DL 1 22:00
17:49 Blacksmithfarm röstar på Sookie
18:58 Derring-Do röstar på Artline
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle lotten hamna i lyan kommer ingenting hända, och ulvrollen försvinner istället från leken.Nästa fråga då ()
Om en ulv lynchas så lottas rollen bland onda (= fén och ulv) - om den kvarvarande ulven får den rollen - innebär det dubbelt käk, eller att inget händer?
Nej, det blir en god roll som får käka bara.En fråga till LL om man som god får ulv förmågan så får man inte se lyan?
Lite av de tankar jag har om det som hänt hittills:De jag inte skrev om förut:
snurrfian verkar vilja spela ut förvirrad-kortet och vill leta ondingar ( men hittar bara onda LLs så här långt
Bumpo hittade leken , glömde sedan bort den
bollen__ verkar uppskatta en skruvad lek, men kan inte tillföra något själv just nu och tycker att andra ställd bra frågor hon själv inte skulle ha kommit på
Artline har hittat leken men har inte hunnit sätta sig in i den än
Habina har hittat leken och är förvirrad ( som vanligt )
Ferrari funderade lite över antal möjliga ulvar ( utirfrån vad som var givet just då från LL ) och har röstat på hemlig för att denna reagerat på BSF och poängterar att hon tycker att rösten på Artline ( av Derring_doo) sticker it mer då det är väl enkelt att rösta på inaktivitet....
jag håller på - men det hann du inte se för jag postade det nån minut efter ditt inlägg ( jag höll på med det så jag såg inte heller ditt inlägg förrän jag postat mitt)Nog för att @quarter4ever har många inlägg men letar hon verkligen ulvar eller ställer hon bara allmänna frågor och sammanställer röstlistor? De hon tittar närmare på verkar åtminstone inte vara onda i hennes ögon just nu. Men säger det så mycket om Qs roll?
Jag kan ärligt säga att mitt fokus har inte varit på leken idag, maken åkte till akuten kl 5 i morse efter att ha vankat runt hela natten. Han blev hemskickad med medicin, magsår antagligen men jag har inte sovit så mycket heller...* funderar lite på om de två som uttrycker mest att de är förvirrade och inget övrigt , snurrfian och Habina, skulle kunna vara ulvar som försöker gömma sig bakom en sådan frasering för att slippa försöka gräva efter ulvar ?
Men det känns ju lite väl enkelt kanske ? De kan ju lika gärna inte ha tid med leken för stunden....
hur tänker du här då?Jag blir lite fundersam på @Ferrari @hemlig och kanske deras relation till BSF, jag kan förstå till viss del men det känns lite knepigt med hela grejen, vill Ferrari skydda BSF? Men jag tycker att Ferrari är så pass rutinerad att hon inte borde göra en sån grej om hon sitter i lyan så det kanske bara är att hon tycker att hemlig reagerar skumt. Men någon skaver för mig...
vi postar om varandra hela tiden, det här känns som upplagt för missförstånd...jag håller på - men det hann du inte se för jag postade det nån minut efter ditt inlägg ( jag höll på med det så jag såg inte heller ditt inlägg förrän jag postat mitt)
Oj , vad jobbigt ! Ja det är såklart att IRL alltid kommer först- har förståelse för detJag kan ärligt säga att mitt fokus har inte varit på leken idag, maken åkte till akuten kl 5 i morse efter att ha vankat runt hela natten. Han blev hemskickad med medicin, magsår antagligen men jag har inte sovit så mycket heller...
Jag kan inte sätt fingret på det, om det är Ferrari som sitter i lyan med bsf och reagerar på en misstanke på sin kollega eller om Ferrari och Hemlig kör något spel för galleriet eller om de är goda och helt enkelt reagerat. Men något fick mig att haja till och jag vill åtminstone notera det.hur tänker du här då?
Att de skulle vara i lyan ihop och alibirösta?
Vad är det som skaver ?
ja jag tänkte på det medvi postar om varandra hela tiden, det här känns som upplagt för missförstånd...
vi funderar ungefär lika, jag har också funderingar åt lite liknande håll..... fast lite annorlundaJag kan inte sätt fingret på det, om det är Ferrari som sitter i lyan med bsf och reagerar på en misstanke på sin kollega eller om Ferrari och Hemlig kör något spel för galleriet eller om de är goda och helt enkelt reagerat. Men något fick mig att haja till och jag vill åtminstone notera det.
hemlig som direkt kontraröstar på Ferrari, tja där får jag mest tanken att det är något en som har en god roll skulle göra, och kanske inte så mycket ondvibbar. Men osäkert förstås, för vem farao vet egentligen vad en ulv gör ? ( de kan göra precis vad som helst är min erfarenhet , tom att alla i lyan röstar på samma tre lyncher i rad och klarar att inte bli direkt misstänkta för det )
Samtidigt så funderar även jag på varför hemlig uttrycker funderingar om varför BSF röstar på sookie , skulle det kunna vara två ulvar tillsammans ( hemlig och sookie ?)
Eftersom det känns tveksamt att jag kommer kunna hålla mig vaken så länge till.
Ferrari röstar på Hemlig
För att hon reagerar på Bsf röst på Sookie när det känns som en typisk förstadagsröst. Då tycker jag rösten på Artline sticker ut mer för att rösta på någon pga inaktivitet känns lite för enkelt.
Vi verkar vara överens om att det är något man funderar över åtminstone! Dina tankar var också intressanta, jag känner mig lite för trött för att orka tänka hela vägen idag tror jag.vi funderar ungefär lika, jag har också funderingar åt lite liknande håll..... fast lite annorlunda