Ulvlek: Grimm

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Sasse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 159
  • Visningar Visningar 36 672
Status
Stängd för vidare inlägg.
Javisst gör det. Men jag är inte rädd för ett drev mot Habina - jag tycker hon är en av de skummaste redan innan den kommentaren. Jag tror tex att hennes kommentar om björn-radarn kan ha varit ett tecken på att hon visste vart hon har Paddi och att de spelar på samma sida.
Fast om det var ett tecken på att hon visste vart hon hade paddi och Habina skulle sitta i lyan så verkar det ju väldigt märkligt att käkade Paddi? Eller menar du att Habina glömde att tala om i lyan att hon visste var hon hade Paddi?

Frågan är om ngn av Q och Hedinn är i lyan eftersom deras andraröster på LH och Cirkus (som blev en enda-röst) kom in samtidigt som Mistimed ändrade röst till mig. Det hade funnits tid att diskutera det i lyan eftersom det var ca 15min efter att jag la min korkade röst på Mirtai till dess att Mistimed ändrade. Samtidigt röstade både Cirkus (på Ileo) och LenaH på Habina i det mellanrummet. Å där vet vi att LenaH var god.

DD upplever jag som genuin i sina teorier.

Jag har svårt att bilda mig en uppfattning om bollen och Habina. Jag tror fortfarande inte att bollen hade helt koll på att det var en andra röst hon la i DL1 på Mistimed, men det säger inget om hennes ev roll. Hos Habina är det något som skaver lite efter eftermiddagens inlägg men jag kan inte riktigt sätta fingret på det. Kan ev vara hennes huvudvärk som ställer till det (krya på dig!)

Hedinn har jag inte heller hittat något som riktigt får mig att reagera.
Jag tittar på det här som Paddington skrev direkt efter lynchen, det skulle verkligen kunna vara ett försök att vinka till lyan, för uppenbarligen hade den inte fattat att Paddington var ond, det gör att jag fundera på om inte DD skulle kunna vara en ulv, hon skriver inte att DD är god, utan genuin. Jag tycker personligen att det känns som om DD inte riktigt är på jakt efter ulvar, hon gör det enkelt för sig och verkar snarare försöka hålla sig neutral överlag. Rösten på mig igår känns helt omotiverad, att jag misstänker flera? O_o

DL4 KL 22

17.40 Derring-Do röstar på Habina
18.37 bollen__ röstar på Q
20.24 quarter4ever röstar på habina
20:32 Hedinn röstar på Habina

Habina 3
Q 1

DL4 KL 22

17.40 Derring-Do röstar på Habina
18.37 bollen__ röstar på Q
20.24 quarter4ever röstar på habina
20.32 Hedinn röstar på habina

Habina 3
Q 1

Sitter på telefonen ikväll så nåt klockslag kan vara fel med någon minut korrigera gärna i så fall

Jag tittar på det här som Paddington skrev direkt efter lynchen, det skulle verkligen kunna vara ett försök att vinka till lyan, för uppenbarligen hade den inte fattat att Paddington var ond, det gör att jag fundera på om inte DD skulle kunna vara en ulv, hon skriver inte att DD är god, utan genuin. Jag tycker personligen att det känns som om DD inte riktigt är på jakt efter ulvar, hon gör det enkelt för sig och verkar snarare försöka hålla sig neutral överlag. Rösten på mig igår känns helt omotiverad, att jag misstänker flera? O_o
Hur tänker du kring att Habina skrev "varför käkade vi inte DD"?

Fast om jag var i lyan, varför i hela friden skulle jag käka paddington? Om jag enligt dig visste att hon var ond.

Om du ser hur jag tolkade din "blooper" så ser du att jag tolkade det som genuin förvåning över att inte DD blev käk. Så jag tror inte att en ulv som var medveten om att Paddi vra fåret käkade henne

Jag tror också att Habina kan vara ulv med tanke på det meddelandet. Om hon är ulv så borde DD vara god.

Jag kan inte tänka mig att du är ond med tanke på Paddis märkliga teori mot dig igår. Q tror jag inte heller är ond med tanke på röstmotiveringen till bsf.

Då blir det Hedinn och Snurrfian kvar.
Och bollen__

Om du ser hur jag tolkade din "blooper" så ser du att jag tolkade det som genuin förvåning över att inte DD blev käk. Så jag tror inte att en ulv som var medveten om att Paddi vra fåret käkade henne

Jag förstår inte. Du hävdar att jag var säker på Paddington. Sedan hävdar du att jag är ulv. Så varför skulle jag då käka paddington? För det var ju paddinton som de facto blev käk.

Jag låter förvånad i min kommentar därför att jag helt glömt bort att det var fredag, eftersom jag var en av de som lovade DD att hon skulle slippa leken senast fredag, redan i anmälningstråden. Dvs mitt inlägg var tänkt som en "men herregud ulvar, hur tänkte ni, DD ville ju bli käkad?".

Fast om det var ett tecken på att hon visste vart hon hade paddi och Habina skulle sitta i lyan så verkar det ju väldigt märkligt att käkade Paddi? Eller menar du att Habina glömde att tala om i lyan att hon visste var hon hade Paddi?

Du kan se mitt svar i inlägg #646

Min spontana tolkning var att lyan tänkt käka DD men det var istället paddi som blev käk. Art var den som gav en annan tolkning till mig som jag först inte såg

Jag förstår inte. Du hävdar att jag var säker på Paddington. Sedan hävdar du att jag är ulv. Så varför skulle jag då käka paddington? För det var ju paddinton som de facto blev käk.

Därför att jag tror att ulvarna tänkt käka DD men att käket blev stulet. Därav din förvåning.

Hur tänker du kring att Habina skrev "varför käkade vi inte DD"?
Jag tänker att det både kan vara en blooper, och att det är så som Habina skriver, att hon tänkte Vi som i leken. Jag säger inte att det så Habina är god, men jag tycker att det känns som ett lite väl enkelt drev att gå på det.

Du tänker alltså att Diana stal käket och käkade Paddington? Jag tyckte inte att det fanns något som talade för att Paddington skulle vara innehavaren av nyckeln och det måste väl vara den som Diana är på jakt efter?

Du kan se mitt svar i inlägg #646

Min spontana tolkning var att lyan tänkt käka DD men det var istället paddi som blev käk. Art var den som gav en annan tolkning till mig som jag först inte såg
Varför skulle lya käka DD? Mer än för att hon ville åka ut före fredag menar jag då?

Därför att jag tror att ulvarna tänkt käka DD men att käket blev stulet. Därav din förvåning.

Nä, men nu får du ändå ge dig. Blir en bestulen får en veta om det. Så om jag hade varit ulv, hade jag vetat innan att ulvarna inte skulle få käka. Nu var jag dessutom inne vid dl (för jag hade en svag förhoppning om att bli käk), så om jag varit i lyan då hade jag fått veta av mina lyakamrater att nån av oss blivit bestulen.

Nä, men nu får du ändå ge dig. Blir en bestulen får en veta om det. Så om jag hade varit ulv, hade jag vetat innan att ulvarna inte skulle få käka. Nu var jag dessutom inne vid dl (för jag hade en svag förhoppning om att bli käk), så om jag varit i lyan då hade jag fått veta av mina lyakamrater att nån av oss blivit bestulen.

Jag vet inte när den som blir bestulen får veta det

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 426
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 160
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 318
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 777
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka