Jag känner mig inte tillräckligt rutinerad på ulvspel för att orka nysta i implikationerna av alla hypotetiska fall av ärvande hit och dit, så jag nöjer mig för tillfället med att konstatera att det är inte riktigt lika illa som vanligt om ulvarna käkar en viktig god roll eftersom förmågan ärvs vidare, men å andra sidan är det extra illa om man råkar lyncha en viktig god roll så ulvarna får den förmågan. Alltså extra otäckt att rösta första DL.
Jag behöver dessutom rösta tidigt, och det finns ju inte direkt mycket att ta på.
Det första som händer i leken är att Q räknar fel. Å ena sidan, så om hon sitter i lyan borde hon veta hur många ulvarna är och inte gjort den tabben, å andra sidan så kan jag mycket väl tänka mig att hon skulle kunna räkna fel med flit för att se ut som om hon inte var i lyan.
Å tredje sidan så har jag hört Q säga att hon spelar skumt med flit när hon är god för att slippa bli käkad direkt, så ens om hon räknat fel med flit är det inget säkert tecken på någonting.
Efter räknetabben kommer Bsf in och räknar (rätt) och funderar på olika tänkbara scenarion, Bsf, Q och ferrari ställer lite frågor, och that's it. Hur ska jag hitta nått att rösta på i det?
Jo förresten, Q börjar prata om omvandlingar, och eftersom hon vet att jag hatar omvandlingar så är det säkert bara för att göra mig nervös, alltså måste hon vara ond!
Så, någon annan som vill hjälpa mig teoria om ingenting?