DL 1 Kl 21:30
12:44 Niyama röstar på Hedinn
14:37 Snurrfian röstar på Mistimed
(19:48
Mistimed röstar på cirkus)
20:06 Blacksmithfarm röstar på Paddington
20:14 Ileo röstar på bollen__
20:31 bollen__ röstar på Mistimed
20:46 Derring-Do röstar på Blacksmithfarm
20:56 Habina röstar på LenaH
21:15 Artline röstar på Derring-Do
(21:16 Paddington röstar på Mirtai)
21:19 cirkus röstar på Ileo
21:23 LenaH röstar på Habina
21:29 Mistimed ändrar röst till Paddington
21:29 quarter4ever röstar på LenaH
21:29 Hedinn röstar på cirkus
21:38 Paddington röstar på bollen__ (inkom för sent)
Mistimed ulv
LenaH bybo
Ett spöke väcks - dvs mao är det LenaH som är spöket då hon är den enda goda som dött hittills
Jag tänker så här idag efter att ha läst ikapp mig på det som hänt efter gårdagens lynch och nattens käk
Flera av er har redan haft samma tankar ser jag, dock har jag ju fördelen av att kunna ta bort mig från funderingarna då jag vet vart jag har mig själv
Två röster kom innan lyan kom tillsammans och kunde börja spela som ett lag
Niyamas röst på hedinn och
snurrfians röst på Mistimed- vilket gör att man inte kan riktigt analysera dessa som rösterna som kommer sedan. Båda dessa kan alltså ha råkat rösta på en ulvkollega utan att ha vetat om det , eller så är de goda som röstat på det de hunnit reagera på , och de kan också båda vara fårulven som vid det laget inte visste vilka som är i lyan (vilket den nu vet) Så både Niyama och Snurrfian känner jag att jag vill vänta med mer analyser av tills vidare och istället bedöma dem efter vad de skrivit efter det att de röstat
mistimed röstar sedan på cirkus (och det är efter att lyan kommit tillsammans) vilket kanske kan indikera att cirkus inte är i lyan ändå? Eller så är det alibitänk på hög nivå enligt lex Hedinn från förra leken?
BSF röstar sedan på Paddington och
Ileo På bollen__ så långt ligger det 5 uddaröster, varav en på bollen__ själv -
så när sedan
bollen__ lägger den första andrarösten på Mistimed tycker jag spontant att det känns väldigt konstigt att hon skulle göra det om även hon var i lyan- någon av de andra borde ju rimligen vara god och mer troligt att en ulvkollega till mistimed skulle lägga sin röst där istället i så fall. Däremot så vet vi ju att fårulven inte visste om vilka som var i lyan igår innan DL. Så möjligen kan bollen__ vara fårulv- annars lutar hon mer som troligt god för mig just nu
Sedan kommer ett koppel uddaröster fram till Mistimed själv ändrar till
Paddington som gjort fadäsen att rösta på en som inte ör med i leken (borde förtjäna en nominering i hall of Fame btw
)
I samma minut lägger jag en andraröst på LenaH och Hedinn lägger en andraröst på cirkus
Jag tycker ju att det är mer intressant att
hedinn röstar på samma som Mistmed själv hade lagt sin första röst på egentligen? Hedinn hade vl inte så mycket tid att vara inne igår heller i leken? kanske inte hängde med på Mistimed skulle ändra tex? Å andra sidan har jag ju för mig att Hedinn inte brukar vilja rädda sina kollegor tidigt i lekarna( eller om det var att samordna sina röster ? Att alla lägger som röst på samma? Utan att det mer är något hon vill göra i slutet på lekarna i så fall?)
Q (Jag själv
) då? Jo jag var garanterat online igår i god tid för att kunna se eventuella rop på röster i en lyatråd för att rädda Mistimed och hade ju väldigt enkelt kunnat lägga min röst på tex paddington igår då istället , eller alternativet att Mistimed ändrat till LenaH? De som varit i lyan med mig vet att jag har koll på sådant - eller hur?
Tror ni verkligen att ulvarna tänkte så mycket? Jag tror de helt enkelt käkade Lena för hon är känd för att kunna peka ut lyan dag 2.
Men i så fall vore det ju superdumt att placera henne som spöke - eller? Dels kan hon ju snacka med en annan god och påverka dens funderingar och röster, dels kan hon själv rösta dolt och tom bomba en hon tror är ulv om superspökväckaren dör - så känns ju rent av kontraproduktivt av lyan att försöka få bort LenaH av den anledningen? Iofs hade hon ju inte så bra radar senast - men har nog lämnat in radarn på service sedan dess skulle jag tro så hoppas hon gör nytta där i kulisserna
I så fall är jag mer benägen att tro på att de tog någon som lekte länge i senaste leken , men å andra sidan så dog hon ju första dygnet leken innan... kan kanske indikera att de som är i lyan inte lekt så många lekar i det senaste kanske?