har försökt gå igenom det som hänt mellan miniuppdateringen igår fram till lynchen.
17.51 LL aviserar att lyan vet om varandra
Mistimed lägger första rösten efter det och tar upp både Hedinn och Cirkus i sitt inlägg för att de valt jagande köttätare som coolaste djur och röstar sedan på Cirkus av de två.
BSF funderar över djurvalen och tycker att tre liknande val är mer ett mönster än när två har haft liknade val. Tar upp
Habina som lägger en tredjeröst på hästvarelse och
Niyama som är nr3 att ta upp ormar att det kan vara ett sätt att vinka, men röstar sedan på mig för att jag var nr2 som tog upp giraffen. J
ag undrar lite över hur att vara nr2 kan vara lite skummare än att vara nr3 som hon tog upp i inlägget innan (sen fattar jag att det är en förstadagsröst, men jag noterar det iaf). Jag noterar även att DD påpekar att BFS missat att även Q och Snurrfian hade med hästvarelser i sina val. Och att det, om BSF varit konsekvent borde ha tyckt det varit utmärkande också.
Ileo röstar på
bollen utifrån dennes val av enhörningen som är känt som ett genuin god varelse och att det är ett indirekt sätt att godförklara sig.
Känns lite grann som min eminenta teori om Idahoe för hundra lekar sedan – dvs stort G i God och litet o i Ond
Ileo svarar sedan
Cirkus att hon inte tyckte hon kom ngn vart i sina tankar och därför röstade där hon kunde producera en röst.
Cirkus har svårt att se att svaren på obligatoriska frågan skulle ha någon bäring på folks tillhörighet och tror inte att någon har använt den för att vinka åt något håll oc
h det håller jag med om. Hon håller sedan i huvudet vilka röster som kommit både före och efter LLs uppdatering (17.50)
Noterar att efter miniuppdateringen kan lyan styra på ett annat sätt. Funderar över om bollen lägger en andra röst för att rädda sig själv som redan har ett röst. Fortsätter med att många röster är OT-baserade och funderar lite över Illeo som haft en del teorier men röstar utifrån OT.
Bollen slänger iväg en snabb röst på
Mistimed eftersom hon fått besök och tidsbrist.
Jag har svårt att tro att m bollens tidsbrist att hon reflekterat över att det var en andra röst hon la, jag tror hon bara tog det första hon kom på och det var mistimeds råttor.
Habina hade blivit mer förvånad om jag inte valt giraff än när jag nu gjorde det, hon blir misstänksam mot
BSF, men vill inte rösta där eftersom denne fyller år
Hon tycker också
Hedinn är skum som inte valt delfin som sitt djur.
Röstar sedan på
LH för hon tycker inte om älgar som LH valt som coolast djur.
Derring-Do undrar om hon kommer bli lynchad när hon röstat på
BSF för att hon missat att som födelsedagsbarn är man ”fredad”.
DD och Habina skojar om att Habina kan rösta på DD på fredag om hon inte åkt ut tidigare.
Artline röstar på DD eftersom hon inte tycker det är ok att rösta på födelsedagsbarnet å att DD påminner henne om getingar.
Mistimed ändrar röst till mig pga min virrighet igår (
idag har jag ett word-dokument m alla kvarvarande deltagare, bara så ni vet – och även mer tid…)
Jag tror det var ett sätt att rädda sig själv och försöka behålla lyan intakt. Vi vet att det blev lottning igår eftersom ingen hade fått några specialförmågor då.
Exakt samtidigt som
Mistimed ändrar sin röst, röstar Q på
LenaH och Hedinn på cirkus.
Det gick väl en kvart emellan min tankevurpa och DL vilket gör att om Q eller Hedinn var i lyan tillsammans m Mistimed så har det funnits tid att diskutera att Mistimed skulle göra en röständring. Frågan är isf vad är det för skillnad på att lägga upp mig för lottning isf Cirkus? Om Hedinn skulle vara ond tillsammans m Mistimed så skulle det väl egentligen inte spela någon roll vem av oss två som hade flest röster? Sedan lägger Q upp LH till lottning oxå. Så summa summarum... Jag tror inte att både Hedinn och Q är i lyan iaf.