Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Din motivering :)

Jag kan inte tänka mig att DD är ond pågrund av Habina. Då är det du och bollen kvar som kan vara onda. Jag tror inte att en ond bollen hade röstat på Q tre lyncher men jag vet inte. Jag kan ändra röst om du har någon bra teori. Annars tror jag att du är sista ulven.

DD som som ville ut innan fredag kommer nog överleva hela leken pågrund av Habina :rofl::p
Fast sprider? När jag misstänker en? Jag är ju med i samma lek som du, DD ser jag som osannolik ond av samma anledningar, och samma är det med bollen. Sen kan såklart någon av dem vara Diana. Jag kan ju ha fel, det har ju inte blivit många rätt hittills i den här leken, känns det som... och i så fall skulle jag väl snarare tro på bollen som ond än DD, även om det känns som att en bollen i lyan hade hakat på någon annans teorier vid nåt tillfälle. Fast det kan ju vara just av den anledningen hon höll fast vid Q också.

Men eller jo det måste jag ju.
Jag fattar ingenting. Och hedinn lurades som fanken sist men nu ska jag äta varmrätt så vi kör.
Bollen röstar artline
Uteslutningsmetod typ. DD verkar god, art eller hedinn är nog ond.. :rofl:

Fast sprider? När jag misstänker en? Jag är ju med i samma lek som du, DD ser jag som osannolik ond av samma anledningar, och samma är det med bollen. Sen kan såklart någon av dem vara Diana. Jag kan ju ha fel, det har ju inte blivit många rätt hittills i den här leken, känns det som... och i så fall skulle jag väl snarare tro på bollen som ond än DD, även om det känns som att en bollen i lyan hade hakat på någon annans teorier vid nåt tillfälle. Fast det kan ju vara just av den anledningen hon höll fast vid Q också.
Svarar även om jag inte hinner. Formulerade mig dåligt. Teorin kändes mest som något för sakens skull.

Att teoria om Snurrfian var inget jag hann då.

Men eller jo det måste jag ju.
Jag fattar ingenting. Och hedinn lurades som fanken sist men nu ska jag äta varmrätt så vi kör.
Bollen röstar artline
Uteslutningsmetod typ. DD verkar god, art eller hedinn är nog ond.. :rofl:
Varför jag och inte Hedinn? :) hoppas du tänker om :)

Är det någon som har kontakt med DD på facebook eller liknande? Så vi slipper vänta till 21.00 :p

Men vad gör ni, ska jag behöva begripa nått nu också när jag bara skumläst i två dagar? Någon som sitter på en samling röstlistor så jag kan försöka fatta något?
Och om det är något mer än rösten på Mistimed som gör bollen__ god så får nån gärna berätta det, jag har inte hängt med och hinner inte läsa hela leken just nu.

DL 1 Kl 21:30

12:44 Niyama röstar på Hedinn
14:37 Snurrfian röstar på Mistimed

(19:48 Mistimed röstar på cirkus)
20:06 Blacksmithfarm röstar på Paddington
20:14 Ileo röstar på bollen__
20:31 bollen__ röstar på Mistimed
20:46 Derring-Do röstar på Blacksmithfarm
20:56 Habina röstar på LenaH
21:15 Artline röstar på Derring-Do

(21:16 Paddington röstar på Mirtai)
21:19 cirkus röstar på Ileo
21:23 LenaH röstar på Habina
21:29 Mistimed ändrar röst till Paddington
21:29 quarter4ever röstar på LenaH
21:29 Hedinn röstar på cirkus

21:38 Paddington röstar på bollen__ (inkom för sent)
Mistimed ulv
LenaH bybo

Ett spöke väcks - dvs mao är det LenaH som är spöket då hon är den enda goda som dött hittills

Röstlista dagDL2 22:00

19:18 Bsf röstar på quarter4ever
19:37 Hedinn röstar på Snurrfian
20:11 Habina röstar på Derring_Do
20:17 Ileo röstar på cirkus
21:00 bollen__ röstar på quarter4ever
21:38 quarter4ever röstar på blacksmithfarm
21:55 Snurrfian röstar på Ileo
21:56 Derring_Do röstar på Habina
21:57 Artline röstar på blacksmithfarm
21:58 Cirkus röstar på blacksmithfarm
21:58 Niyama röstar på blacksmithfarm
21:58 Paddington röstar på blacksmithfarm

Bsf ulv

Ileo siarlärling

Röstlista DL3 21:45

20:03 Habina röstar på cirkus
21:15 cirkus röstar på Niyama
21:15 Niyama röstar på cirkus
21:30 Derring_Do röstar på Snurrfian
21:42 Snurrfian röstar på Niyama
21:43 quarter4ever röstar på Habina
21:43 Hedinn röstar på Niyama
21:44 bollen__ röstar på quarter4ever
21:45 Artline röstar på Habina
21:45 Paddington röstar på cirkus

Niyama drake
Paddington käkas Svart får

DL4 KL 22

17.40 Derring-Do röstar på Habina
18.37 bollen__ röstar på Q
20.24 quarter4ever
röstar på habina
20.32 Hedinn röstar på habina
21.47 Snurrfian röstar på Derring-Do
21.55 Habina röstar på Derring-Do
22.00 cirkus röstar på Habina
22.00 Artline röstar på Hedinn

Habina lynchas ulv

DL5
13.05 Artline röstar på Hedinn
14.58 Hedinn röstar på Artline
16.29 bollen__ röstar på Artline

Om jag tänker rätt så är de fyra som är kvar rimligtvis välsignad, bybo, ulv och ficktjuv. Förutom eventuell info om vilken sida Diana valt så är hon den enda som kan ha info, genom att veta vad hon har tjuvat av vem.
- Om Diana valt goda sidan så står det 3-1 nu.
- Om Diana valt onda sidan så står det 2-2.
- Om Diana är neutral så lär hon försöka få ut en god i lynchen för att få ytterligare chanser att få tag i nyckel innan leken är slut.
Och den enda jag tror på som god är jag själv, som är den övriga också verkar överens om. :banghead:

Men vad gör ni, ska jag behöva begripa nått nu också när jag bara skumläst i två dagar? Någon som sitter på en samling röstlistor så jag kan försöka fatta något?
Och om det är något mer än rösten på Mistimed som gör bollen__ god så får nån gärna berätta det, jag har inte hängt med och hinner inte läsa hela leken just nu.
Den rösten gör henne inte nödvändigtvis god, men hon bör ju inte ha suttit i lyan ihop med Mistimed. Fast det är ju klart, misstag kan ju göras... :o

Men hon borde inte vara ulv sett till den rösten, även om man kanske inte kan vara helt säker. Jag tror ju dock mer på Artline som ulv av den anledningen.

Jag tycker att art och hedinn är lika hala så jag vet egentligen inte vem jag tror är mer ulv.
DD är för att jag litar på cirkus tillslut :p

Den rösten gör henne inte nödvändigtvis god, men hon bör ju inte ha suttit i lyan ihop med Mistimed. Fast det är ju klart, misstag kan ju göras... :o

Men hon borde inte vara ulv sett till den rösten, även om man kanske inte kan vara helt säker. Jag tror ju dock mer på Artline som ulv av den anledningen.
Fråga du @Habina om det där med borde. Det kanske är därför hon röstat på q hela tiden sen, hon har kollat upp en som inte sitter i lyan och sedan hållt sig till den. :idea::D
Men att rösta på bollen__ verkar ju oavsett helt meningslöst som ställningen är nu, så det får väl bli Artline eller Hedinn.
Artline har röstat Derring-Do - Bsf - Habina - Hedinn - Hedinn
Hedinn har röstat cirkus - Snurrfian - Niyama - Habina - (Snurrfian) - Artline

Möjliga konstellationer är:
Artline god - Hedinn ond - bollen Diana
Artline god - bollen ond - Hedinn Diana
bollen god - Hedinn ond - Artline Diana
bollen god - Artline ond - Hedinn Diana
Hedinn god - Artline ond - bollen Diana
Hedinn god - bollen ond - Artline Diana

Och inget av det här gör mig klokare. :banghead: Dessutom sitter de där förbenade ulvarna som är för korkade för att kunna käka rätt (mig) i lyan med facit och flinar.

Jag tror nog ändå inte att bollen är Diana, och om hon då inte är ulv och gjorde en Habina första DL så borde Hedinn och Artline vara en ulv och en ficktjuv. Och om man tittar på röstningen så borde Artline iaf inte vara en neutral ficktjuv, medans Hedinn skulle kunna vara det, så då kanske Artline är ulven ändå?
Derring-Do röstar på Artline
för jag har blivit grundlurad av en ond Artline förut, så blir jag nu grundlurad av en ond Hedinn eller bollen__ så är det iallafall omväxling. :D
Dessutom skyller jag allt på Habina som fortfarande inte käkat mig. :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 730
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 121
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 467
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 653
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar