Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ulvskog :rofl::rofl::rofl:

Men hur tänker du nu? Inte för att jag vet Qs roll, men att jag skulle "vinka" till lyan?
Skulle det inte vara otroligt klumpigt om jag nu var svarta fåret och det visade sig att någon av oss skulle vara ond? Då hade jag ju inte bara röjt min roll utan även någon i lyan. Ska inte svarta fåret skydda lyan?

Q brukar ju vara den som oftast funderar över rollerna och den här gången hade hon inte gjort det och därför gjorde jag det när jag hade frågor.

Min tanke är att du inte vill bli käkad. Även om det inte spelar bågen roll för vinstvillkoren så vore det bortkastat käk.

Min tanke är att du inte vill bli käkad. Även om det inte spelar bågen roll för vinstvillkoren så vore det bortkastat käk.
Fast man kan ju vinka allmänt, utan att vinka till en specifik ulv? Ryker ulven kommer ju garanterat de personer den på ett eller annat sätt connectat med i leken granskas, så då riskerar man ju att röja en ulvs identitet, det bör väl de flesta se som tämligen onödigt?

Jag blir nervös när jag bara tycker mig hitta goda saker hos folk. Måste rösta nu, så jag kör på en "favorit i repris" från förra leken.

Habina röstar på Derring-Do då jag inte tycker att jag fått några kloka tankar från henne, utan hon känns osynlig.

Fast man kan ju vinka allmänt, utan att vinka till en specifik ulv? Ryker ulven kommer ju garanterat de personer den på ett eller annat sätt connectat med i leken granskas, så då riskerar man ju att röja en ulvs identitet, det bör väl de flesta se som tämligen onödigt?
Det såklart. Där passar ju snurrfian bättre (som du röstat på väl-sitter med mobilen så jag har inte fört nån lista idag...)

Jag börjar bli lite fundersam över cirkus. Det känns som att hon är väldigt snabb med att påpeka Mistimeds röst på henne och att lyan visste om varandra när rösten las.
Från Mistimeds första röst som var på mig så visste ulvarna om varandra.

När hon ändrade till Paddington så var det ingen annan än Mistimed som hade två röster, LenaH fick en andraröst efter och i samma minut som hennes ändring.

Sen tycker jag också att hon smyger lite i kulisserna. Hon kommer in med tankar på det andra säger men teoriar inte så mycket själv vilket jag tycker känns lite konstigt och ulvigt. Sen pratar hon om att hon inte vill sätta vare sig Q eller H åt något håll för att det finns en risk att man börjar titta för snävt (något jag i alla fall delvis håller med om).
Jag vill inte sätta vare sig Q eller H åt någotdera hållet faktiskt. Risken är att vi börjar titta för snävt om man hakar fast i just den scenen
Men grejen är att hon sen inte teoriar om övriga deltagare för att se till så ingen glöms bort. Nä, jag tycker det känns lite ulvigt. Jag är absolut inte säker men jag tror inte jag kan prestera så mycket bättre än så här idag så: Ileo röstar på cirkus.

Niyama
Snurrfian
Ingen av dessa två kände till lyan om de är ulvar/onda - så de två har i allafall inte alibiröstat medvetet och Snurris röst på Misti säger nada.

BSF
Ileo
Derring_Do
Habina
Artline

jag fortsätter på det här inlägget -

Snurrfian och hennes inlägg mellan Dag och NattDL är helt klart en möjlig vinkning - den är inte till en specifik ulv som BSF vill ha Paddis inlägg till - det gör att om någon av de inläggen mellan Dag och NattDL är en vinkning så stämmer Snurris inlägg mer. Jag tror inte att Paddi (även om ringrosten finns där ) hade röjt både sig och en kollega som BSF vill få det till. Jag är lite skeptisk till BSF pga detta - medan Hedinn faktiskt styrkt sina aktier.

Sen så är det resten -

Habina röstar på DD - utan att egentligen teoria om nånting

Och så postas detta från Ileo mitt i mitt inläggande och jag vill kommentera direkt. Så det är skumt att jag med en timme kvar inte har hunnit teoria om alla? Vilka andra än mig har du teoriat om? Ingen. Jag hade hoppats på lite substans fr¨ån dig idag och allt som kommer är ett ynka inlägg med bara teorier och klipp från mig - ser nästan ut som en som låtsas sia och åtminstone en till måste ju veta att så inte är fallet ;) Nästan komiskt att hon anser att jag smyger i kulissen
Men grejen är att hon sen inte teoriar om övriga deltagare för att se till så ingen glöms bort. Nä, jag tycker det känns lite ulvigt. Jag är absolut inte säker men jag tror inte jag kan prestera så mycket bättre än så här idag så: Ileo röstar på cirkus.

Artline - är ytterligare en som inte kommit med många funderingar idag - jag tycker det är skumt med alla dessa som håller korten så nära bröstet och inte blottar sig alls

Även DD har hittills lyst med sin frånvaro.

Niyama kommer som vanligt med instick och frågor - däremot inget som får mig att reagera jättemycket, men hon har absolut inget frikort

Jag blir nervös när jag bara tycker mig hitta goda saker hos folk. Måste rösta nu, så jag kör på en "favorit i repris" från förra leken.

Habina röstar på Derring-Do då jag inte tycker att jag fått några kloka tankar från henne, utan hon känns osynlig.
Inte så konstigt att du inte hittar några kloka tankar från mig eftersom jag a) just kommit till att börja skriva något efter att ha skummat leken och b) tyvärr inte har så mycket klokt att komma med nu heller. ;) Dock börjar det bli lite trist att jag i varenda lek jag varit med i blivit misstänkt för att jag skriver för lite, även när jag varit tydlig i förväg med att jag inte har så mycket tid över för leken. Dessutom brukar det alltid vara onda som kommer med de anklagelserna (tom. den gången jag faktiskt satt i lyan var det en annan ulv som klagade på att jag "smög"), så tyvärr kan jag inte låta bli att bli lite lömsk på de som misstänker mig enbart baserat på aktivitetsnivå.

Nog om det, jag har faktiskt försökt få ihop några tankar, även om de kanske inte är kloka. Jag började med att titta på röstningen och tycka att bollen inte borde lagt första andrarösten på Mistimed om hon var ulv, men samtidigt så kan ju bollen ha sett hur framgångsrika Hedinn och Habina varit med alibin från att rösta på kollegor DL 1 och velat ta efter. Samma sak med Mistimeds röst på Paddington, onödigt av Mistimed att lägga upp en kollega för lynch, men samtidigt ett fint alibi för den av dem som blev kvar i lottningen.
Vad gäller qs potentiella räddningsröst så reagerade jag lite på det här:
Q (Jag själv :cool:) då? Jo jag var garanterat online igår i god tid för att kunna se eventuella rop på röster i en lyatråd för att rädda Mistimed och hade ju väldigt enkelt kunnat lägga min röst på tex paddington igår då istället , eller alternativet att Mistimed ändrat till LenaH? De som varit i lyan med mig vet att jag har koll på sådant - eller hur? ;)
Jag satt faktiskt i lyan med q den gång jag var ulv, och då blev ulvkollegan Idahoe lynchad första DL då q la en sen röst och sedan skrev i lyan att Idahoe skulle ändra sin röst till samman, för sent för att Idahoe skulle hinna ändra. Så nej, jag köper inte qs (bort)förklaring i det här fallet. Dock inte säkert hon är ond för det.

Postar nu så ni får ett livstecken från mig och hoppas hitta mer att teoria om.

Jag satt faktiskt i lyan med q den gång jag var ulv, och då blev ulvkollegan Idahoe lynchad första DL då q la en sen röst och sedan skrev i lyan att Idahoe skulle ändra sin röst till samman, för sent för att Idahoe skulle hinna ändra. Så nej, jag köper inte qs (bort)förklaring i det här fallet. Dock inte säkert hon är ond för det.
men JAG skulle ju hinna ändra som ulv - eller för den delen att JAG inte ha koll på vart rösterna skulle behöva läggas - eller hur? Tänk lite till....

Förlåt @Derring-Do och @Artline jag inväntar kloka inlägg från er så lovar jag att inte skriva att aktiviteten brister och rösta på er för den saken.

Men jag måste ju säga att jag reagerar på @Derring-Do 's kommentar om att det brukar vara onda som kommer med den typen av kommentarer. Hur det brukar vara är ju så otroligt olika från lek till lek så en sån kommentar ser jag mer som att sprida misstankar lite sådär subtilt. Men för all del. jag sitter på händerna och väntar på mer input.

men JAG skulle ju hinna ändra som ulv - eller för den delen att JAG inte ha koll på vart rösterna skulle behöva läggas - eller hur? Tänk lite till....
Det beror ju på om Mistimed faktiskt skrivit i lyan att hon tänkt ändra till Paddington, annars är det väl inte så konstigt att du i ditt inlägg som kom typ samtidigt röstar på någon annan? Jag säger inte att det nödvändigtvis, eller ens troligtvis, är så, men jag vidhåller att det är möjligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar