Måste de inte vänta med att få svaret till dagDL?de kan ju redan ha tjuvat en idag med så de har koll på två goda roller , eller onda fen ....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Måste de inte vänta med att få svaret till dagDL?de kan ju redan ha tjuvat en idag med så de har koll på två goda roller , eller onda fen ....
jag hade samma tanke och frågade sasse precis om det...Måste de inte vänta med att få svaret till dagDL?
Jag såg detjag hade samma tanke och frågade sasse precis om det...
Det dumma med att lägga en avgörande röst är att om man skulle råka lyncha en viktig roll så ärver en ond den rollen.
Det borde innebära att även de med de viktigaste goda rollerna håller lågt?
Indirekt godförklaring av sig själv genom att påpeka att inte bara onda kan ha nytta av att ligga lågt. Här håller jag med Derring-Do - jag tror att onda kan ha mer nytta av det än goda eftersom om det inte händer något i leken så kommer man inte framåt. Ulvarna visste om varandra medan ingen god kände till någon annan - det ger onda bättre utgångsläge tycker jag.Jag menar att det kanske är fel att anta att någon är ulv bara för den är anonym. Men jag tror som sagt att ingen medvetet är oaktiv i början av leken. Då tror jag mer på att ulvarna smyger senare i leken
Nu måste jag reda ut detta. Menar du att om jag vore ond så borde det varit lättare för mig att rösta på Ferrari än på Sookie? Ändå tror du att jag är ond pga rösten på Sookie?Artline röstar på Blacksmithfarm.
Jag kan förstå hennes röst men jag undrar även om det finns en baktanke med att rösta på Sookie då jag tycker man ska vara försiktig med att rösta på henne då hon lynchades först i förra leken. Men samtidigt känns det som det hade varit lättare för henne att lägga en röst på Ferrari om hon hon vore ond. Sedan tycker jag det finns för lite att gå på för att lägga en andra röst och Sookie rösten är det jag funderar mest på
Nejdå jag tar inte illa upp Jag förstår. Men jag vet att det inte stämmer ang mig. Jag är ofta oaktiv i början av leken. Jag behöver några DL för att komma igång och jag är medveten om att det kan vara svårtolkat
De jag inte nämnt
18:58 Derring-Do röstar på Artline
Jag tycker hon gör lätt för sig men första rösten är svår.
20.11 Ferrari röstar på Hemlig
Inget jag reagerar på
20.21 hemlig röstar på Ferrari
Känns lite som en hämdröst men om det säger något om hemlig vet jag inte.
21.04 Snurrfian röstar på Habina
Känns som en typiskt snurrfia röst.
21.18 Bumpo röstar på snurrfian
tycker jag inte säger så mycket.
21:57 Sookie röstar på quarter4ever
Nu var hon i ett läge då det inte var lätt att rösta. Det var bara bumpo som inte hade någon röst på sig. Jag kan förstå att det inte är så jätte lätt att hitta på en teori på någon hur som helst. Speciellt inte om man är stressad. Så jag tror inte rösten säger något om hennes roll.
Jag tycker det är svårt så här tidigt. Jag är som bäst dag tre.
Fast, det hade riskerat att outa röstfifflaren, om man kan anta att den använde sin röst - vilket den kanske inte gjorde. Men i alla fall. Varför servera en god roll till lyan på det sättet om man kan låta bli?Om hon inte har några misstankar på bumpo så måste hon hitta något om hon inte skulle lägga en andra röst som avgör. Jag tänker att hon skulle ha lagt en förtäckt bop på den som inte hade röster för att slippa avgöra.
Den kommentaren var mycket ett skämt då det enbart var udda röster. Sedan är det extra farligt att lyncha en god i denna leken då dens kraft hamnar på den onda sidan.Detta fastnade lite var det Artlines försök att få mig att rösta på Bumpo eller en uppmaning till mig att våga lägga en andra röst... Det skaver på mig...
Sedan hennes kommentar om att man är bäst till DL3 då börjar väl alla ha mer på fötterna...
Har inte hunnit med att få grepp om leken och lägger en "typisk förstadagsröst". Inget som säger något direkt om vilken sida hon tillhör.Jag inser att jag inte kommer att få något som helst grepp om något i leken i dag, har någon det egentligen , och tänker därför lägga den sämst underbyggda förstarösten ever. Bumpo röstar på snurrfian eftersom jag verkligen inte förstår hennes inlägg alls.
@Snurrfian jag hoppas maken kryar på sig fort.
Det var inte menat att anklaga dig för hintning (olyckligt formulerat av mig)Detta inlägg är ett svar till @Blacksmithfarm . Texten i blått har bsf skrivit.
Indirekt godförklaring av sig själv genom att påpeka att inte bara onda kan ha nytta av att ligga lågt.
När jag skrev det tänkte jag inte alls på mig själv som oaktiv. Jag vet min roll. Det var de andra jag funderade på. Sedan skrev du inatt(?) om att jag hinta om att jag hade en viktig god roll. Så hade jag aldrig gjort
Nu måste jag reda ut detta. Menar du att om jag vore ond så borde det varit lättare för mig att rösta på Ferrari än på Sookie? Ändå tror du att jag är ond pga rösten på Sookie?
Jag var/är väldigt kluven till dig. Jag tänker att om du är ond så hade det varit lätt att fortsätta i ferrari teorin istället för att tänka ett varv till. Samtidigt som det känns väldigt lätt att rösta på någon man inte tror kommer bli lynchad. Men samtidigt förstår jag att det inte är lätt att lägga första rösten.
Jag håller med om att spionen borde hålla tyst om röstfifflaren.
Du tänker att jag la en udda röst för att hålla lågprofil? Jag röstade på bsf för jag hade en teori och att jag inte ville lägga en andra röst som kunde bli avgörande då den lynchades krafter hamnar på den onda sidan.Artline - Funderar på Bsfs röst på Sookie, kluven till den, tycker Qs röst känns olik henne, funderar över bollens röst. Vill inte lägga en avgörande röst. Tänker att viktiga roller vill hålla låg profil, röstar sedan på bsf för att hålla låg profil. (Implicit godförklaring av sig själv?) Säger sig ha svårt i början, men kommer igång med en del tankar ändå. Inget jag kan anmärka på.
Jag förstår vad du menar men jag hade inte tanke på mig utan teorin i sigDet var inte menat att anklaga dig för hintning (olyckligt formulerat av mig)
Bättre kanske att formulera som indirekt godförklaring. Har för mig att du skrev det i samband med att DD's röst på dig diskuterades? Det var i alla fall därför jag drog parallellen till att det skulle vara en godförklaring av dig själv.
Verkar inte ha någon klar misstänkt än.Jag borde sova nu, men om jag inte (har turen att?) käkas inatt så kommer jag behöva rösta jättetidigt imorgon, så jag känner att jag måste få ner lite tankar om alla nu (dock kanske det blir lite rörigt, för jag är trött och har huvudvärk)
Bumpo - Röstar på snurrfian för att hon inte förstår hennes inlägg. Inget mer vad jag sett. Svårt att säga bu eller bä
Sookie - Är förvirrad, röstar på Q för att hon teoriar mycket (?), säger efter DL att hon tänkt rösta på habina. Som Q kommenterat så var väl kanske habina-kommertaren inget som en ulv skulle gjort?
Hemlig - Reagerar av ospecificerad anledning på Bsfs röst, hämndröstar (?) sedan på ferrari som reagerat på reaktionen. I övrigt inte gjort något jag tycker sticker ut.
Snurrfian - Är fundersam på Q, ferrari och hemlig, diskuterar med Q, röstar på habina för att hon tar upp tvillingar. Inget utstickande.
Quarter4ever - Räknar fel, frågar om onda fen och lyan känner till varandra, teoriar en del, tror gott om mig, röstar på bollen för att hon inte bidrar, ändrar till Habina för att rädda sig själv och undvika lottning. Jag är så motvalls av mig så jag blir lömsk när någon verkar tro på mig utan att jag riktigt fattar varför, men nu verkar hon vilja misstänka mig igen. (Lite "reagerar du på mig så reagerar jag på dig"-känsla? men det har jag fått av både ond och god Q innan) Jag kommer iaf hålla benhårt på min "lita aldrig på Q"-regel
Blacksmithfarm - Frågar och reder ut, röstar på Sookie i förhoppningen att ingen ska hänga på. Verkar överlag vettig, så jag hoppas hon är god.
Bollen_ - Reagerar på Qs röst och röstar sedan på mig för "man behöver ju inte vara ond för att man inte är aktiv". Följdfrågan är väl då "behöver man vara ond för att man röstar på någon som inte är aktiv?". I övrigt kommer hon inte med så mycket utan säger att det är svårt i början.
Artline - Funderar på Bsfs röst på Sookie, kluven till den, tycker Qs röst känns olik henne, funderar över bollens röst. Vill inte lägga en avgörande röst. Tänker att viktiga roller vill hålla låg profil, röstar sedan på bsf för att hålla låg profil. (Implicit godförklaring av sig själv?) Säger sig ha svårt i början, men kommer igång med en del tankar ändå. Inget jag kan anmärka på.
Ferrari - Frågar om ulvantal, röstar på hemlig för att hon reagerar på Bsf. Vet inte vad jag ska tro om henne.
Lite generella tankar om det där med svårt i början/inaktivitet: Jag tycker också att det är skitsvårt i början, och egentligen skulle jag helst sitta tyst och gömma mig tills jag börjar hänga med. Dock är det ju så att även om man inte är ond bara för att man är inaktiv så är det ändå de onda som gynnas mest när det inte händer något i tråden. Det är därför jag faktiskt försöker teoria även när jag inte direkt har något att komma med (och fast jag säkert kläcker ur mig en massa nybörjar-grodor som folk kan lyncha mig för ), för jag tänker att det ändå gör det lite enklare för övriga goda. (Och även därför jag i brist på riktiga misstankar hellre röstar på en som är tyst än en som skriver.) Samtidigt har jag full förståelse för att inte alla gör lika dant, så länge man iallafall kommer med något.
Och så åter till problemet att jag kommer behöva rösta tidigt - jag har ju inga riktiga misstankar mot någon. bollen__ är nog den jag reagerat mest på, men jag är rädd att det inte är helt objektivt utan kan vara färgat av att hon röstade på mig.
Gah, om jag inte käkas kommer jag behöva rösta direkt efter DL, och jag har fortfarande ingen aning om hur jag ska rösta. Jag kanske hinner kika in en snabbis under eftermiddagen, men det är inte säkert, och sen har jag ingen aning om när jag kommer hem ikväll/natt (så ingen mening att skjuta på DL för min skull).
Det enda som tillkommit sedan jag skrev i natt är väl att Snurrfian inte lyckats läsa reglerna, men det betyder väl mer att hon är snurrig än ond. Således har jag fortfarande ingen direkt misstänkt, utan lär få lägga en "dålig" röst idag också. Om jag lever ända tills imorgon lovar jag bot och bättring då.
Tja, med tanke på hennes tidsbrist idag så kan jag ha överseende med rösten för tillfället i alla fall.Alltså, i brist på bättre, eftersom jag nu inte blev uppäten:
Derring-Do röstar på bollen__
För det enda hon bidragit med är att klaga på folk som röstar på inaktiva, och jag ser inte riktigt att det är en ärlig jakt på onda?
Och ja, det är en urdålig röst, och obehagligt lik en hämndröst, men jag vill inte missa att rösta och måste verkligen rusa nu. Om jag skulle hinna in i eftermiddag och det framkommit något mer då så ändrar jag mer än gärna rösten. Annars kommer jag tillbaka sent ikväll och kollar om ni hunnit lyncha mig.
Här är det nog också på gång. Mullrar lite ibland och har börjat blåsa...usch nu smäller det och blixtrar det igen!!
hoppas det inte slår ner någonstans eller tar ut internet
Kommer gå över till mobilen så länge det blixtrar så ha förståelse för om det kommer en del inlägg med felstavning och ord som inte stämmer från mig ikväll. Ska försöka korrekturläsa men ibland missar man .....