Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fattar jag rätt: om Diana är neutral får hon nyckeln om hon deltar i lynchen av innehavaren, eller snor ett käk och käkar innehavaren? Men om hon valt sida lottas det då bland de som deltagit i lynchen eller käkandet av innehavaren?
Ja, precis. Som neutral kan Diana få nyckeln genom att vara med i en lynch av innehavaren eller sno ett käk och käka innehavaren. Har hon däremot valt en sida kommer nyckeln lottas ut vid lynch, och även om Diana snor ett käk och käkar innehavaren av nyckeln - då lottas den även ut.
Så leken fortsätter även om bara fåret och/eller ev. en ond Diana är vid liv av de onda?
...

Jag insåg att onda ju inte kan vinna om alla ulvar dör :cautious:

Jag vill uppmärksamma alla på detta vinstvilllkor och även LLs förtydligande att :
För övertydlighetens skull gäller vinstvillkoren ang. Diana enbart om hon valt att spela neutralt.

OBS! Viss ändring i vinstvillkoren!
Vinstvillkor: 1. Goda vinner när alla ulvar är döda, onda vinner när ulvarna är fler än goda. 2. Om Diana (som neutral) har fått tag i Nyckeln innan lekens slut kammar hon hem segern.

fråga inte mig! Men det var det enda jag typ kunde komma på som kunde få dem att tycka att det vore en bra idé att käka LenaH , för annars var ju risken stor att hon skulle bli spöke som käkad god( jag förutsätter att de försökte undvika att käka fårulven) - det var ju inte så svårt att lista ut tycker jag......
Jag tror snarare att de inte trodde att hon var deras kollega. Och då möjligen att hon var kvar länge sist. (Det har jag ingen koll på då jag inte spelat på ett tag)

Jag tror snarare att de inte trodde att hon var deras kollega. Och då möjligen att hon var kvar länge sist. (Det har jag ingen koll på då jag inte spelat på ett tag)
Om de nu inte trodde att LenaH var deras kollega, kan det ha baserats på röstningen? LenaH röstade ju på Habina, en ond utanför lyan borde ju rimligtvis inte rösta på en lyamedlem i DL1? Om Habina är i lyan kan ju det rimligtvis förklara att lyan inte trodde på LenaH som deras kollega.

Angående att lyan käkade LenaH för att de inte trodde hon var deras kollega så kollade jag på vad som skrivits mellan dag och natt dl (då den onda utanför lyan fick reda på lyan) och reagerade på dessa inlägg.

Skönt att jag lyckades rösta på en ulv, men jag fattar att det inte är mycket bevis på att jag är god i och med att jag röstade innan lyan ens visste om varandra, det skulle kunna peka på att @bollen__ skulle kunna vara god, men samtidigt så är det inga garantier på det heller, ulvar har röstat ut andra ulvar i första dl tidigare.
Snurris pratar om att hon lyckades pricka en Ulv men att hon förstår att det inte ger henne nåt alibi och också att bollen bör vara god.

Eftersom Q inte hunnit ställa frågor om rollerna så gör jag det :p ;)

Antar att Nick får sia första gången i natt?

Antar att detta fungerar som "självmordsbombaren", dvs att den som spöket kastar bomben mot dör och spöket försvinner oxå?

Ulvarna fick veta om varandra innan lynchen igår, innebär det att även svarta fåret fick veta vilka ulvarna var innan DL?

När nyckeln vandrar vidare till nästa person, innebär detta att nyckelns förmåga är intakt hela tiden? Dvs om ngn har nyttjat en förmåga innan nyckeln går vidare, så är inte den förmågan förbrukad utan den nya innehavaren får alla förmågor intakta?

Slutligen - jag kan inte se att hur nyckeln vandrar vidare, jag antar att LL lottar??
Paddi tar över q's roll som frågeställare- även här ser jag en möjlig vink där q då är Ulv och Paddi ond utanför lyan.

Detta + qs eventuella räddningsförsök gör att jag idag väljer att rösta på q.

Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
Då jag tror att hon kan vara en Ulvskog som försökt rädda Mistimed igår och att Paddi kan ha vinkat till henne mellan dl:en.

Om de nu inte trodde att LenaH var deras kollega, kan det ha baserats på röstningen? LenaH röstade ju på Habina, en ond utanför lyan borde ju rimligtvis inte rösta på en lyamedlem i DL1? Om Habina är i lyan kan ju det rimligtvis förklara att lyan inte trodde på LenaH som deras kollega.
Fast nu kom jag på att den utanför väl aldrig fick veta identiteten på ulvarna förrän efter DL, så där föll ju den teorin.

Men den onda utanför fick väl inte reda på lyan förrän efter dagdl1?

Angående att lyan käkade LenaH för att de inte trodde hon var deras kollega så kollade jag på vad som skrivits mellan dag och natt dl (då den onda utanför lyan fick reda på lyan) och reagerade på dessa inlägg.

Snurris pratar om att hon lyckades pricka en Ulv men att hon förstår att det inte ger henne nåt alibi och också att bollen bör vara god.

Paddi tar över q's roll som frågeställare- även här ser jag en möjlig vink där q då är Ulv och Paddi ond utanför lyan.

Då jag tror att hon kan vara en Ulvskog som försökt rädda Mistimed igår och att Paddi kan ha vinkat till henne mellan dl:en.
fråga: Du väljer att rösta på mig för vad snurrfian och Paddington anför om det hela, och inte på vad jag själv skriver och anser ( den var ny brukar alltid bli misstänkt för det jag själv orsakar sort of ) jag inser ju att min andraröst på LenaH igår inte ser så snygg ut men tja... ?

Nej, dagDL.
"Nej, jag hann inte med det pmet :p Så svarta fåret fick aldrig veta vem lyan var förrän efter DL. "
Skickat av LL innan nattDL.

Aha! Mellan de två DL-arna. Det gör ju de inläggen däremellan lite intressanta kan jag tycka, just för att det var fårets chans att visa upp sig för att slippa bli käk

fråga: Du väljer att rösta på mig för vad snurrfian och Paddington anför om det hela, och inte på vad jag själv skriver och anser ( den var ny brukar alltid bli misstänkt för det jag själv orsakar sort of ) jag inser ju att min andraröst på LenaH igår inte ser så snygg ut men tja... ?
Både din röst och Paddi s vink. Stämmer min tanke är du Ulv och hon ond utanför och ulvarna måste ut pga vinstvillkoren.

har försökt gå igenom det som hänt mellan miniuppdateringen igår fram till lynchen.

17.51 LL aviserar att lyan vet om varandra

Mistimed lägger första rösten efter det och tar upp både Hedinn och Cirkus i sitt inlägg för att de valt jagande köttätare som coolaste djur och röstar sedan på Cirkus av de två.

BSF funderar över djurvalen och tycker att tre liknande val är mer ett mönster än när två har haft liknade val. Tar upp Habina som lägger en tredjeröst på hästvarelse och Niyama som är nr3 att ta upp ormar att det kan vara ett sätt att vinka, men röstar sedan på mig för att jag var nr2 som tog upp giraffen. Jag undrar lite över hur att vara nr2 kan vara lite skummare än att vara nr3 som hon tog upp i inlägget innan (sen fattar jag att det är en förstadagsröst, men jag noterar det iaf). Jag noterar även att DD påpekar att BFS missat att även Q och Snurrfian hade med hästvarelser i sina val. Och att det, om BSF varit konsekvent borde ha tyckt det varit utmärkande också.

Ileo röstar på bollen utifrån dennes val av enhörningen som är känt som ett genuin god varelse och att det är ett indirekt sätt att godförklara sig. Känns lite grann som min eminenta teori om Idahoe för hundra lekar sedan – dvs stort G i God och litet o i Ond ;) :p
Ileo svarar sedan Cirkus att hon inte tyckte hon kom ngn vart i sina tankar och därför röstade där hon kunde producera en röst.

Cirkus har svårt att se att svaren på obligatoriska frågan skulle ha någon bäring på folks tillhörighet och tror inte att någon har använt den för att vinka åt något håll och det håller jag med om. Hon håller sedan i huvudet vilka röster som kommit både före och efter LLs uppdatering (17.50)
Noterar att efter miniuppdateringen kan lyan styra på ett annat sätt. Funderar över om bollen lägger en andra röst för att rädda sig själv som redan har ett röst. Fortsätter med att många röster är OT-baserade och funderar lite över Illeo som haft en del teorier men röstar utifrån OT.

Bollen slänger iväg en snabb röst på Mistimed eftersom hon fått besök och tidsbrist. Jag har svårt att tro att m bollens tidsbrist att hon reflekterat över att det var en andra röst hon la, jag tror hon bara tog det första hon kom på och det var mistimeds råttor.

Habina hade blivit mer förvånad om jag inte valt giraff än när jag nu gjorde det, hon blir misstänksam mot BSF, men vill inte rösta där eftersom denne fyller år ;)
Hon tycker också Hedinn är skum som inte valt delfin som sitt djur.
Röstar sedan på LH för hon tycker inte om älgar som LH valt som coolast djur.

Derring-Do undrar om hon kommer bli lynchad när hon röstat på BSF för att hon missat att som födelsedagsbarn är man ”fredad”.
DD och Habina skojar om att Habina kan rösta på DD på fredag om hon inte åkt ut tidigare.

Artline röstar på DD eftersom hon inte tycker det är ok att rösta på födelsedagsbarnet å att DD påminner henne om getingar.

Mistimed ändrar röst till mig pga min virrighet igår (idag har jag ett word-dokument m alla kvarvarande deltagare, bara så ni vet :p – och även mer tid…)
Jag tror det var ett sätt att rädda sig själv och försöka behålla lyan intakt. Vi vet att det blev lottning igår eftersom ingen hade fått några specialförmågor då.

Exakt samtidigt som Mistimed ändrar sin röst, röstar Q på LenaH och Hedinn på cirkus.
Det gick väl en kvart emellan min tankevurpa och DL vilket gör att om Q eller Hedinn var i lyan tillsammans m Mistimed så har det funnits tid att diskutera att Mistimed skulle göra en röständring. Frågan är isf vad är det för skillnad på att lägga upp mig för lottning isf Cirkus? Om Hedinn skulle vara ond tillsammans m Mistimed så skulle det väl egentligen inte spela någon roll vem av oss två som hade flest röster? Sedan lägger Q upp LH till lottning oxå. Så summa summarum... Jag tror inte att både Hedinn och Q är i lyan iaf.

Aha! Mellan de två DL-arna. Det gör ju de inläggen däremellan lite intressanta kan jag tycka, just för att det var fårets chans att visa upp sig för att slippa bli käk
Ja, dock var det ju ganska ont om tid däremellan så jag har inte koll på om alla ens var inne och skrev? Har tänkt gå igenom dessa inlägg men har inte hunnit sätta mig med det än (håller på med annat och kikar bara in här och kollar det som skrivs nu).

Gick lite snabbt igenom inläggen mellan dag- och natt-DL, väldigt lite jag kan se som vinkar från en ond utanför lyan.

Det enda jag egentligen kan se som möjlig är detta:
Skönt att jag lyckades rösta på en ulv, men jag fattar att det inte är mycket bevis på att jag är god i och med att jag röstade innan lyan ens visste om varandra, det skulle kunna peka på att @bollen__ skulle kunna vara god, men samtidigt så är det inga garantier på det heller, ulvar har röstat ut andra ulvar i första dl tidigare.
Som i alla fall jag (om än kanske lite långsökt) kan läsa som "ursäkta att jag röstade på en ulv, men jag är inte god".

Kanske inte stämmer, men jag är skittrött och kommer eventuellt inte vara så aktiv så mycket mer under kvällen, så vill lägga en röst nu för att inte missa. Och jag ser det inte som omöjligt att det där var en vink.

Hedinn röstar på Snurrfian

Ulvskog :rofl::rofl::rofl:

Men hur tänker du nu? Inte för att jag vet Qs roll, men att jag skulle "vinka" till lyan?
Skulle det inte vara otroligt klumpigt om jag nu var svarta fåret och det visade sig att någon av oss skulle vara ond? Då hade jag ju inte bara röjt min roll utan även någon i lyan. Ska inte svarta fåret skydda lyan?

Q brukar ju vara den som oftast funderar över rollerna och den här gången hade hon inte gjort det och därför gjorde jag det när jag hade frågor.

Jag försöker gå igenom vad alla skrivit men det känns omöjligt och jag vet inte riktigt vad jag ska leta efter. Hur gör ni som är mer erfarna? Vad brukar ni hålla utkik efter? Känner mig totalt lost angående andras roller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar