Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så efter att ha gått igenom DL1:
Dl1
12:44 Niyama röstar på Hedinn
14:37 Snurrfian röstar på Mistimed

------------- LL meddelar lyan vilka som ingår
(19:48 Mistimed röstar på cirkus)
20:06 Blacksmithfarm röstar på Paddington
20:14 Ileo röstar på bollen__
20:31 bollen__ röstar på Mistimed
20:46 Derring-Do röstar på Blacksmithfarm
20:56 Habina röstar på LenaH
21:15 Artline röstar på Derring-Do

(21:16 Paddington röstar på Mirtai)
21:19 cirkus röstar på Ileo
21:23 LenaH röstar på Habina
21:29 Mistimed ändrar röst till Paddington
21:29 quarter4ever röstar på LenaH
21:29 Hedinn röstar på cirkus

Spelare med en röst i Dl1 (innan Mistimed ändrade till mig) var:

Hedinn 1 (inkom innan LL meddelat roll, endast sidtillhörighet)
Cirkus 1
Bollen__ 1
Blacksmithfarm 1
LenaH 1
DD 1
Habina 1
Ileo 1
Paddington 1

* Mistimed hade inte kunnat ändra till Cirkus eftersom hon själv röstade på Cirkus.

* Vi vet nu att Bsf var ond.
* (vi vet även att LH och Ileo var goda)

Frågan är om ngn av Q och Hedinn är i lyan eftersom deras andraröster på LH och Cirkus (som blev en enda-röst) kom in samtidigt som Mistimed ändrade röst till mig. Det hade funnits tid att diskutera det i lyan eftersom det var ca 15min efter att jag la min korkade röst på Mirtai till dess att Mistimed ändrade. Samtidigt röstade både Cirkus (på Ileo) och LenaH på Habina i det mellanrummet. Å där vet vi att LenaH var god.

DD upplever jag som genuin i sina teorier.

Jag har svårt att bilda mig en uppfattning om bollen och Habina. Jag tror fortfarande inte att bollen hade helt koll på att det var en andra röst hon la i DL1 på Mistimed, men det säger inget om hennes ev roll. Hos Habina är det något som skaver lite efter eftermiddagens inlägg men jag kan inte riktigt sätta fingret på det. Kan ev vara hennes huvudvärk som ställer till det (krya på dig!)

Hedinn har jag inte heller hittat något som riktigt får mig att reagera.

Så summa summarum så vette fabian om jag hittat ngt.

DL 1 Kl 21:30

21:38 Paddington röstar på bollen__ (inkom för sent)
Mistimed ulv
LenaH bybo

Ett spöke väcks - dvs mao är det LenaH som är spöket då hon är den enda goda som dött hittills

Röstlista dagDL2 22:00

19:18 Bsf röstar på quarter4ever
19:37 Hedinn röstar på Snurrfian
20:11 Habina röstar på Derring_Do
20:17 Ileo röstar på cirkus
21:00 bollen__ röstar på quarter4ever
21:38 quarter4ever röstar på blacksmithfarm
21:55 Snurrfian röstar på Ileo
21:56 Derring_Do röstar på Habina
21:57 Artline röstar på blacksmithfarm
21:58 Cirkus röstar på blacksmithfarm
21:58 Niyama röstar på blacksmithfarm
21:58 Paddington röstar på blacksmithfarm

Bsf ulv

Ileo siarlärling

Röstlista DL3 21:45

20:03 Habina röstar på cirkus
21:15 cirkus röstar på Niyama
21:15 Niyama röstar på cirkus
21:30 Derring_Do röstar på Snurrfian
21:42 Snurrfian röstar på Niyama
21:43 quarter4ever röstar på Habina
21:43 Hedinn röstar på Niyama
21:44 bollen__ röstar på quarter4ever
21:45 Artline röstar på Habina
21:45 Paddington röstar på cirkus

Niyama drake

Lite mellan funderingar, vilken sida har störst nytta av att veta vilka sida Diana har valt? Eftersom LL har sagt att den enda spioninfo som har kommit ut är vilken sida Diana har valt, men jag har inte sett något sånt komma fram, så frågan är om någon sida skulle tjäna på att det inte kommer fram?
well, jag tror både sidor har något att vinna på att veta om Diana har valt att spela neutralt?
Annars är det väl den sidan som Diana valt att spela för som vinner mest på det?
Så om någon sida vet att Diana valt att spela för den så är de nog mest intresserad av att inte låta den andra veta, och om ngn sida fått veta att Diana spelar för den andra sidan så skulle de nog försöka få fram det?

well, jag tror både sidor har något att vinna på att veta om Diana har valt att spela neutralt?
Annars är det väl den sidan som Diana valt att spela för som vinner mest på det?
Så om någon sida vet att Diana valt att spela för den så är de nog mest intresserad av att inte låta den andra veta, och om ngn sida fått veta att Diana spelar för den andra sidan så skulle de nog försöka få fram det?
Om vi skulle säga att Diana spelar solo, förändrar det spelet för de goda? Är det inte enklast att anta att Diana spelar solo tills motsatsen har bevisats? :D

Jag tror att Niyama hade tankefel när hon antog att både jag och Cirkus är onda, jag kan inte svara för Cirkus roll men jag vet att jag inte är ond, frågan är om hon skapade något kärlekspar? Vilka och varför i sådana fall? Om det är två goda så har lyan allt att vinna på att försöka få ut någon av dem, är det en ond och en god så lär lyan vilja behålla paret för ett tag och vet att de har ett sätt att visserligen bli av med en ulv men även bli av med en god. Nu kom jag även om på det är möjligt för ficktjuven att stjäla möjligheten att skapa kärlekspar? @Sasse ?

Niyama röstar Hedinn, Blacksmitfarm, Cirkus
Snurrfian röstar Mistimed, Ileo, Niyama
Blacksmithfarm röstar Paddington, Quarter4Ever
Ileo röstar bollen__, Cirkus
Bollen__ röstar Mistimed, Quarter4Ever, Quarter4Ever
DerringDo röstar Blacksmithfarm, Habina, Snurrfian
Habina röstar LH, DerringDo, Cirkus
Artline röstar DerringDo, Blacksmithfarm, Habina
Paddington röstar (Mirtai/Bollen), Blacksmithfarm, Cirkus
Cirkus röstar Ileo, Blacksmithfarm, Niyama
LenaH röstar Habina
Mistimed röstar Cirkus/Paddington
Quater4Ever röstar LenaH, Blacksmithfarm, Habina
Hedinn röstar Cirkus, Snurrfian, Niyama

Kvarvarande deltagare:
Snurrfian
Bollen
Derring-Do
Habina
Artline
Paddington
Cirkus
Quarter4Ever
Hedin

Roller kvar:

Välsignad
Röstfifflare
Superspökväckare
Ängel
Bybo/r
Svart får
Ulv/ar
Diana

"spöke" som röstar dolt
Eventuellt ett kärlekspar
Samt någon innehar nyckeln.

Eftersom det är 8 namngivna roller och 9 deltagare kvar så är det endera en bybo och två ulvar eller tvärtom som är kvar. Själv tippar jag på en bybo och två ulvar eftersom jag tycker balansen hade blivit lite skev med bara tre ulvar från början, speciellt som vinstvillkoret ser ut som det gör.

Om vi skulle säga att Diana spelar solo, förändrar det spelet för de goda? Är det inte enklast att anta att Diana spelar solo tills motsatsen har bevisats? :D
Haha, kanske det :)
Och jag har ingen aning om hur hon påverkar spelet egentligen, men är hon solo å får nyckeln så vinner hon.

Sida två? :eek:

Fler än mig som är allmänt förvirrad, även om jag inte riktigt hängde med på lynchen av niyama. Hon var förvisso på min uteslutningslista, men då får jag fundera ett varv till idag. Om jag inte blir käkad. :meh:

Sida två? :eek:

Fler än mig som är allmänt förvirrad, även om jag inte riktigt hängde med på lynchen av niyama. Hon var förvisso på min uteslutningslista, men då får jag fundera ett varv till idag. Om jag inte blir käkad. :meh:

Det tror jag inte att du blir - jag tror snarare att du käkar.

Jag känner mig lite så att jag inte vill skriva nånting mer för jag har ju ändå bara fel - och nån rackare luras - jag trodde ju att Niyama lurades :(

Uppdatering!

Kapten Sean Renard var glad i hågen att Nick Burkhardt äntligen var röjd ur vägen. Även om han var något irriterad över hur Verrat skött det hela... Men det viktigaste var att nu kunde inget stoppa hans planer att sätta sig själv på en större maktposition, och han skulle börja med att tala om för Verrat precis hur han ville att allt skulle fungera hädanefter. Dessvärre var Verrat inte alls med på Kapten Sean Renards noter, och de gjorde därför lyckan kort för honom.

Paddington var svart får

DagDL fredag klockan 22.00!

jobbar ikväll så nån annan får fixa röstlistor :)
Men hur prioriterar du?! :eek: :eek: ;)

Haha, bra jobbat ulvar. :up: Men det betyder att min magkänsla kring paddington varit helt fel, måste kolla upp röstlistorna och se om jag blir klokare.

Alltså, här kikar man in för att se så man säkert blivit käk och så har ulvuslingarna valt nån annan igen! Jag skrev ju redan när jag anmälde mig att jag ville bli käk innan fredag. :mad: Jag tror ulvarna är ONDA. :idea::banghead: Rätt åt dem att lyckas käka fåret då. :meh:
Jag lovar att kika in igen i eftermiddag och åtminstone lägga en röst, men förvänta er inga stordåd vad gäller teoriande för det hinner jag inte idag.

Och bara för det lyckas jag inte släppa leken fast jag borde, jag kom på att Paddington skrivit om antalet ulvar, att det borde vara två kvar:
Eftersom det är 8 namngivna roller och 9 deltagare kvar så är det endera en bybo och två ulvar eller tvärtom som är kvar. Själv tippar jag på en bybo och två ulvar eftersom jag tycker balansen hade blivit lite skev med bara tre ulvar från början, speciellt som vinstvillkoret ser ut som det gör.
Skulle det kunna vara en vinkning till lyan, "Hallå, jag vet hur många ni är", och då alltså bekräfta att det finns två ulvar kvar?

DL 1 Kl 21:30

21:38 Paddington röstar på bollen__ (inkom för sent)
Mistimed ulv
LenaH bybo

Ett spöke väcks - dvs mao är det LenaH som är spöket då hon är den enda goda som dött hittills

Röstlista dagDL2 22:00

19:18 Bsf röstar på quarter4ever
19:37 Hedinn röstar på Snurrfian
20:11 Habina röstar på Derring_Do
20:17 Ileo röstar på cirkus
21:00 bollen__ röstar på quarter4ever
21:38 quarter4ever röstar på blacksmithfarm
21:55 Snurrfian röstar på Ileo
21:56 Derring_Do röstar på Habina
21:57 Artline röstar på blacksmithfarm
21:58 Cirkus röstar på blacksmithfarm
21:58 Niyama röstar på blacksmithfarm
21:58 Paddington röstar på blacksmithfarm

Bsf ulv

Ileo siarlärling

Röstlista DL3 21:45

20:03 Habina röstar på cirkus
21:15 cirkus röstar på Niyama
21:15 Niyama röstar på cirkus
21:30 Derring_Do röstar på Snurrfian
21:42 Snurrfian röstar på Niyama
21:43 quarter4ever röstar på Habina
21:43 Hedinn röstar på Niyama
21:44 bollen__ röstar på quarter4ever
21:45 Artline röstar på Habina
21:45 Paddington röstar på cirkus

Niyama drake

Tror jag lyckats färga alla Paddis ljusröda (för att markera att hon inte satt i lyan). Fåret röstade alltså på en ulv i DL2, så frågan är ju om en ulv hade gjort det innan också? Med tanke på rösten på cirkus i DL3 så borde det inte vara cirkus, utan då återstår i så fall Quarter4ever och Artline som möjliga onda där.

Frågan är ju vad som gjorde att lyan inte trodde att Paddi var fåret? Hon var väl visserligen minimalt misstänkt, snarare halvt godförklarad av många, så det skulle ju kunna vara så enkelt. Eller så kan man utläsa något i hennes röstning/teorier som gör att lyan inte trodde på henne som deras kollega.

Och medan jag skriver detta kommer jag även på ännu ett scenario, med tjuven kvar i leken så skulle ju käket kunna vara snott och lyan kanske visst hade fattat att Paddi var fåret?

Oavsett om lyan fattat eller inte måste ju Paddi försökt kommunicera på nåt sätt, så det borde ju gå att hitta nåt i hennes inlägg. Tur att jag inte har alltför mycket inplanerat idag. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar