Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
En till sak som gör att jag tror att bollen__ blev siad är att Ileo röstade på henne i dl1. Så brukar jag göra när jag är siare, fast då förstås som en signal till spionen... :crazy:

Jag håller med om att cirkus betett sig lite knepigt, jag uppfattade inte ileos röst som en siarröst, men tänkte bara att cirkus var lite överkänslig. Däremot inlägget direkt efter dl känns knepigt, finns det en roll som vill bli lynchad? :confused:

Habina verkar mest fundera på de som inte är så aktiva men själv verkar hon inte heller vilja göra så mycket arbete för att leta rätt på några ulvar. Men jag vet inte om det säger så mycket om hennes roll, det finns ju flera i leken som vill hålla en låg profil av olika anledningar.
Artline reagerar jag inte på något hon skriver, men samtidigt vet jag att jag sällan gör det numera, från att ständigt krocka tidigare med våra tankar, men det säger inte något om hennes roll.

Jag tycker att jag funderar ovanligt mkt för att vara mig. :p Men du har helt rätt, det gör jag oavsett roll.

Har väl iaf teoriat om 4-5 st idag. Även om jag mest verkar hitta goda. :arghh:

En till sak som gör att jag tror att bollen__ blev siad är att Ileo röstade på henne i dl1. Så brukar jag göra när jag är siare, fast då förstås som en signal till spionen... :crazy:
Fast nu finns det ju ingen spion. Jag brukar tvärtom helst undvika det för det är lättare för ulvarna att upptäcka en då.

Men jag har svårt att tänka mig Cirkus som ond, jag förstår inte varför hon annars skulle vinna på att försvara Q som hon gjort. Om Cirkus tyckte Ileos röstinlägg mot henne kändes som ett siarinlägg så är det väl inte så konstigt att Cirkus reagerade när hon fått veta Ileos roll?

Under förutsättning att ulvarna får spioninfo då? Svårt att säga hur ileo tänkte...
Nej, om jag t.ex. röstar på Mammas och sen siar henne och sen dag två håller henne som ond/god är det lättare att hitta den sian eftersom jag röstade på henne. Ulvarna håller ju såklart ögonen öppna efter siare.

(Nu blev det mer allmänt igen, syftet var att visa att det du gärna gör försöker jag undvika så det är svårt att veta hur Ileo resonerar.)

Under förutsättning att ulvarna får spioninfo då? Svårt att säga hur ileo tänkte...
men är inte enda spioninfon i denna lek vilken sida Diana valt att spela för?

för övrigt kan jag göra något liknande när jag är typ jägare - då kan jag lägga en udda röst i DL1 för att sedan jaga samma person för att skicka meddelande till spionen. Däremot brukar jag inte göra det om det finns ngn risk att spioninfo hamnar på onda sidan men inte när jag är siare, pga den anledning som @Niyama skriver.

Men ärsch, jag tror att vi kan konstatera att hon inte siade någon ond - att spekulera i hur hon tänkt och hur andra brukar tänka när de spelar hjälper oss väl inte att hitta ulvar? Det blir bara tusen inlägg att behöva läsa...

nu kör jag uteslutningsmetoden. Har djävulsk huvudvärk och kan inte tänka.

1. Derring-do. Nämnt henne innan, resonerar vettigt. Oklar status.
2. Mistimed. Ulv.
3. bollen__. Tror jag att ileo siat som god, baserat på mina tankar i #439.
4. quarter4ever. Svår att få grepp om i denna lek.
5. LenaH. Bybo.
6. cirkus. Tycker hon reagerade konstigt på ileos tankar, som en utpekad ulv?
7. Blacksmithfarm. Ulv.
8. Snurrfian. Nä, inget jag kan sätta fingret på.
9. Artline. Samma här, helt blankt.
10. Hedinn. Jag tycker att hon resonerat vettigt, men det tycker jag hon gör oavsett roll så länge hon inte blir delfin.
11. Niyama. Vet inte alls.
12. Ileo. Siarlärling.
13. Paddington. Ev har ileo siat henne som god, se de diskussioner jag haft med artline bla #441. Känns lite konstigt om två ulvar röstat på henne i dl1 och hon också skulle vara ulv.
14. Habina. Bäst av alla.

Så alltså borde Q, cirkus, snurrfian, Artline och Niyama kunna vara ulv. Med viss osäkerhet kring Hedinn också.

Sen finns ju även en fårulv och Diana att oroa sig för. Trösten är att åtminstone någon av ovanstående bör vara god.

Det får bli allt för mig idag, behöver vila nu.

Visst i f*n. Rösta...,

Habina röstar på cirkus då jag tycker att hennes beteende kring ileos röst och död luktar desperat ulv (ensam kvar i lyan?) som känner sig påkommen.

Nej, om jag t.ex. röstar på Mammas och sen siar henne och sen dag två håller henne som ond/god är det lättare att hitta den sian eftersom jag röstade på henne. Ulvarna håller ju såklart ögonen öppna efter siare.

(Nu blev det mer allmänt igen, syftet var att visa att det du gärna gör försöker jag undvika så det är svårt att veta hur Ileo resonerar.)

Så smart är inte jag. :o

Men jag har svårt att tänka mig Cirkus som ond, jag förstår inte varför hon annars skulle vinna på att försvara Q som hon gjort. Om Cirkus tyckte Ileos röstinlägg mot henne kändes som ett siarinlägg så är det väl inte så konstigt att Cirkus reagerade när hon fått veta Ileos roll?
det känns som något jag har missat, men har Cirkus försvarat Q? På vilket sätt?

Personligen har jag inga problem att försvara folk (oavsett min eller deras sidtillhörighet) om det är någon teori som jag inte instämmer i. Om man inte skulle göra det så skulle det väl vara väldigt lätt för alla goda att hitta de onda tänker jag....

men är inte enda spioninfon i denna lek vilken sida Diana valt att spela för?

för övrigt kan jag göra något liknande när jag är typ jägare - då kan jag lägga en udda röst i DL1 för att sedan jaga samma person för att skicka meddelande till spionen. Däremot brukar jag inte göra det om det finns ngn risk att spioninfo hamnar på onda sidan men inte när jag är siare, pga den anledning som @Niyama skriver.

Jo, vi hamnade på ett sidospår. Sorry! :p

det känns som något jag har missat, men har Cirkus försvarat Q? På vilket sätt?

Personligen har jag inga problem att försvara folk (oavsett min eller deras sidtillhörighet) om det är någon teori som jag inte instämmer i. Om man inte skulle göra det så skulle det väl vara väldigt lätt för alla goda att hitta de onda tänker jag....
Jag upplevde det igår. Men då trodde jag att vi hade spion med i leken och att Cirkus visste någon om Q.

Men ärsch, jag tror att vi kan konstatera att hon inte siade någon ond - att spekulera i hur hon tänkt och hur andra brukar tänka när de spelar hjälper oss väl inte att hitta ulvar? Det blir bara tusen inlägg att behöva läsa...
Fast nu var ju det som invändning mot argument att en god siats i denna leken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar