Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir inte klok på @Ileo å ena sidan verkar hon vilja spela på att hon är ny och osäker men lägger ändå en väldigt vag röst på Cirkus men säger sig vara villig att ändra om någon annan kommer med något. Jag kan förstå känsla av att vara osäker, men att då lägga en sån vag röst. Jag tror att Ileo är ulv som försöker se ut som om hon är ensam och osäker vilket gör Snurrfian röstar på Ileo.

Röstlista dagDL2 22:00

19:18 Bsf röstar på quarter4ever
19:37 Hedinn röstar på Snurrfian
20:11 Habina röstar på Derring_Do
20:17 Ileo röstar på cirkus
21:00 bollen__ röstar på quarter4ever
21:38 quarter4ever röstar på blacksmithfarm
21:55 Snurrfian röstar på Ileo

quarter4ever 2
Snurrfian 1
Derring_Do 1
Cirkus 1
blacksmithfarm 1
Ileo 1

5 min kvar att rösta :)

quarter4ever 2
Snurrfian 1
Derring_Do 1
Cirkus 1
blacksmithfarm 1
seriöst det är många kvar att rösta :crazy: eller har jag missat nåt ?:confused:

Jag inser att jag lyckats försätta mig i precis samma sits som förra leken jag var med i: Jag blir stressad av att DL närmar sig så istället för att gå igenom leken metodiskt och anteckna så hoppar jag fram och tillbaka och försöker hålla allt i huvudet, för att bara bli mer stressad när det inte funkar. Efter den här leken ska jag definitivt inte leka mer innan sommaren.
Hur jag än läser så lyckas jag inte hitta några potentiella ulvar. Har ju reagerat lite på en av qs förklaringar, men det vore nästan mer skumt om jag inte hittat något jag reagerat på hos q. :p Definitivt ingen anledning att lägga en tredjeröst. Hänger inte riktigt med på Snurris tankar om Mistimeds röständring nu på slutet, men jag vet inte vad det säger. Så det blir helt enkelt så att jag lägger en dåligt underbyggd röst idag.
Derring-Do röstar på Habina
För att hennes sätt att plocka någon att rösta på enbart utifrån aktivitetsnivå knappast kan klassas som att leta ulvar.

Man blir ringrostig fort när man inte varit med på ett tag. Jag blir bara mer förvirrad ju mer jag läser.

Artline röstar på BSF
Hon är den med röster jag misstänker mest. Jag tror teorin om att Paddi försökt få kontakt kan bero på att hon kanske är ond själv? Jag skulle behöva läsa igenom dagens tidiga inlägg en gång till men hinner inte. Jag tror inte att en ond Cirkus hade försvarat Q så. Även om jag inte är säker så vill jag gärna behålla Q tills jag bildat mig en egen uppfattning.

Jag tycker det är skitsvårt!

Jag vet att jag reagerade på Niyama redan i förmiddags när vi resonerade runt käket och att hon hävdade att käkvalet av LenaH mycket väl kunde vara initierat av "så borde inte lyan göra" när jag funderade på om lyan verkligen skulle käka en som en ulv lagt en andraröst på. Visst kan det vara så - men det är lite olikt henne. Hon brukar ha mer fokus nu har hon också skrivit att hon har lite gröt i skallen idag - men det ger inte henne frikort. Sen har hon funderingar runt bsf - som vi andra också har haft, hon reagerar på Paddi (som är en av de jag *tror*) kan vara god - jag fattar dock inte vad det är hon reagerar på?

Sen återkommer jag till bsf - fan jag tycker hennes röst på Q är skum. Inte minst för att hon inte verkar reflektera över andra saker som bland annat jag tagit upp som snarare pekar på Paddi som god (Mistis ändring till henne) och på möjligheten att Q faktiskt är god

cirkus röstar på blacksmithfarm

Niyama röstar på BSF
det jag reagerar mest på är hur hon går efter Paddi och Q, jag tycker hon gör det för enkelt för sig.

Klockan rinner iväg och jag hinner inte läsa så mycket mer innan DL.

Jag tror inte jag kan komma fram till något mer idag.

Jag tycker Ileo är lite ute å cyklar eftersom hon efter hennes röst på Cirkus vill se hur vi andra röstar. Varför inte stå fast och rösta utifrån vad hon själv tror? Hur vågar hon lita på andra och veta vem/vilka av oss hon kan lita på? Litar hon inte på sina egna teorier? Att inte ta fram egna teorier å stå för dem indikerar för mig en onding som sitter på facit och har svårt att föra fram några åsikter och som vill luta dem mot någon annans.

Bsf verkar inte heller ha funderat ett helt varv runt så att säga, vilket får mig att fundera på hennes agenda. Jag vet min roll och jag vet att jag inte har "signalerat" till Q, så att hon röstar utifrån något som är helt fel men inte verkar vara intresserad av att fundera över alternativ får mig att reagera på henne.

Så utifrån ovan:

Paddington röstar på Blacksmithfarm

O_o och så kom det två röster till på BSF. Känns ju sådär :cautious:
och ytterligare en! :arghh:

blir nojig av det men jag har inget bättre alternativ att ändra till så det får gå som det går :crazy:

21:55 Snurrfian röstar på Ileo
21:56 Derring_Do röstar på Habina
21:57 Artline röstar på blacksmithfarm
21:58 Cirkus röstar på blacksmithfarm
21:58 Niyama röstar på blacksmithfarm
21:58 Paddington röstar på blacksmithfarm

quarter4ever 2
Snurrfian 1
Derring_Do 1
Cirkus 1
blacksmithfarm 5
Ileo 1
Habina 1

Alla röstat :up:

Uppdatering!
Slagsmålet mellan Hank, Wuu och Verrats blev ett blodigt slag. Wuu miste sitt liv och Hank fick fly för livet för att inte gå samma öde till mötes, men åtminstone fick de med sig minst en av de där jäkla Wesen.

Blacksmithfarm var ulv

DagDL torsdag 10.30! NattDL beräknas vara 21.45!

Uppdatering!
Slagsmålet mellan Hank, Wuu och Verrats blev ett blodigt slag. Wuu miste sitt liv och Hank fick fly för livet för att inte gå samma öde till mötes, men åtminstone fick de med sig minst en av de där jäkla Wesen.

Blacksmithfarm var ulv

:banana:
:D

Uppdatering!

Blacksmithfarm var ulv

Yes! Två ulvar på raken, antingen är ni väldigt skickliga eller så har vi extrem tur :).

Jag vet att jag reagerade på Niyama redan i förmiddags när vi resonerade runt käket och att hon hävdade att käkvalet av LenaH mycket väl kunde vara initierat av "så borde inte lyan göra" när jag funderade på om lyan verkligen skulle käka en som en ulv lagt en andraröst på.
Nä va? Jag har inte skrivit att det är något jag tror på, alltså att det är så. Jag tyckte bara att man inte kan avskriva den möjligheten för det händer ju. Det jag trott om käket är att de inte trodde LenaH var får och/eller att det var det vanliga, dvs det är vanligt att hon käkas.

Nä va? Jag har inte skrivit att det är något jag tror på, alltså att det är så. Jag tyckte bara att man inte kan avskriva den möjligheten för det händer ju. Det jag trott om käket är att de inte trodde LenaH var får och/eller att det var det vanliga, dvs det är vanligt att hon käkas.

Det var i allafall så jag tolkade det

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar