Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan inte lite fler börja teoria och rösta? Jag känner att jag nog vill ändra min röst för förra gången lyckades jag ju vara med och lyncha quarter4ever som var god med ungefär samma tankemönster jag har nu. Så jag tänker nog alldeles för konspiratoriskt (är det ett ord förresten?).
varför vågar du inte stå för dina egna åsikter?

@Blacksmithfarm du funderar fortfarande inte över det som både jag och Hedinn tagit upp att det skulle vara (snudd på) idiotiskt att vinka till en speciell person i lyan eftersom man inte bara röjer sig själv men även den personen isf om man lynchas eller käkas?
Fast det beror ju på hur det görs? Man skriver ju om olika deltagare hela tiden, det kan ju vara enklare att vinka till en särskild än helt allmänt eftersom ulvarna håller utkik och vet vilka de är, medan goda inte vet vilka ulvarna är.

Kan inte lite fler börja teoria och rösta? Jag känner att jag nog vill ändra min röst för förra gången lyckades jag ju vara med och lyncha quarter4ever som var god med ungefär samma tankemönster jag har nu. Så jag tänker nog alldeles för konspiratoriskt (är det ett ord förresten?).
Åh, andra sidan tycker jag cirkus beter sig likadant som förra gången och då var hon ju ond och lurade mig totalt. Gah, jag har beslutsångest, varför kan man inte rösta blankt?

Jag vet inte riktigt vad jag ska tänka. Det är lite för många deltagare och för mycket text att hålla ordning på, det kunde varit jag som röstade på någon som inte var med i leken.. :p

Jag tycker att det är "enklast" att fundera kring röslistan när det är gröt i hjärnan och utifrån den fick jag ju en tanke om att det kunde vara räddningsröster de på som röstat på någon som fick 2 röster också.
Men av de jag räknade upp tidigare är det nog Q som sticker ut mest för mig, det kanske är för att vi vet att LenaH var god, vad vet jag.
Men mer än så orkar jag faktiskt inte prestera idag, jag kollar nog in innan DL och kan ändra om något vettigare dyker upp men annars blir det såhär idag.
bollen__ röstar på quarter4ever
men var det inte du som kom på att det inte var troligt att du hade rätt tidigare iom att ulvarna visste om varandra innan förra DagDL? Eller kommer jag ihåg fel?

Älskar dig :love: Jag läser sjuk långsamt och tiden får sjukt fort.

Någon som har en röstlista? För denna DL
Röstlista dagDL2 22:00

19:18 Bsf röstar på quarter4ever
19:37 Hedinn röstar på Snurrfian
20:11 Habina röstar på Derring_Do
20:17 Ileo röstar på cirkus
21:00 bollen__ röstar på quarter4ever

quarter4ever 2
Snurrfian 1
Derring_Do 1
Cirkus 1

Fast det beror ju på hur det görs? Man skriver ju om olika deltagare hela tiden, det kan ju vara enklare att vinka till en särskild än helt allmänt eftersom ulvarna håller utkik och vet vilka de är, medan goda inte vet vilka ulvarna är.
jo det stämmer, men om jag fattar @Blacksmithfarm rätt så är det ngt som skulle hänt mellan DagDL1 och NattDl1 och det är väl om något inlägg som alla i den här leken skulle nagelfara i detalj. Så jag förstår inte varför någon skulle våga skicka meddelanden då..

varför vågar du inte stå för dina egna åsikter?
Jag skulle inte riktigt kalla det en åsikt. Jag är inte av åsikten att cirkus är ulv. Jag har en tanke om att det eventuellt skulle kunna vara så att hon är ulv. Jag är alltså extremt osäker och vill inte av misstag lyncha en god.

jag har lyan full :arghh::arghh:

De jag inte tror på i lyan (just nu och det lär ju ändra sig tusen gånger) är Hedinn, Paddi, bollen__ och faktiskt Q

Hedinn för att jag tror inte att en ulv skulle peka ut en möjlig kollega som hon gör med snurris (med det inte sagt att Snurris behöver vara den onda utanför, men visst finns det indicier) Paddi för att jag inte tror att Misti skulle ändrat till en kollega hon hade många andra möjligheter. bollen__ för att jag inte tror att hon skulle lagt en förstaröst på en kollega. Q för att jag tror att om hon vore i lyan hade de varit mer synkroniserade och då tror jag inte att en lyamedlem varit i lottning.

Det gör att min lya typ består av resten.

Klart det kan variera, och vet inte hur det är i Habinas fall, men jag tycker mig ändå ha sett en trend i "hon skriver så lite så där kan vi rösta", jag ser iallafall inte hur det skulle kunna vara en uppriktig jakt på ulvar? Sen kan jag naturligtvis även vara färgad av att jag är så fruktansvärt trött på den typen av misstankar att jag nästan blir tacksam när du lyckas hitta något annat att misstänka mig för. :p

Jag håller med dig, min erfarenhet är desamma att man av den anledning lätt får röster. Dock behöver inte personen vara ond för det utan det kan lika väl vara en god som vill göra lätt för sig.. Habina tycker jag ofta lägger den typen av röst oavsett roll.

@cirkus tolkade jag inte som en ond som ville sprida misstankar eller som någon som ville göra lätt för sig. Hon ville helt enkelt se mer av oss.

Inte så konstigt att du inte hittar några kloka tankar från mig eftersom jag a) just kommit till att börja skriva något efter att ha skummat leken och b) tyvärr inte har så mycket klokt att komma med nu heller. ;) Dock börjar det bli lite trist att jag i varenda lek jag varit med i blivit misstänkt för att jag skriver för lite, även när jag varit tydlig i förväg med att jag inte har så mycket tid över för leken. Dessutom brukar det alltid vara onda som kommer med de anklagelserna (tom. den gången jag faktiskt satt i lyan var det en annan ulv som klagade på att jag "smög"), så tyvärr kan jag inte låta bli att bli lite lömsk på de som misstänker mig enbart baserat på aktivitetsnivå.

Nog om det, jag har faktiskt försökt få ihop några tankar, även om de kanske inte är kloka. Jag började med att titta på röstningen och tycka att bollen inte borde lagt första andrarösten på Mistimed om hon var ulv, men samtidigt så kan ju bollen ha sett hur framgångsrika Hedinn och Habina varit med alibin från att rösta på kollegor DL 1 och velat ta efter. Samma sak med Mistimeds röst på Paddington, onödigt av Mistimed att lägga upp en kollega för lynch, men samtidigt ett fint alibi för den av dem som blev kvar i lottningen.
Vad gäller qs potentiella räddningsröst så reagerade jag lite på det här:

Jag satt faktiskt i lyan med q den gång jag var ulv, och då blev ulvkollegan Idahoe lynchad första DL då q la en sen röst och sedan skrev i lyan att Idahoe skulle ändra sin röst till samman, för sent för att Idahoe skulle hinna ändra. Så nej, jag köper inte qs (bort)förklaring i det här fallet. Dock inte säkert hon är ond för det.

Postar nu så ni får ett livstecken från mig och hoppas hitta mer att teoria om.

Inget personligt i min röst på dig, när jag skulle rösta hade du inte kommit med nåt, nu finns det lite mer att fundera kring. :)

Jag skulle inte riktigt kalla det en åsikt. Jag är inte av åsikten att cirkus är ulv. Jag har en tanke om att det eventuellt skulle kunna vara så att hon är ulv. Jag är alltså extremt osäker och vill inte av misstag lyncha en god.
men du har röstat på henne, vilket gör att du har misstankar emot henne?

Varför vill du se vilka vi andra har misstankar emot (för att eventuellt ändra din röst till någon av dem?)
Hur vet du att du kan lita på någon av oss som inte röstat än?

Eftersom jag inte tror på Q i lyan (just nu vill jag tillägga) blir bsf's röst på henne något jag reagerar på. Flera har ju också ifrågasatt den.

Bollens röst är mindre graverande, dels för att jag vet hur gröten däruppe kan kännas och då följer man gärna ett spår som man hittat, dels för att hennes teori är något mindre osannolik (Imho)

12:44 Niyama röstar på Hedinn
14:37 Snurrfian röstar på Mistimed

(19:48 Mistimed röstar på cirkus)
20:06 Blacksmithfarm röstar på Paddington
20:14 Ileo röstar på bollen__
20:31 bollen__ röstar på Mistimed
20:46 Derring-Do röstar på Blacksmithfarm
20:56 Habina röstar på LenaH
21:15 Artline röstar på Derring-Do

(21:16 Paddington röstar på Mirtai)
21:19 cirkus röstar på Ileo
21:23 LenaH röstar på Habina
21:29 Mistimed ändrar röst till Paddington
21:29 quarter4ever röstar på LenaH
21:29 Hedinn röstar på cirkus

Om jag tittar på gårdagens röstlista så lutar jag lite åt att Paddington antagligen inte sitter i lyan, det är visserligen inte säkert att hon är god för det, men varför skulle ulven lägga upp en kollega till lottning? Men å andra sidan så har det hänt tidigare men ändå så gör det att jag håller Paddingtong åt det mindre onda hållet. Däremot så undrar jag lite över att Mistimed ändrar sin röst från Cirkus till just Paddington, men jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det.

jag känner att det finns flera jag funderar på idag - och kanske mest över de som röstat på mig?avd vadå se det från sitt eget perspektiv :angel:

men du har röstat på henne, vilket gör att du har misstankar emot henne?

Varför vill du se vilka vi andra har misstankar emot (för att eventuellt ändra din röst till någon av dem?)
Hur vet du att du kan lita på någon av oss som inte röstat än?
Jag tänkte mer titta på hur andra resonerar och speciellt de som inte synts så mycket. Jag tycker det är jättesvårt att säga något om dem när de inte har skrivit något. Tanken var alltså inte att byta röst till någon en annan misstänker utan mer att kunna få en uppfattning av alla baserat på hur de teoriar. Sen tvivlar jag på att jag kommer byta röst om inte någon gör bort sig totalt.

jag har lyan full :arghh::arghh:

De jag inte tror på i lyan (just nu och det lär ju ändra sig tusen gånger) är Hedinn, Paddi, bollen__ och faktiskt Q

Hedinn för att jag tror inte att en ulv skulle peka ut en möjlig kollega som hon gör med snurris (med det inte sagt att Snurris behöver vara den onda utanför, men visst finns det indicier) Paddi för att jag inte tror att Misti skulle ändrat till en kollega hon hade många andra möjligheter. bollen__ för att jag inte tror att hon skulle lagt en förstaröst på en kollega. Q för att jag tror att om hon vore i lyan hade de varit mer synkroniserade och då tror jag inte att en lyamedlem varit i lottning.

Det gör att min lya typ består av resten.
Låter praktiskt att hitta goda (icke ulvar) så lätt :p

Jag tror inte heller att Paddi är ulv med tanke på Mistirösten även om det hade varit ett utmärkt alibi så känns det inte som att misti hade behövt rösta på en kollega då. Likaså Bollens röst på Misti känns inte som något som en ulvbollen hade behövt göra.

Ileos röst på Cirkus förstår jag inte riktigt. Ileo menar att hon tyckte Cirkus var snabb med att för tydliga att Misti röst på Cirkus kom efter ulvarna kände till varandra. Så tolkade jag inte Cirkus inlägg. Jag tyckte snarare det var till Cirkus fördel att hon ville vara tydlig att visa vilka röster som skedde efter lyan kände till varandra.

Sedan funderar jag på Niyama. Det där med att hon i början av leken av säker på att ulvarna kände till varandra. Borde det tyda på att hon inte är ond? Visst hon kan luras men så bra? :p Visst kan det också vara så att hon är ond men antog att hon var utanför lyan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar