men för att ta detta inlägget lite mer seriöst då istället för att märka ord :angel:

så jag kan faktiskt förstå BSFs resonemang där- även om jag iofs visst tror att hon kan använda resonemanget till sin fördel om hon ändå är ond
Hur känner du om de övriga? Du har ju egentligen bara tagit upp BSF, mig och bollen__ ur lite mer teorisynpunkt om jag kommer ihåg rätt?
Sedan kan jag känna att jag hänger med på dina resonemang om vilka som håller låg profil, och angående aktivitet , jag har redan förklarat hur jag ser på det , många inlägg behöver absolut inte betyda = god och få inlägg = ond. Utan mer substansen i det som faktiskt skrivs
Så jag menar inget illa med något jag skriver ang aktivitet :) så ingen känner det så?
Nejdå jag tar inte illa upp :) Jag förstår. Men jag vet att det inte stämmer ang mig. Jag är ofta oaktiv i början av leken. Jag behöver några DL för att komma igång och jag är medveten om att det kan vara svårtolkat :)

De jag inte nämnt
18:58 Derring-Do röstar på Artline
Jag tycker hon gör lätt för sig men första rösten är svår.
20.11 Ferrari röstar på Hemlig
Inget jag reagerar på
20.21 hemlig röstar på Ferrari
Känns lite som en hämdröst men om det säger något om hemlig vet jag inte.
21.04 Snurrfian röstar på Habina
Känns som en typiskt snurrfia röst.
21.18 Bumpo röstar på snurrfian
tycker jag inte säger så mycket.
21:57 Sookie röstar på quarter4ever
Nu var hon i ett läge då det inte var lätt att rösta. Det var bara bumpo som inte hade någon röst på sig. Jag kan förstå att det inte är så jätte lätt att hitta på en teori på någon hur som helst. Speciellt inte om man är stressad. Så jag tror inte rösten säger något om hennes roll.

Jag tycker det är svårt så här tidigt. Jag är som bäst dag tre.

varför skulle hon behöva hitta på en teori?
Intressant ordval!!
Om hon inte har några misstankar på bumpo så måste hon hitta något om hon inte skulle lägga en andra röst som avgör. Jag tänker att hon skulle ha lagt en förtäckt bop på den som inte hade röster för att slippa avgöra.

Nejdå jag tar inte illa upp :) Jag förstår. Men jag vet att det inte stämmer ang mig. Jag är ofta oaktiv i början av leken. Jag behöver några DL för att komma igång och jag är medveten om att det kan vara svårtolkat :)
Jag tycker det är svårt så här tidigt. Jag är som bäst dag tre.

Jag med tänkte jag skriva, men sen kom jag på att jag nog snarare är oaktiv genom hela leken nuförtiden :o
Men jag tycker också att det är svårt såhär tidigt i lekarna och har då svårt att engagera mig också.
Nåja, har ju lite mer tid nu även om leken började lite senare än vad jag hoppats för imorgon börjar jag ju jobba.

sätter upp lite stolpar för vad som gäller för stunden

iom att häxan försvann i lynch så har antingen en ulv eller onda fen möjlighet att förhäxa en röst imorgon- såtillvida inte ulvarna råkar käka onda fen inatt som fått förmågan :rofl: iofs så har onda fen möjlighet att skydda sig mot käk första natten:cautious:
sedan beror det lite på om lyan använt sin ficktjuv förmåga nu direkt eller inte men iaf :
så här ser rollerna ut enl inledningen :
Ängel – Kan varje natt skydda en deltagare
Älva – Får två sior under lekens gång. t
Lösmynt spion – Får första natten ett antal lottade rader. Därefter har spionen svårt att hålla tyst och dräller information till övriga spelare och behåller inget själv. Spionen får själv välja vem hen vill dela information till. Den hen väljer får en lottad rad. Spionen får välja samma spelare fler gånger i rad.
Smed – Överlever en ulvattack, vid andra attacken dör smeden, men en av ulvarnas röster kommer räknas bort vid lynchningen. Om smeden dör vid lynch händer inget.
Häxan är död och finns numera hos onda vad det gäller förmågor
(Häxa –
Förhäxar varje natt en deltagare. Den förhäxade deltagarens röst kommer inte att räknas följande dag. Den förhäxade deltagaren vet dock inte om att den är förhäxad.)
Röstfifflare – Har varje dag en extra röst som denne ska skicka PM till LL om. Extrarösten behöver inte vara samma som i lektråden.
Brevbärare – Får ett visst antal paket att dela ut under leken. Gör sitt val innan DagDL. Paketen kan t.ex. innehålla en sia, en extra röst, ett beskydd.
Goda fen – Äckligt god som försöker gissa vad onda fen håller på med för att få in henne på den smala vägen. Har två chanser att gissa vad onda fen gör. Om det lyckas – poff – förlorar onda fen den specialförmågan och den hamnar istället hos goda fen.

Onda

Ond fe – Kan ställa till med en massa rackartyg och älskar att lägga näsan i blöt där hen inte hör hemma. Har bara ett hyss för sig per natt och hon gör inte samma två gånger. Kan kika på spioninfo, sia, trolla så att någon förhindras rösta på en specifik deltagare, eller skydda sig själv från käk. Den onda fen väljer själv i vilken ordning hon vill göra hyssen.
Ulvar – Får varje natt käka en deltagare. Ulvarna har även förmånen att 2 gånger under leken tjuva från en annan deltagare.
Ficktjuveri – Två gånger under leken kan ulvarna stjäla någon annans specialförmåga, som under följande natt övergår till lyan. (Om t.ex. ängeln ficktjuvas får hen inte skydda den natten utan förmågan går över till lyan). Kan enbart stjäla från en spelare en gång.

så dessa rader kan bli aktuella i spioninfon imorgon ( förutsatt att inte spionen är tjuvad då)
ängeln skyddar xxxxx
älvan siar xxxx
röstfifflaren röstade på xxxx
brevbäraren skickade paket till xxxx
goda fen gissar att onda en gör xxxx
onda fen valde att göra xxxx
ulvarna käkar xxxx
ulvarna ficktjuvade xxxx

ett antal rader kommer till lösmynte spionen imorgon om den inte är tjuvad för då får den inget veta alls- utan kan bara så länge den är i livet skicka vidare en lottad rad( av LL ) till en den hoppas är god
@Sasse vad händer om ulvarna väljer att käka lösmynte spionen inatt ? Även om rollen ärvs vidare så borde det innebära att den bara kan skicka vidare en enda lottad rad till en den tror är god?:nailbiting:
eller finns det fortfarande möjlighet för den som ärver rollen att få iaf ett antal lottade rader till sig själv? ( iom att käk ger rollen till en god är det viktigt att få veta detta )

Artline
Reagerade på dessa två inlägg, då det kändes lite som om Artline ville hinta om att hon kanske har en viktig god roll, och därför är inaktiv. Att hon ville godförklara sig?
Det dumma med att lägga en avgörande röst är att om man skulle råka lyncha en viktig roll så ärver en ond den rollen.
Det borde innebära att även de med de viktigaste goda rollerna håller lågt?
Men så utvecklar hon med, och jag håller med henne. Faktiskt, jag tror inte heller att någon är medvetet inaktiv som stratergil.
Jag menar att det kanske är fel att anta att någon är ulv bara för den är anonym. Men jag tror som sagt att ingen medvetet är oaktiv i början av leken. Då tror jag mer på att ulvarna smyger senare i leken

Artline röstar på Blacksmithfarm.
Jag kan förstå hennes röst men jag undrar även om det finns en baktanke med att rösta på Sookie då jag tycker man ska vara försiktig med att rösta på henne då hon lynchades först i förra leken. Men samtidigt känns det som det hade varit lättare för henne att lägga en röst på Ferrari om hon hon vore ond. Sedan tycker jag det finns för lite att gå på för att lägga en andra röst och Sookie rösten är det jag funderar mest på
Sedan röstar hon på mig och nämner att hennes alternativ hade varit Sookie - lite intressant att hon röstar på mig då som röstade på Sookie :p fast jag vet inte om det säger något...

Blacksmithfarm
that's me!:D

bollen__

Tror att hon kommer vara konstant förvirrad denna leken.

bumpo
Vill se mer av henne innan jag bildar mig en uppfattning om henne.

Derring-Do
Vill inte fastna på Q, men har reagerat på henne. Tar upp att det är extra svårt DL1 i och med att den som dör-s förmåga kommer att hamna hos en ond.
Röstar på Artline för att hon varit inaktiv och DD undrar om hon är en ulv som smyger med.

Ferrari
Ferrari röstar på Hemlig
För att hon reagerar på Bsf röst på Sookie när det känns som en typisk förstadagsröst. Då tycker jag rösten på Artline sticker ut mer för att rösta på någon pga inaktivitet känns lite för enkelt.
Tycker att Ferrari-hemlig-sambandet kan vara lite intressant att gräva i. Ferrari är på Hemlig för att hon reagerat på min röst och Hemlig kontrar med en hämndröst... Spel för fasaderna?

Habina - lynchad god häxa rollen hamnar hos någon ond.

Hemlig

Reagerar på min röst men menar att den inte säger så mycket då det inte finns/fanns så mycket att gå på.
hemlig röstar på Ferrari för att hon tycker att det är skumt att jag reagerar på BSFs röst.
Jag reagerar, men jag har väl aldrig sagt att jag skulle lägga min röst där, eller? Jag försöker bara hitta nåt att gå på.
Snurrfian och Q diskuterade detta tidigare.

quarter4ever
Ställer många frågor angående rollfunktioner.
Avskriver DD som ulv pga DDs tankar om henne, tycker att min röst inte säger något om min roll.

Snurrfian
Har inte skrivit något jag reagerat direkt på. Tycker hon kommer med vettiga funderingar. Olyckligt att hon röstade på Habina, men jag vet inte om det gör henne ond?

Sookie
Jag röstade ju på henne.
Hennes röst på Q är den första andrarösten. Men jag vågar inte säga varken bu eller bä om det...

Kort sagt, ingen sticker ut som ulvkandidat sådär solklart och ingen som klart god heller.

sätter upp lite stolpar för vad som gäller för stunden

iom att häxan försvann i lynch så har antingen en ulv eller onda fen möjlighet att förhäxa en röst imorgon- såtillvida inte ulvarna råkar käka onda fen inatt som fått förmågan :rofl: iofs så har onda fen möjlighet att skydda sig mot käk första natten:cautious:
sedan beror det lite på om lyan använt sin ficktjuv förmåga nu direkt eller inte men iaf :
så här ser rollerna ut enl inledningen :
Ängel – Kan varje natt skydda en deltagare
Älva – Får två sior under lekens gång. t
Lösmynt spion – Får första natten ett antal lottade rader. Därefter har spionen svårt att hålla tyst och dräller information till övriga spelare och behåller inget själv. Spionen får själv välja vem hen vill dela information till. Den hen väljer får en lottad rad. Spionen får välja samma spelare fler gånger i rad.
Smed – Överlever en ulvattack, vid andra attacken dör smeden, men en av ulvarnas röster kommer räknas bort vid lynchningen. Om smeden dör vid lynch händer inget.
Häxan är död och finns numera hos onda vad det gäller förmågor
(Häxa –
Förhäxar varje natt en deltagare. Den förhäxade deltagarens röst kommer inte att räknas följande dag. Den förhäxade deltagaren vet dock inte om att den är förhäxad.)
Röstfifflare – Har varje dag en extra röst som denne ska skicka PM till LL om. Extrarösten behöver inte vara samma som i lektråden.
Brevbärare – Får ett visst antal paket att dela ut under leken. Gör sitt val innan DagDL. Paketen kan t.ex. innehålla en sia, en extra röst, ett beskydd.
Goda fen – Äckligt god som försöker gissa vad onda fen håller på med för att få in henne på den smala vägen. Har två chanser att gissa vad onda fen gör. Om det lyckas – poff – förlorar onda fen den specialförmågan och den hamnar istället hos goda fen.

Onda

Ond fe – Kan ställa till med en massa rackartyg och älskar att lägga näsan i blöt där hen inte hör hemma. Har bara ett hyss för sig per natt och hon gör inte samma två gånger. Kan kika på spioninfo, sia, trolla så att någon förhindras rösta på en specifik deltagare, eller skydda sig själv från käk. Den onda fen väljer själv i vilken ordning hon vill göra hyssen.
Ulvar – Får varje natt käka en deltagare. Ulvarna har även förmånen att 2 gånger under leken tjuva från en annan deltagare.
Ficktjuveri – Två gånger under leken kan ulvarna stjäla någon annans specialförmåga, som under följande natt övergår till lyan. (Om t.ex. ängeln ficktjuvas får hen inte skydda den natten utan förmågan går över till lyan). Kan enbart stjäla från en spelare en gång.

så dessa rader kan bli aktuella i spioninfon imorgon ( förutsatt att inte spionen är tjuvad då)
ängeln skyddar xxxxx
älvan siar xxxx
röstfifflaren röstade på xxxx
brevbäraren skickade paket till xxxx
goda fen gissar att onda en gör xxxx
onda fen valde att göra xxxx
ulvarna käkar xxxx
ulvarna ficktjuvade xxxx

ett antal rader kommer till lösmynte spionen imorgon om den inte är tjuvad för då får den inget veta alls- utan kan bara så länge den är i livet skicka vidare en lottad rad( av LL ) till en den hoppas är god
@Sasse vad händer om ulvarna väljer att käka lösmynte spionen inatt ? Även om rollen ärvs vidare så borde det innebära att den bara kan skicka vidare en enda lottad rad till en den tror är god?:nailbiting:
eller finns det fortfarande möjlighet för den som ärver rollen att få iaf ett antal lottade rader till sig själv? ( iom att käk ger rollen till en god är det viktigt att få veta detta )
jag taggar även @Mammas och @Myrten i detta angående vad som händer om de käkar lösmynte spionen inatt ? får den som ärver rollen möjlighet att se ett antal lottade rader eller bara möjlighet att skicka vidare en lottad spionrad till en annan den tror är god ?

ja det var ett herrans oväder vill jag lova även här !! det bara small till och blixtrade och dundrade samt att det började spöregna kraftigt .
15 ... då är det ju långt borta iaf....
här smällde det och blixtrade det samtidigt !
Ja, på den jag räknade. Men tror det var närmare innan. Sedan brukar det gå ut över sjön mer.
Men nu är det över, så det rör sig snabbt...

Jag borde sova nu, men om jag inte (har turen att?) käkas inatt så kommer jag behöva rösta jättetidigt imorgon, så jag känner att jag måste få ner lite tankar om alla nu (dock kanske det blir lite rörigt, för jag är trött och har huvudvärk)

Bumpo - Röstar på snurrfian för att hon inte förstår hennes inlägg. Inget mer vad jag sett. Svårt att säga bu eller bä

Sookie - Är förvirrad, röstar på Q för att hon teoriar mycket (?), säger efter DL att hon tänkt rösta på habina. Som Q kommenterat så var väl kanske habina-kommertaren inget som en ulv skulle gjort?

Hemlig - Reagerar av ospecificerad anledning på Bsfs röst, hämndröstar (?) sedan på ferrari som reagerat på reaktionen. I övrigt inte gjort något jag tycker sticker ut.

Snurrfian - Är fundersam på Q, ferrari och hemlig, diskuterar med Q, röstar på habina för att hon tar upp tvillingar. Inget utstickande.

Quarter4ever - Räknar fel, frågar om onda fen och lyan känner till varandra, teoriar en del, tror gott om mig, röstar på bollen för att hon inte bidrar, ändrar till Habina för att rädda sig själv och undvika lottning. Jag är så motvalls av mig så jag blir lömsk när någon verkar tro på mig utan att jag riktigt fattar varför, men nu verkar hon vilja misstänka mig igen. (Lite "reagerar du på mig så reagerar jag på dig"-känsla? men det har jag fått av både ond och god Q innan) Jag kommer iaf hålla benhårt på min "lita aldrig på Q"-regel :p

Blacksmithfarm - Frågar och reder ut, röstar på Sookie i förhoppningen att ingen ska hänga på. Verkar överlag vettig, så jag hoppas hon är god. :o

Bollen_ - Reagerar på Qs röst och röstar sedan på mig för "man behöver ju inte vara ond för att man inte är aktiv". Följdfrågan är väl då "behöver man vara ond för att man röstar på någon som inte är aktiv?". I övrigt kommer hon inte med så mycket utan säger att det är svårt i början.

Artline - Funderar på Bsfs röst på Sookie, kluven till den, tycker Qs röst känns olik henne, funderar över bollens röst. Vill inte lägga en avgörande röst. Tänker att viktiga roller vill hålla låg profil, röstar sedan på bsf för att hålla låg profil. (Implicit godförklaring av sig själv?) Säger sig ha svårt i början, men kommer igång med en del tankar ändå. Inget jag kan anmärka på. :)

Ferrari - Frågar om ulvantal, röstar på hemlig för att hon reagerar på Bsf. Vet inte vad jag ska tro om henne.

Lite generella tankar om det där med svårt i början/inaktivitet: Jag tycker också att det är skitsvårt i början, och egentligen skulle jag helst sitta tyst och gömma mig tills jag börjar hänga med. Dock är det ju så att även om man inte är ond bara för att man är inaktiv så är det ändå de onda som gynnas mest när det inte händer något i tråden. Det är därför jag faktiskt försöker teoria även när jag inte direkt har något att komma med (och fast jag säkert kläcker ur mig en massa nybörjar-grodor som folk kan lyncha mig för :angel:), för jag tänker att det ändå gör det lite enklare för övriga goda. (Och även därför jag i brist på riktiga misstankar hellre röstar på en som är tyst än en som skriver.) Samtidigt har jag full förståelse för att inte alla gör lika dant, så länge man iallafall kommer med något.

Och så åter till problemet att jag kommer behöva rösta tidigt - jag har ju inga riktiga misstankar mot någon. :crazy: bollen__ är nog den jag reagerat mest på, men jag är rädd att det inte är helt objektivt utan kan vara färgat av att hon röstade på mig. :banghead:

Sedan röstar hon på mig och nämner att hennes alternativ hade varit Sookie - lite intressant att hon röstar på mig då som röstade på Sookie :p fast jag vet inte om det säger något...
fast vänta nu- gjorde hon verkligen det?

Artline röstar på Blacksmithfarm.
Jag kan förstå hennes röst men jag undrar även om det finns en baktanke med att rösta på Sookie då jag tycker man ska vara försiktig med att rösta på henne då hon lynchades först i förra leken. Men samtidigt känns det som det hade varit lättare för henne att lägga en röst på Ferrari om hon hon vore ond. Sedan tycker jag det finns för lite att gå på för att lägga en andra röst och Sookie rösten är det jag funderar mest på

jag tolkade detta från Artline som att hon röstade på dig för att du röstade på sookie( sookierösten) inte att hon misstänkte just sookie?
Sedan kan du ju ha läst det hela lite fel- det är lätt gjort ibland- men jag tycker att du vänder detta lite lätt åt att det skulle ha varit något annat sas?
( sedan kan det såklart ha varit jag som fattade detta fel- men nja?)

fast vänta nu- gjorde hon verkligen det?

jag tolkade detta från Artline som att hon röstade på dig för att du röstade på sookie( sookierösten) inte att hon misstänkte just sookie?
Sedan kan du ju ha läst det hela lite fel- det är lätt gjort ibland- men jag tycker att du vänder detta lite lätt åt att det skulle ha varit något annat sas?
( sedan kan det såklart ha varit jag som fattade detta fel- men nja?)
Du har rätt.
Jag läste fel på den sista meningen...

jag taggar även @Mammas och @Myrten i detta angående vad som händer om de käkar lösmynte spionen inatt ? får den som ärver rollen möjlighet att se ett antal lottade rader eller bara möjlighet att skicka vidare en lottad spionrad till en annan den tror är god ?
Tagga inte mig för frågor - i alla fall inte om ni förväntar er svar:p. Jag är bollplank, inte LL.

Hur vet du att den förmågan finns hos de onda? Lottades det inte bland alla? Eller har jag missförstått nu igen?O_o
Twist: När någon käkas lottas rollen ut bland goda. När någon lynchas lottas rollen ut bland onda.

det är ju för att häxan lynhades som jag vet det ?
Och det var ju därför alla igår var så spooky över att lyncha en god, just för att alla visste att den förmågan skulle hamna hos onda

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30