Som jag skrev i mitt röstinlägg så fegade jag ur. Och en anledning till att jag valde just Sookie var för att hon åkte tidigt förra leken - alltså kändes det mindre troligt att det skulle bli ett drev mot henne igen.

Som jag skrev i mitt röstinlägg så fegade jag ur. Och en anledning till att jag valde just Sookie var för att hon åkte tidigt förra leken - alltså kändes det mindre troligt att det skulle bli ett drev mot henne igen.
Och på det sättet skyddar du dig själv? Du röstar på nån som du känner inte är nån risk att hon kommer att bli lynchad? Känns....konstigt.

äsch nu hann jag inte svara på det innan du var död :(
men jag har verkligen inte fjantat mig med Snurrfian.
Nog för att jag kan vara våghalsig och så men knappast så i en lya med två innan DL1 .
menmen nu kan du inte svara. och din förmåga har hamnat i onda lägret. Inte så vidare värst bra,
och Jag är helt ok om ni riktar misstankar mot mig . Det var en kalkylerad risk jag tog. men hoppas att jag finns kvar imorgon bitti och kan fortsätta nysta i denna leken.
Iofs kan jag ju vara med och diskutera nu med om någon känner sig manad? :cool:
Tja, jag ska vara vaken ett tag till och tittar in till och från.
Som sagt skit att onda sidan fått häxans förmåga - men det kunde ha varit värre. Så lite tur i oturen tycker jag att vi hade ändå.
Det faktum att du, Q, röstade på Habina för att rädda dig själv gör att jag tänker ett varv till angående dig som ulv som såg en chans att få ut en god. Men visst, vad hade du att förlora...

Samtidigt kan jag mycket väl se att ulvarna gömmer sig i mängden...

färglägger denna så länge

DL 1 22:00
17:49 Blacksmithfarm röstar på Sookie
18:58 Derring-Do röstar på Artline
20.11 Ferrari röstar på Hemlig
20.21 hemlig röstar på Ferrari

20.58 quarter4ever röstar på bollen__
21.04 Snurrfian röstar på Habina
21.13 bollen__ röstar på Derring-Do
21.18 Bumpo röstar på snurrfian

21:48 Artline röstar på Blacksmithfarm
21:49 Habina röstar på quarter4ever
21:57 Sookie röstar på quarter4ever
21:58 quarter4ever ändrar röst till Habina

Och förbaskat svårt att utläsa något ur den egentligen.
Sookies andra röst på mig har jag redan frågat om men iom att hon hade även habina som ulvig efter DL känns det ju nästan som att hon kanske inte är ond iaf ? känns inte som något en ulv skulle uttrycka åtminstone, en ond fe möjligen

alla andra UTOM bumpo får en röst på sig. Vet inte om det betyder något? det enda är ju om sookie och bumpo skulle vara onda tillsammans så är det ju lite vågspel att lägga upp 2 ulvar till möjlig lottning sas? hm och skulle de råka ta ut onda fen så får ju lyan dens förmågor också så kanske inget större vågspel ut ulvarnas sida sett kanske ?

I övrigt känns det just nu som att man får försöka få lite mer bild av er andra genom att läsa vad ni skriver mer än att fundera över röstningen.
Den enda tanken jag har är egentligen den att jag inte tror att ulvarna alibiröstat på varandra iom att det så länge var så att det såg ut som att alla skulle få en röst var, det skulle iaf jag som ulv känna vore onödigt riskabelt med bara 2 i lyan , men det kanske bara är jag det...

Tja, jag ska vara vaken ett tag till och tittar in till och från.
Som sagt skit att onda sidan fått häxans förmåga - men det kunde ha varit värre. Så lite tur i oturen tycker jag att vi hade ändå.
Det faktum att du, Q, röstade på Habina för att rädda dig själv gör att jag tänker ett varv till angående dig som ulv som såg en chans att få ut en god. Men visst, vad hade du att förlora...

Samtidigt kan jag mycket väl se att ulvarna gömmer sig i mängden...
Men vi har en god utanför lyan så även om hon vore ulv så hade risken funnits att Habina var den onda utanför lyan. Så en säker god finns det inte.

Din röst på Sookie för du inte tror att det skulle bli drev. Känns lite som när onda röstar på nya för de ändå inte kommer bli lynchade. Men i förr förra leken (?) när det var nya deltagare så var det väl bara goda som röstade på nya? (förutom Sookie som själv var ny). Så det behöver inte betyda något.

Men vi har en god utanför lyan så även om hon vore ulv så hade risken funnits att Habina var den onda utanför lyan. Så en säker god finns det inte.

Din röst på Sookie för du inte tror att det skulle bli drev. Känns lite som när onda röstar på nya för de ändå inte kommer bli lynchade. Men i förr förra leken (?) när det var nya deltagare så var det väl bara goda som röstade på nya? (förutom Sookie som själv var ny). Så det behöver inte betyda något.
*ond
Vi har mer än en god utanför lyan :p Men ja, jag fattar.

men för att ta detta inlägget lite mer seriöst då istället för att märka ord :angel:

så jag kan faktiskt förstå BSFs resonemang där- även om jag iofs visst tror att hon kan använda resonemanget till sin fördel om hon ändå är ond
Hur känner du om de övriga? Du har ju egentligen bara tagit upp BSF, mig och bollen__ ur lite mer teorisynpunkt om jag kommer ihåg rätt?
Sedan kan jag känna att jag hänger med på dina resonemang om vilka som håller låg profil, och angående aktivitet , jag har redan förklarat hur jag ser på det , många inlägg behöver absolut inte betyda = god och få inlägg = ond. Utan mer substansen i det som faktiskt skrivs
Så jag menar inget illa med något jag skriver ang aktivitet :) så ingen känner det så?

jag har skrivit att jag kan tänka mig att ändra röst om jag hittar något mer misstänkt under kvällen.
Jag försöker alltid ( i princip ) att hitta lekrelaterade motiveringar och jag tycker det är lite intressant att du reagerar så kraftigt på det ?
men jag ska läsa vad du skriver from nu och se om jag ändrar uppfattning :)
Kraftigt tycker jag inte men tycker du det så :) jag tyckte bara att det var olikt dig. Hade jag reagerat kraftigt hade jag väl röstat på dig? Vilket jag inte gjorde vad jag kan minnas :p

Viktig info angående röster

Jag vill att det ska finnas en motivering på den man väljer att rösta på. Är man på vippen att lynchas får man inte enbart ha motivering att det är en räddningsröst, utan skall motivera varför man röstar på den deltagaren. Jag tillåter vaga motiveringar, bara det är mer än "för att rädda mig själv".

Jag har hunnit hem nu och läst igenom leken, ska se om jag lyckas komma med några tankar. Börjar med det som rör mig så ska jag gå igenom allt igen sen.

DD verkar ha fokuserat på mig och det var bland det roligaste och sötaste jag läst om mig i samband med teoriförsök någon gång tror jag:love::laugh:
Men samtidigt känns det inte som en DD som vore ulv skulle skrivit det så, så det får mig faktiskt att ta bort henne lite från den rollen så här långt i spelet jag gör en @Habina och tror på att hon inte är i lyan iaf, men skulle kunna vara onda fen
Jag gör faktiskt (precis som i förra leken) mitt bästa för att inte bli Q-fokuserad, men någon envisas ju med att göra alla utstickande grejer. :cautious::D
Sen är jag fascinerad av att Q kan säga något om hur jag hade skrivit som ulv, själv har jag ingen aning om hur jag kommer agera den dagen lotten faller så. :rofl:

Sedan har @bollen__ (med flera?) påpekat att att man inte nödvändigtvis är ond för att man är inaktiv, och visst är det så, jag vet att det var en dålig röst. Men jag gjorde mitt bästa för att hitta något att gå på och hittade inget jag tyckte var skumt hos någon av de mer aktiva, så av alternativen att rösta på någon som skrivit (i mina ögon) vettiga saker eller att rösta på någon som inte bidragit så valde jag det minst dåliga.

Jag gör faktiskt (precis som i förra leken) mitt bästa för att inte bli Q-fokuserad, men någon envisas ju med att göra alla utstickande grejer. :cautious::D
Sen är jag fascinerad av att Q kan säga något om hur jag hade skrivit som ulv, själv har jag ingen aning om hur jag kommer agera den dagen lotten faller så. :rofl:
:rofl:

jag har skrivit den reflektionen om fler än dig ,dvs att som ulv borde den och den inte uttryckt sig ditten eller datten. Samtidigt kan onda bete sig precis hur som helst,( vilket jag antar att du vet:angel: )
så det är mest en reflektion för stunden som senare men mer kött på benen kan ändras
jag funderar tex nu över dig , som i riktig q-anda godförklarar dig själv ;)

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar