DL 1 22:00
17:49 Blacksmithfarm röstar på Sookie
18:58 Derring-Do röstar på Artline
20.11 Ferrari röstar på Hemlig
20.21 hemlig röstar på Ferrari
20.58 quarter4ever röstar på bollen__
21.04 Snurrfian röstar på Habina
21.13 bollen__ röstar på Derring-Do
21.18 Bumpo röstar på snurrfian

sookie 1
Artline 1
Hemlig 1
ferrari 1
bollen__ 1
Habina 1
DD 1
snurrfian 1

Jag tror att så här tidigt i leken så talar inte aktvitet om hur vid någon är ulv eller inte. DD är inte så jätte rutinerad så jag kan förstå hennes röst. Jag undrar varför bollen röstar där istället för på Q som hon reagerade på. Samtidigt kanske inte Bollen vill lägga en hämdröst.

Jag tror att så här tidigt i leken så talar inte aktvitet om hur vid någon är ulv eller inte
aktivitet ( eller inaktivitet) i sig behöver inte betyda något, precis som du skriver, jag går mer på VAD som ändå skrivs. Jag menar man kan ha en massa inlägg som egentligen inte berättat något alls om vad du anser/ tror om övriga. Men man kan ha ett enda inlägg där man faktiskt går igenom lite och iaf visar hur man funderar.
Så här i DL1 i denna leken så ÄR det endast två onda i lyan som vet vart de har varandra , resten spelar lite i blindo, Och för mig så betyder det mera att iaf fundera ( även om funderinarna kan vara felaktiga ) än att liksom inte göra det ( sedan är det klart att IRL sätter käppar i hjulen ibland för hur mycket man kan / orkar delta - det förstår jag såklart !:) )

Jag begriper varken hemligs röst på ferrari, q:s på bollen__ eller snurrfians på mig. Ok, det är dl1 så folk griper förstås efter halmstrån. Men jag blir ändå förvånad, vill vi inte försöka hitta någon ulv?

Jag begriper varken hemligs röst på ferrari, q:s på bollen__ eller snurrfians på mig. Ok, det är dl1 så folk griper förstås efter halmstrån. Men jag blir ändå förvånad, vill vi inte försöka hitta någon ulv?
Jag tycker att jag faktiskt gjort det ? ( försökt hitta en ulv )
Varför är det bara våra tre röster som är konstiga menar du att alla andra är mer begripliga och ger mer intryck av att leta ulvar?

Det dumma med att lägga en avgörande röst är att om man skulle råka lyncha en viktig roll så ärver en ond den rollen.

ägnar lite tid åt att fundera över lite av det som sker bakom kulisserna i denna leken - det är ju en hel del att tänka på där också...
först en fråga till LL @Sasse angående detta med ficktjuveriet - vilken DL har ulvarna på det - dvs nr ska tjuveriet vara gjord? Att de inte kan använda det förrän följande natt är jag med på
ficktjuveri – Två gånger under leken kan ulvarna stjäla någon annans specialförmåga, som under följande natt övergår till lyan. (Om t.ex. ängeln ficktjuvas får hen inte skydda den natten utan förmågan går över till lyan). Kan enbart stjäla från en spelare en gång.

Häxan kan förhäxa - men inte till DL1 om jag läser detta rätt, iom att det står varje natt ( vi har inte haft natt1 än )
Häxa – Förhäxar varje natt en deltagare. Den förhäxade deltagarens röst kommer inte att räknas följande dag. Den förhäxade deltagaren vet dock inte om att den är förhäxad.

röstfifflaren däremot har en extra röst idag
Röstfifflare – Har varje dag en extra röst som denne ska skicka PM till LL om. Extrarösten behöver inte vara samma som i lektråden.
Brevis ska välja någon att få ett paket innan DagDL ,men jag antar att paket delas ut efter DL?
Brevbärare – Får ett visst antal paket att dela ut under leken. Gör sitt val innan DagDL. Paketen kan t.ex. innehålla en sia, en extra röst, ett beskydd.
Onda fen har också nattDL så kan inte använda något hyss innan DL1
Ond fe – Kan ställa till med en massa rackartyg och älskar att lägga näsan i blöt där hen inte hör hemma. Har bara ett hyss för sig per natt och hon gör inte samma två gånger. Kan kika på spioninfo, sia, trolla så att någon förhindras rösta på en specifik deltagare, eller skydda sig själv från käk. Den onda fen väljer själv i vilken ordning hon vill göra hyssen.

Det borde innebära att även de med de viktigaste goda rollerna håller lågt?
Jag menar att det kanske är fel att anta att någon är ulv bara för den är anonym. Men jag tror som sagt att ingen medvetet är oaktiv i början av leken. Då tror jag mer på att ulvarna smyger senare i leken

ägnar lite tid åt att fundera över lite av det som sker bakom kulisserna i denna leken - det är ju en hel del att tänka på där också...
först en fråga till LL @Sasse angående detta med ficktjuveriet - vilken DL har ulvarna på det - dvs nr ska tjuveriet vara gjord? Att de inte kan använda det förrän följande natt är jag med på

Brevis ska välja någon att få ett paket innan DagDL ,men jag antar att paket delas ut efter DL?
De har sin DL dag, och kan alltså använda sitt ficktjuveri redan under följande natt.

Brevbäraren har sin DL dag också, paketet delas ut efteråt och den som får paketet måste använda det direkt.

Artline röstar på Blacksmithfarm.
Jag kan förstå hennes röst men jag undrar även om det finns en baktanke med att rösta på Sookie då jag tycker man ska vara försiktig med att rösta på henne då hon lynchades först i förra leken. Men samtidigt känns det som det hade varit lättare för henne att lägga en röst på Ferrari om hon hon vore ond. Sedan tycker jag det finns för lite att gå på för att lägga en andra röst och Sookie rösten är det jag funderar mest på

Den enda jag tycker hjälper mig i mitt tänkande så här långt är @Artline , så där kan jag ju inte rösta. Samtidigt bär det emot att lägga en avgörande röst. :crazy:

Nä, det är någonting med Q som stör mig, även om jag inte kan sätta fingret på vad det är.

Habina röstar på Quarter4ever för att hon är öh... konstig och jag tror hon kan vara ulv. Att hon röstar på bollen__ utan någon mer tanke än att bollen__ inte bidrar så mycket känns ulvigt.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar