Ulvlek: Grimm

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Sasse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 159
  • Visningar Visningar 36 672
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ett par minuter på mig nu innan jag måste rusa så jag tänkte passa på att rösta nu. Tveksamt om jag kommer kunna titta in ens från mobilen efter kl 18, så fövänta er inte mer aktivitet från mig ikväll. Och om ulvuslingarna låter mig leva till imorgon blir det enbart sporadisk aktivitet från min sida då också.

Eftersom jag inte hinner analysera en massa går jag på det i mina ögon ulvigaste idag:
Ja, varför käkade vi inte DD? O_o Alltså jag hade helt glömt bort att det var fredag. Tur att jag bara har tio minuter kvar att jobba. :p
Inte nog med att Habina med sitt "vi" verkar vilja inkludera sig i den lilla klick lömska typer som styr käket, formuleringen "Ja, varför..." låter som att inlägget är fortsättningen på en pågående diskussion som inte verkar pågå i ledtråden, så jag tror diskussionen det hör hemma i förs i ett mer ludet sällskap.
Derring-Do röstar på Habina

Jag rotar vidare i Paddis inlägg
Då ska jag se om jag kan sortera mina tankar.
om jag fattar rätt så vet alla onda om att de är på onda sidan och ulvarna vet om varandra
Diana vet om att hon ska välja sida

Goda har inte blivit tilldelade sina roller än så....
De goda specialrollerna kommer vara intakta eftersom de fördelas efter lynch och efter Diana har valt sida.

De som har mest att förlora i denna röstning är alltså onda sidan och Diana

När hon skrev ovanstående var hon den enda som inte fått veta vilka ulvarna var. Jag kan läsa in en viss frustration

jag måste hoppa in i duschen och just nu känner jag mig helt lost. Men utifrån ovanstående tankar som jag skrev precis så har onda sidan mest att förlora i denna röstning och det gör att jag väger mellan @bollen_ som lägger en andra röst (kan vara för att skydda sin sida och inte bara sig själv) och @Mirtai som bara skrivit två inlägg så här långt å kommer vara den enda som väljer sina djur efter att lyan har fått veta vilka som ingår i den.

Det gör att det väger över för Mirtai idag

Paddington röstar på Mirtai

Här ovanför är en röst som kan gå till hall-of-fame - notera särskilt att hon misstänker bollen__som har lagt en andraröst på Misti - än vet inte Paddi vilka som är "hennes" ulvar och inte att Misti kommer att ändra till Paddi

hahaha, jisses - det är nackdelen med att vara stressad å bara kika på inläggslistan och läsa inläggen å inte samtidigt kika på deltagarlistan...

eftersom LL har ändrat DL (tack för det :) )så ändrar jag min röst till @bollen__ utifrån mitt tidigare inlägg #132 där jag velade mellan henne och Mirtai

Paddington röstar på bollen__

Här ovan lägger hon röst på bollen__ med vad jag antar är motiveringen i inlägget ovanför - dvs att bollen__ la en andraröst.
I detta läge vet inte Paddi heller vilka som är i lyan.

Jag tror fortfarande inte att bollen hade helt koll på att det var en andra röst hon la i DL1 på Mistimed, men det säger inget om hennes ev roll.

Sen kommer då detta inlägg när hon vet vilka som är i lyan - jag ser det som en tydlig signal och dessutom en motsägelse till inläggen från Dag1.

Vilken betydelse har det att bollen__ inte hade koll på att hon la en andraröst? Det kan ju bara ha betydelse om bollen är i lyan. Jag tror att P signalerar att hon fattar att det var ett misstag.

Om vi skulle säga att Diana spelar solo, förändrar det spelet för de goda? Är det inte enklast att anta att Diana spelar solo tills motsatsen har bevisats? :D
En kort fundering angående detta
Om Diana valt att spela solo så borde man väl absolut försöka lyncha henne om goda ska kunna vinna? Ju fler lyncher som sker desto större chans för Diana att lyckas komma över nyckeln för att se till att hon vinner - eller hur tänker du - och ni andra om det? :)

Jag har fastnat som hundvakt, men sitter och försöker läsa igenom leken via mobilen. Att Paddington var ond vände upp och ned på mina idéer, så jag behöver tänka om helt.

Efter att ha läst igenom @Snurrfian s inlägg tror jag mig ha klurat ut hennes roll, men eftersom det är en god roll nöjer jag mig med att skriva att pga hur hon skrivit och röstat tror jag att hon är god.

Cirkus är jag osäker på, men tycker att de saker hon grävt fram om bollen__ är intressanta. Det som tar emot där är ileos ev sia av bollen__, för hade hon siat Paddington borde hon röstat där (för inte visades fåret som god? Nä, det var väl Diana?).

Jag skulle behöva en lista på de som är kvar, ska leta (för jag minns att jag såg en sån nyligen) och återkomma med lite mer struktur när jag sitter vid datorn.

Såg nu att jag fått en röst på mig. På ett sätt ganska väntat, men jag hoppas att ingen annan följer efter. Tycker att jag förklarat varför jag skrev som jag skrev, det var ett allmänt reflekterande, typ tänka högt. :p

Tycker att det är tokigt om det blir drev mot Habina nu, känns inte som att lynchen kommer säga så mycket då..jag tycker att det är rätt typiskt sånt som Habina kan skriva, oavsett roll. Men visst kan hon vara ond för det.

@cirkus jag tycker nog det här talar emot att bollen är ond.

Hade hon varit ulv så känns det som hon hade använt det emot habina, även om de vore kollegor

Om Diana valt att spela solo så borde man väl absolut försöka lyncha henne om goda ska kunna vinna? Ju fler lyncher som sker desto större chans för Diana att lyckas komma över nyckeln för att se till att hon vinner - eller hur tänker du - och ni andra om det? :)

Var det inte Ileo som hade nyckeln först? Sen käkades hon, då borde nyckeln vara hos ulvarna? Så om vi lynchar en ulv, så är de som är med och lynchar ulven de som kan få nyckeln?

@Sasse om ulvarna käkar den som har nyckeln, lottas det då bland ulvarna eller blir det sas lyan som får nyckeln och så lottas det när en ulv lynchas?

Elller rör jag bara till det nu? :o

Var det inte Ileo som hade nyckeln först? Sen käkades hon, då borde nyckeln vara hos ulvarna? Så om vi lynchar en ulv, så är de som är med och lynchar ulven de som kan få nyckeln?

@Sasse om ulvarna käkar den som har nyckeln, lottas det då bland ulvarna eller blir det sas lyan som får nyckeln och så lottas det när en ulv lynchas?

Elller rör jag bara till det nu? :o
Jag tror nyckeln har lottas bland alla?

Sasse har redan svarat på detta efter fråga från DD

Fråga till LL (@Sasse ): Om inte ficktjuven var involverad i nyckelbärarens bortgång, lottas då nyckeln ut bland samtliga deltagare eller bara bland de som stod för avlivandet (dvs. i det här fallet ulvarna)?

Då lottas nyckeln ut bland samtliga deltagare.

@cirkus jag tycker nog det här talar emot att bollen är ond.

Hade hon varit ulv så känns det som hon hade använt det emot habina, även om de vore kollegor

Jag är skeptisk O_o

Jag tror att hon hade kunnat skriva ungefär vad som helst ;) varför oroa sig för drev när ingen ens har röstat? Om hon inte säkert vet att Habina är på samma sida som en själv.

Jag börjar gräva lite i paddis inlägg

Vi kan ju konstatera att i DL1 så visste inte Misti att Paddi var fåret. Så hon trodde antagligen att hon ändrade till en god.

De som i det läget hade en röst på sig och som hon valde att inte ändra till var:
Hedinn
bollen__
Blacksmithfarm
LenaH
Derring_do
Ileo
Habina

Varför skulle bollen__ inte haft koll på att det var en andraröst hon la i DL1? Kan det vara för att paddi vet att både Misti och bollen__ är i lyan och hon vill visa sig på detta sätt? Det stämmer ju med att Misti inte ändrade till bollen__ för då visste hon att de var i lyan ihop. Paddis sena röst på bollen hade ju ingen bäring för leken och hon hade ju kunnat göra den i nån sorts visningsförsök? Eller så är det rösten på bsf som hon försökte visa sig med.

Överhuvudtaget så skaver bollen en hel del för mig hon har röstat på Q två gånger i rad och Q är också en som jag väger över lite på goda sidan.

Jag tror att de som röstade på bsf faktiskt är på goda sidan.

Om mina tankar stämmer så borde lyan vara Habina och bollen__
Q har röstat på Habina, Artline har röstat på Habina, DD har röstat på Habina och jag tror att habina käkar - inte minst för att hon skrev det som ser ut som en blooper.
Nä, jag är inte i lyan. Jag har dock inte tid att försvara mig så du kan rösta ut mig om du vill. Jag har skrivit att jag inte visste att jag la en andraröst i dl1. Jag förstår inte hur du vågar hålla q som god när hon inte direkt gjort något som tyder på det?

Jag skulle skicka in några papper till landstinget igår, behövde skicka med en handskriven lapp med några kommentarer. Skrev i mitt lilla block och rev ur lappen. Nu inser jag att lappen med teorier om era roller är borta :confused: så antagligen fick de en lapp där det på baksidan står era namn och typ "ängel? Diana? Får?" osv :o :down:

Jag är skeptisk O_o

Jag tror att hon hade kunnat skriva ungefär vad som helst ;) varför oroa sig för drev när ingen ens har röstat? Om hon inte säkert vet att Habina är på samma sida som en själv.
Intressant att du försöker så hårt få mig till ond. Du hade fel om niyama igår och fel om mig idag. Du kanske har en annan agenda?

Jag är skeptisk O_o

Även om ingen röstat så känns det som risken är att habina får röster eftersom det ser ut som ett lyainlägg

Om Diana spelar solo och har snott nyckeln så är det jäkligt svårt för någon annan att vinna - hon kan ju inte bli av med den som jag förstår det.

Om hon spelar solo och inte har fått tag i nyckeln än så bör hon ut ur leken så fort som möjligt.

Har hon däremot valt att spela på goda sidan så kan hon ju fungera som siare, dvs hon stjäl och därmed vet en persons roll/tillhörighet och det gagnar goda.

Å trettielfte sidan - har hon valt att spela för onda så är det viktigare att få ut en ulv eftersom hon inte kan käka mer än en gång då hon stjäl käket och om det är som det ser ut så kan jag tänka mig att käket stals inatt och att DD indeed var tilltänkt käk - just med avseende på hur Habina kommentar var formulerad

Jag måste rösta för jag ska bort. Jag tror att goda klarar sig bra utan min roll så hittar ni ingen ond kan ni ju rösta ut mig.
Jag tycker fortfarande att qs röst dl 1 ser ut som en räddningsröst och jag har inte tid att läsa igenom så jag får använda gammalt.
Bollen röstar på q

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 426
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 162
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 318
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 778
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka