Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Andra läser väl också alla inlägg hoppas jag.

Jag reagerade för att jag tyckte att du inte reflekterade över min tanke om att Q eventuellt inte var i lyan genom att generalisera i tankar runt vad lyor borde och inte borde göra. Sen kom inlägg 250 där du trodde att lyan valt käk av helt andra skäl, fortfarande ingen reflektion om min tanke.

Hur tänker du nu om Q?

(och taktiken om att påstå att någon förvränger är inte okänd för mig)

Jo, men det är ju lätt att glömma bort vad som stod x sidor längre bak och då när du tar upp det känns det ju märkligt att inte nämna delen där jag helt tar död på den tanken du tar upp här.

Jag har inte haft några misstankar mot Q och efter denna lynch ser hon väl ännu godare ut med tanke på röstningen mellan BSF och henne.

Okej, jag har i alla fall aldrig haft som taktik att påstå att någon förvränger utan jag uppfattade det så.

dagens sista insats innan jag ska upp och jobba imorgon i arla gryning...
möjligen finns jag med er imorgon eller så inte;)

DL 1 Kl 21:30

12:44 Niyama röstar på Hedinn
14:37 Snurrfian röstar på Mistimed

(19:48 Mistimed röstar på cirkus)
20:06 Blacksmithfarm röstar på Paddington
20:14 Ileo röstar på bollen__
20:31 bollen__ röstar på Mistimed
20:46 Derring-Do röstar på Blacksmithfarm
20:56 Habina röstar på LenaH
21:15 Artline röstar på Derring-Do

(21:16 Paddington röstar på Mirtai)
21:19 cirkus röstar på Ileo
21:23 LenaH röstar på Habina
21:29 Mistimed ändrar röst till Paddington
21:29 quarter4ever röstar på LenaH
21:29 Hedinn röstar på cirkus

21:38 Paddington röstar på bollen__ (inkom för sent)
Mistimed ulv
LenaH bybo

Ett spöke väcks - dvs mao är det LenaH som är spöket då hon är den enda goda som dött hittills

Röstlista dagDL2 22:00

19:18 Bsf röstar på quarter4ever
19:37 Hedinn röstar på Snurrfian
20:11 Habina röstar på Derring_Do
20:17 Ileo röstar på cirkus
21:00 bollen__ röstar på quarter4ever
21:38 quarter4ever röstar på blacksmithfarm
21:55 Snurrfian röstar på Ileo
21:56 Derring_Do röstar på Habina
21:57 Artline röstar på blacksmithfarm
21:58 Cirkus röstar på blacksmithfarm
21:58 Niyama röstar på blacksmithfarm
21:58 Paddington röstar på blacksmithfarm

Jag funderar lite på rösterna som kom i så snabb takt på bsf igår, jag har missat något men jag kan inte hitta det nu. Min hjärna är lite splittrad men om jag överlever natten så bör jag ha gott om tid i efm att gå igenom leken. Nu på förmiddagen ska jag skriva tenta i gramatik.:nailbiting::arghh:
Jag skulle vilja sätta q åt det godare hållet men vågar inte riktigt lita på henne fullt ut. Jag har blivit lurad förr :rage: ;) mina tankar om att Paddington är åt det mindre onda hållet står kvar och jag tror att jag även vågar stoppa in cirkus där.
Ileo undrar jag fortfarande lite över, något skaver med henne och det är svårt att sätta fingret på. Om hon nu inte trodde att cirkus var ulv, varför inte ändra som röst? Lite tankar från mig innan jag försvinner in i tentadimmorna :rofl:

Jag insåg precis att jag ju inte alls kommer vara hemma ikväll som jag tänkt mig, så jag ska försöka gå igenom leken från början under dagen och få lite bättre grepp om den (om inte ulvarna har den goda smaken att käka mig redan nu). Tills vidare kan jag bjuda på lite spontana reflektioner om röstningarna:

Mattenörden i mig har kvicknat till så jag har börjat räkna roller. Eftersom leken inte slutat än så finns det bevisligen minst en ulv kvar, och eventuellt skulle det kunna finnas två. 3 ulvar kvar skulle innebära 6 orginalonda, vilket öppnat upp för möjlighet till likaläge (7-7) redan från början om ficktjuven valt onda sidan, och det håller jag ändå för otroligt. Med 11 spelare kvar får jag det då till 6 goda specialare + 1-2 bybor, svart får + 1-2 ulvar och en ficktjuv på okänd sida.
Eftersom vinstvillkoren hänger på antal ulvar, inte totalt antal onda, så ser det bra ut för goda sidan. Därför håller jag det för otroligt att lyan skulle ha offrat Bsf för alibi, och eftersom det svarta fåret känner till lyan nu borde inte det heller velat ha ut Bsf. Sen kom ju rösterna på Bsf med mindre än två minuter mellan andra och femte rösten, så tveksamt om någon ond hunnit se att det var kört och slänga in en alibiröst, samtidigt som jag insett att man aldrig ska underskatta hur snabba rutinerade ulvspelare kan vara runt DL.
Artline och cirkus avgjorde iallafall mot Bsf vilket placerar dem på min lista för troliga icke-ulvar. Q och Bsfs röstande på varandra gör att jag nog vill ha med q också på den listan. Niyama och Paddington luta också över lite åt det hållet, men där kan jag ju inte vara helt hundra på att de inte hunnit se rösterna innan. Paddingtons aktier stärks iofs av Mistimeds röst DL 1 också.

Vad gäller bollen__ så tyder ju rösten på Mistimed DL 1 på att de inte sitter i lyan ihop, men eftersom fåret inte visste om ulvarna då betyder det ju inte nödvändigtvis att hon är god, och rösten på q skulle ju kunna vara som fåret väljer att följa en ulv i röstningen.

Jag insåg precis att jag ju inte alls kommer vara hemma ikväll som jag tänkt mig, så jag ska försöka gå igenom leken från början under dagen och få lite bättre grepp om den (om inte ulvarna har den goda smaken att käka mig redan nu). Tills vidare kan jag bjuda på lite spontana reflektioner om röstningarna:

Mattenörden i mig har kvicknat till så jag har börjat räkna roller. Eftersom leken inte slutat än så finns det bevisligen minst en ulv kvar, och eventuellt skulle det kunna finnas två. 3 ulvar kvar skulle innebära 6 orginalonda, vilket öppnat upp för möjlighet till likaläge (7-7) redan från början om ficktjuven valt onda sidan, och det håller jag ändå för otroligt. Med 11 spelare kvar får jag det då till 6 goda specialare + 1-2 bybor, svart får + 1-2 ulvar och en ficktjuv på okänd sida.
Eftersom vinstvillkoren hänger på antal ulvar, inte totalt antal onda, så ser det bra ut för goda sidan. Därför håller jag det för otroligt att lyan skulle ha offrat Bsf för alibi, och eftersom det svarta fåret känner till lyan nu borde inte det heller velat ha ut Bsf. Sen kom ju rösterna på Bsf med mindre än två minuter mellan andra och femte rösten, så tveksamt om någon ond hunnit se att det var kört och slänga in en alibiröst, samtidigt som jag insett att man aldrig ska underskatta hur snabba rutinerade ulvspelare kan vara runt DL.
Artline och cirkus avgjorde iallafall mot Bsf vilket placerar dem på min lista för troliga icke-ulvar. Q och Bsfs röstande på varandra gör att jag nog vill ha med q också på den listan. Niyama och Paddington luta också över lite åt det hållet, men där kan jag ju inte vara helt hundra på att de inte hunnit se rösterna innan. Paddingtons aktier stärks iofs av Mistimeds röst DL 1 också.

Vad gäller bollen__ så tyder ju rösten på Mistimed DL 1 på att de inte sitter i lyan ihop, men eftersom fåret inte visste om ulvarna då betyder det ju inte nödvändigtvis att hon är god, och rösten på q skulle ju kunna vara som fåret väljer att följa en ulv i röstningen.
Min erfarenhet säger att ulvarna oftast kan se något som kört tidigare än goda gör, och mycket väl kan ha offrat en kollega utan att det kanske egentligen hade varit nödvändigt. Både onda och goda brukar ju dessutom kunna ana hur vissa röster kommer att läggas, baserat på tidigare teorier, så det är inget jag skulle vara så snabb på att utesluta.

Uppdatering!
Det är något som pågår utanför Nicks gömställe, han kan höra skrik och vrål. Det är blandat Wesen med människorljud, och Nick - som den Grimm han är - bestämmer sig för att lämna gömstället och kolla läget. Han hinner inte långt innan han blir utsatt för en attack, och tyvärr räcker inte hans Grimmkrafter för att bekämpa det.

Ileo var siarlärling

DagDL torsdag 21.45!

Miniuppdatering!

Det har varit lite frågor gällande om det finns spioninfo i leken eller inte. Det finns enbart spioninfo om vilken sida Diana valde, och alltså ingen allmän info som lottas ut varje natt.

Uppdatering!
Det är något som pågår utanför Nicks gömställe, han kan höra skrik och vrål. Det är blandat Wesen med människorljud, och Nick - som den Grimm han är - bestämmer sig för att lämna gömstället och kolla läget. Han hinner inte långt innan han blir utsatt för en attack, och tyvärr räcker inte hans Grimmkrafter för att bekämpa det.

Ileo var siarlärling

DagDL torsdag 21.45!

Alltså - Ileo röstade på mig igår med ett klassiskt siarinlägg - och jag bara väntade på att någon skulle dementera det - nämligen den som rimligen borde vara siare. Det hände inte eftersom Ileo indeed var siarlärling :banghead: - så nu lär ju alla rösta på mig i tron att jag är ulv. Ulvarna lär jubla som fasen! Jag kommer ha skitsvårt att värja mig - men jag är verkligen inte ulv eller ond.

Morr - jävla nybörjare :love:

Jag känner mig tyvärr inte mycket klokare än igår. Men har lite tankar om röstningen igår i alla fall.

Snurrfian röstar på ulven Mistimed. Det var dock innan de i lyan kände till varandra och därför säger inte den rösten speciellt mycket. Snurrfian fick ingen röst på sig igår. Jag håller henne som neutral tillsvidare.

bollen_ la den första andrarösten på Mistimed. Det var när lyan visste om varandra vilket gör att jag håller bollen_ åt det godare hållet för tillfället. Det kan i och för sig ha varit en alibi-röst eller ett misstag från den onda utanför lyan också.

Mistimed ändrar röst till Paddington som då får en andraröst. Skulle Mistimed ha lagt upp en annan lyamedlem för röstning istället för en god? Nja, tveksamt. Jag håller nog Paddington lite åt det godare hållet trots förvirringen igår.

quarter4ever lägger en andra röst i sista minuten på LenaH. Personligen valde jag ju att rösta relativt tidigt då jag kände att jag inte ville lägga en avgörande röst när jag inte hade koll i och med att det var Dl 1. Så sena avgörande röster i DL 1 känns automatiskt lite misstänkt för mig, men inte tillräckligt för att kunna säga något egentligen. Det skulle dock kunna vara ett räddningsförsök av en kollega.
Det här inlägget var Ileos första igår. Baserat på det ser det ju ut som att hon kan ha siat Paddi eller bollen som god?

Är ju tveksam till att hon skulle siat någon ond med tanke på hennes osäkerhet igår, om det inte var ett spel för att inte bli upptäckt av ulvarna (vilket ju uppenbarligen gick sådär, om det inte var en lyckträff från deras sida).

Till skillnad från cirkus själv upplevde inte jag hennes röstinlägg på cirkus som ett typiskt siarinlägg, men å andra sidan är jag rätt värdelös på att plocka såna också. :laugh:

Det behöver ju inte nödvändigtvis innebära att cirkus är god, men jag skulle snarare tro att Ileo siat någon som god sett till hennes osäkerhet igår.

Det här inlägget var Ileos första igår. Baserat på det ser det ju ut som att hon kan ha siat Paddi eller bollen som god?

Är ju tveksam till att hon skulle siat någon ond med tanke på hennes osäkerhet igår, om det inte var ett spel för att inte bli upptäckt av ulvarna (vilket ju uppenbarligen gick sådär, om det inte var en lyckträff från deras sida).

Till skillnad från cirkus själv upplevde inte jag hennes röstinlägg på cirkus som ett typiskt siarinlägg, men å andra sidan är jag rätt värdelös på att plocka såna också. :laugh:

Det behöver ju inte nödvändigtvis innebära att cirkus är god, men jag skulle snarare tro att Ileo siat någon som god sett till hennes osäkerhet igår.

jag kände mig sjukt utpekad så hade det varit du så hade du nog också reagerat.

Jag hade en annan person som siare - jag trodde att Habina hade siat Paddi som god. Det gör att jag nog får lov att revidera min tanke om Habina och även Paddi.
Jag hade ju även bollen som möjligt god igår med avseende på hennes röst på Misti - även det blir det revision av - iom gårdagens lynch så seglar hon upp som en möjlig ond utanför

jag kände mig sjukt utpekad så hade det varit du så hade du nog också reagerat.

Jag hade en annan person som siare - jag trodde att Habina hade siat Paddi som god. Det gör att jag nog får lov att revidera min tanke om Habina och även Paddi.
Jag hade ju även bollen som möjligt god igår med avseende på hennes röst på Misti - även det blir det revision av - iom gårdagens lynch så seglar hon upp som en möjlig ond utanför

Jag som tyckte jag var så noga med att skriva att jag absolut inte var säker på paddington, utan att hon mycket väl skulle kunna lura mig. :(

Jag som tyckte jag var så noga med att skriva att jag absolut inte var säker på paddington, utan att hon mycket väl skulle kunna lura mig. :(

Ja men det är ju så man gör som siare brukar i allafall jag tolka det som just för att inte vara för tydlig med att man är siare om man siat en god. Det var ju en gårdagstanke om er - att jag reviderar den betyder ju inte att ni per automatik är onda. Paddi är fortfarande rätt troligt god iom röständringen till henne från Misti

Ja men det är ju så man gör som siare brukar i allafall jag tolka det som just för att inte vara för tydlig med att man är siare om man siat en god. Det var ju en gårdagstanke om er - att jag reviderar den betyder ju inte att ni per automatik är onda. Paddi är fortfarande rätt troligt god iom röständringen till henne från Misti

Ja, jag lutar fortfarande åt att paddington är god. Men jag har inte siat henne, så rent hypotetiskt skulle hon kunna lura oss med att lyan kommit överens om att skapa alibi för någon av dem. Även om jag är tveksam till det.

Verkar fö vara en lugn dag på kontoret, så jag ska försöka läsa igenom leken igen. Känns som att hela gårdagen är i en enda stor röra pga att jag läste allt i korta, hackiga sekvenser.

Huvudsaken är dock att kolikhästen mår bra igen och jag hoppas att det bara var en reaktion på att hennes mamma fått lugnande och det påverkat mjölken på nåt vis.

Jag börjar bli lite fundersam över cirkus. Det känns som att hon är väldigt snabb med att påpeka Mistimeds röst på henne och att lyan visste om varandra när rösten las.

Sen tycker jag också att hon smyger lite i kulisserna. Hon kommer in med tankar på det andra säger men teoriar inte så mycket själv vilket jag tycker känns lite konstigt och ulvigt. Sen pratar hon om att hon inte vill sätta vare sig Q eller H åt något håll för att det finns en risk att man börjar titta för snävt (något jag i alla fall delvis håller med om).

Men grejen är att hon sen inte teoriar om övriga deltagare för att se till så ingen glöms bort. Nä, jag tycker det känns lite ulvigt. Jag är absolut inte säker men jag tror inte jag kan prestera så mycket bättre än så här idag så: Ileo röstar på cirkus.
Jag tror inte Ileo har siat cirkus. Här skriver hon att hon inte är säker.

Jag känner mig tyvärr inte mycket klokare än igår. Men har lite tankar om röstningen igår i alla fall.

Snurrfian röstar på ulven Mistimed. Det var dock innan de i lyan kände till varandra och därför säger inte den rösten speciellt mycket. Snurrfian fick ingen röst på sig igår. Jag håller henne som neutral tillsvidare.

bollen_ la den första andrarösten på Mistimed. Det var när lyan visste om varandra vilket gör att jag håller bollen_ åt det godare hållet för tillfället. Det kan i och för sig ha varit en alibi-röst eller ett misstag från den onda utanför lyan också.

Mistimed ändrar röst till Paddington som då får en andraröst. Skulle Mistimed ha lagt upp en annan lyamedlem för röstning istället för en god? Nja, tveksamt. Jag håller nog Paddington lite åt det godare hållet trots förvirringen igår.

quarter4ever lägger en andra röst i sista minuten på LenaH. Personligen valde jag ju att rösta relativt tidigt då jag kände att jag inte ville lägga en avgörande röst när jag inte hade koll i och med att det var Dl 1. Så sena avgörande röster i DL 1 känns automatiskt lite misstänkt för mig, men inte tillräckligt för att kunna säga något egentligen. Det skulle dock kunna vara ett räddningsförsök av en kollega.

Här är Ileos första inlägg efter nattdl, dvs efter att hon har fått sia någon. Det jag fetat får mig att tro att hon inte siat en ond. Med tanke på hur hon skriver "åt det godare hållet" respektive "lite åt det godare hållet" så tror jag att hon siat bollen__ som god.

Här är Ileos första inlägg efter nattdl, dvs efter att hon har fått sia någon. Det jag fetat får mig att tro att hon inte siat en ond. Med tanke på hur hon skriver "åt det godare hållet" respektive "lite åt det godare hållet" så tror jag att hon siat bollen__ som god.
Men när hon skriver:
åt det godare hållet för tillfället. Det kan i och för sig ha varit en alibi-röst eller ett misstag från den onda utanför lyan också.

Så jag tror inte hon siat Bollen heller.Då är nog Paddi mer trolig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 647
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Inkorsningsmetod