Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kikar lite på rösterna som kom i slutet, Q hade ingen rlst på sig, ändå väljer hon att lägga en andra röst. Mistimed ändrade till Paddington samma minut som Hedinn röstade på cirkus så förmodligen tror Hedinn att hon lägger en andraröst, Hedinn hade dock själv en röst på sig så det känns mer rimligt att hon lägger en andraröst.
Eftersom vi vet att Mistimed var ulv så undrar jag om det kan vara något försök att få upp fler kandidater till ev. lottning där?
quarter4ever lägger en andra röst i sista minuten på LenaH. Personligen valde jag ju att rösta relativt tidigt då jag kände att jag inte ville lägga en avgörande röst när jag inte hade koll i och med att det var Dl 1. Så sena avgörande röster i DL 1 känns automatiskt lite misstänkt för mig, men inte tillräckligt för att kunna säga något egentligen. Det skulle dock kunna vara ett räddningsförsök av en kollega.
Då sticker Q's röst ut mer i mina ögon. Hon lägger en andraröst på LenaH, och jag ser det inte som omöjligt att det är ett räddningsförsök av Misti. LenaH vet vi nu var/är god men det i sig säger inget om Q, för även goda lär ha röstat på goda.

Jag ser att alla ni tänker i ungefär samma banor

Men tror ni att ulvarna skulle valt att käka LenaH om q är ulv? Dvs att det blir tydligt att någon (en ulv) lagt en andraröst på en god?

Senast ändrad:

Men tror ni att ulvarna skulle valt att käka LenaH om q är ulv? Dvs att det är tydligt att någon lagt en andraröst på en god.
Hm, sant. Fast samtidigt tycker jag inte att det är tillräckligt osannolikt för att helt förkasta tanken på att quarte4ever är ulv och försökte rädda en lyamedlem. Däremot så tycker jag att det gör Hedinn lite mer trolig som ulv då det gör att hon kastas i skugga samtidigt som hennes röst ju faktiskt inte blev en andraröst. Käkandet av LenaH skulle alltså kunna vara tänkt för att skydda Hedinn och få folk att tro att quarter4ever är ulv.

Men tror ni att ulvarna skulle valt att käka LenaH om q är ulv? Dvs att det blir tydligt att någon (en ulv) lagt en andraröst på en god?
Kanske, kanske inte. Det är ju inte omöjligt att de väljer LenaH för att vi ska tänka så om Q. Och då sätta Q som godare.
Jag tror att de valde en som de trodde sig lyckas käka - ingen som de trott sig fått signal från som skulle kunna vara deras kollega. Ängel och välsignad kan de väl inte ha räknat ut något om än iof.

Käkandet av LenaH skulle alltså kunna vara tänkt för att skydda Hedinn och få folk att tro att quarter4ever är ulv.
Tror ni verkligen att ulvarna tänkte så mycket? Jag tror de helt enkelt käkade Lena för hon är känd för att kunna peka ut lyan dag 2.

Tror ni verkligen att ulvarna tänkte så mycket? Jag tror de helt enkelt käkade Lena för hon är känd för att kunna peka ut lyan dag 2.
Hon levde väl dessutom rätt länge i förra leken, om någon i lyan hängde med i den. Jag är mer inne på ditt spår, har i alla fall själv som lyamedlem aldrig tänkt längre än så i DL1, dvs försöka undvika en kollega och undvika såna som åkt tidigt i senaste leken. Så jag har väl svårt att tro att det planeras så mycket mer än så vid första käket.

DL 1 Kl 21:30
12:44 Niyama röstar på Hedinn
14:37 Snurrfian röstar på Mistimed

(19:48 Mistimed röstar på cirkus)
20:06 Blacksmithfarm röstar på Paddington
20:14 Ileo röstar på bollen__
20:31 bollen__ röstar på Mistimed
20:46 Derring-Do röstar på Blacksmithfarm
20:56 Habina röstar på LenaH
21:15 Artline röstar på Derring-Do

(21:16 Paddington röstar på Mirtai)
21:19 cirkus röstar på Ileo
21:23 LenaH röstar på Habina
21:29 Mistimed ändrar röst till Paddington
21:29 quarter4ever röstar på LenaH
21:29 Hedinn röstar på cirkus
21:38 Paddington röstar på bollen__
Mistimed ulv
LenaH bybo

Ett spöke väcks

Jag antog att ulvarna hamnade i lyan direkt vid LLs uppdatering - så det är vad jag utgår från i mina funderingar tills LL klargjort vad som gäller
. (Och det gjorde hon nu under tiden som jag skrev detta)

Så Mistimed är den första som får en andraröst - hon ändrar, antagligen för att försöka rödda sig, sin röst till Paddington. Jag tänker att Paddi var en lätt BoP med tanke på hennes röstmiss. Att Mistimeds röst på paddi var en andraröst (jag la första) borde tyda på att hon inte är ulv, men såklart kan det ha varit ett alibiförsök.
Samtidigt som Mistimeds ändring kommer:
- Q's röst på LenaH - en andraröst.
- Hedinns röst på cirkus - Hedinn kan ha trott att det skulle vara en andraröst iom att hon nog inte sett Mistimeds ändring.

Om Hedinn och Misti sitter i lyan tillsammans så borde de väl pratat ihop sig lite? I det läget skulle vilken andraröst som helst kunna ses som ett räddningsförsök tänker jag. Och om Hedinn är ulv och väljer att försöka rädda sin kollega så bör hon inte ha röstat på cirkus om hon vetat att Misti skulle ändra sin röst från cirkus.
Då sticker Q's röst ut mer i mina ögon. Hon lägger en andraröst på LenaH, och jag ser det inte som omöjligt att det är ett räddningsförsök av Misti. LenaH vet vi nu var/är god men det i sig säger inget om Q, för även goda lär ha röstat på goda
.

Och spinner jag vidare där - att goda råkar rösta på goda för att de inte känner till varandra - så är det ju lättare för en ulv att pricka en ulv än för en god att göra detsamma - eftersom ulvarna kände till varandra.

När Snurrfian la sin röst på Misti så kände lyan inte till varandra, så någon alibiröst kan det inte vara i den bemärkelsen, sedan är det inget som godförklarar Snurrfian - hon kan vara ond ändå, men teorin går inte applicera på hennes röst.

Och om jag tänker ännu ett varv så kan Hedinns röst på cirkus vara ett slags försök till alibi. För Mistis röst på Paddi ger henne lika antal röster - lottning. Så varför ska Hedinn i det läget sticka ut och rädda sin kollega?

I den tankecirkeln befinner jag mig i nuläget...
Hur tänker du det sista? Som alibi i stil med "så skulle inte en ulv göra" eller missförstår jag dig? För annars är det väl ett rätt värdelöst alibi att "rädda" en kollega?

Jag tror inte att det är så vanligt att tänka på det sättet? När jag suttit i lyan har det sällan tänkts så brutalt varken kring rösterna DL1 eller första käket, så det blir mer eller mindre slumpmässigt resultat. Det kan ju garanterat finnas de som gör annorlunda, men jag vågar absolut inte utesluta Q i lyan pga det.

Just det, glömde ju Hedinns röst. Jag är inte alls säker på att ulvarna hann prata ihop sig i lyan, därför skulle det precis som quarter4evers röst kunna vara ett försök att rädda en kollega genom en andraröst.
Där kan jag helt ärligt säga, med min tidsbrist och lite "hoppa in och rösta snabbt" så hade jag garanterat inte hunnit diskutera något med några kollegor om jag satt i lyan. Även om det inte är en ärlighet som gynnar mig. :D

DL 1 Kl 21:30

12:44 Niyama röstar på Hedinn
14:37 Snurrfian röstar på Mistimed

(19:48 Mistimed röstar på cirkus)
20:06 Blacksmithfarm röstar på Paddington
20:14 Ileo röstar på bollen__
20:31 bollen__ röstar på Mistimed
20:46 Derring-Do röstar på Blacksmithfarm
20:56 Habina röstar på LenaH
21:15 Artline röstar på Derring-Do

(21:16 Paddington röstar på Mirtai)
21:19 cirkus röstar på Ileo
21:23 LenaH röstar på Habina
21:29 Mistimed ändrar röst till Paddington
21:29 quarter4ever röstar på LenaH
21:29 Hedinn röstar på cirkus

21:38 Paddington röstar på bollen__ (inkom för sent)
Mistimed ulv
LenaH bybo

Ett spöke väcks - dvs mao är det LenaH som är spöket då hon är den enda goda som dött hittills

Jag tänker så här idag efter att ha läst ikapp mig på det som hänt efter gårdagens lynch och nattens käk
Flera av er har redan haft samma tankar ser jag, dock har jag ju fördelen av att kunna ta bort mig från funderingarna då jag vet vart jag har mig själv;)

Två röster kom innan lyan kom tillsammans och kunde börja spela som ett lag Niyamas röst på hedinn och snurrfians röst på Mistimed- vilket gör att man inte kan riktigt analysera dessa som rösterna som kommer sedan. Båda dessa kan alltså ha råkat rösta på en ulvkollega utan att ha vetat om det , eller så är de goda som röstat på det de hunnit reagera på , och de kan också båda vara fårulven som vid det laget inte visste vilka som är i lyan (vilket den nu vet) Så både Niyama och Snurrfian känner jag att jag vill vänta med mer analyser av tills vidare och istället bedöma dem efter vad de skrivit efter det att de röstat
mistimed röstar sedan på cirkus (och det är efter att lyan kommit tillsammans) vilket kanske kan indikera att cirkus inte är i lyan ändå? Eller så är det alibitänk på hög nivå enligt lex Hedinn från förra leken? :idea::D
BSF röstar sedan på Paddington och Ileo På bollen__ så långt ligger det 5 uddaröster, varav en på bollen__ själv -
så när sedan bollen__ lägger den första andrarösten på Mistimed tycker jag spontant att det känns väldigt konstigt att hon skulle göra det om även hon var i lyan- någon av de andra borde ju rimligen vara god och mer troligt att en ulvkollega till mistimed skulle lägga sin röst där istället i så fall. Däremot så vet vi ju att fårulven inte visste om vilka som var i lyan igår innan DL. Så möjligen kan bollen__ vara fårulv- annars lutar hon mer som troligt god för mig just nu
Sedan kommer ett koppel uddaröster fram till Mistimed själv ändrar till Paddington som gjort fadäsen att rösta på en som inte ör med i leken (borde förtjäna en nominering i hall of Fame btw :angel::p)
I samma minut lägger jag en andraröst på LenaH och Hedinn lägger en andraröst på cirkus
Jag tycker ju att det är mer intressant att hedinn röstar på samma som Mistmed själv hade lagt sin första röst på egentligen? Hedinn hade vl inte så mycket tid att vara inne igår heller i leken? kanske inte hängde med på Mistimed skulle ändra tex? Å andra sidan har jag ju för mig att Hedinn inte brukar vilja rädda sina kollegor tidigt i lekarna( eller om det var att samordna sina röster ? Att alla lägger som röst på samma? Utan att det mer är något hon vill göra i slutet på lekarna i så fall?)
Q (Jag själv :cool:) då? Jo jag var garanterat online igår i god tid för att kunna se eventuella rop på röster i en lyatråd för att rädda Mistimed och hade ju väldigt enkelt kunnat lägga min röst på tex paddington igår då istället , eller alternativet att Mistimed ändrat till LenaH? De som varit i lyan med mig vet att jag har koll på sådant - eller hur? ;)

Men i så fall vore det ju superdumt att placera henne som spöke - eller? Dels kan hon ju snacka med en annan god och påverka dens funderingar och röster, dels kan hon själv rösta dolt och tom bomba en hon tror är ulv om superspökväckaren dör - så känns ju rent av kontraproduktivt av lyan att försöka få bort LenaH av den anledningen? Iofs hade hon ju inte så bra radar senast - men har nog lämnat in radarn på service sedan dess skulle jag tro så hoppas hon gör nytta där i kulisserna :)
I så fall är jag mer benägen att tro på att de tog någon som lekte länge i senaste leken , men å andra sidan så dog hon ju första dygnet leken innan... kan kanske indikera att de som är i lyan inte lekt så många lekar i det senaste kanske?

Men i så fall vore det ju superdumt att placera henne som spöke - eller? Dels kan hon ju snacka med en annan god och påverka dens funderingar och röster, dels kan hon själv rösta dolt och tom bomba en hon tror är ulv om superspökväckaren dör - så känns ju rent av kontraproduktivt av lyan att försöka få bort LenaH av den anledningen? Iofs hade hon ju inte så bra radar senast - men har nog lämnat in radarn på service sedan dess skulle jag tro så hoppas hon gör nytta där i kulisserna :)
I så fall är jag mer benägen att tro på att de tog någon som lekte länge i senaste leken , men å andra sidan så dog hon ju första dygnet leken innan... kan kanske indikera att de som är i lyan inte lekt så många lekar i det senaste kanske?
Iofs så kanske lyan trodde att LenaH var superspökväckaren själv- och att de därigenom eliminerade att den skulle kunna väcka någon alls?

Några snabba tankar från mig, hinner förhoppningsvis sitta vid datorn ikväll.

@Paddington fick jag lite goda vibbar från redan igår (vilket jag höll tyst om då min Björn-radar inte brukar ses på med blida ögon ;) ), när hon sedan röstade på Mirtai kändes det ännu mer som lätt förvirrad Björn. :p

Att mistimed dessutom försökte rädda sig själv genom en andraröst på Paddington väger också över åt den goda sidan.

Men... ;) Jag vill ändå lägga in en brasklapp att jag INTE godförklarat henne.

@bollen__ är lite i samma läge, iom hennes andraröst på mistimed. Men eftersom jag vet att man kan glömma sina ulvkompisar :eek: så är det inte heller något jag känner mig säker på. Tycker att hon hade intressanta tankar kring de två sista rösterna (Q + Hedinn) som skulle kunna vara ulvar som försökte rädda mistimed.

Å andra sidan får vi inte heller glömma att Paddingtons röst (om den kommit in i tid) också skulle kunnat vara försök till räddning (om bollen__ är god alltså).

Det tror inte jag. Jag ser att Q tänker i samma banor, nämligen att som spöke så har hon ju kontakt med en god och kan naila lyan dag2 och påverka leken via spökväckaren

Jag har suttit i lyan när nån tyckt att det t.o.m är en bra idé, för "så borde inte ulvar göra" så det skulle bli typ alibi ändå. Då handlade det om att den försökt rädda en kollega och det blev uppenbart i och med käket (att det stod mellan en god och en ond), så ulvarna "borde" inte ha käkat den.

Jag har suttit i lyan när nån tyckt att det t.o.m är en bra idé, för "så borde inte ulvar göra" så det skulle bli typ alibi ändå. Då handlade det om att den räddat en kollega och det blev uppenbart i och med käket (att det stod mellan en god och en ond), så ulvarna "borde" inte ha käkat den.
Fast i detta fallet så rök ju en ulv och att sedan käka den som var god som stod emot? Eller hur menar du? menar att det var ju ingen som vart räddat igår? Mistimed dog ...

Hm, sant. Fast samtidigt tycker jag inte att det är tillräckligt osannolikt för att helt förkasta tanken på att quarte4ever är ulv och försökte rädda en lyamedlem. Däremot så tycker jag att det gör Hedinn lite mer trolig som ulv då det gör att hon kastas i skugga samtidigt som hennes röst ju faktiskt inte blev en andraröst. Käkandet av LenaH skulle alltså kunna vara tänkt för att skydda Hedinn och få folk att tro att quarter4ever är ulv.

Jag vill inte sätta vare sig Q eller H åt någotdera hållet faktiskt. Risken är att vi börjar titta för snävt om man hakar fast i just den scenen

Fast i detta fallet så rök ju en ulv och att sedan käka den som var god som stod emot? Eller hur menar du? menar att det var ju ingen som vart räddat igår? Mistimed dog ...
Ja, det var samma då men det är egentligen oviktigt. Poängen var att folk kan tycka det är bra val av käk just för att ulvar inte borde göra så.

Hur tänker du det sista? Som alibi i stil med "så skulle inte en ulv göra" eller missförstår jag dig? För annars är det väl ett rätt värdelöst alibi att "rädda" en kollega?
Ja, precis. Som alibi.

Iofs så kanske lyan trodde att LenaH var superspökväckaren själv- och att de därigenom eliminerade att den skulle kunna väcka någon alls?
Hur skulle de kunna räknat ut det tänker du?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 639
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar