckt upp sig och svarar och lägger lite kommentarer om lekens deltagare ( :up: ) har ingen aning om vart jag har henne trots allt

färglägger denna så länge

DL 1 22:00
17:49 Blacksmithfarm röstar på Sookie
18:58 Derring-Do röstar på Artline
20.11 Ferrari röstar på Hemlig
20.21 hemlig röstar på Ferrari

20.58 quarter4ever röstar på bollen__
21.04 Snurrfian röstar på Habina
21.13 bollen__ röstar på Derring-Do
21.18 Bumpo röstar på snurrfian

21:48 Artline röstar på Blacksmithfarm
21:49 Habina röstar på quarter4ever
21:57 Sookie röstar på quarter4ever
21:58 quarter4ever ändrar röst till Habina

Och förbaskat svårt att utläsa något ur den egentligen.
Sookies andra röst på mig har jag redan frågat om men iom att hon hade även habina som ulvig efter DL känns det ju nästan som att hon kanske inte är ond iaf ? känns inte som något en ulv skulle uttrycka åtminstone, en ond fe möjligen

alla andra UTOM bumpo får en röst på sig. Vet inte om det betyder något? det enda är ju om sookie och bumpo skulle vara onda tillsammans så är det ju lite vågspel att lägga upp 2 ulvar till möjlig lottning sas? hm och skulle de råka ta ut onda fen så får ju lyan dens förmågor också så kanske inget större vågspel ut ulvarnas sida sett kanske ?

I övrigt känns det just nu som att man får försöka få lite mer bild av er andra genom att läsa vad ni skriver mer än att fundera över röstningen.
Den enda tanken jag har är egentligen den att jag inte tror att ulvarna alibiröstat på varandra iom att det så länge var så att det såg ut som att alla skulle få en röst var, det skulle iaf jag som ulv känna vore onödigt riskabelt med bara 2 i lyan , men det kanske bara är jag det...
i övrigt har jag väl mer att tillägga till detta mer än att iom att ferrari var god och att hon och hemlig i vilket fall inte alibiröstaade på varandra som några funderingar gått.
hemlig kan ju lika gärna vara god som reagerar på en röst på sig som en ond som ser chansen att lägga den på en ( trolig) god med just den ursäkten..:idea:
Fortfarande lite står det ut att bumpo inte fick en röst på sig - men det kan lika gärna vara heöt betydeöselöst...

Jag hoppas det var läsbart och i vilket fall iaf lite input från mig :)

Snurrfian (röstar på Habina som var god)

Påpekar att Q har många inlägg men att en hel del av dem är röstlistor och almänna frågor.
Funderar över relationen mellan hemlig, Ferrari och mig. Ferrari vet vi ju som sagt var god.
Funderar en del tillsammans med Q om hemlig och Ferrari och mig. Verkar nästan bonda lite med Q?

Reagerar på Habinas kommentar om tvillingar, då det inte finns några sådana i denna leken. Röstar därför på Habina.

Hade missat hur rollerna lottas vidare, Q förklarar.

Har dåligt med tid och därför svårt att hinna med i leken.

ok liten genväg till hur jag funderar idag . Då jag är hanvisna till mobilen så har jag citerat det jag skrivit innan och lägger till lite kommentarer sedan iom att mer framkommit
men bara så alla iaf får något från mig idag också

tillägg till denna
BSF lägger iaf ner sig och går igenom grundligt alla, vilket gillas :up: Hon kändes inte som en som är i lyan igår och det gör hon fortsatt inte ( iaf inte min mest misstänkta !) Ond fe är inte uteslutet dock , men den känns ju inte som prio att lyncha ( eftersom lynchades förmågor hamnar hos ulvarna)
DD i uppenbar tidsbrist , så rösten känns inte som vare sig lagd av någon med info eller egentlig baktanke. Det enda som möjligen får mig att höja på ögonbrynen är att hon faktiskt inte röstar på mig vare sig igår eller idag :p Antingen har hon kommit över tvillingtraumat vi fick i hennes första lek- eller så är hon ond denna gången och vet lite bakom kulisserna? Men sammantaget hamnar hon mog som neutral för stunden
sookie la en andra röst på mig - vilket lite får mig att fundera över henne ändå? men samtidigt så är det jättesvårt att bedöma henne , dels är hon fortfarande ganska ny och sedan var hon god i förra leken då hon lynchades för att hon inte kunde försvara sig så det framgick att hon var god. Hamnar också som neutral
hemlig har ånyå internetproblem och känns svår att få grepp om frågetecken just nu

kommentar till båda de citerade inläggen av mig ovan

kommentar till detta ovan:
snurrfian är fortsatt förvirrad, litar mer till vad jag skriver än LL tom ? :angel: upptagen av bak vilket gör att hon fortsatt är svår att få grepp om. Ang Habina hade jag ju lite fel tankar igår , vad det gäller snurrfian så har jag ingen aning
Ferrari hade jag med fel om , och BSF känns ju inte som ulv för stunden, men även ang BSF har jag egentligen ingen aning

vad det gäller funderingen om hemlig och sookie som ulvar ihop så finns tanken där fortfarande , men det är bara en tanke och inget annat. Kan lika gärna vara precis lika fel som de jag hade angående Ferrari och habina igår.....

bumpo la sin röst på snurrfian igår med en motivering som inte ger några ledtrådar öht om vart hon själv står Rösten kan vara en alibiröst om båda är i lyan, den kan också vara ett sätt att lägga en trolig icke avgörande röst i dl1 - frågan är för vilken sida :idea: Idag osynlig igen -går inte att få grepp om - behöver se mera av @bumpo !

bollen__ har spottat upp sig ( troligen har hon mer tid till leken:) ) ställer iaf vettiga frågor och funderar ( även om en del frågor redan ställts :p ) samtidigt vet jag inte vart jag har bollen__ så får hamna i neutral-fältet hon med ...

Artline lite samma som med bollen__ har ryckt upp sig och svarar och lägger lite kommentarer om lekens deltagare ( :up: ) har ingen aning om vart jag har henne trots allt

i övrigt har jag väl mer att tillägga till detta mer än att iom att ferrari var god och att hon och hemlig i vilket fall inte alibiröstaade på varandra som några funderingar gått.
hemlig kan ju lika gärna vara god som reagerar på en röst på sig som en ond som ser chansen att lägga den på en ( trolig) god med just den ursäkten..:idea:
Fortfarande lite står det ut att bumpo inte fick en röst på sig - men det kan lika gärna vara heöt betydeöselöst...

Jag hoppas det var läsbart och i vilket fall iaf lite input från mig :)

och som ett tillägg till detta ovan så neutral för mig betyder inte "kanske god" utan mer "kanske ond"
( bara för @Mirtai en gång reagerade på ordet neutral )
i princip är alla möjliga onda för mig just nu :cautious:
sedan att jag försöker väga in lite vad som KAN betyda att den ändå är god är inte samma som ATT jag anser att den borde vara god utan bara att jag försöker se allt på alla håll och kanter

Sookie (röstar på quarter4ever)
Noterar att jag och Q ställde frågor i början och att hon ville se mer från andra innan hon ville rösta.

Röstar på Q för att hon tycker att Q's teorier kan vara en ulv som leker oskyldig.

Hade kunnat tänka sig att rösta på Habina men mindes inte vem det var som nämnt tvillingar när hon skulle rösta.

Och så dagens genomgång:
Har nu sovit lite och ska försöka att få fram några funderingar...:p
Detta fastnade lite var det Artlines försök att få mig att rösta på Bumpo eller en uppmaning till mig att våga lägga en andra röst... Det skaver på mig...:banghead:
Sedan hennes kommentar om att man är bäst till DL3:cautious: då börjar väl alla ha mer på fötterna...
Detta fastnade också, Q som försöker att hinta till lyan? O_o
fastande även för denna kommentar från habina som vi vet var god.... :banghead:
BSF har också fastnat men har egentligen ingen solklar teori bara en fundering om detta är en säkerhets röst för att klara sig. Kanske har jag lite agg :angel: :laugh:
Hon har hittat en del som hon reagerar på.

Puh. Det var alla.
Tyvärr känner jag mig inte mycket klokare av detta...:crazy:
det borde finnas några som är lite klokare idag iaf:) ( förutom ulvarna då:cautious: )
beror ju lite på tjuveriet iofs men
lösmynte spionen borde kunna ha en aning om lite iaf
jag tror att brevis faktiskt har haft/ och har möjlighet att skicka brev till sig själv i denna leken ;) och i så fall är iNTE beskyddet skickat av brevis ( för då hade inte brevis blivit käk :cool:) jag tror dessutom att nya brevis har kvar chansen att skicka till sig själv , med detta är bara vad jag *tror* bara utifrån att läsa rollbeskrivningarna ;)
Älvan borde väl ha utnyttjat en sia så om hon ändå faller i lynch att inte BÅDA siorna hamnar i onda lägret ? ( för att inte tala om att hon kan ha siat någon som god eller ond )
onda fen kan ha fått lite info beroende på vilken förmåga hon valde att använda igår? Alternativt vet goda fen något om hon gissade rätt:)
ulvarna kan ha använt sina tjuveritricks både igår och idag och jag tror att de kan få reda redan före DagDL vad de lyckats tjuva ? så känns som de absolut kan ha god koll på deltagarna vid detta laget

Fast varför skulle de få reda på det före DagDL?
Valet har väl Dag DL och då får man ju inte svar förrän efter DagDL?
jag har en känsla av att det KAN vara så- det är lite olika från LL till LL hur det där bedöms- jag utesluter det inte iaf :)
Jag HAR frågat @Sasse om det tidigare idag - men hon verkar inte haft tid att vara inne än i leken eller missat att jag frågat om det ?
lägger till mina frågor om det samt även om brevbäraren ;)
hm får brevbäraren skicka paket till sig själv ?

edit : mina citat ville inte komma med ( djävla telefon- elände - så fick klistra in i efterhand- men hoppas de kom med TROTS att kag är på ifånen ? :mad:O_o )
@Sasse om ulvarna tjuvar av någon får de då reda direkt de bestämt sig vad de lyckats tjuva eller får de veta efter DL? Och får den tjuvade veta om det ?

Senast ändrad:
Fast varför skulle de få reda på det före DagDL?
Valet har väl Dag DL och då får man ju inte svar förrän efter DagDL?

Ficktjuveri – Två gånger under leken kan ulvarna stjäla någon annans specialförmåga, som under följande natt övergår till lyan. (Om t.ex. ängeln ficktjuvas får hen inte skydda den natten utan förmågan går över till lyan). Kan enbart stjäla från en spelare en gång.
Ah, okej, det stod inte i rollbeskrivningen att det var DagDL, jag mindes fel.

Har @Sasse hunnit svara på hur det ligger till?

hm får brevbäraren skicka paket till sig själv ?
Hm, ja. Den informationen gick tyvärr bara ut till brevbäraren. Brevbäraren har fått förmågan att ge sig själv ett paket. Om Ferrari använde den förmågan är den förverkad och den som ärvde brevbärarrollen kan inte göra samma sak. Om inte har den som ärvde rollen fortfarande möjlighet att ge sig själv ett paket.
Ulvarnas ficktjuveri vad har den för DL? Det står ju att ulvarna får använda förmågan nästkommande natt, alltså får då den bestulna rollen använda sin förmåga tex inatt men nästa natt är den hos ulvarna?

Edit: tar bort taggen till Sasse då Q redan hade fått svar på frågan igår..!
så som jag tolkar det så blir någon bestulen under dagen och ulvarna kan direkt använda det sedan natten efter tjuveriet
@Sasse om ulvarna tjuvar av någon får de då reda direkt de bestämt sig vad de lyckats tjuva eller får de veta efter DL? Och får den tjuvade veta om det ?
:angel:

Ulvarna behöver meddela till DagDL, och ska få info efter DL om sitt tjuveri. Sedan ska de få använda förmågan följande natt.

Den tjuvade får veta att den blivit bestulen.

Hm, ja. Den informationen gick tyvärr bara ut till brevbäraren. Brevbäraren har fått förmågan att ge sig själv ett paket. Om Ferrari använde den förmågan är den förverkad och den som ärvde brevbärarrollen kan inte göra samma sak. Om inte har den som ärvde rollen fortfarande möjlighet att ge sig själv ett paket.

:angel:

Ulvarna behöver meddela till DagDL, och ska få info efter DL om sitt tjuveri. Sedan ska de få använda förmågan följande natt.

Den tjuvade får veta att den blivit bestulen.
Bra. Då kan de bara ha info från ett tjuveri än så länge.

Ber så mycket om ursäkt för att leken är så rörig. Men fråga gärna om något är det minsta oklart! I leken eller via PM.

Ber så mycket om ursäkt för att leken är så rörig. Men fråga gärna om något är det minsta oklart! I leken eller via PM.
Jag måste säga det att jag gillar att det är "rörigt " och ffa ovisst :)
Men det är kanske bara jag det :angel: Tycker om annorlunda upplägg och när inget är givet ( och det är oavsett sida jag är på) :up:

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 535
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30