Ah, okej, det stod inte i rollbeskrivningen att det var DagDL, jag mindes fel.

Har @Sasse hunnit svara på hur det ligger till?
jag har frågat om ficktjuverier tidigare som jag redan sagt till bollen__ så där kom det fram :

först en fråga till LL @Sasse angående detta med ficktjuveriet - vilken DL har ulvarna på det - dvs nr ska tjuveriet vara gjord? Att de inte kan använda det förrän följande natt är jag med på
De har sin DL dag, och kan alltså använda sitt ficktjuveri redan under följande natt.

Brevbäraren har sin DL dag också, paketet delas ut efteråt och den som får paketet måste använda det direkt.

känner att det är flera man skulle vilja ha input ifrån :)

1. Bumpo jag saknar dig :heart
2. Sookie också lite fattig i att uttrycka sig om alla , men iaf deltagit
4. Hemlig internetstrul- vill ha fler tankar !
5. Snurrfian- bakar och står i - skulle vilja ha lite deg i leken med :angel:
6. Quarter4ever - öh - det är jag det :D
7. Blacksmithfarm- ligger i och förefaller gräva iaf .
8. Bollen_ kommit med input tidigare idag- och av det hon skrev då så iaf inget som får mig att höja på ögonbrynen direkt- samtidigt fortfarande ett osäkert kort
9. Artline- har också deltagit mera och försöker visa sig
11. Derring-Do fick lov att lägga en rekord tidig röst idag- den enda reflektionen jag har om den att jag inte tror den är pga info från goda sidan iaf ? då borde den ha lagts annorlunda - så sammantaget säger den mig zip niada niente egentligen

Jag finns här i bakgrunden med mobilen :meh:
Läser era inlägg men tycker inte det finns så mycket att ta på i leken än. Två goda är redan ute, en i lynch och en käkad. Vi måste hitta en ulv ikväll, men det känns svårt då ingen utmärker sig i mina ögon.

Edit: Ändrat ordet lynch då mobilen själv ändrade till lunch

Nu är jag här igen, "vi" har nu bakat vaniljbullar på en liter mjölk, en kokostosca och en dubbelsats muffins... :cautious: Jag hoppas att de säljer bra imorgon. :meh:
@Sasse det är ingen fara med att leken är rörig, det känns visserligen som om det blir svårare men samtidigt roligt att alla är lika förvirrade. Även om @quarter4ever verkar ha väldigt bra koll... :cautious: Det gör mig möjligtvis lite orolig... :nailbiting:
Jag ska läsa igenom leken från början igen medans jag väntar på att muffinsarna svalnar så att "vi" kan paketera dem i påsar. :meh: Det kanske klarna för mig då. :D

Jag finns här i bakgrunden med mobilen :meh:
Läser era inlägg men tycker inte det finns så mycket att ta på i leken än. Två goda är redan ute, en i lynch och en käkad. Vi måste hitta en ulv ikväll, men det känns svårt då ingen utmärker sig i mina ögon.

Edit: Ändrat ordet lynch då mobilen själv ändrade till lunch
ja ibland kan man fundera över om mobilerna är onda :D avd lynch= lunch:cautious: för käk är väl nattamat :p

Även om @quarter4ever verkar ha väldigt bra koll... :cautious: Det gör mig möjligtvis lite orolig... :nailbiting:
de enda som borde vara oroliga över att jag har koll på roller och diverse lektekniska saker är nog de onda Om jag "har koll" på vilka som är goda en hel massa i leken så håller jag med om att det kan vara en indikator på att jag *kan* vara ond ELLER god som läser leken bra utifrån roller - det beror ju lite på det :p
Jag gillar att tänka till och dra flera varv på allt möjligt ( skräll!!! :angel: ) och nu är jag med i lek där alla behöver göra detsamma - så jag har roligt :) en lek helt i min smak !:D

Är tillbaka från kursen nu och ska slänga i mig middag (framför datorn :angel: som vanligt..).
Såg att Sasse svarat på lite frågor och att ulvarna alltså inte kan ha fått svar på sitt andra tjuveri redan, om de valt att använda det. Det är ju positivt! Då kan de möjligtvis veta om en god roll om jag inte tänker fel.

känner att det är flera man skulle vilja ha input ifrån :)

1. Bumpo jag saknar dig :heart
2. Sookie också lite fattig i att uttrycka sig om alla , men iaf deltagit
4. Hemlig internetstrul- vill ha fler tankar !
5. Snurrfian- bakar och står i - skulle vilja ha lite deg i leken med :angel:
6. Quarter4ever - öh - det är jag det :D
7. Blacksmithfarm- ligger i och förefaller gräva iaf .
8. Bollen_ kommit med input tidigare idag- och av det hon skrev då så iaf inget som får mig att höja på ögonbrynen direkt- samtidigt fortfarande ett osäkert kort
9. Artline- har också deltagit mera och försöker visa sig
11. Derring-Do fick lov att lägga en rekord tidig röst idag- den enda reflektionen jag har om den att jag inte tror den är pga info från goda sidan iaf ? då borde den ha lagts annorlunda - så sammantaget säger den mig zip niada niente egentligen
Hur menar du med att Derring-Dos röst borde ha lagts annorlunda? Känner mig lite osäker på hur du menar. :)

Är tillbaka från kursen nu och ska slänga i mig middag (framför datorn :angel: som vanligt..).
Såg att Sasse svarat på lite frågor och att ulvarna alltså inte kan ha fått svar på sitt andra tjuveri redan, om de valt att använda det. Det är ju positivt! Då kan de möjligtvis veta om en god roll om jag inte tänker fel.
det är jättebra tycker jag med :) ffa med tanke på att käkoffrens roll hamnar tillbaka till goda sedan :cool: OM käket lyckas ....

Hittar lite smågrejer som jag reagera lite på, men överlag så känns det mest som om folk försöker förstå sig på rollerna.
Jag inser att jag inte kommer att få något som helst grepp om något i leken i dag, har någon det egentligen :rofl: , och tänker därför lägga den sämst underbyggda förstarösten ever. Bumpo röstar på snurrfian eftersom jag verkligen inte förstår hennes inlägg alls.
Jag kan inte förstå hur mina inlägg kunde vara så svåra att förstå? O_o Så här undrar jag om det är en god med tidsbrist eller en ulv som inte ids leta efter någon bättre teori? Varför inte fråga om det var något som var oklart av det jag skrev? Eller åtminstone fråga i röstningsinlägget. Överlag så skulle det vara intressant att veta lite mer hur bumpo tänker.

Som jag skrev i mitt röstinlägg så fegade jag ur. Och en anledning till att jag valde just Sookie var för att hon åkte tidigt förra leken - alltså kändes det mindre troligt att det skulle bli ett drev mot henne igen.

Och på det sättet skyddar du dig själv? Du röstar på nån som du känner inte är nån risk att hon kommer att bli lynchad? Känns....konstigt.
Här är hemlig inne på det jag också tänker, jag kan visserligen förstå att man fegar ur, det har jag också gjort ett flertal tillfällen men att så tydligt säga att hon (bsf alltså) räknade med att Sookie inte skulle åka. Men frågan är om det verkligen gör bsf ond, det är svårt att lägga en tidig röst i dl 1...

1. Bumpo hoppas du är okej! :heart
2. Sookie har varit inne och skrivit lite men jag har ändå dålig koll.
4. Hemlig har jag ingen koll på
5. Snurrfian har jag ingen koll på
6. quarter4ever en riktig Q lek detta och Q är den som verkar ha mest koll på saker och ting som kan hända. Betyder dock inte något om hennes roll tycker jag.
7. Blacksmithfarm har analyserat alla deltagare, heja! Känns som att hon letar ulvar men skenet kan ju bedra.
8. bollen__ jag
9. Artline varit inne och svarat på frågor osv, tycker hon bidrar.
11. Derring-Do har röstat tidigt på mig, har väl inte så mycket mer tankar om henne än att hon är fel ute.

jag tänkte så här : om hon haft info som tex en älva ? så borde inte det röstinlägget se ut på det sättet ? Eller har du invändningar mot det:p?
Haha nä, det har jag inte :p Försökte bara förstå hur du menar, tror inte heller hon har info men jag hade ju inte skrivit så mkt när hon röstade så det kan ju vara svårt att finna en bättre teori kanske. Om man nu kan skriva så om sig själv :P

Jag tycker att det är intressant att @Artline verkar så otroligt lugn trots att hon blir ifrågasatt, men jag vet att jag har blivit impad av det tidigare också utan att det egentligen säger något om hennes roll. Men jag tycker att hon borde reagerat kraftigare om hon hade varit ulv, men det kanske vara fel det också.
Vilket för mig in mig på funderingen, om en ulv lynchas, lottas dennes roll då ut enbart på de onda? @Sasse ? Då kan egentligen ingen god få käkmöjlighet väl? Eller i vilket scenario skulle det vara? @quarter4ever kanske kan förklara för mig. ;)

Länkar till mina tidigare inlägg:
Artline
Vet inte vart jag har henne. Hon menar att hennes kommentar ang. att Sookie kunde rösta på bumpo var på skämt, och det kan jag väl förstå - men innan hon påpekar det har hon förklarat sig med hur Sookie kunde ha "hittat på" en teori om bumpo för att slippa lägga en andraröst på någon.
bollen__
Har väl inte reagerat så mycket på något hon skrivit, svårt att placera henne
bumpo
Vågar inte säga något om henne än.
Derring-Do
Har dåligt med tid och därför vill jag gärna avvakta lite med henne.
Hemlig
Har internetproblem. Kopplingen Ferrari-hemlig fanns ju inte men någon (Snurrfian?) funderade över om det kanske finns en koppling hemlig-Sookie pga hemligs reaktion på min röst. Jag vet inte vad jag tror om det just nu.
quarter4ever
Skriver mycket, teoriar och funderar kring vad som kan hända och vilka roller som vet vad. Som vanligt. Inget som gör att jag vågar sätta henne som god, hon kan luras...
Snurrfian
Har haft lite ont om tid, verkar ha bondat en aning med Q under dagen. Det har jag funderat lite över men jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det...
Sookie
Vet jag inte heller var jag har.

Trampar runt i samma fotspår. 45 minuter före DL.

Jag reagerade redan innan quarter4ever citerade på Snurrfian. Snurrfian tycker aty q har lite väl god koll. Det känns som att i denna leken med bara specialroller så kan många ha koll. Q har i mina ögon kommit med konstruktiva inlägg. Jag vet att q kan luras rejält, men tycker ändå hon känns mer god än ond i denna lek.
hemlig röstar på Snurrfian med tanke på det jag skrev ovan

Jag tycker att det är intressant att @Artline verkar så otroligt lugn trots att hon blir ifrågasatt, men jag vet att jag har blivit impad av det tidigare också utan att det egentligen säger något om hennes roll. Men jag tycker att hon borde reagerat kraftigare om hon hade varit ulv, men det kanske vara fel det också.
Vilket för mig in mig på funderingen, om en ulv lynchas, lottas dennes roll då ut enbart på de onda? @Sasse ? Då kan egentligen ingen god få käkmöjlighet väl? Eller i vilket scenario skulle det vara? @quarter4ever kanske kan förklara för mig. ;)
Nä, om den lynchas så lottas rollen bland goda och den goda som får den får då om den vill käka en varje natt. Då kan det alltså bli två käk var natt. (har frågatt LL om det :))

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 535
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar