DL 2 22:30
11:16 Derring-Do röstar på bollen__
21:46 hemlig röstar på Snurrfian

bollen__ 1
Snurrfian 1

(nu REGNAR det här, vill jag lova!)

Jag tycker att det är intressant att @Artline verkar så otroligt lugn trots att hon blir ifrågasatt, men jag vet att jag har blivit impad av det tidigare också utan att det egentligen säger något om hennes roll. Men jag tycker att hon borde reagerat kraftigare om hon hade varit ulv, men det kanske vara fel det också.
Vilket för mig in mig på funderingen, om en ulv lynchas, lottas dennes roll då ut enbart på de onda? @Sasse ? Då kan egentligen ingen god få käkmöjlighet väl? Eller i vilket scenario skulle det vara? @quarter4ever kanske kan förklara för mig. ;)
öh ja det kan jag faktiskt :D

jodå en god får käkmöjlighet ;) och det har LL förtydligat

Jag tycker att det är intressant att @Artline verkar så otroligt lugn trots att hon blir ifrågasatt, men jag vet att jag har blivit impad av det tidigare också utan att det egentligen säger något om hennes roll. Men jag tycker att hon borde reagerat kraftigare om hon hade varit ulv, men det kanske vara fel det också.
Vilket för mig in mig på funderingen, om en ulv lynchas, lottas dennes roll då ut enbart på de onda? @Sasse ? Då kan egentligen ingen god få käkmöjlighet väl? Eller i vilket scenario skulle det vara? @quarter4ever kanske kan förklara för mig. ;)
Jag är nog en väldigt lugn person. Iallafall på utsidan. Men det är många gånger jag kan tycka det är jobbigt att få misstankar och bli ifrågasatt oavsett roll. Lugnheten är nog också något jag lärt mig med tiden. I mina första lekar fick jag panik av att bara få en fråga och därmed blev lynchad :rofl::D

Länkar till mina tidigare inlägg:
Artline
Vet inte vart jag har henne. Hon menar att hennes kommentar ang. att Sookie kunde rösta på bumpo var på skämt, och det kan jag väl förstå - men innan hon påpekar det har hon förklarat sig med hur Sookie kunde ha "hittat på" en teori om bumpo för att slippa lägga en andraröst på någon.
Sookies hitta på en teorigrej handlade mest om att jag förstod att hon valde att lägga en andra röst även om det innebar att hon skulle råka lyncha en god viktig roll. Då jag själv inte ville lägga en avgörande röst.

Vid lynchning lottas förmågan ut bland onda. För att en god ska få käkmöjlighet behöver ulvarna käka en av sina egna. Men, den goda ärver bara förmågan att käka och blir inte ond vid ett sådant tillfälle.

Tidigare var det så att en god blev omvandlad till ulv om den ärvde käkförmågan, men det har blivit ändrat.

Twist: När någon käkas lottas rollen ut bland goda. När någon lynchas lottas rollen ut bland onda.

@Blacksmithfarm

Nu har jag hakat upp mig i något som antagligen är helt oväsentligt. Men om detta gäller:
Twist: När någon käkas lottas rollen ut bland goda. När någon lynchas lottas rollen ut bland onda.

Nä, om den lynchas så lottas rollen bland goda och den goda som får den får då om den vill käka en varje natt. Då kan det alltså bli två käk var natt. (har frågatt LL om det :))

öh ja det kan jag faktiskt :D

jodå en god får käkmöjlighet ;) och det har LL förtydligat
Funderar på vad som kan och inte kan hända... (stryker under mina frågor)
- En god kan inte bli ulv (om nu inte ulvarna käkar en lyamedlem)

- Det lär stämma. Får kika på't imorgon med vakna ögon.
- Den ärver bara förmågan, och går inte över till andra sidan. Detsamma gäller inte om en god spelare blir ulv, då blir denne ond.
Jag fattar fortfarande inte i vilket scenario en god skulle kunna bli ulv/få käkmöjligheter? Det är alltså om ulvarna käkar en ulv? För det är ju endast vid käk som det lottas på de goda? O_o Lynchar vi en ulv så lottas den bland de onda? Jag kanske är helt trög men jag får inte ihop det... :( Skulle ulvarna käka den onda feen så lottas ju dennes förmåga till någon god, men där finns det ju inga käkmöjligheter?

Vid lynchning lottas förmågan ut bland onda. För att en god ska få käkmöjlighet behöver ulvarna käka en av sina egna. Men, den goda ärver bara förmågan att käka och blir inte ond vid ett sådant tillfälle.

Tidigare var det så att en god blev omvandlad till ulv om den ärvde käkförmågan, men det har blivit ändrat.

@Blacksmithfarm
Tack då är jag inte helt trög! :love:

Detta fastnade också, Q som försöker att hinta till lyan? O_o

fastande även för denna kommentar från habina som vi vet var god.... :banghead:

Just nu sp står jag och funderar på Q eller Surrfian men vet inte vad jag ska tro om dessa :confused: :arghh: :banghead:

Sookie röstar på Q är väldigt inne på om inte Q ändå gör en hint till lyan
Med sitt inlägg som jag reagerade på tidigare idag... O_o

quarter4ever en riktig Q lek detta och Q är den som verkar ha mest koll på saker och ting som kan hända.
jag måste tillstå att du har rätt :p iaf att det är lek i min smak- huruvida jag har koll eller inte O_o det låter jag vara osagt ( huvudet gör så ont bara jag tänker på stekpannor :crazy: )

Nu har jag hakat upp mig i något som antagligen är helt oväsentligt. Men om detta gäller:

Jag fattar fortfarande inte i vilket scenario en god skulle kunna bli ulv/få käkmöjligheter? Det är alltså om ulvarna käkar en ulv? För det är ju endast vid käk som det lottas på de goda? O_o Lynchar vi en ulv så lottas den bland de onda? Jag kanske är helt trög men jag får inte ihop det... :( Skulle ulvarna käka den onda feen så lottas ju dennes förmåga till någon god, men där finns det ju inga käkmöjligheter?

Du har rätt! Jag har snurrat till det för mig.
De lär ju inte käka någon av sig själva och ge bort käkförmågan. Tänkte inte alls så långt...

Jag reagerade redan innan quarter4ever citerade på Snurrfian. Snurrfian tycker aty q har lite väl god koll. Det känns som att i denna leken med bara specialroller så kan många ha koll. Q har i mina ögon kommit med konstruktiva inlägg. Jag vet att q kan luras rejält, men tycker ändå hon känns mer god än ond i denna lek.
hemlig röstar på Snurrfian med tanke på det jag skrev ovan
Nu var det Q själv som sa att hon hade koll när jag beklagade mig att jag inte hängde med i alla roller, så det har egentligen ingenting med informationen i leken utan bara att hon har koll på hur rollerna fungerar. :D

Information från LL!
Beträffande vad som händer med ärvd ulvroll så beslutade @Sasse just att en god som ärver en ulvroll inte omvandlas till ond. Spelaren är fortsatt god men kan käka.

Om onda fen ärver en ulvroll blir hon ulv med sina övriga specialförmågor intakta.

Nu hoppas jag att jag inte trasslade till det hela. Sasse tar det när hon kommer in senare i så fall.:p

Ja, den goda får käka varje natt, men kan såklart välja att avstå. Det är ingen tvång att använda sina förmågor. En god som kan käka får kanske tänka efter mer ;) Väljer den att käka varje natt så dör två.

Skulle lotten hamna i lyan kommer ingenting hända, och ulvrollen försvinner istället från leken.

Nej, det blir en god roll som får käka bara.

jag baserade mitt svar på detta enbart- att LL har förtydligat att en god visst kan käka utan att vara ond - sedan hur troligt det är - tja ....

Just nu sp står jag och funderar på Q eller Surrfian men vet inte vad jag ska tro om dessa :confused: :arghh: :banghead:

Sookie röstar på Q är väldigt inne på om inte Q ändå gör en hint till lyan
Med sitt inlägg som jag reagerade på tidigare idag... O_o
Hur menar du att det skulle ha varit en hint till lyan? Jag menar alltså det inlägget du citerade i det citerade inlägget, det Q skrev alltså..

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar