Ulvlek: Grimm

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Sasse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 159
  • Visningar Visningar 36 672
Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom jag sorterat bort 3 (cirkus, Derring-Do och bollen__) som jag inte tror är i lyan enligt tidigare inlägg idag( #685 och #691) så är det dessa 3 jag funderar mer över
Artline, Snurrfian och Hedinn
Jag tror att här finns det en ulv , en Diana och en god (så tillvida det inte är 2 ulvar kvar- men det tycker jag är lite osannolikt mtp hur röstningarna fallit - alternativt så gör @Hedinn det IGEN :rofl: :idea:
Men jag håller med @cirkus om att [B]@Snurrfian[/B] är min hetaste kandidat till att vara ulv . Detta pga av hur hon teoriat och röstat och hennes röst i första DL kan man helt bortse från då den lades när lyan inte kände till varandra
både hedinn och Artline känns som att de skulle kunna vara Diana- kanske med viss övervikt åt hedinn som verkat mer ivrig att vilja vara med att avgöra lyncherna? För det torde ju vara i Dianas intresse väl?

Eftersom jag sorterat bort 3 (cirkus, Derring-Do och bollen__) som jag inte tror är i lyan enligt tidigare inlägg idag( #685 och #691) så är det dessa 3 jag funderar mer över
Jag tror att här finns det en ulv , en Diana och en god (så tillvida det inte är 2 ulvar kvar- men det tycker jag är lite osannolikt mtp hur röstningarna fallit - alternativt så gör @Hedinn det IGEN :rofl: :idea:
Men jag håller med @cirkus om att [B]@Snurrfian[/B] är min hetaste kandidat till att vara ulv . Detta pga av hur hon teoriat och röstat och hennes röst i första DL kan man helt bortse från då den lades när lyan inte kände till varandra
både hedinn och Artline känns som att de skulle kunna vara Diana- kanske med viss övervikt åt hedinn som verkat mer ivrig att vilja vara med att avgöra lyncherna? För det torde ju vara i Dianas intresse väl?
eller ja jag reviderar lite det här ovan - jag vill inte friskriva cirkus från att kunna vara Diana- men i lyan tror jag inte att hon är i vart fall

Jag tycker inte att man kan friskriva bollen__ riktigt än.

Däremot så tror jag att Snurrfian antingen är Diana eller ulv. Troligen det senare.

Då återstår Diana och det är egentligen mer öppet än ulven. Här sorterar jag även in DD förutom de som Q sorterat in, men jag är inne på samma tanke som Q här faktiskt - att Hedinn kan vara Diana, hon har varit mycket intresserad av att avgöra lyncherna och på så vis tillskansa sig nyckeln om den finns hos en som blir lynchad.

Q tror jag att jag har sorterat in på en god roll

Jag tycker inte att man kan friskriva bollen__ riktigt än.

Däremot så tror jag att Snurrfian antingen är Diana eller ulv. Troligen det senare.

Då återstår Diana och det är egentligen mer öppet än ulven. Här sorterar jag även in DD förutom de som Q sorterat in, men jag är inne på samma tanke som Q här faktiskt - att Hedinn kan vara Diana, hon har varit mycket intresserad av att avgöra lyncherna och på så vis tillskansa sig nyckeln om den finns hos en som blir lynchad.

Q tror jag att jag har sorterat in på en god roll
Ja alltså, jag kan ju inte säga emot så mycket gällande lyncherna. :D Men rollen som Diana sitter någon annan på. Det är ju dessutom enbart om hon valt att spela som neutral som hon vore intresserad av att vara med i lynchningar, hon kan ju ha valt att spela som god eller ond också.

Men den med nyckeln kunde väl stoppa en lynch?
ja det kan den + lite till
Men om den stoppar en lynch så lär ju Diana stjäla från den sedan så det blir game over om hon kör solokvist?Förutsatt att den stoppar en lynch mot sig själv förstås;)
Innehavaren av nyckeln har en viss kraft. Denne kan vid ett tillfälle avlägga två röster, en i leken och en via PM till LL. Den kan även avbryta en lynchning, mot sig själv eller någon annan. LL meddelas då via PM. Och om det skulle bli oavgjort i en röstning har deltagaren utslagsröst och lotten faller på den deltagaren röstat på.

Uppdatering!
Efter att ha varit borta ett par veckor kommer Monroe tillbaka för att hämta upp Rosalee när det visade sig vara säkert på nya stället. Sagt och gjort, de packade med så mycket de kunde och lämnade sedan Portland för gott.

Quarter4ever var superspökväckare
(Spöket räknas inte längre som en god spelare, utan är just ett spöke med rätt att rösta och bomba någon. Mer info sida 11 i leken)

Uppdatering!
Efter att ha varit borta ett par veckor kommer Monroe tillbaka för att hämta upp Rosalee när det visade sig vara säkert på nya stället. Sagt och gjort, de packade med så mycket de kunde och lämnade sedan Portland för gott.

Quarter4ever var superspökväckare
(Spöket räknas inte längre som en god spelare, utan är just ett spöke med rätt att rösta och bomba någon. Mer info sida 11 i leken)
jippie! @LenaH nu kan du bomba! :devil::D

Vill ni snabba upp leken lite nu när det är helg? I så fall får ni gärna säga när DL kan passa er, annars kör vi som vanligt:

DagDL lördag klockan 21.00!

jag kan absolut tänka mig att snabba upp leken.

cirkus röstar på Snurrfian

jag tror att hon är sista ulven helt enkelt. Om hon hade varit Diana som är mitt andra alternativ så hade nog lyan valt att få ut henne eftersom hon varken gör till eller från i vinstvillkoren även om hon valt att spela ond. Bara för att retas - så käkade lyan den som var utanför lyan och sånt händer ju gärna med Snurris i lyan.

För att ge er lite mer kött på benen.
DD är inte ulv - jag tror att Habinas blooper avslöjar det rätt tydligt
bollen__ är mitt enda möjliga alternativ och då är Snurris Diana, men jag tror att Diana-rollen innehas av Hedinn och att hon spelar solo - vinner hon nu ensam så hamnar hon i hall of fame för ingen solospelare har väl vunnit innan, men visst vore det coolt.
Artline tror jag inte heller på som ulv, hennes röstlista säger mig att hon spelar på goda sidan.

Jag ska på middag runt 15 men kan tänka mig att snabba upp leken.
Jag tycker det är lite svårt med Hedinn, artline och Snurrfian.
De är lite "anonyma" för mig.
DD håller jag med cirkus om känns rätt tydligt att hon inte är ulv.
Och jag tror inte heller att cirkus är det än att jag blir lite less när hon misstänker mig :angel: men vem blir inte det.
Tycker att vi behöver samla rösterna så jag följer cirkus.
bollen röstar på Snurrfian
mest eftersom jag tror att någon av hedinn, art och snurr är ulv och hon redan har fått en röst från en jag tror är god.

Jag är också med på att snabba upp leken.

Hedinn röstar på Snurrfian

Då jag tror att vi hittar kvarvarande ulvar/Diana bland Snurris, Art och bollen och Snurrfians röst på DD igår skulle ha kunnat vara ett räddningsförsök av Habina.

Jag ska på middag runt 15 men kan tänka mig att snabba upp leken.
Jag tycker det är lite svårt med Hedinn, artline och Snurrfian.
De är lite "anonyma" för mig.
DD håller jag med cirkus om känns rätt tydligt att hon inte är ulv.
Och jag tror inte heller att cirkus är det än att jag blir lite less när hon misstänker mig :angel: men vem blir inte det.
Tycker att vi behöver samla rösterna så jag följer cirkus.
bollen röstar på Snurrfian
mest eftersom jag tror att någon av hedinn, art och snurr är ulv och hon redan har fått en röst från en jag tror är god.

jamen jag har ju bara misstänkt dig litegranna :p inte så att jag ens tänkt rösta på dig

Jag är inte säker på att jag tror snurr är ond. Hon tog upp först vilken sida Diana kan vara på. Jag tror hon kan ha fått info om det. Då känns hon mer god än ond. Hade hon varit ond så skulle hon ha kunnat hålla det för sig själv.

Artline röster på hedinn
Jag tror hennes röst på cirkus dl 1 beror på att hon försökte rädda misti. Jag hade kunnat motivera mer men jag är i ullared och slutar jag inte kolla i mobilen snart så kommer min syster lyncha mig

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 426
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 160
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 317
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 776
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka