Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, jag är inte i lyan. Jag har dock inte tid att försvara mig så du kan rösta ut mig om du vill. Jag har skrivit att jag inte visste att jag la en andraröst i dl1. Jag förstår inte hur du vågar hålla q som god när hon inte direkt gjort något som tyder på det?

Jag tycker inte att Q är skummast helt enkelt.
Samtidigt så ser jag vissa scenarior där hon är i lyan.

Nej. Habina kommentarer ser ut som något som garanterat kommer få röster

Javisst gör det. Men jag är inte rädd för ett drev mot Habina - jag tycker hon är en av de skummaste redan innan den kommentaren. Jag tror tex att hennes kommentar om björn-radarn kan ha varit ett tecken på att hon visste vart hon har Paddi och att de spelar på samma sida.

Å trettielfte sidan - har hon valt att spela för onda så är det viktigare att få ut en ulv eftersom hon inte kan käka mer än en gång då hon stjäl käket och om det är som det ser ut så kan jag tänka mig att käket stals inatt och att DD indeed var tilltänkt käk - just med avseende på hur Habina kommentar var formulerad

Hur tänker du nu? Om habina är ulv så tolkar jag hennes kommentarer som att ulvarna själva valde käk. Annars förstår jag inte varför hon skrev så?

Javisst gör det. Men jag är inte rädd för ett drev mot Habina - jag tycker hon är en av de skummaste redan innan den kommentaren. Jag tror tex att hennes kommentar om björn-radarn kan ha varit ett tecken på att hon visste vart hon har Paddi och att de spelar på samma sida.
Jo men de som inte misstänkte henne igår lär göra det idag.

Det ser ut som ett lyameddelande och att hon är en ulv som avslöjat sig. Så det är inte konstigt om bollen tror att hon kommer lynchas

Hur tänker du nu? Om habina är ulv så tolkar jag hennes kommentarer som att ulvarna själva valde käk. Annars förstår jag inte varför hon skrev så?
Vad lustigt - vi tolkar det helt olika :D
Om hennes kommentar var menad i lyan så ser jag det som en uppenbart förvåning typ som att någon hade ändrat käkvalet och hon inte visste det.

Vad lustigt - vi tolkar det helt olika :D
Om hennes kommentar var menad i lyan så ser jag det som en uppenbart förvåning typ som att någon hade ändrat käkvalet och hon inte visste det.

Jag tolkar det som att hon var förvånad över att de glömt av att DD ville dö innan fredag och att DD hade varit bättre val än paddi med facit i hand.

Om ulvarna blivit bestulna så hade de väl vetat det?

Jo men de som inte misstänkte henne igår lär göra det idag.

Det ser ut som ett lyameddelande och att hon är en ulv som avslöjat sig. Så det är inte konstigt om bollen tror att hon kommer lynchas

Ja absolut. Men hellre ett drev mot en ulv än att det inte är en ulv som ryker tänker jag. Men jag fattar att bollen tänker att om det blir ett drev så göms alla både ulvar och goda i det och lynchen i sig säger inte så mycket. Det är ju intressant att hon trots att habina ser ut som en ulv väljer att lägga sin röst på Q och att hon inte "orkar läsa igenom mer" utan tar samma motivering som innan. Att Q's röst i DL1 ser ut som en räddningsröst - alltså - visst kan den vara det - men då borde ju inte misti ha ändrat sin röst

Jag tolkar det som att hon var förvånad över att de glömt av att DD ville dö innan fredag och att DD hade varit bättre val än paddi med facit i hand.

Om ulvarna blivit bestulna så hade de väl vetat det?

ja, jag förstår hur du tolkar det och jag kan inte annat än hålla med.

jag antar att ulvarna hade vetat om de var bestulna redan innan DL - eller så fick de reda på det efter DL och då kan det ju vara så att hon var förvånad över käket. Det spelar ingen större roll faktiskt för Habinas vidkommande som ulv eller inte

Ja absolut. Men hellre ett drev mot en ulv än att det inte är en ulv som ryker tänker jag. Men jag fattar att bollen tänker att om det blir ett drev så göms alla både ulvar och goda i det och lynchen i sig säger inte så mycket. Det är ju intressant att hon trots att habina ser ut som en ulv väljer att lägga sin röst på Q och att hon inte "orkar läsa igenom mer" utan tar samma motivering som innan. Att Q's röst i DL1 ser ut som en räddningsröst - alltså - visst kan den vara det - men då borde ju inte misti ha ändrat sin röst
Jag håller med dig men jag tänker att som ulv så vore det enklare för bollen att teoria mitt habina än att lägga en tredje röst på Q. Rösten på Q gör henne skum trots det troligen är tidsbrist

Bollen kan mycket väl vara ond men jag vet inte. Tror hon hade gjort annorlunda som ulv

Jag måste rösta för jag ska bort. Jag tror att goda klarar sig bra utan min roll så hittar ni ingen ond kan ni ju rösta ut mig.
Jag tycker fortfarande att qs röst dl 1 ser ut som en räddningsröst och jag har inte tid att läsa igenom så jag får använda gammalt.
Bollen röstar på q
Nu kanske du inte kan svara, men du väljer hellre att gå på en röst i DL1 än ett inlägg som ser ut att ha varit menat för lyan? Jag hade förstått om det varit mer, men DL1?
Och varför just Q, varför inte lika gärna jag i så fall?

Jag håller med dig men jag tänker att som ulv så vore det enklare för bollen att teoria mitt habina än att lägga en tredje röst på Q. Rösten på Q gör henne skum trots det troligen är tidsbrist

Bollen kan mycket väl vara ond men jag vet inte. Tror hon hade gjort annorlunda som ulv
Det har du visserligen rätt i. Vi kan ju i alla fall definitivt utesluta en kombination av att Habina är god och bollen är i lyan.

ja kanske.

Vem tror du på som ulv då?

Kikar på röstlistan och funderar. Jag blir lite nojjig när cirkus gräver fram saker som pekar mot att bollen__ är ulv. Hon har kanske en poäng, men tänk om det är så att paddington konsekvent röstat på en ulv för att visa sig för lyan?

Alltså rösten på bollen__ säger ju ingenting, men sedan röstar paddington på blacksmithfarm och igår röstade hon på cirkus. Kan det vara så att bollen__ inte är ulv och cirkus försöker vända uppmärksamheten från sig själv så ingen ska upptäcka att hon är ulv?

Kikar på röstlistan och funderar. Jag blir lite nojjig när cirkus gräver fram saker som pekar mot att bollen__ är ulv. Hon har kanske en poäng, men tänk om det är så att paddington konsekvent röstat på en ulv för att visa sig för lyan?

Alltså rösten på bollen__ säger ju ingenting, men sedan röstar paddington på blacksmithfarm och igår röstade hon på cirkus. Kan det vara så att bollen__ inte är ulv och cirkus försöker vända uppmärksamheten från sig själv så ingen ska upptäcka att hon är ulv?
Fast att lägga en tredjeröst på en ulv när en annan (god) har tre röster? Vore inte det rätt onödigt som får?

Fast om jag var i lyan, varför i hela friden skulle jag käka paddington? Om jag enligt dig visste att hon var ond.

Jag väljer att rösta redan nu så är det gjort. Jag har läst vad ni funderat över under dagen och eftersom jag var misstänksam mot habina redan igår och efter hennes milt sagt ulviga uttalande ang varför käkade vi inte DD ? Så summa summarum och för att citera @LenaH s kända devis:
Om det ser ut som en ulv är det troligen en ulv

quarter4ever röstar på habina

DL4 KL 22

17.40 Derring-Do röstar på Habina
18.37 bollen__ röstar på Q
20.24 quarter4ever röstar på habina

Habina 2
Q 1

Sitter på telefonen ikväll så nåt klockslag kan vara fel med någon minut korrigera gärna i så fall

Nä, jag är rätt övertygad om att Habinas inlägg var menat i lyan. Det faktum att hon försöker peka mot cirkus med Paddis röster förstärker det hela.

Hedinn röstar på Habina

ja kanske.

Vem tror du på som ulv då?
Jag tror också att Habina kan vara ulv med tanke på det meddelandet. Om hon är ulv så borde DD vara god.

Jag kan inte tänka mig att du är ond med tanke på Paddis märkliga teori mot dig igår. Q tror jag inte heller är ond med tanke på röstmotiveringen till bsf.

Då blir det Hedinn och Snurrfian kvar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar