Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det skrämmer mig att jag liksom inte får något grepp om Artline, sist jag kände att någon bara gled förbi mig så var det en ulv, men det är svårt att vara säker på att det är så den här gången. Samtidigt så har jag egentligen ingen som jag vill hålla som god heller.... :arghh:

Det skrämmer mig att jag liksom inte får något grepp om Artline, sist jag kände att någon bara gled förbi mig så var det en ulv, men det är svårt att vara säker på att det är så den här gången. Samtidigt så har jag egentligen ingen som jag vill hålla som god heller.... :arghh:

Jag är god. :down: :cry:

Jag har en lite för full lya igen O_o

Jag har ju funderat en hel del på habina och bollen och haft dem som heta kandidater till lyan. Sen så inser jag att Snurrfian gått mig helt förbi - och ...ehum...det har ju hänt förr att hon har käkat den som var den onda utanför lyan.

Nu såg jag Sasses uppdatering - det gör att jag blir tveksammare på om Habina verkligen är i lyan. Eller så funkade inte hennes björnradar och hon sitter i lyan och ..de käkade Paddi. Och kommentaren - jag vet inte

Direkt efter att ficktjuven valt, dvs efter DagDL.

Alltså @cirkus om jag enligt din teori var ulv, så skulle jag inte vara förvånad över att Paddington blev käk. Jag skulle veta (om jag var ulv) att käket var stulet och det fanns ingen kontroll för ulvarna öht.

Hade jag varit ulv och vi inte blivit bestulna, så hade vi käkat någon annan än Paddington. Dock förmodligen inte derring-Do, eftersom jag helt klart är dagvill. ;)

Jag har en lite för full lya igen O_o

Jag har ju funderat en hel del på habina och bollen och haft dem som heta kandidater till lyan. Sen så inser jag att Snurrfian gått mig helt förbi - och ...ehum...det har ju hänt förr att hon har käkat den som var den onda utanför lyan.

Nu såg jag Sasses uppdatering - det gör att jag blir tveksammare på om Habina verkligen är i lyan. Eller så funkade inte hennes björnradar och hon sitter i lyan och ..de käkade Paddi. Och kommentaren - jag vet inte
Du tror inte min tolkning av Habinas inlägg stämmer?

Jag känner mig också tveksam till Habina. Det ser ut som ett lyameddelande samtidigt som jag tror att en god Habina också hade kunnat skriva det.

Jag har en grym huvudvärk och dagen har varit jobbig rent mentalt, så jag måste försöka rösta nu och sen sova. För att försöka samla lite tankar,
Bollen känns väldigt anonym och lite märklig röst på Q, visst skulle det kunna vara tidsbrist som gör det men jag tycker att det gör henne skum.
Artline får jag inget grepp om, resonerar nog vettigt, men vad säger det om hennes roll?
Habina, visst skulle det kunna vara en blooper men samtidigt tycker jag att folk hugger lite för lätt på det, jag undrar om det inte är så att lyan blev överlyckliga att hitta någon att rösta på som fler än lyan röstar på.
Cirkus har egentligen inte gjort så mycket väsen av sig heller, jag tycker att hon resonerar lite korttänkt runt Habina men jag vet inte om det säger så mycket om vilken sida hon är på?
Q är också väldigt anonym, jag undrar lite över det, jag tror att hon vill hålla korten väldigt nära men samtidigt vara med och rösta på den som lynchas, dvs jag tror att hon kan tänkas ha rollen som Diana och har valt att spela för sin egen sida.
Hedinn, lika anonym som Artline och jag vet inte var jag har henne, förra gången så var hon ulv, men jag tycker att hon delar med sig lite mer av sina egna tankar den här gången.
Det lämnar DD, jag tror att hon är ulv som Paddington försökte vinka till som jag har skrivit tidigare, det känns inte helt övertygande att hon faktiskt letar ulvar. Snurrfian röstar på Derring-do

Alltså @cirkus om jag enligt din teori var ulv, så skulle jag inte vara förvånad över att Paddington blev käk. Jag skulle veta (om jag var ulv) att käket var stulet och det fanns ingen kontroll för ulvarna öht.

Hade jag varit ulv och vi inte blivit bestulna, så hade vi käkat någon annan än Paddington. Dock förmodligen inte derring-Do, eftersom jag helt klart är dagvill. ;)

Eller så läser du alla inlägg och slutar tjata. :p;)

Jag visste inte NÄR den bestulne får veta om tjuveriet.

Jag vet inte om du sitter i lyan eller inte. Om du gör det så vet jag inte om du fattade att Paddi var får.

Eller så är du i lyan och din fråga är just för att du var dagvill och att du frågar dina kompisar varför ni inte käkade DD eftersom det var fredag.

Jag måste sova strax och det ser rätt mörkt ut för mig. Men jag hoppas iaf någon kan tänka om.

Cirkus tror jag, med tanke på att Paddington la upp henne till lottning, inte är ulv. Snurrfian har jag nämnt innan att jag hittat en god roll till (läs vad hon skrivit och röstat!).

Jag funderar över derring-do. Hon har tidigare pratat om att bli käkad, men har inte blivit det. Kan det vara så "enkelt" som att hon inte KAN bli käk, för att hon är i lyan? :idea:

Habina röstar på Derring-Do

DL4 KL 22

17.40 Derring-Do röstar på Habina
18.37 bollen__ röstar på Q
20.24 quarter4ever röstar på habina
20.32 Hedinn röstar på habina

21.47 Snurrfian röstar på Derring-Do
21.55 Habina röstar på Derring-Do

Habina 3
Derring-Do 2
Q 1

Jag är så jäkla osäker på Habina. Jag tror ju att om hon vore i lyan borde hon fattat Paddis roll, men hon kan ha missat den. Men nej, jag tror nog ändå att det är hon som råkade vara dagvill och skriva "varför käkade vi inte DD" eller så är det bollen som är en ulv, som bara biter sig kvar i Q eller bägge två kanske, men en i taget

cirkus röstar på Habina

trots allt

Jag kan inte bestämma mig för vad jag ska tro om Habina. Det ser ut som ett lyameddelande samtidigt som jag tror hon hade kunnat skriva så som god också.

Jag hinner inte bestämma mig.

Artline röstar på Hedinn.

Hon tog upp att käket kanske blev stulet inatt, beror det på att hon vet att det blev så?

Uppdatering!

Efter slakten av Kapten Sean Renard städade Verrat snabbt upp för att dölja sina spår, och när de skulle dra splittrades de åt olika håll. En av medlemmarna följde vägen i rask takt, och hann aldrig få någon vittring på den grupp människor som satt och tryckte i ett närliggande buskage, innan han föll mot sin död.

Habina var ulv

DagDL lördag klockan 10.00!

Uppdatering!

Efter slakten av Kapten Sean Renard städade Verrat snabbt upp för att dölja sina spår, och när de skulle dra splittrades de åt olika håll. En av medlemmarna följde vägen i rask takt, och hann aldrig få någon vittring på den grupp människor som satt och tryckte i ett närliggande buskage, innan han föll mot sin död.

Habina var ulv

DagDL lördag klockan 10.00!

:rofl: Heja onda!

För övrigt är det ingen bra vecka för Karlstad :crazy:
Igår dog Sven-Erik Magnusson (Sven-Ingvars) och idag åkte Färjestad ur hockeyslutspelet :down:

Nu kanske du inte kan svara, men du väljer hellre att gå på en röst i DL1 än ett inlägg som ser ut att ha varit menat för lyan? Jag hade förstått om det varit mer, men DL1?
Och varför just Q, varför inte lika gärna jag i så fall?
Ja, jag hade bråttom och tog då det jag misstänkt tidigare istället för något jag inte visste vad jag skulle tro om.
Jag tycker inte att teorin passar på dig? du röstade väl på cirkus och M ändrade ju? Hade du varit i lyan hade du väl vetat?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar