Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror inte heller att Ileo siade någon som ond isf hade hon nog inte varit så velig om hennes röst skulle ligga kvar, vilket gör mig lite fundersam över att Cirkus tar upp att nu tror väl alla att Ileo siat Cirkus som ond eftersom Ileo röstade där.

Jag tyckte Ileo var lite skum igår över hur hon uttryckte sig och att hon gärna ville veta hur vi andra röstade efter att hon lagt sin röst på Cirkus och jag skrev något liknande "hur vet hon att hon kan lita på någon annan" och jag tyckte hon skulle stå för sina egna tankar. Nu med facit i hand så kanske hon inte väntade in alla utan faktiskt bara en person och det var den personen hon siat god. Den personen visste hon ju att hon kunde lita på och att denne inte hade någon dold agenda.

Men som ni säger - det kan ju oxå vara så att hon siat LenaH och då var ju sian bortkastad tyvärr.

En annan möjlig tolkning är ju att "Jag känner mig tyvärr inte mycket klokare än igår. " betyder "Jag fick ingen info.", dvs. att hon siade LenaH. Det enda inlägg Ileo skrev mellan dagDL1 och nattDL var ju en misstanke mot Lena
det kan ju betyda det, men samtidigt så om hon siat något som god så kanske hon inte ville basunera ut "jag fick en snilleblixt i natt att Y måste vara god" utan därför skrev hon att hon inte blivit så mycket klokare.

Jag tror inte heller att Ileo siade någon som ond isf hade hon nog inte varit så velig om hennes röst skulle ligga kvar, vilket gör mig lite fundersam över att Cirkus tar upp att nu tror väl alla att Ileo siat Cirkus som ond eftersom Ileo röstade där.

Jag tyckte Ileo var lite skum igår över hur hon uttryckte sig och att hon gärna ville veta hur vi andra röstade efter att hon lagt sin röst på Cirkus och jag skrev något liknande "hur vet hon att hon kan lita på någon annan" och jag tyckte hon skulle stå för sina egna tankar. Nu med facit i hand så kanske hon inte väntade in alla utan faktiskt bara en person och det var den personen hon siat god. Den personen visste hon ju att hon kunde lita på och att denne inte hade någon dold agenda.

Men som ni säger - det kan ju oxå vara så att hon siat LenaH och då var ju sian bortkastad tyvärr.
Fast det är väl inte jättekonstigt att cirkus skriver så nu, eftersom hon reagerade över det när Ileo röstade igår? Eller menar du att den reaktionen då var skum också?

Ok, nu gör jag ett försök att spalta upp alla deltagare och lite tankar kring dem.

1. Derring-do.
2. Mistimed. Ulv.
3. bollen__. Tror jag att ileo siat som god, baserat på mina tankar i #439.
4. quarter4ever
5. LenaH. Bybo.
6. cirkus
7. Blacksmithfarm. Ulv.
8. Snurrfian
9. Artline
10. Hedinn
11. Niyama
12. Ileo. Siarlärling.
13. Paddington. Ev har ileo siat henne som god, se de diskussioner jag haft med artline bla #441
14. Habina. Bäst av alla.

Jäkla möte att dra ut på tiden. ;) Får återkomma med den här ikväll, nu lämnar jag jobbdatorn. :p

Nästan lika informativ som ditt fantastiska inlägg i Downtown Abbey :angel:;)

(och för att ni inte ska missta att det inlägget hör till denna lek så lägger jag länken i "spoiler-varning"

Och även jag instämmer i kören att hon nog inte siat någon ond igår.
Antingen LenaH eller någon god tror jag på och att hon inte är säker om personen är god eller Diana.

I övrigt ska jag försöka läsa igenom leken igen :) Återkommer.

Jag tror inte att vi blir så mycket klokare på vem om någon Ileo siar, att cirkus pekar på att hon inte tror att det är hon som har blivit siade säger absolut ingenting om hennes roll, alla skulle reagera så, lite gör det mig fundersam att @Niyama verkar vilka övertyga oss om att Cirkus antagligen är siad ond, det talar för mig mer för Niyama skulle kunna vara ulv än cirkus.

Jag reagerade redan igår när cirkus tog upp det, för jag tyckte inte alls det var SÅ tydligt att det såg ut som ett siarinlägg. Känns som att cirkus ville förekomma eventuella misstankar, och ulvar har ju ofta siarnoja så hon kanske överreagerade en aning på det inlägget. Att sen Ileo blev käkad förstärker min misstanke om att cirkus kanske ÄR ulv - dock inte siad sådan.

Fast det är väl inte jättekonstigt att cirkus skriver så nu, eftersom hon reagerade över det när Ileo röstade igår? Eller menar du att den reaktionen då var skum också?
Jag reagerade inte på Cirkus svar igår, jag tyckte Ileo var skummare. Men när jag läste Cirkus inlägg efter uppdatering känns det lite som "bäst att förekomma än förekommas" men det kan ju vara för att jag inte såg något siar-aktigt över Ileos inlägg från början och då undrar jag varför Cirkus tycker att det var siaraktigt.

Sedan om jag går tillbaka till röstningen DL1 och det nu visat sig vara två ulvar som röstade på mig så går jag tillbaka till den fundering jag hade igår - varför tyckte lyan det var bättre att jag var uppe för lottning än Cirkus?

Jag tror inte att vi blir så mycket klokare på vem om någon Ileo siar, att cirkus pekar på att hon inte tror att det är hon som har blivit siade säger absolut ingenting om hennes roll, alla skulle reagera så, lite gör det mig fundersam att @Niyama verkar vilka övertyga oss om att Cirkus antagligen är siad ond, det talar för mig mer för Niyama skulle kunna vara ulv än cirkus.
Eeeh? Jag tror ju INTE att cirkus är siad ond? (Eller alltså inte siad alls.)

Eeeh? Jag tror ju INTE att cirkus är siad ond? (Eller alltså inte siad alls.)
Fast här drar du ändå fram ett scenario där hon skulle ha kunnat siat Cirkus ond och inte blivit trodd...
Jag tänkte att om hon siat cirkus kanske hon inte ville röja sig, dock brukar ju ulvarna ha siarnoja så risken är ju att hon röjde sig för ulvarna men goda inkl ängeln inte fattade nånting. Och sen att hon vacklade när hon blev ifrågasatt, det har ju hänt förr att oerfarna siare blir lynchade istället för trodda. Men det ovan citerade, känns tveksamt att uttrycka sig så om hon siat en ulv?

Sedan om jag går tillbaka till röstningen DL1 och det nu visat sig vara två ulvar som röstade på mig så går jag tillbaka till den fundering jag hade igår - varför tyckte lyan det var bättre att jag var uppe för lottning än Cirkus?
Det är absolut en intressant iakttagelse också, det talar åtminstone för mig för att du inte sitter i lyan, sen är frågan om det gör dig god.

Eftersom vinstvillkoren hänger på antal ulvar, inte totalt antal onda, så ser det bra ut för goda sidan. Därför håller jag det för otroligt att lyan skulle ha offrat Bsf för alibi, och eftersom det svarta fåret känner till lyan nu borde inte det heller velat ha ut Bsf. Sen kom ju rösterna på Bsf med mindre än två minuter mellan andra och femte rösten, så tveksamt om någon ond hunnit se att det var kört och slänga in en alibiröst, samtidigt som jag insett att man aldrig ska underskatta hur snabba rutinerade ulvspelare kan vara runt DL.
Artline och cirkus avgjorde iallafall mot Bsf vilket placerar dem på min lista för troliga icke-ulvar. Q och Bsfs röstande på varandra gör att jag nog vill ha med q också på den listan. Niyama och Paddington luta också över lite åt det hållet, men där kan jag ju inte vara helt hundra på att de inte hunnit se rösterna innan. Paddingtons aktier stärks iofs av Mistimeds röst DL 1 också.

Vad gäller bollen__ så tyder ju rösten på Mistimed DL 1 på att de inte sitter i lyan ihop, men eftersom fåret inte visste om ulvarna då betyder det ju inte nödvändigtvis att hon är god, och rösten på q skulle ju kunna vara som fåret väljer att följa en ulv i röstningen.

Min erfarenhet säger att ulvarna oftast kan se något som kört tidigare än goda gör, och mycket väl kan ha offrat en kollega utan att det kanske egentligen hade varit nödvändigt. Både onda och goda brukar ju dessutom kunna ana hur vissa röster kommer att läggas, baserat på tidigare teorier, så det är inget jag skulle vara så snabb på att utesluta.

Jag håller med Hedinn, det händer att lyan övertolkar och överanalyserar det som skrivs och därför drar felaktiga slutsatser. Så jag skulle vara förvånad om alla onda röstade tidigt och om det inte fanns åtminstone någon röst som var tänkt som alibi bland dem som röstade på Bsf.

Sedan håller jag med i dina tankar om Q, det känns lite vågat om hon var i lyan med Bsf, eftersom de röstade på varandra och utifrån Bsfs teoriande är jag ju inte förvånad att Qs röst hamnade där - det gjorde ju min oxå.

DL 1 Kl 21:30

12:44 Niyama röstar på Hedinn
14:37 Snurrfian röstar på Mistimed

(19:48 Mistimed röstar på cirkus)
20:06 Blacksmithfarm röstar på Paddington
20:14 Ileo röstar på bollen__
20:31 bollen__ röstar på Mistimed
20:46 Derring-Do röstar på Blacksmithfarm
20:56 Habina röstar på LenaH
21:15 Artline röstar på Derring-Do

(21:16 Paddington röstar på Mirtai)
21:19 cirkus röstar på Ileo
21:23 LenaH röstar på Habina
21:29 Mistimed ändrar röst till Paddington
21:29 quarter4ever röstar på LenaH
21:29 Hedinn röstar på cirkus

21:38 Paddington röstar på bollen__ (inkom för sent)
Mistimed ulv
LenaH bybo

Ett spöke väcks - dvs mao är det LenaH som är spöket då hon är den enda goda som dött hittills

Röstlista dagDL2 22:00

19:18 Bsf röstar på quarter4ever
19:37 Hedinn röstar på Snurrfian
20:11 Habina röstar på Derring_Do
20:17 Ileo röstar på cirkus
21:00 bollen__ röstar på quarter4ever
21:38 quarter4ever röstar på blacksmithfarm
21:55 Snurrfian röstar på Ileo
21:56 Derring_Do röstar på Habina
21:57 Artline röstar på blacksmithfarm
21:58 Cirkus röstar på blacksmithfarm
21:58 Niyama röstar på blacksmithfarm
21:58 Paddington röstar på blacksmithfarm

Jag insåg precis att jag ju inte alls kommer vara hemma ikväll som jag tänkt mig, så jag ska försöka gå igenom leken från början under dagen och få lite bättre grepp om den (om inte ulvarna har den goda smaken att käka mig redan nu). Tills vidare kan jag bjuda på lite spontana reflektioner om röstningarna:

Mattenörden i mig har kvicknat till så jag har börjat räkna roller. Eftersom leken inte slutat än så finns det bevisligen minst en ulv kvar, och eventuellt skulle det kunna finnas två. 3 ulvar kvar skulle innebära 6 orginalonda, vilket öppnat upp för möjlighet till likaläge (7-7) redan från början om ficktjuven valt onda sidan, och det håller jag ändå för otroligt. Med 11 spelare kvar får jag det då till 6 goda specialare + 1-2 bybor, svart får + 1-2 ulvar och en ficktjuv på okänd sida.
Eftersom vinstvillkoren hänger på antal ulvar, inte totalt antal onda, så ser det bra ut för goda sidan. Därför håller jag det för otroligt att lyan skulle ha offrat Bsf för alibi, och eftersom det svarta fåret känner till lyan nu borde inte det heller velat ha ut Bsf. Sen kom ju rösterna på Bsf med mindre än två minuter mellan andra och femte rösten, så tveksamt om någon ond hunnit se att det var kört och slänga in en alibiröst, samtidigt som jag insett att man aldrig ska underskatta hur snabba rutinerade ulvspelare kan vara runt DL.
Artline och cirkus avgjorde iallafall mot Bsf vilket placerar dem på min lista för troliga icke-ulvar. Q och Bsfs röstande på varandra gör att jag nog vill ha med q också på den listan. Niyama och Paddington luta också över lite åt det hållet, men där kan jag ju inte vara helt hundra på att de inte hunnit se rösterna innan. Paddingtons aktier stärks iofs av Mistimeds röst DL 1 också.

Vad gäller bollen__ så tyder ju rösten på Mistimed DL 1 på att de inte sitter i lyan ihop, men eftersom fåret inte visste om ulvarna då betyder det ju inte nödvändigtvis att hon är god, och rösten på q skulle ju kunna vara som fåret väljer att följa en ulv i röstningen.
Menar du att du vill godförklara alla som röstade på BSF igår? Det känns ju en aning naivt, jag tror att det kan ha smugit med sig en ulv eller två bland rösterna på BSF, men däremot vilka, det vet jag faktiskt inte.

Jag tycker nog att det är konstigt om Paddis sitter i lyan när två ulvar röstade på henne i första DL. Naturligtvis kan ulvar göra saker man inte tror men när det fanns massvis med andra att föra upp för lynch känns det otroligt onödigt att göra det med en kollega. Så i mina ögon är iaf inte Paddis ulv..

Jag funderar ytterligare ett varv på Paddington, det skulle kunna vara så att lyan spelade högt i första dl och det var två ulvar uppe för lottning och samtidigt skapade ett alibi för den som blev kvar, det är lite långsökt men samtidigt inte en omöjlighet.

Menar du att du vill godförklara alla som röstade på BSF igår? Det känns ju en aning naivt, jag tror att det kan ha smugit med sig en ulv eller två bland rösterna på BSF, men däremot vilka, det vet jag faktiskt inte.
Håller med. 5/12 röster hamnade ju på BSF, övriga 7 så vet vi att en var god och en ond. Det borde väl statistiskt sett finnas någon ulv med i rösterna på bsf då.

Habina verkar mest fundera på de som inte är så aktiva men själv verkar hon inte heller vilja göra så mycket arbete för att leta rätt på några ulvar. Men jag vet inte om det säger så mycket om hennes roll, det finns ju flera i leken som vill hålla en låg profil av olika anledningar.
Artline reagerar jag inte på något hon skriver, men samtidigt vet jag att jag sällan gör det numera, från att ständigt krocka tidigare med våra tankar, men det säger inte något om hennes roll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar