DL 2 22:30
11:16 Derring-Do röstar på bollen__
11:16 Derring-Do röstar på bollen__
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi hade ju DL vid midnatt i förra leken när jag var LLHinner du med DL 22.00 eller ska jag sätta nån halvtimme, timme senare?
Tillägg: Sätter en halvtimme senare i alla fall. Hojta om du behöver mer tid för att hinna. Man ska ju hinna hänga med i leken. Sömntutorna får i så fall somna utan info
Så sent vill inte jag hänga härVi hade ju DL vid midnatt i förra leken när jag var LL
Då ska allltså @Sookie rösta på Bumpo Eller vara den enda som lägger en andra röst (om ingen ändrar)
Detta fastnade lite var det Artlines försök att få mig att rösta på Bumpo eller en uppmaning till mig att våga lägga en andra röst... Det skaver på mig...Jag är ofta oaktiv i början av leken. Jag behöver några DL för att komma igång och jag är medveten om att det kan vara svårtolkat Jag är som bäst dag tre.
Detta fastnade också, Q som försöker att hinta till lyan?Men helst ser jag ju att jag lyckas ta ut en ond !!
så jag ändrar min röst- främst för att jag vill vara kvar och sedan ändrar jag till den som röstar på mig , för att jag faktisk försökt hitta en röstmotivering som ändå är lekrelaterad
quarter4ever ändrar röst till Habina
fastande även för denna kommentar från habina som vi vet var god....Däremot funderar jag lite över om snurrfian och quarter4ever skulle kunna vara ulvar som fjantar i den här tråden för att lura oss.
BSF har också fastnat men har egentligen ingen solklar teori bara en fundering om detta är en säkerhets röst för att klara sig. Kanske har jag lite aggSom jag skrev i mitt röstinlägg så fegade jag ur. Och en anledning till att jag valde just Sookie var för att hon åkte tidigt förra leken - alltså kändes det mindre troligt att det skulle bli ett drev mot henne igen.
hm får brevbäraren skicka paket till sig själv ?Viktigt meddelande med förtydligande av en roll!
Brevbäraren väljer till DagDL vem den vill skicka paket till, och vad paketet ska innehålla. Paketet kan således komma till båda goda som onda. Paketet skickar efter DL dag och används till natten.
jag håller med om detta iafSedan så finns det ju dom som man vill se mycket mer av...
frågan är ju om onda fen fick ut något alls av natten ? Goda fen kanske gissade rätt?Vad tror ni onda fen valt att göra först? Jag tror att hen kanske valt att sia någon eller kika på spioninfon för där får den väl ut mest idag?
Ja det vore ju trevligt om goda fen gissade rätt redan inatt.frågan är ju om onda fen fick ut något alls av natten ? Goda fen kanske gissade rätt?
Undrar om ulvarna kommer "våga" lägga "avgörande" röster då eller om de blir fega pga. att de kommer bli extra-extra granskade i den här leken?jag har suttit och grunnat lite på det där hur rollerna ärvs
För godas del är det pardoxalt nog "bra" ( obs citationstecken! )om de blir käk då deras originalroll då ärvs av goda, och mindre bra att lynchas - då hamnar förmågan hos onda
Och så för ondas del bra om den onda fen lynchas då hamnar ju dens resterande förmågor i lyan, och mindre bra om de käkar den för då hamnar de istället hos goda
skriver upp för framtida bruk så det inte tappas bort:
och nu har vi en ond som kan förhäxa, antingen en ulv eller den onda fen...
Och en god som förutom sin originalroll även är brevbärare nu.
ja jag hade lite den funderingen igår, att ulvarna kanske väljer mer än någonsin att smyga med , och jag var inte den enda med den tanken . varav jag fokuserade lite på vad som faktiskt skrevs igår och hur mycket man bidrar till att föra leken framåt med det som skrevsUndrar om ulvarna kommer "våga" lägga "avgörande" röster då eller om de blir fega pga. att de kommer bli extra-extra granskade i den här leken?
först en fråga till LL @Sasse angående detta med ficktjuveriet - vilken DL har ulvarna på det - dvs nr ska tjuveriet vara gjord? Att de inte kan använda det förrän följande natt är jag med på
så som jag tolkar det så blir någon bestulen under dagen och ulvarna kan direkt använda det sedan natten efter tjuverietDe har sin DL dag, och kan alltså använda sitt ficktjuveri redan under följande natt.
Brevbäraren har sin DL dag också, paketet delas ut efteråt och den som får paketet måste använda det direkt.
Tack. Jag kommer visst inte ens ihåg vad jag har lästjag frågade om tjuveriet redan igår @bollen__
tjuveriet blir ju lite som en sia för ulvarna egentligen- de kan räkna ut ett stort antal roller beroende på vad de får tjuvat.....jag frågade om tjuveriet redan igår @bollen__
så som jag tolkar det så blir någon bestulen under dagen och ulvarna kan direkt använda det sedan natten efter tjuveriet
Ja, jag tolkar det också så. De kan alltså ha tjuvat någon redan igår och använt den förmågan inatt med andra ord. Om de inte sparar på sina tjuverier. Då kan de med andra ord ha koll på en god roll.jag frågade om tjuveriet redan igår @bollen__
så som jag tolkar det så blir någon bestulen under dagen och ulvarna kan direkt använda det sedan natten efter tjuveriet
Ja precis, skrev precis det. Så de har två "sior" och onda fen har en. Goda har två..tjuveriet blir ju lite som en sia för ulvarna egentligen- de kan räkna ut ett stort antal roller beroende på vad de får tjuvat.....
de kan ju redan ha tjuvat en idag med så de har koll på två goda roller , eller onda fen ....Ja, jag tolkar det också så. De kan alltså ha tjuvat någon redan igår och använt den förmågan inatt med andra ord. Om de inte sparar på sina tjuverier. Då kan de med andra ord ha koll på en god roll.