Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett... annorlunda hus.
Utsidan ger ett oskyldigt intryck som inte alls stämmer överens med insidan.
De kan inte alls ha tänkt när de inredde det stackars huset. Inget passar ihop, material, mönster och färger skär sig. Det är så att tvättstugan är det trevligaste rummet tillsammans med rummet i källaren.
https://object.highestate.se/29918-arlagatan_17.html#pictures

Min röst hade absolut ingenting att göra med tidigare lekar, den delen var för mig bara lite "fun fact", ber om ursäkt om det uppfattades på annat sätt. :)

Det jag skrev var inga teorier mot dig, utan var bara menat som skämtsamt om dina tidigare vinkningar som blivit lite omtalade :angel:.
Som sagt har jag bara hunnit skumma väldigt snabbt och jag kände att jag var tvungen att reagera, men om det inte är det som ligger till grund så känns det helt okej! :D

Jag vill gärna pricka en ulv. Visst vore det bra att få ut kollegan med- men ulvarna är viktigare.
Därför valde jag q och inte snurris.

Jag håller helt med dig om att hellre få ut en ulv - dock tror jag inte på Paddi - Q som du skrev i ditt teoriinlägg (inte q och Snurr som i det jag citerade)

Miniuppdatering!

Jag har fått visst önskemål om att senarelägga deadline lite. Så den nya tiden är 22.00.

Lovar att uppdatera snabbt den tiden!

Som sagt har jag bara hunnit skumma väldigt snabbt och jag kände att jag var tvungen att reagera, men om det inte är det som ligger till grund så känns det helt okej! :D
Hur ska detta tolkas:
"Ett... annorlunda hus.
De kan inte alls ha tänkt när de inredde det stackars huset. Inget passar ihop, material, mönster och färger skär sig. Det är så att tvättstugan är det trevligaste rummet tillsammans med rummet i källaren."
:rofl:

Hur ska detta tolkas:
"Ett... annorlunda hus.
De kan inte alls ha tänkt när de inredde det stackars huset. Inget passar ihop, material, mönster och färger skär sig. Det är så att tvättstugan är det trevligaste rummet tillsammans med rummet i källaren."
Va?

Hur ska detta tolkas:
"Ett... annorlunda hus.
Ja det lät allt lite...eget med att tvättstugan är trevligaste rummet :laugh:

Gick lite snabbt igenom inläggen mellan dag- och natt-DL, väldigt lite jag kan se som vinkar från en ond utanför lyan.

Det enda jag egentligen kan se som möjlig är detta:

Som i alla fall jag (om än kanske lite långsökt) kan läsa som "ursäkta att jag röstade på en ulv, men jag är inte god".

Kanske inte stämmer, men jag är skittrött och kommer eventuellt inte vara så aktiv så mycket mer under kvällen, så vill lägga en röst nu för att inte missa. Och jag ser det inte som omöjligt att det där var en vink.

Hedinn röstar på Snurrfian
JAg försökte snarare vara ärlig och konstatera att det ser ju bra ut att rösta på en ulv i första dl som dessutom åker men samtidigt så säger det absolut ingenting eftersom ulvarna inte ens visste om varandra. Men att det mer talar för att @bollen__ skulle kunna vara god, eftersom när hon röstade så visste lyan om vilka de var och att rösta ut en kollega i första dl känns lite dumt, men å andra sidan så har det hänt för i lyor och det ger ju ett jäkla alibi till Bollen, och det hon skulle ju fortfarande kunna vara ond utanför eller den Diana som spelar på egen hand.

Hur ska detta tolkas:
"Ett... annorlunda hus.
:rofl: Ja du, jag vet inte riktigt hur det ska tolkas... :cautious: Äh nu fattade jag, min puckade dator la kvar citat från en annan tråd som jag inte hann svara på igår... :banghead::banghead:

Kan inte lite fler börja teoria och rösta? Jag känner att jag nog vill ändra min röst för förra gången lyckades jag ju vara med och lyncha quarter4ever som var god med ungefär samma tankemönster jag har nu. Så jag tänker nog alldeles för konspiratoriskt (är det ett ord förresten?).

Röstlista dagDL2 22:00

19:18 Bsf röstar på quarter4ever
19:37 Hedinn röstar på Snurrfian
20:11 Habina röstar på Derring_Do
20:17 Ileo röstar på cirkus
21:00 bollen__ röstar på quarter4ever

quarter4ever 2
Snurrfian 1
Derring_Do 1
Cirkus 1

@Blacksmithfarm du funderar fortfarande inte över det som både jag och Hedinn tagit upp att det skulle vara (snudd på) idiotiskt att vinka till en speciell person i lyan eftersom man inte bara röjer sig själv men även den personen isf om man lynchas eller käkas?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar