Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
DL4 KL 22

17.40 Derring-Do röstar på Habina
18.37 bollen__ röstar på Q

20.24 quarter4ever
röstar på habina
20.32 Hedinn röstar på habina

21.47 Snurrfian röstar på Derring-Do
21.55 Habina röstar på Derring-Do
22.00 cirkus röstar på Habina
22.00 Artline röstar på Hedinn

Habina 4
Derring-Do 2
Q 1
Hedinn 1

Jag tycker att bilden har klarnat betydligt efter den röstningen. Jag hade ju en liten för full lya förut nu tror jag att det bara finns en ulv kvar och jag är ganska säker på vem det är. Enda alternativet är att den är Diana, men jag tror det är ulven. Jag skulle säga att jag är rejält säker faktiskt.

Q ligger 5a i inläggstoppen :eek: och 25 inlägg färre än ledaren Cirkus. Vart är världen på väg O_o:p
Plötsligt händer det! :D
Jag har haft en rätt upptagen vecka helt enkelt och det fortsätter så imorgon + mina jobbtider
Imorgon fyller min äldste son 14! :)
Och han är världens bästa son just nu efter svaret på min fråga om det var något särskilt han önskade sig i present :
Jag behöver ingenting - jag har ju redan dig
:love::love::love:

Kontrasten mot hur det annars brukar låta från den mycket tonåriga sonen
:rofl::angel:

DL 1 Kl 21:30

12:44 Niyama röstar på Hedinn
14:37 Snurrfian röstar på Mistimed

(19:48 Mistimed röstar på cirkus)
20:06 Blacksmithfarm röstar på Paddington
20:14 Ileo röstar på bollen__
20:31 bollen__ röstar på Mistimed
20:46 Derring-Do röstar på Blacksmithfarm
20:56 Habina röstar på LenaH
21:15 Artline röstar på Derring-Do

(21:16 Paddington röstar på Mirtai)
21:19 cirkus röstar på Ileo
21:23 LenaH röstar på Habina
21:29 Mistimed ändrar röst till Paddington
21:29 quarter4ever röstar på LenaH
21:29 Hedinn röstar på cirkus

21:38 Paddington röstar på bollen__ (inkom för sent)
Mistimed ulv
LenaH bybo

Ett spöke väcks - dvs mao är det LenaH som är spöket då hon är den enda goda som dött hittills

Röstlista dagDL2 22:00

19:18 Bsf röstar på quarter4ever
19:37 Hedinn röstar på Snurrfian
20:11 Habina röstar på Derring_Do
20:17 Ileo röstar på cirkus
21:00 bollen__ röstar på quarter4ever
21:38 quarter4ever röstar på blacksmithfarm
21:55 Snurrfian röstar på Ileo
21:56 Derring_Do röstar på Habina
21:57 Artline röstar på blacksmithfarm
21:58 Cirkus röstar på blacksmithfarm
21:58 Niyama röstar på blacksmithfarm
21:58 Paddington röstar på blacksmithfarm

Bsf ulv

Ileo siarlärling

Röstlista DL3 21:45

20:03 Habina röstar på cirkus
21:15 cirkus röstar på Niyama
21:15 Niyama röstar på cirkus
21:30 Derring_Do röstar på Snurrfian
21:42 Snurrfian röstar på Niyama
21:43 quarter4ever röstar på Habina
21:43 Hedinn röstar på Niyama
21:44 bollen__ röstar på quarter4ever
21:45 Artline röstar på Habina
21:45 Paddington röstar på cirkus

Niyama drake
Paddington käkas Svart får

DL4 KL 22

17.40 Derring-Do röstar på Habina
18.37 bollen__ röstar på Q
20.24 quarter4ever
röstar på habina
20.32 Hedinn röstar på habina
21.47 Snurrfian röstar på Derring-Do
21.55 Habina röstar på Derring-Do
22.00 cirkus röstar på Habina
22.00 Artline röstar på Hedinn

Habina lynchas ulv

Sådär färglagt lite och jag målade Paddington blå för att det ska synas att hon var ond utanför lyan

Mina slutsatser så här långt
jag tror inte att varken cirkus eller Derring-Do sitter i lyan om man ser till vilka som röstat på dessa och vad det gäller cirkus ffa för att Paddington la en tredje röst på cirkus i DL 3- finns ingen anledning för henne att putta upp en i lyan till lottning mot en hon visste var god (Niyama)
Var det gäller Derring-Do så känns det inte heller sannolikt iom att DD var den som snabbt reagerade på Habinsa blooper( för det måste det ju ha varit:p ) samt att habina röstade på henne både igår och idag .

Jag tycker att bilden har klarnat betydligt efter den röstningen. Jag hade ju en liten för full lya förut nu tror jag att det bara finns en ulv kvar och jag är ganska säker på vem det är. Enda alternativet är att den är Diana, men jag tror det är ulven. Jag skulle säga att jag är rejält säker faktiskt.
Vem tänker du på ?:)

bollen__ som återanvänt samma motivering till att rösta på mig 3 dagar i rad känns konstigt nog pga det inte som en ulv- tror inte en sådan skulle våga sticka ut på det sättet helt enkelt
Och dessutom så kan det faktiskt ha varit så att bollen vart siad av Ileo som god , villket iofs kan innebära att hon är Diana - och nu fick jag tanken att hon har fått nyckeln efter Ileo dog :nailbiting: och därmed redan vet att hon vunnit och inte ens tycker det är värt att lägga ner sig på teorier:cautious: för i så fall har hon redan vunnit ju....:crazy::idea:

bollen__ som återanvänt samma motivering till att rösta på mig 3 dagar i rad känns konstigt nog pga det inte som en ulv- tror inte en sådan skulle våga sticka ut på det sättet helt enkelt
Och dessutom så kan det faktiskt ha varit så att bollen vart siad av Ileo som god , villket iofs kan innebära att hon är Diana - och nu fick jag tanken att hon har fått nyckeln :nailbiting: och därmed redan vet att hon vunnit och inte ens tycker det är värt att lägga ner sig på teorier:cautious: för i så fall har hon redan vunnit ju....:crazy::idea:

Ja så kan det vara.
Men om jag ska vara krass så tror jag att hon inte hade valt att spela solo.

Jag tror mer på Snurris som Diana i så fall - men mest tror jag på Snurris som ulv.

Det intressanta är ju om Diana 1) spelar solo 2) har fått tag i nyckeln. jag fattade nog aldrig riktigt hur hon skulle få nyckeln förutom att stjäla den

Och dessutom så kan det faktiskt ha varit så att bollen vart siad av Ileo som god , villket iofs kan innebära att hon är Diana - och nu fick jag tanken att hon har fått nyckeln efter Ileo dog :nailbiting: och därmed redan vet att hon vunnit och inte ens tycker det är värt att lägga ner sig på teorier:cautious: för i så fall har hon redan vunnit ju....:crazy::idea:
Jag har ingen nyckel, fel roll. Men jag har varit upptagen större delen av dagen och då är det mycket enklare att använda samma motivering. Kanske hade röstat annorlunda om jag hunnit hänga med i diskussionerna idag, vet inte. Fattar trögt.

Deltagare kvar i leken: 7 st

1. Derring-do
3. bollen__
4. quarter4ever
6. cirkus
8. Snurrfian
9. Artline
10. Hedinn

goda roller kvar:
Röstfifflare
ängel
välsignad
superspökväckare
1 bybo ( om det inte är fler än 4 ulvar i lyan)

onda
ulv(ar) borde vara en tycker jag . i värsta fall 2

Neutral som antingen kör solo. eller är antingen god eller ond
Diana

Ja så kan det vara.

Jag tror mer på Snurris som Diana i så fall - men mest tror jag på Snurris som ulv.

Det intressanta är ju om Diana 1) spelar solo 2) har fått tag i nyckeln. jag fattade nog aldrig riktigt hur hon skulle få nyckeln förutom att stjäla den
Om ulvarna käkade den som har nyckeln så skulle den lottas ut bland samtliga deltagare . Om Diana var en av de som röstade på nyckelbäraren så får hon den automatiskt om den lynchas . sedan kunde hon få den om hon kunde stjäla ett käk och sedan käkade nyckelbäraren om jag fattade allt korrekt

Jag har ingen nyckel, fel roll. Men jag har varit upptagen större delen av dagen och då är det mycket enklare att använda samma motivering. Kanske hade röstat annorlunda om jag hunnit hänga med i diskussionerna idag, vet inte. Fattar trögt.
jag vet hur det är att vara upptagen- men fick ju ändå tanken om dig att det kunde vara så ;)
Jag tycker du fattar bra :heart , det är svårt när man har dåligt med tid

vet vi att det är så då? Iofs så tolkade jag Snurrfians inlägg imorse såsom att hon kunde veta att det nog är så och ville framföra det? Och jag själv skulle alla gången köra solo om jag hade den rollen- så lpngt får jag säga att @Snurrfian tänker rätt angående det hela :p

Om ulvarna käkade den som har nyckeln så skulle den lottas ut bland samtliga deltagare . Om Diana var en av de som röstade på nyckelbäraren så får hon den automatiskt om den lynchas . sedan kunde hon få den om hon kunde stjäla ett käk och sedan käkade nyckelbäraren om jag fattade allt korrekt

Så om Diana valt att spela solo så finns möjligheten genom lottning när Ileo dog eller att hon var den som stal käket den natten och slukade Ileo?

vet vi att det är så då? Iofs så tolkade jag Snurrfians inlägg imorse såsom att hon kunde veta att det nog är så och ville framföra det? Och jag själv skulle alla gången köra solo om jag hade den rollen- så lpngt får jag säga att @Snurrfian tänker rätt angående det hela :p

Jag syftade på bollen och no offense (bollen__ :up:) men jag tror att när man är lite hjärntrött så väljer man inte det svåraste alternativet - jag hade inte gjort det bara någon månad efter stroken.

Att du hade valt att spela solo är jag fullkomligt övertygad om - :laugh::laugh:

Jag tror att det är flera som hade valt det alternativet

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar