Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är inte så mycket klokare än Habina.

Bollen__ : Hon kan ha alibiröstat på misti i första DL. Men hon är ändå ingen jag tror så jätte mycket på som ulv.
Q: Visst hon och bsf låtsas misstänka varandra igår men det kändes inte så på Q röstinlägg så jag tror inte de är i lyan ihop.
Cirkus: Jag fick känslan igår att hon visste att Q var god. Nu visste inte Cirkus det men jag undrar om jag verkligen hade känt så om Cirkus vore ond. Varför skulle hon tjäna på genom att vara på Q sida?
Niyama: Jag tror nog fortfarande att hon kan vara god eftersom hon i början av leken tog för givet att ulvarna kände till varandra. Men visst kan hon luras.
Paddington: Jag känner mig väldigt tveksamt till om hon är ulv pågrund av första lynchen.
Hedinn: Hon tänkte ungefär som bsf igår men ändå inte. Det de hade gemensamt var att de funderade på vinkningar. Något jag ofta tycker ulvar teoriar om. Men tveksamt om två ulvar hade gjort det i rad + att även goda kan göra så.

DD, Snurrfian, Habina har jag inget speciell tanke på om just nu.

Men ärsch, jag tror att vi kan konstatera att hon inte siade någon ond - att spekulera i hur hon tänkt och hur andra brukar tänka när de spelar hjälper oss väl inte att hitta ulvar? Det blir bara tusen inlägg att behöva läsa...
inser att du har både lite rätt å lite fel i detta ;)
Rätt i att jag helt missat att gå tillbaka och läsa igenom både Bsfs teorier (och Mistimeds) för att leta ev spår, eftersom mycket fokus varit kring ett ev siande. Men samtidigt utifrån diskussionerna tycker jag det är bra att se vad andra tror och det ger en möjlighet att bilda mig en uppfattning om alla (för rent krasst så har det inte hänt så mycket annat samt att det inte finns ngn information i omlopp heller)

Sedan tycker jag faktiskt att det bidrar en del att läsa ex hur Niyama resonerar - det ger mig faktiskt en förståelse för att alla kanske inte tänker som jag själv å vidgar mitt sätt att försöka läsa den information som kommer fram i leken/framtida lekar. Så jag hoppas att några tycker det är intressant att läsa hur jag brukar resonera oxå.

Jag fattar att vissa tycker min reaktion var skum, men ärligt talat blev jag jättestörd över röstinlägget igår från Ileo och ännu mer besvärad idag när det visar sig att hon var siarlärling.

Menar du att du vill godförklara alla som röstade på BSF igår? Det känns ju en aning naivt, jag tror att det kan ha smugit med sig en ulv eller två bland rösterna på BSF, men däremot vilka, det vet jag faktiskt inte.
Nä, jag menar inte att godförklara någon, men jag tycker ändå det är ett möjligt tecken på godhet att rösta ut en ulv, iallafall de avgörande rösterna, även om det inte är säkert.
Håller med. 5/12 röster hamnade ju på BSF, övriga 7 så vet vi att en var god och en ond. Det borde väl statistiskt sett finnas någon ulv med i rösterna på bsf då.
Fast med tanke på att det rimligtvis finns en eller max två ulvar kvar så tror jag det är svårt att säga något om hur den/de fördelat sin/a röst/er rent statistiskt.

Sedan om jag går tillbaka till röstningen DL1 och det nu visat sig vara två ulvar som röstade på mig så går jag tillbaka till den fundering jag hade igår - varför tyckte lyan det var bättre att jag var uppe för lottning än Cirkus?

Fast hur skulle lyan kunnat tycka något om det?

Hedinns röst kom ju efteråt så när Misti ändrade rösten var det från en med 1 röst till en med 1 röst. Hon kunde väl inte vetat att Hedinn skulle röstat på mig också?

Hedinns röst kom ju efteråt så när Misti ändrade rösten var det från en med 1 röst till en med 1 röst. Hon kunde väl inte vetat att Hedinn skulle röstat på mig också?
Om Hedinn är ulv hade väl Misti kunnat veta det. Om Hedinn är god så nä.

Jag reagerade inte på Cirkus svar igår, jag tyckte Ileo var skummare. Men när jag läste Cirkus inlägg efter uppdatering känns det lite som "bäst att förekomma än förekommas" men det kan ju vara för att jag inte såg något siar-aktigt över Ileos inlägg från början och då undrar jag varför Cirkus tycker att det var siaraktigt.

Sedan om jag går tillbaka till röstningen DL1 och det nu visat sig vara två ulvar som röstade på mig så går jag tillbaka till den fundering jag hade igår - varför tyckte lyan det var bättre att jag var uppe för lottning än Cirkus?
Cirkus var ju inte uppe för lottning i det läget? Min röst kom ju efter Mistimeds ändring, så lyan kunde ju omöjligt veta att det skulle komma en till röst på cirkus. Eller förutsätter du att jag sitter i lyan?

Varför funderar du på varför lyan valde dig framför Cirkus? Tänker man på Mistimed så hade hon redan röstat på Cirkus och var den enda där innan hon ändrade röst.

DL 1 Kl 21:30
12:44 Niyama röstar på Hedinn
14:37 Snurrfian röstar på Mistimed

(19:48 Mistimed röstar på cirkus)
20:06 Blacksmithfarm röstar på Paddington
20:14 Ileo röstar på bollen__
20:31 bollen__ röstar på Mistimed
20:46 Derring-Do röstar på Blacksmithfarm
20:56 Habina röstar på LenaH
21:15 Artline röstar på Derring-Do

(21:16 Paddington röstar på Mirtai)
21:19 cirkus röstar på Ileo
21:23 LenaH röstar på Habina
21:29 Mistimed ändrar röst till Paddington
21:29 quarter4ever röstar på LenaH
21:29 Hedinn röstar på cirkus

Då är väl frågan varför dig och inte någon annan av dem som hade en röst? Det har väl inget med Cirkus att göra?

att @Niyama verkar vilka övertyga oss om att Cirkus antagligen är siad ond, det talar för mig mer för Niyama skulle kunna vara ulv än cirkus.

Nej jag uppfattar det som att hon inte vill övertyga om att jag är siad ond - utan icke siad ulv.

Tyvärr så har man ju bara ett facit och jag ångrar att jag reagerade så kraftigt både igår och idag - men om jag tittar på Ileos röstinlägg utifrån så nog fan ser det ut som en siad ulv - jämfört med det tama inlägg som hon la dagen innan.Hade jag varit ulv hade jag nog lagt mig rätt platt och hoppats på att det skulle försvinna i sedimenten, nu blev jag förbannad och ja, kanske överreagerade, men att jag överreagerade beror INTE på att jag är ulv. Det är rätt intressant att ingen annan tycks se det jag ser, men jag kanske överreagerar just för att det är jag.

Nä, jag menar inte att godförklara någon, men jag tycker ändå det är ett möjligt tecken på godhet att rösta ut en ulv, iallafall de avgörande rösterna, även om det inte är säkert.
Fast om man tittar på på tiderna folk röstade:
Röstlista dagDL2 22:00

19:18 Bsf röstar på quarter4ever
19:37 Hedinn röstar på Snurrfian
20:11 Habina röstar på Derring_Do
20:17 Ileo röstar på cirkus
21:00 bollen__ röstar på quarter4ever
21:38 quarter4ever röstar på blacksmithfarm
21:55 Snurrfian röstar på Ileo
21:56 Derring_Do röstar på Habina
21:57 Artline röstar på blacksmithfarm
21:58 Cirkus röstar på blacksmithfarm
21:58 Niyama röstar på blacksmithfarm
21:58 Paddington röstar på blacksmithfarm

Så röstade Q "tidigt" men sen kommer alla rösterna på BSF 3 och 2 min innan dl, vem tänker du då skulle lägga den avgörande rösten?

Ja och då hade det väl varit knepigt av Hedinn (om hon är ulv alltså) att lägga just den rösten på mig? Då hade ju inte Misti behövt ändra sin röst alls
jag tror nog att de hade kunnat synkronisera något bättre än så. Så nej, jag tror inte alls på Hedinn som ulv (om hon inte lurar mig igen den jäkeln)

Nej jag uppfattar det som att hon inte vill övertyga om att jag är siad ond - utan icke siad ulv.

Tyvärr så har man ju bara ett facit och jag ångrar att jag reagerade så kraftigt både igår och idag - men om jag tittar på Ileos röstinlägg utifrån så nog fan ser det ut som en siad ulv - jämfört med det tama inlägg som hon la dagen innan.Hade jag varit ulv hade jag nog lagt mig rätt platt och hoppats på att det skulle försvinna i sedimenten, nu blev jag förbannad och ja, kanske överreagerade, men att jag överreagerade beror INTE på att jag är ulv. Det är rätt intressant att ingen annan tycks se det jag ser, men jag kanske överreagerar just för att det är jag.
Inte för att det 'är någon tröst men jag har inte läst hennes inlägg som att du skulle vara siad ulv trots att du påpekat det :p

det känns som något jag har missat, men har Cirkus försvarat Q? På vilket sätt?

Till viss del har jag försvarat henne - jag har haft svårt att se henne i lyan faktiskt. Jag funderade på om käkvalet av LenaH hade varit det vettigaste om Q var ulv - blickarna riktas ju väldigt ofta på de som man vet har röstat på en god.

Ja och då hade det väl varit knepigt av Hedinn (om hon är ulv alltså) att lägga just den rösten på mig? Då hade ju inte Misti behövt ändra sin röst alls
jag tror nog att de hade kunnat synkronisera något bättre än så. Så nej, jag tror inte alls på Hedinn som ulv (om hon inte lurar mig igen den jäkeln)
Håller med dig. Med reservation att hon är en jäkel på att luras så nä jag tror inte heller på henne som ulv.

Dl1
12:44 Niyama röstar på Hedinn
14:37 Snurrfian röstar på Mistimed
---------------
ca 17.50 berättar LL att lyan vet om varandra
(19:48 Mistimed röstar på cirkus)
20:06 Blacksmithfarm röstar på Paddington
20:14 Ileo röstar på bollen__
20:31 bollen__ röstar på Mistimed
20:46 Derring-Do röstar på Blacksmithfarm
20:56 Habina röstar på LenaH
21:15 Artline röstar på Derring-Do
(21:16 Paddington röstar på Mirtai)
21:19 cirkus röstar på Ileo
21:23 LenaH röstar på Habina
21:29 Mistimed ändrar röst till Paddington
21:29 quarter4ever röstar på LenaH
21:29 Hedinn röstar på cirkus

jag utgår ifrån ovan:
Mistimed har en röst emot sig innan LL berättat för lyan vilka som ingår
Efter att LL meddelat lyan så röstar Mistimed på Cirkus
och sedan lägger Bsf en röst på mig

Vilket ger
Mistimed 1
Cirkus 1
Paddington 1

Sedan trillar det in ytterligare en röst på Mistimed
Så det blir Mistimed 2 och en röst på flera personer

Varför väljer sedan Mistimed att ändra sin röst från Cirkus till mig så det blir
Mistimed 2
Paddington 2

Visst det kan vara ett sätt att försöka rädda sig själv å hon kan inte veta hur de kvarvarandes röster ska hamna om inte ngn/bägge av dem är i lyan.

Men eftersom vi nu vet att det var två ulvar som röstade på mig så tycker jag det ser väldigt skumt ut. och jag tycker det ser ut som att hon valde från Cirkus till mig.

Misti ändrade röst samma minut som Hedinn röstade. Så den anledningen gör inte så jag tror att de inte är ulvar ihop.

.

Men eftersom vi nu vet att det var två ulvar som röstade på mig så tycker jag det ser väldigt skumt ut. och jag tycker det ser ut som att hon valde från Cirkus till mig.

Jag förstår fortfarande inte varför du tycker det kändes som hon valde Cirkus framför dig. Hon var den enda med två röster. Då borde egentligen frågan vara varför du och inte någon annan av de med en röst?

Inte för att det 'är någon tröst men jag har inte läst hennes inlägg som att du skulle vara siad ulv trots att du påpekat det :p

Jag menar detta inlägg av Niyama och jag menar INTE att hon ser mig som siad ulv.
Jag reagerade redan igår när cirkus tog upp det, för jag tyckte inte alls det var SÅ tydligt att det såg ut som ett siarinlägg. Känns som att cirkus ville förekomma eventuella misstankar, och ulvar har ju ofta siarnoja så hon kanske överreagerade en aning på det inlägget. Att sen Ileo blev käkad förstärker min misstanke om att cirkus kanske ÄR ulv - dock inte siad sådan.

Rätt intressant att hon idag kopplar mig till käket, men igår när jag hade samma fundering om att Q inte borde vara ulv just pga käket så negligerade hon den tanken utan tänkte att det inte hade någon bäring utan käkvalet var mer random. Om jag nu vore ulv och siad så hade jag gärna käkat siaren, men det är ju lite festligt att Niyama inte tror att jag är siad men ändå så förstärker valet av käk hennes tanke. Jag fattar faktiskt inte hur hon tänker här. Eller jo, jag tror att hon är ulv som försöker få ut mig och dessutom så tror jag att ulvarna visst fattade att Ileo var siare och därför så valde de henne

Jag har en mindre lustig känsla idag av att det är några som går efter mig och sen är det några som väljer att ha ett mer brett synsätt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar