DL 1 22:00
17:49 Blacksmithfarm röstar på Sookie
18:58 Derring-Do röstar på Artline
20.11 Ferrari röstar på Hemlig
20.21 hemlig röstar på Ferrari

20.58 quarter4ever röstar på bollen__
21.04 Snurrfian röstar på Habina
21.13 bollen__ röstar på Derring-Do
21.18 Bumpo röstar på snurrfian

21:48 Artline röstar på Blacksmithfarm
21:49 Habina röstar på quarter4ever
21:57 Sookie röstar på quarter4ever
21:58 quarter4ever ändrar röst till Habina

Tja, vi kan ju konstatera att Ferrari inte var skyddade mig för att vi båda skulle varit i lyan.
Och så spricker hemlig-ferrari-scenariet med.
Sookies röst på Q lär inte ha varit för att rädda Habina - Habina var god.
Q räddar sig själv.

Derring-Do har lagt en säkerhetsröst nu idag som jag inte vet om den säger så mycket om henne.

Hinner du med DL 22.00 eller ska jag sätta nån halvtimme, timme senare? :)

Tillägg: Sätter en halvtimme senare i alla fall. Hojta om du behöver mer tid för att hinna. Man ska ju hinna hänga med i leken. Sömntutorna får i så fall somna utan info ;)
Vi hade ju DL vid midnatt i förra leken när jag var LL :p ;)

Har nu sovit lite och ska försöka att få fram några funderingar...:p

Då ska allltså @Sookie rösta på Bumpo :angel: Eller vara den enda som lägger en andra röst :p (om ingen ändrar)
Jag är ofta oaktiv i början av leken. Jag behöver några DL för att komma igång och jag är medveten om att det kan vara svårtolkat :) Jag är som bäst dag tre.
Detta fastnade lite var det Artlines försök att få mig att rösta på Bumpo eller en uppmaning till mig att våga lägga en andra röst... Det skaver på mig...:banghead:
Sedan hennes kommentar om att man är bäst till DL3:cautious: då börjar väl alla ha mer på fötterna...

Men helst ser jag ju att jag lyckas ta ut en ond !!
så jag ändrar min röst- främst för att jag vill vara kvar och sedan ändrar jag till den som röstar på mig , för att jag faktisk försökt hitta en röstmotivering som ändå är lekrelaterad
quarter4ever ändrar röst till Habina
Detta fastnade också, Q som försöker att hinta till lyan? O_o

Däremot funderar jag lite över om snurrfian och quarter4ever skulle kunna vara ulvar som fjantar i den här tråden för att lura oss.
fastande även för denna kommentar från habina som vi vet var god.... :banghead:

Som jag skrev i mitt röstinlägg så fegade jag ur. Och en anledning till att jag valde just Sookie var för att hon åkte tidigt förra leken - alltså kändes det mindre troligt att det skulle bli ett drev mot henne igen.
BSF har också fastnat men har egentligen ingen solklar teori bara en fundering om detta är en säkerhets röst för att klara sig. Kanske har jag lite agg :angel: :laugh:

Viktigt meddelande med förtydligande av en roll!

Brevbäraren väljer till DagDL vem den vill skicka paket till, och vad paketet ska innehålla. Paketet kan således komma till båda goda som onda. Paketet skickar efter DL dag och används till natten.
hm får brevbäraren skicka paket till sig själv ?

jag har suttit och grunnat lite på det där hur rollerna ärvs

För godas del är det pardoxalt nog "bra" ( obs citationstecken! )om de blir käk då deras originalroll då ärvs av goda, och mindre bra att lynchas - då hamnar förmågan hos onda
Och så för ondas del bra om den onda fen lynchas då hamnar ju dens resterande förmågor i lyan, och mindre bra om de käkar den för då hamnar de istället hos goda

skriver upp för framtida bruk så det inte tappas bort:
och nu har vi en ond som kan förhäxa, antingen en ulv eller den onda fen...
Och en god som förutom sin originalroll även är brevbärare nu.

Ulvarnas ficktjuveri vad har den för DL? Det står ju att ulvarna får använda förmågan nästkommande natt, alltså får då den bestulna rollen använda sin förmåga tex inatt men nästa natt är den hos ulvarna?

Edit: tar bort taggen till Sasse då Q redan hade fått svar på frågan igår..!

Senast ändrad:
jag har suttit och grunnat lite på det där hur rollerna ärvs

För godas del är det pardoxalt nog "bra" ( obs citationstecken! )om de blir käk då deras originalroll då ärvs av goda, och mindre bra att lynchas - då hamnar förmågan hos onda
Och så för ondas del bra om den onda fen lynchas då hamnar ju dens resterande förmågor i lyan, och mindre bra om de käkar den för då hamnar de istället hos goda

skriver upp för framtida bruk så det inte tappas bort:
och nu har vi en ond som kan förhäxa, antingen en ulv eller den onda fen...
Och en god som förutom sin originalroll även är brevbärare nu.
Undrar om ulvarna kommer "våga" lägga "avgörande" röster då eller om de blir fega pga. att de kommer bli extra-extra granskade i den här leken?

Undrar om ulvarna kommer "våga" lägga "avgörande" röster då eller om de blir fega pga. att de kommer bli extra-extra granskade i den här leken?
ja jag hade lite den funderingen igår, att ulvarna kanske väljer mer än någonsin att smyga med , och jag var inte den enda med den tanken . varav jag fokuserade lite på vad som faktiskt skrevs igår och hur mycket man bidrar till att föra leken framåt med det som skrevs :)

jag frågade om tjuveriet redan igår @bollen__
först en fråga till LL @Sasse angående detta med ficktjuveriet - vilken DL har ulvarna på det - dvs nr ska tjuveriet vara gjord? Att de inte kan använda det förrän följande natt är jag med på

De har sin DL dag, och kan alltså använda sitt ficktjuveri redan under följande natt.

Brevbäraren har sin DL dag också, paketet delas ut efteråt och den som får paketet måste använda det direkt.
så som jag tolkar det så blir någon bestulen under dagen och ulvarna kan direkt använda det sedan natten efter tjuveriet

jag frågade om tjuveriet redan igår @bollen__

så som jag tolkar det så blir någon bestulen under dagen och ulvarna kan direkt använda det sedan natten efter tjuveriet
Ja, jag tolkar det också så. De kan alltså ha tjuvat någon redan igår och använt den förmågan inatt med andra ord. Om de inte sparar på sina tjuverier. Då kan de med andra ord ha koll på en god roll.

Ja, jag tolkar det också så. De kan alltså ha tjuvat någon redan igår och använt den förmågan inatt med andra ord. Om de inte sparar på sina tjuverier. Då kan de med andra ord ha koll på en god roll.
de kan ju redan ha tjuvat en idag med så de har koll på två goda roller , eller onda fen ....

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 731
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 121
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 469
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 653
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ardas stuteri