Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår fortfarande inte varför du tycker det kändes som hon valde Cirkus framför dig. Hon var den enda med två röster. Då borde egentligen frågan vara varför du och inte någon annan av de med en röst?
Det är nog mer rätt att tänka så, jag ser det från mitt håll att hon valde mig framför cirkus. Men du har ju rätt i att tänka bredare å varför inte någon av övriga med en röst.

Cirkus var ju inte uppe för lottning i det läget? Min röst kom ju efter Mistimeds ändring, så lyan kunde ju omöjligt veta att det skulle komma en till röst på cirkus. Eller förutsätter du att jag sitter i lyan?
jag förutsätter inget (se mitt svar till artline oxå)
Men nu när vi har facit på både Bsf och Mistimed så börjar jag undra - men jag ska kanske kolla mer på vem/vilka hon inte valde ändra till än den hon ändra ifrån.

Det är nog mer rätt att tänka så, jag ser det från mitt håll att hon valde mig framför cirkus. Men du har ju rätt i att tänka bredare å varför inte någon av övriga med en röst.
Jo jag förstår att du tänker så ur ditt perspektiv eftersom det var du som fick rösten, men det var ju förmoldigen flera goda som hade en röst så det kanske "bara blev"?!

jag har nattningen av hästarna och det gör att jag måste lägga min röst nu.

cirkus röstar på Niyama

redan igår tyckte jag att hon var ovanligt oskärpt för att vara hon, hon anser att jag förvrängt hennes ord när det gäller käkvalet av LenaH, just när hon börjar prata om att förvränga ord så reagerar jag ännu mer. Vi redde lite i det och det jag egentligen reagerade på var att hon inte alls tog ställning runt käkvalet av LenaH och huruvida Q var trolig ulvkandidat eller inte. Idag så frågade jag henne om vad hon trodde om Q, hon svarade att idag så tror hon att Q lutar på goda sidan, med avseende på bsf lynchen, men inget svar om vad hon trodde innan den. Hon håller korten hårt. Sen idag så har hon en teori om att jag är en icke-siad ulv och att det förstärks av käkvalet - jag fattar inte hur hon får ihop den (särskilt i ljuset av diskussionen om förra käkvalet som hon trodde mer på som random nån som varit kvar länge innan).

För övrigt så tror jag att bollen kanske trots allt är den som vinkat till lyan genom sin andraröst på q - det förstärks av att hon verkar tillhöra skaran som vill misskreditera mig, hennes task är ju att hjälpa lyan (och att inte bli käkad - men det är ju inte någon rocket science att de har henne som möjlig ond utanför lyan - därför vågar jag tänka så nu)

Jag behöver laga mat och blir helt stressad om det kommer massa inlägg jag måste ta ställning till samtidigt som jag lagar mat och dessutom få iväg en röst i tid. Vad jag kommit fram till:

Paddington - lutar åt god pga två röster från ulvar dag 1. Misti ändrar dock till Paddi och det kan vara för att om ändå en ulv åker så är det bäst att den som blir kvar får alibi. Tycker hon känns något godare i sina teorier idag än igår.

Q - lutar också åt god, främst för att hon drog igång röstningen mot BSF.

bollen - även hon lutar mot god, pga andrarösten på Misti dag 1.

Snurrfian - jag noterade inlägget som skulle kunna vara en vink till lyan, som att "ops jag råkade bara rösta på en ulv". Men Snurris kan ju skriva sånt som god så det kunde vara helt oskyldigt. Men jag misstänker cirkus och det känns som att hon kommer in och försvarar cirkus lite och tar upp misstankar mot mig som inte stämmer med vad jag skrivit + ett inlägg där hon resonerar om att Paddi kan vara ond trots allt typ. Ja, jag håller visserligen med om att Paddi kan det men sammantaget känns Snurris hal faktiskt. Som att hon vill vända blickarna bort från onda. Dag 1 röstade cirkus på Ileo och dag 2 röstade Snurris på Ileo... Jag vet inte, men jag tycker det här känns skumt och jag funderar på om Snurris faktiskt är får och cirkus ulv.

Cirkus - jag tycker hon överreagerade igår på Ileos inlägg, jag såg det inte alls som "typiskt siarinlägg" så det får mig att tro att cirkus är ulv för då brukar man bli känsligare för sånt. Och att hon tog upp det för att förekomma. Sen det igår kväll när det kändes som att hon försökte förvränga vad jag hade skrivit, det känns mer som en ond cirkus.

Niyama röstar på cirkus

jag har nattningen av hästarna och det gör att jag måste lägga min röst nu.

cirkus röstar på Niyama

redan igår tyckte jag att hon var ovanligt oskärpt för att vara hon, hon anser att jag förvrängt hennes ord när det gäller käkvalet av LenaH, just när hon börjar prata om att förvränga ord så reagerar jag ännu mer. Vi redde lite i det och det jag egentligen reagerade på var att hon inte alls tog ställning runt käkvalet av LenaH och huruvida Q var trolig ulvkandidat eller inte. Idag så frågade jag henne om vad hon trodde om Q, hon svarade att idag så tror hon att Q lutar på goda sidan, med avseende på bsf lynchen, men inget svar om vad hon trodde innan den. Hon håller korten hårt. Sen idag så har hon en teori om att jag är en icke-siad ulv och att det förstärks av käkvalet - jag fattar inte hur hon får ihop den (särskilt i ljuset av diskussionen om förra käkvalet som hon trodde mer på som random nån som varit kvar länge innan).

För övrigt så tror jag att bollen kanske trots allt är den som vinkat till lyan genom sin andraröst på q - det förstärks av att hon verkar tillhöra skaran som vill misskreditera mig, hennes task är ju att hjälpa lyan (och att inte bli käkad - men det är ju inte någon rocket science att de har henne som möjlig ond utanför lyan - därför vågar jag tänka så nu)
Misskreditera dig? VAR? Nu har du allt läst tokigt, jag har definitivt inte försökt att misstänkliggöra dig på något sätt.

Idag så frågade jag henne om vad hon trodde om Q, hon svarade att idag så tror hon att Q lutar på goda sidan, med avseende på bsf lynchen, men inget svar om vad hon trodde innan den.
Men alltså jag trodde typ ingenting. Jag var för slut i skallen och det var för många deltagare. Hon var neutral (inte rollen) för mig, hade dock inte sett något skumt.

För övrigt så hann jag aldrig längre än sida 15 i min genomläsning av leken, sedan kom det en häst med ont i tassen imellan och nu sitter jag och smyger med mobilen på ett födelsedagsfirande, så det kommer inte komma så mycket mer kloka tankar från mig ikväll, även om jag ska försöka titta in lite då och då. Ska försöka sammanfatta de tankar jag ändå har:
bollen__ har jag baserat på hennes röstning som troligen inte ulv men möjligt svart får
quarter4ever tror jag utifrån hennes och Bsfs röster på varandra nog inte är i lyan
cirkus uppfattade jag som ganska drivande mot Bsf igår vilket jag tycker talar till hennes fördel. Sen tycker jag att hon kanske överreagerat lite på Ileos inlägg, men det är ju lätt hänt att man reagerar annorlunda när det handlar om en själv.
Snurrfian vet jag inte vad jag tror om, tyckte hon skrev något jag reagerade på igår, nu verkar det komma misstankarna lite åt alla möjliga håll.
Artline la andrarösten på Bsf, i övrigt känns hon typ anonym?
Hedinn och Niyama verkar så där vettiga som de alltid gör
Paddington var misstänksam mot Bsf och stod fast vid det, vilket tillsammans med Mistimeds röst talar till hennes fördel
Habina känns snäll, men vad skulle det säga om hennes roll...

Rätt intressant att hon idag kopplar mig till käket, men igår när jag hade samma fundering om att Q inte borde vara ulv just pga käket så negligerade hon den tanken utan tänkte att det inte hade någon bäring utan käkvalet var mer random. Om jag nu vore ulv och siad så hade jag gärna käkat siaren, men det är ju lite festligt att Niyama inte tror att jag är siad men ändå så förstärker valet av käk hennes tanke.

Det är ju vanligare att käket natt ett är mer slumpmässigt och att det finns mer av en tanke bakom käket natt två. Sen tror jag att det visst kan finnas tankar bakom käket natt ett men jag kunde inte se att Q inte borde vara ulv just pga käket.

Om du är ulv kan du ju trott att du var siad även om inte jag tror det, så jag vet inte vad det festliga med det är.

Och tydligen tog det mig typ en timme att skriva ett inlägg, så det är nog säkrast att jag röstar bums.
Derring-do röstar på Snurrfian
För att jag reagerade på henne igår, och idag tycker jag mest hon strösslat misstankar åt alla möjliga håll

Mötet äntligen över! och här kommer lite tankar från mig efter att ha läst igenom leken och funderat lite
Jag undrar lite över hedinn , jag får lite en får-känsla över hennes spel faktiskt när man ser till hur rösterna lagts och på vilka
Mistimed kan mycket väl vara den första ulven som röstade och hon röstade på cirkus vilket ju också hedinn gjorde sedan - iofs så visste väl inte fåret vilka som var i lyan under första DL utan först efteråt så det kan vara en slump bara att rösten hamnade på cirkus - men det som i vart fall blir intressant är
rösten Hedinn la på på snurrfian i DL2 som var den första att rösta på Mistimed i DL1- hm det känns som ett rätt mycket vinkande av ett får väl? Eller är det bara jag som ser det så?:idea:

Jag tycker inte heller att man ska godförklara de som röstade på BSF igår efter att jag la min röst på BSF- kan mycket väl finnas en ulv bland rösterna där

Jag funderar på om Ileos röst på cirkus helt enkelt kom sig av att hon upplevde att cirkus verkade vilja göra anspråk på att verka vara siarlärlingen? Jag måste ju tillstå att jag kände mig rätt övertygad om att cirkus hade siat mig igår då hon verkade så inne på att jag var god och, som jag upplevde det faktiskt försvarade mig i debatten igår. Jag finner det inte alls omöjligt att det var det som gjorde att rösten kom att hamna på cirkus för Ileo och att hon kanske hade det svårt att formulera att det var just därför- hon kunde ju inte gärna skriva - "eftersom jag är siarlärlingen så misstänker jag att cirkus är ond som försöker låtsas ha den rollen..."
Jag känner trots detta inga större misstankar mot cirkus att vara ulv , hon skulle kunna vara Diana - och i så fall spelar hon nog solo skulle jag tro:D. eller så är hon god . Men inget jag känner mig säker på alls utan bara hur jag funderar :)

Jag funderar ganska mycket på Habina som inte röstade vare sig på mig eller BSF igår utan på Derring-Do som jag själv inte alls har som misstänkt för att vara ond så här långt , jag tycker att hon resonerar vettigt i mycket och jag håller med om mycket som hon skriver , jag tycker även att habina funderar i lite konstiga banor ibland- och jag tycker hon känns svår att greppa - har frågetecken på henne och ligger på min obslista

Jag funderar även på niyama som jag inte riktigt får grepp om heller . likadant gäller för snurrfian och Paddington till viss del .av dessa är det dock en del som talar för att paddington skulle kunna vara god- ffa för att Mistimed ändrade röst till henne i DL1
Postar detta så det hinner in innan min röst

Röstlista DL3 21:45

20:03 Habina röstar på cirkus
21:15 cirkus röstar på Niyama
21:15 Niyama röstar på cirkus
21:30 Derring_Do röstar på Snurrfian

cirkus 2
Niyama 1
Snurrfian 1

:D

Kvar att rösta:
3. bollen__
4. quarter4ever
8. Snurrfian
9. Artline
10. Hedinn
13. Paddington

fortsätter mina tankar
bollen__ skulle även hon kunna vara fåret , mest för att hon följde BSFs röst på mig igår så även hon är ett frågetecken för mig . Men samtidigt får jag inte direkt några ondvibbar av henne egentligen
Och hursom helst så är det inte viktigt att få ut fåret utan det är ulvarna vi ska ta ut för att vinna

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar