Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och bara för det lyckas jag inte släppa leken fast jag borde, jag kom på att Paddington skrivit om antalet ulvar, att det borde vara två kvar:

Skulle det kunna vara en vinkning till lyan, "Hallå, jag vet hur många ni är", och då alltså bekräfta att det finns två ulvar kvar?
Det bör det ju rimligtvis vara, jag håller ju med att det borde vara två kvar sett till rollfördelningen, men skrev Paddi sådär så lär vi ju definitivt kunna räkna med två.

Och bara för det lyckas jag inte släppa leken fast jag borde, jag kom på att Paddington skrivit om antalet ulvar, att det borde vara två kvar:

Skulle det kunna vara en vinkning till lyan, "Hallå, jag vet hur många ni är", och då alltså bekräfta att det finns två ulvar kvar?

Jag kör alltid enligt devisen en ulv i taget, men visst låter det som ett rop från paddington där hon vet att antalet är två.

Ja, varför käkade vi inte DD? O_o Alltså jag hade helt glömt bort att det var fredag. Tur att jag bara har tio minuter kvar att jobba. :p

Fast det är ju ett ganska begränsat urval av "vi som leker" som kan påverka käkvalet. :cautious:

Ja, men vi kom ju överens innan lekstart att du ville bli käkad innan fredag. Sedan att vi inte är lika många som alla som är kvar i leken nu (utan bara ulvar och ev om tjuven stulit käket) är ju en annan femma.

Ja, men vi kom ju överens innan lekstart att du ville bli käkad innan fredag. Sedan att vi inte är lika många som alla som är kvar i leken nu (utan bara ulvar och ev om tjuven stulit käket) är ju en annan femma.
Det är ju just att du verkar inkludera dig själv i det där "vi"et som kan käka som är grejen.

Ja, varför käkade vi inte DD? O_o Alltså jag hade helt glömt bort att det var fredag. Tur att jag bara har tio minuter kvar att jobba. :p
Det här ser helt klart ut som ett meddelande som skulle ha varit i lyan.

Dock så skulle jag faktiskt inte bli förvånad om en god Habina skulle kunna formulera sig så. Men det ser mer ut som ett lya meddelande

:eek: Perfekt! Tänker alla missförstå mig nu? :cry:
Ja alltså, som god utan käkmöjligheter så borde du rimligtvis ha skrivit "lynchat" istället (eller åtminstone också) om du skrev vi som i alla spelare. Eller varför tänkte du bara som käk? Tänker man käk och är god så vore väl "ulvarna" ett bättre ordval än "vi", så nja, jag är nog på DD-s sida där, det ser lite väl mycket ut som en ulv som gjort ett misstag.

Det här ser helt klart ut som ett meddelande som skulle ha varit i lyan.

Dock så skulle jag faktiskt inte bli förvånad om en god Habina skulle kunna formulera sig så. Men det ser mer ut som ett lya meddelande
Ja alltså, skulle nån göra det vore det väl Habina :rofl:

Hade det funnits en roll som tjänat på att bli lynchad hade jag varit övertygad om att hon satt på den, men har bestämt för mig att vi tidigare kom fram till att det inte finns någon sån.

Jag kommer nog behöva rösta tidigt för jag ska på Joe Labero ikväll.
Praktiskt att de käkade fårulven.
Tycker att det är tokigt om det blir drev mot Habina nu, känns inte som att lynchen kommer säga så mycket då..jag tycker att det är rätt typiskt sånt som Habina kan skriva, oavsett roll. Men visst kan hon vara ond för det.

Uppdatering!

Kapten Sean Renard var glad i hågen att Nick Burkhardt äntligen var röjd ur vägen. Även om han var något irriterad över hur Verrat skött det hela... Men det viktigaste var att nu kunde inget stoppa hans planer att sätta sig själv på en större maktposition, och han skulle börja med att tala om för Verrat precis hur han ville att allt skulle fungera hädanefter. Dessvärre var Verrat inte alls med på Kapten Sean Renards noter, och de gjorde därför lyckan kort för honom.

Paddington var svart får

DagDL fredag klockan 22.00!
:rage:

Heja onda!!!

mutter, jag som tyckte att Paddington åtminstone inte satt i lyan, det hade jag ju rätt i men lik förbaskat var hon ond. :arghh: Nåja det var ju bra att hon blev käk! :up:

Habina, Habina... :rofl: Nog ser det ut som om det där skulle ha hamnat i en konversation i lyan men samtidigt så undrar jag, det känns lite för enkelt också...
Mitt största problem är att jag tycker att alla skulle kunna vara ulvar, jag hittar liksom inga goda alls :nailbiting:

Jag börjar gräva lite i paddis inlägg
Frågan är om ngn av Q och Hedinn är i lyan eftersom deras andraröster på LH och Cirkus (som blev en enda-röst) kom in samtidigt som Mistimed ändrade röst till mig. Det hade funnits tid att diskutera det i lyan eftersom det var ca 15min efter att jag la min korkade röst på Mirtai till dess att Mistimed ändrade. Samtidigt röstade både Cirkus (på Ileo) och LenaH på Habina i det mellanrummet. Å där vet vi att LenaH var god.

Vi kan ju konstatera att i DL1 så visste inte Misti att Paddi var fåret. Så hon trodde antagligen att hon ändrade till en god.

De som i det läget hade en röst på sig och som hon valde att inte ändra till var:
Hedinn
bollen__
Blacksmithfarm
LenaH
Derring_do
Ileo
Habina

ag har svårt att bilda mig en uppfattning om bollen och Habina. Jag tror fortfarande inte att bollen hade helt koll på att det var en andra röst hon la i DL1 på Mistimed, men det säger inget om hennes ev roll. Hos Habina är det något som skaver lite efter eftermiddagens inlägg men jag kan inte riktigt sätta fingret på det. Kan ev vara hennes huvudvärk som ställer till det (krya på dig!)

Varför skulle bollen__ inte haft koll på att det var en andraröst hon la i DL1? Kan det vara för att paddi vet att både Misti och bollen__ är i lyan och hon vill visa sig på detta sätt? Det stämmer ju med att Misti inte ändrade till bollen__ för då visste hon att de var i lyan ihop. Paddis sena röst på bollen hade ju ingen bäring för leken och hon hade ju kunnat göra den i nån sorts visningsförsök? Eller så är det rösten på bsf som hon försökte visa sig med.

Överhuvudtaget så skaver bollen en hel del för mig hon har röstat på Q två gånger i rad och Q är också en som jag väger över lite på goda sidan.

Jag tror att de som röstade på bsf faktiskt är på goda sidan.

Om mina tankar stämmer så borde lyan vara Habina och bollen__
Q har röstat på Habina, Artline har röstat på Habina, DD har röstat på Habina och jag tror att habina käkar - inte minst för att hon skrev det som ser ut som en blooper.

Ja alltså, som god utan käkmöjligheter så borde du rimligtvis ha skrivit "lynchat" istället (eller åtminstone också) om du skrev vi som i alla spelare. Eller varför tänkte du bara som käk? Tänker man käk och är god så vore väl "ulvarna" ett bättre ordval än "vi", så nja, jag är nog på DD-s sida där, det ser lite väl mycket ut som en ulv som gjort ett misstag.

Det var ju för att vi kom fram till i anmälningstråden att hon skulle lynchas/käkas innan fredag. Nu var det käk hon påpekade inte hade blivit av, så det var det jag reflekterade över.

Men jag ser ju själv hur olyckligt det ser ut i text. :( :down:

Hela dagen har allt gått åt skogen, så min hjärna verkar ha tagit helg. :meh: Inte för att det hjälper mig nu, men det är ok att lyncha mig för det. Inte för att det hjälper goda sidan, men jag kan ju inte formulera om mig nu.

Bland annat har vi ett system där man, om man skrivit fel lösenord fem gånger i rad, inte kan logga in på 10 min. Det tog mig 30 min att komma in. :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar