Alla och alla, jag hade missat den twisten :rofl:
Sedan undrar jag varför du bara reagerade på att jag skrev det ? bla BSF återkommer också till det flera gånger efter DL igår ?
Som sagt skit att onda sidan fått häxans förmåga

Habina - lynchad god häxa rollen hamnar hos någon ond.

Tar upp att det är extra svårt DL1 i och med att den som dör-s förmåga kommer att hamna hos en ond.

Sedan undrar jag varför du bara reagerade på att jag skrev det ? bla BSF återkommer också till det flera gånger efter DL igår ?
För att jag snabbläste nu på morgonen, jag har fortfarande inte full koll på rollerna och eftersom du sa dig ha koll så läste jag ditt inlägg om rollerna mer noggrant än vad jag läste det andra, när det dessutom var fetat så var det lätt att se det.

jag taggar även @Mammas och @Myrten i detta angående vad som händer om de käkar lösmynte spionen inatt ? får den som ärver rollen möjlighet att se ett antal lottade rader eller bara möjlighet att skicka vidare en lottad spionrad till en annan den tror är god ?
Det blir endast lottade rader den som ärver spionrollen får då.

Vill varna för att jag kommer vara inaktiv idag. Hinner tyvärr inte gå igenom vad som skrivits nu heĺler. Jobbar 11-21.30

Jobbar 11-21.30
Hinner du med DL 22.00 eller ska jag sätta nån halvtimme, timme senare? :)

Tillägg: Sätter en halvtimme senare i alla fall. Hojta om du behöver mer tid för att hinna. Man ska ju hinna hänga med i leken. Sömntutorna får i så fall somna utan info ;)

Gah, om jag inte käkas kommer jag behöva rösta direkt efter DL, och jag har fortfarande ingen aning om hur jag ska rösta. Jag kanske hinner kika in en snabbis under eftermiddagen, men det är inte säkert, och sen har jag ingen aning om när jag kommer hem ikväll/natt (så ingen mening att skjuta på DL för min skull). :crazy:
Det enda som tillkommit sedan jag skrev i natt är väl att Snurrfian inte lyckats läsa reglerna, men det betyder väl mer att hon är snurrig än ond. Således har jag fortfarande ingen direkt misstänkt, utan lär få lägga en "dålig" röst idag också. :o Om jag lever ända tills imorgon lovar jag bot och bättring då. :)

Hinner du med DL 22.00 eller ska jag sätta nån halvtimme, timme senare? :)

Tillägg: Sätter en halvtimme senare i alla fall. Hojta om du behöver mer tid för att hinna. Man ska ju hinna hänga med i leken. Sömntutorna får i så fall somna utan info ;)

Tack vad gullig du är. Kommer läsa buke på telefonen påvägen hem tänkte jag. Så kanske jag hinner få ihop något. :) så dl 2230? Blir nog kalas! :)

Uppdatering!

Vissa elever gick envetet till skolan ändå, trots riskerna som fanns. Å andra sidan hade de hört talas om att Miriam med familj hade dött i en bilkrasch på väg ut från staden. Olof trodde inte att han hade något val, det var antingen leva eller dö och då fick man göra det bästa av situationen. Han försökte i största möjliga mån att fortsätta med livet som vanligt. En av hans dagliga göromål var att köra ut till en avskild plats och springa en runda, och det gjorde han idag också. Han älskade avskildheten, att ingen såg eller hörde honom just då, och det fanns goda chanser att rensa tankarna.

Olof verkligen njöt av tystnaden där han sprang, så pass att han stängde ögonen och sprang i blindo en bit. Det skulle visa sig att denna bit var förödande för honom, eftersom han snubblade på en rot och dråsade omkull, rätt ner för ett smärre stup. Han fick benen avslagna i fallet, och där han satt vrålandes av smärta insåg han en viktig sak. Han hade valt ut detta avskilda område att springa i för att ingen annan kände till det och vistades där, han hade heller inte sagt till någon av sina vänner att han åkt dit nu. Ingen visste var han var och kunde hjälpa.

Han hann bli galen innan hungern tog honom.

Ferrari var brevbärare, och brevbäraren lottas ut bland goda

(Ledsen över mina kassa uppdateringar, jag lägger mer krut på leken i sig än berättelsen)

Tisdag DagDL klockan 22.30

Alltså, i brist på bättre, eftersom jag nu inte blev uppäten:
Derring-Do röstar på bollen__
För det enda hon bidragit med är att klaga på folk som röstar på inaktiva, och jag ser inte riktigt att det är en ärlig jakt på onda?
Och ja, det är en urdålig röst, och obehagligt lik en hämndröst, men jag vill inte missa att rösta och måste verkligen rusa nu. :( Om jag skulle hinna in i eftermiddag och det framkommit något mer då så ändrar jag mer än gärna rösten. Annars kommer jag tillbaka sent ikväll och kollar om ni hunnit lyncha mig. :crazy:

Så vad kan ha hänt I natt?
Försöker bena ut lite, rätta mig om jag missat något!

Ängeln har skyddat någon
Älvan kan ha siat en deltagare
Häxan kan ha häxat någon, och den rollen är hos en ond nu
Goda fen kan ha gissat vad onda fen pysslar med
Onda fen kan ha hittat på något rackartyg av följande: kika på spioninfo, sia, trolla, skydda sig själv.
Vad tror ni onda fen valt att göra först? Jag tror att hen kanske valt att sia någon eller kika på spioninfon för där får den väl ut mest idag?

La till de fetade raderna- har jag glömt något ?

"Så vad kan ha hänt I natt?

Ängeln har skyddat någon
röstfifflaren kan ha röstat på någon
lösmynte spionen har fått ett antal lottade rader
ulvarna kan ha ficktjuvat någon någon
brevbäraren kan ha skickat paket till någon ( den rollen är hos en annan god nu )

Onda fen kan ha hittat på något rackartyg av följande: kika på spioninfo, sia, trolla, skydda sig själv.
Vad tror ni onda fen valt att göra först? Jag tror att hen kanske valt att sia någon eller kika på spioninfon för där får den väl ut mest idag?"

Ängeln har skyddat någon
ulvarna kan ha ficktjuvat någon någon
brevbäraren kan ha skickat paket till någon ( den rollen är hos en annan god nu )

Vad tror ni onda fen valt att göra först? Jag tror att hen kanske valt att sia någon eller kika på spioninfon för där får den väl ut mest idag?"

Gick paketet iväg fast att Ferrari dog? Eller har jag virrat ihop hur den fungerade?

Gick paketet iväg fast att Ferrari dog? Eller har jag virrat ihop hur den fungerade?
enligt förtydligande från LL så har brevbäraren DagDL som deadline dvs skulle välja någon som skulle få paket före DL- så det tycker jag borde vara fallet -ja och det paketet kan ju ha innehållit något som kommer någon väl till pass nu :)

jag skulle tippa att den valt att kika på spioninfon första natten och ta beskydd andra natten, beror ju lite på om den kände sig misstänkt igår eller inte ? mycket misstänkt i leken= tog spioninfo för då skulle ulvarna inte vilja käka vederbörande
mindre misstänkt= valt beskydd första natten , annars tar den nog beskydd inatt så dens förmågor inte riskerar att hamna hos goda ( vilket de ju gör om ulvarna käkar den)
tror den sparar sian till senare annars är det ju ett alternativ för både första och andra natten att den vill ta det. Skulle tro att den avvaktar med att trolla en röst tills den vet lite mer om vilka som är på dens sida men det beror ju på vem som har rollen . Alla resonerar ju olika

Ängeln har skyddat någon
ulvarna kan ha ficktjuvat någon

jag la till det som ingår i spioninfon insåg jag - du frågade ju efter vad som hänt under natten. det enda som du missade där var väl lösmynte spionen egentligen -Alla de andra raderna jag la till har DagDL som deadline egentligen.

jag la till det som ingår i spioninfon insåg jag - du frågade ju efter vad som hänt under natten. det enda som du missade där var väl lösmynte spionen egentligen -Alla de andra raderna jag la till har DagDL som deadline egentligen.
Jo jag menade vad som kunde komma i spioninfon typ. Men Det gör väl inget att det som hänt som har dagDL som deadline också är uppspaltat!

jag måste åka iväg ett par timmar och hjälpa en god vän som har inackorderingsstall och gård som brutit nyckelbenet så jag får återkomma senare i em med mer reflektioner

Viktigt meddelande med förtydligande av en roll!

Brevbäraren väljer till DagDL vem den vill skicka paket till, och vad paketet ska innehålla. Paketet kan således komma till båda goda som onda. Paketet skickar efter DL dag och används till natten.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar